Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

07.04.2009
79
106 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Assault on Dark Athena je remakem původního The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay z roku 2004.

Vedle původního útěku z vězení Butcher Bay obsahuje zcela novou singleplayerovou kapitolu. Tato nová kapitola se odehrává na žoldácké vesmírné lodi zvané Dark Athena. Ta zachytí Riddickovu loď, ve které uprchl z Butcher Bay, a tím začíná další cesta peklem, ne pro samotného Riddicka, ale pro jeho oběti. Těmi budou mimo žoldáků najatých kapitánem lodi Gail Revasovou také droni, kteří jsou za normálních okolností neškodní, ale při jejich vyprovokování vzdáleně převezme jejich ovládání zkušený žoldák a ten již může i samotnému Riddickovi trochu zatopit. Všechny přednosti původní hry jsou zachovány, takže jde o mix akční hry a stealth akce. Samozřejmě zde nemůže chybět Riddickova schopnost vidět ve tmě.

Oproti svému předchůdci hra obsahuje i multiplayer, který si údajně do hry vyžádal sám Vin Diesel, zakladatel studia Tigon a zároveň představitel hlavního hrdiny (opět včetně charakteristického dabingu). Vůdce žoldáků dabuje Michelle Forbes (Helena Cain z Battlestar Galactica, Judith Mossman z HL2) a uslyšíme zde i Lance Henriksena (Bishop z Aliens) či Marka Ivanira a samozřejmě nesmí chybět ani Cole Hauser coby nájemný lovec William J. Johns (ten Johns z Černočerné tmy).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Escape From Butcher Bay

Původní Butcher Bay jsem v raných letech puberťáka mnohokrát rozehrál, leč nikdy jsem se nedostal z temného podzemí Jámy, které následovalo po krátkém úvodu a splnění několika questů pro spoluvězně. A pravda je, že i teď to byla jedna z mála frustrujících částí hry, byť samozřejmě dnes už ne tak děsivá, jak si pamatuju.

Je fajn, že tvůrci přidali k druhému dílu i remaster původního EfBB. Mohl jsem si tak poměrně starou FPS užít v o poznání vymazlenějším kabátku, full HD rozlišení a kompatibilním stavu. V zásadě je to jen pár lepších textur a přes to plácnutý nějaký postprocess, ale vypadá to hezky. Technicky mi hra nepřijde nijak výrazně odlišná od originálu, po stránce hratelnosti už vůbec ne. Proto mě překvapuje, jak je to i na přes své relativní stáří zábavný titul. EfBB kombinuje prvky adventury, stealth akce a klasické FPS. Kde by však dnešní hry poměrně jasně oddělovaly jednotlivé prvky hry, tady hráč mezi nimi neustále plynule a neschematicky přechází. Nechybí quest log a jednoduché dialogy, byť o RPG hru se nejedná. Spíše bych EfBB označil jako akční adventuru, někdy lineární, ale často spíše v mírně otevřeném prostředí. Působilo to na mě hodně osvěžujícím dojmem. Chvíli jsem se procházel věznicí, občas se někam proplížil, splnil pár questů pro spoluvězně. Kdo mě nasral, toho jsem sejmul. A nesmíme zapomenout na palné zbraně, které se Riddickovi čas od času také dostanou do ruky. Všechny vyjmenované prvky nejsou jednotlivě kdovíjak propracované (především stealth mi přišel někdy dost nespolehlivý), ale jako celek fungují velmi obstojně a chytlavě.

Butcher Bay je správně atmosférické místo a i přes menší rozsah a relativní strohost designu jsem si prostředí užíval a Riddickův smysl pro ne(humor) oblíbil. Samotný příběh neohromí, dialogy jsou nablblé a záporáci jsou vesměs jen macho karikatury, ale ve výsledku mi to nevadilo. Herní doba není moc dlouhá, hra si neustále drží tempo a nikde jsem se moc dlouho nezdržoval. 80 %

Assault on Dark Athena

Riddick to nemá jednoduché. Jen co uteče z Butcher Bay, dostává se do spárů otrokářů a... utíká znovu. Náplň stejná, mění se akorát prostředí. Koho však bavila jednička, ani dvojka ho nezklame. Že jsme se posunuli o 5 let dopředu je na herním designu rozhodně znát. Je sevřenější, ale i dynamičtější a nebloudil jsem, jako občas v případě BB. Oproti BB je AoDA i o poznání akčnější. V první polovině se hra více blíží známému stylu kombinujícímu adventuru, plošinovku a stealth akci s tu a tam nějakým tím střílením. V polovině druhé už je znát větší příklon k samotné akci, což mě zprvu trochu děsilo, ale tvůrci akční stránku citelně vylepšili, takže hra funguje i jako plnohodnotná FPS. A vzhledem k tomu, jaká moudra lezou z Riddickovy čuni místo normálních dialogů, tak jsem to skoro až uvítal.

Vizuálně jako celek hra odpovídá standardu roku 2009. Co mi však přišlo velmi nadprůměrné jsou dynamické světelné efekty. Tak promakaná a dobře vypadající baterka se ve hrách zas až tak často nevidí. Díky tomu jsou veškeré pasáže v temnotách na oko velmi lahodící. Obzvlášť pokud jsem se potuloval ve větší místnosti obsazené nepřáteli se svítilnami v rukou. Vskutku adrenalinový zážitek. Jakmile jsem se však dostal z lodi na povrch planety, atmosféra tím rozhodně utrpěla a příklon k rychlejšímu tempu a střílení jsem tak velmi uvítal.

Finále mě nicméně trochu zklamalo. Ze samotné Dark Atheny jsem toho zas až tak moc neviděl a i když jsem se po celou dobu fakt výborně bavil, měl jsem pocit, jako kdyby hra neukázala všechno, co ukázat měla. Nejvíc je to cítit v naprostém závěru, který přijde nečekaně rychle a působí dost nedotaženě (na některé věci jako kdyby se úplně zapomnělo, např. co se sakra stalo s Johnsem). 80 %

Pro: skvěle hratelná kombinace žánrů, mírně otevřený design, grafika - zejména dynamické světelné efekty,

Proti: bouchač Riddick chovající se jako anděl smrti působí občas spíš úsměvně, u EfBB nespolehlivý stealth; AoDA působí osekaně (budget?), zejména v závěru

+27
  • PC 80
Oproti prvnímu dílu působí Assault on Dark Athena trochu hůř. Začátek je velmi zajímavý a dobře zpracovaný a jako vždy v Riddickovo universu, i zde je technika realistická a hrubá.

Hlavní novinkou je to že Riddick konečně získá své oblíbené karambity, to je příjemná změna od používání vězeňských "kudliček", další novinkou je také prostředí a nepřátele. Vaši loď zajala velká pirátská loď která vypadá spíše jako děsivý brouk, velí jí pěkná ženská která měla podobný osud jako Riddick. Vašim cílem je z lodi uniknout a konečně se vysvobodit. (zase)

I přesto že bylo prostředí poměrně jednotvárné, tak hra docela odsýpala a hrála se dobře. Stealth prvky jsem ovšem už využíval pouze na začátku dokud jsem nezískal střelné zbraně. Druhá polovina hry je už o poznání horší neboť jsem očekával konec už při opuštění lodi. Na druhou stranu, hra už nevyžadovala pomalý postup a já tak mohl za pomocí plynového děla hru snáze dokončit, druhý střet na Atheně už byl mnohem rychlejší a nebylo zapotřebí se skrývat.

I na to že je grafika vylepšená, tak jsem si nevšiml razantnějších změn, na druhou stranu jsem rád za zachování stejné hratelnosti a délky, i přesto že jsem očekával mnohem kratší hru. Konec mě ovšem už tolik nenadchl jako u předchozího dílu. Občas dokonce už bylo mírně trapné poslouchat Riddickovo temné hlášky i přesto že byly naprosto nemístné a nehodící se.

Pro: Akce, stealth, protivníci, realističnost v detailech, zbraně, první polovina, začátek hry., zajímavé menu, dabing.

Proti: Druhá polovina hry, hlášky, občasný zásek, mírnější stereotyp.

+23
  • PC 80
Aby vesmír nevybouchl a Einstein se neobrátil v hrobě, rozdělím tento komentář na dvě části, stejně jako je rozdělena samotná hra.

Escape from Butcher Bay

Drsňák Vin Diesel, který se představil už ve třetím Max Payneovi, tentokrát přilétá v roli zajatce nepříliš podařeného charakteru Johnse do věznice, která se chlubí tím, že (by) z ní neutekl ani jistě nevinný Jirka Kajínek, neboť advokát to posral. Riddick je však jiná káva a tak se můžete těšit na super mix plížení ve stínech, pěstních soubojů, přestřelek, plnění úkolů pro ostatní vězně, ovládání robotických monster, sbírání krabiček cigaret a v neposlední řadě i jednoduchých puzzlů. Celé to tvoří podobně chutnou záležitost, jakou je Mojito (pro abstinenty doporučuji Mojito Virgin, obzvlášť v letních měsících).

Útěk z takovéto věznice má svá úskalí, všude jsou kamery a obranný systém v podobě věžiček, takže kontraband v podobě kdesi splašeného obušku bude okamžitě po zásluze potrestán. Naštěstí kamery nezachytí malé předměty, jako je boxer nebo střep v ruce. Pěstní souboje nejsou zrovna lehké, nepřátelé se dobře kryjí a naopak vaše rány vykrývají a vrací je zpět s přesností mladého zubního chirurga (záleží na zvolené obtížnosti). Samozřejmě pokud má chlapík jen pěsti a vy v rukou svíráte ocelovou tyč, z mladého zubaře se stává bezbranný bezdomovec v parku a třesavkou navrch. Riddick uskutečňuje jeden pokus o útěk za druhým a dokonce v rané části vloží svou DNA do centrálního počítače a získá tak přístup k automatické pušce strážných, vyzkoušíte si tedy i palné zbraně (pak však Riddicka opět zajmou, odstraní jeho DNA a převezou do přísněji střežené části věznice). Můžete plnit i úkoly pro své spoluvězně, některé jsou nezbytné pro postup vpřed. Depresivní prostředí ještě umocňují některé cut-scény či pasáž hry, kdy musíte pro Papa Joe dojít do podzemí pro rádio. V podzemí se to ale hemží pochybnou existencí, světlo na pušce nevydrží věčně a brzy se utopíte ve tmě (to ještě v části, kdy Riddick v ní nevidí). To jsem se i bál :)

Jak už jsem zmínil výše, dostane se i na přestřelky v "kůži" robota, kdy se z vás stává nepřemožitelná bestie a tyto levely si jen užíváte. No a ještě bych měl zmínit nepřátelská zvířátka, která rozhodně si do terárka nedáte, a jestli ano, dobrou noc. Dojem ze hry maličko kazí poslední čtvrtina hry, která už se neodehrává ve věznici samotné, změní se prostředí a nezapadlo to celkově do prostředí temné vize věznice, ze které nelze uprchnout.

Co se týče ostatních aspektů hry, zvuky i grafika jsou OK, vyzdvihl bych snad jen dabing, především Riddicka (Vin Diesel) a Hoxieho (Dwight Schultz). Naopak body pro verzi v Assault on Dark Athena strhávám pro chybějící mód developer, kdy hrajete hru a cestou vás provází komentář vývojáře, proč kde co udělali. V podání Starbreeze Studia to byl velice naučný mod a jsem rád, že v původní hře jsem měl možnost si ho užít. 85 %

--------------------------------------------------------------

Assault on Dark Athena

Kurňa, ten Riddick nemá štěstí! Po fascinujícím útěku z Butcher Bay se opět dostává do problémů a hrdě tak může aspirovat na titul Nejlepšího kamaráda, který nezkazí žádnou srandu. Jeho únikovou loď zachytí povedená partička žoldáků vedených ženou Revas. Pro Riddicka tedy neplatí neštěstí ve hře, štěstí v lásce, ani náhodou.

Tentokrát nebudete stát jen proti lidským utlačovatelům práv, ale i robotickým humanoidům (drone). Nevýhodou je, že při jejich likvidaci neuslyšíte uspokojivé KŘUP vazu, ale to nahrazují tím, že na pravé ruce mají pušku na tlak (taky se v tom ztrácíte?). Padlé tělo nepřítele tak můžete využít k tomu, abyste jeho kolegy vyrušili v pauze na cigárko. Už od začátku vám hra ukáže, kudy se bude ubírat nastolený trend. EFBB byl rok 2004, tohle je 2009, všechno je akčnější a drsnější. Hned na začátku tak budete mít přístup k Ulaksům (vypadají vážně drsně, že?) a zanedlouho poté i omračovací zbraň, která je podle mě nejlepší zbraní ať už v původní hře, tak i tady. Můžete s ní totiž rozstřelovat světla a tím pádem se může Riddick směle postavit do plejády hrdinů, kteří jsou ve tmě neviditelní. Příběh hry se v této části odehrává zcela na již zmíněné žoldácké lodi, která se jmenuje, chvilka napětí, Dark Athena. Není moc co prozradit, žádný zvrat se (zatím) nekoná a tak není žádný velký spoiler ani překvapení, že Riddick se z lodi snaží uniknout.

Zhruba v polovině hry se mu to povede, ale zároveň zjistíte dvě věci. Zaprvé kdo se směje naposled, se směje nejlíp pořád platí, a zadruhé že strč prst skrz krk nemusí být nutně smrtelné, a to ani pokud místo prstu strčíte skrz krk něco jiného, já nevím, třeba kudlu a to se silou Riddicka. Každopádně druhá polovina hry začíná na malé planetce Aguerra Prime a průzkumem její vesničky (ne, nejedná se o eufemismus popisu první noci po čtyřech večeřích se sousedovic Alčou, vlastně i když...) a zde se naplno projeví krásná grafika, která vás provázela od šedivého Butcher Bay až pro prosluněnou Aguerru, interiér zde vypadá naprosto úchvatně.

Pak najdete SCAR gun. Původní tempo rozvážného valčíku se změní ve zběsilost profesionálů salsy, k nepřátelům se přidá i smrtonosný Spider (stačí chvilka nepozornosti a jste mrtví) a také Big Fucking Drone, který na dálku střílí rakety a na blízko používá rotační kulomet. Stejně jako v Escape from Butcher Bay, i zde si budete moci vyzkoušet nejen zabíjení těchto velikánů, ale také zabíjení těmito velikány. Je to zábava. Konec však přijde velice záhy, což je poněkud škoda. Vesnice na Aguerra Prime je úžasná, schovávání se ve stínech stále ještě funguje (pořád jsem rozstřeloval světla a hrál spíše stealth, takže bych neřekl, že druhá část to zkazila. Jen vám dá na výběr ke stealth postupu i Rambo styl. A to se mi líbí.). 80 %.

Pro: Charismatický Riddick, stealth, tíživé prostředí, akce, grafika, dvě hry za cenu jedné, skryté předměty, Aguerra Prime, příběh (EFBB)

Proti: Dark Athena je kratší, chybí developer mód u EFBB, příběh (AoDA)

+19
  • PC 90
Tak další díl ságy Richarda B. Riddicka je za mnou. Ale chtěl bych začít jako první REMAKEM prvního dílu Escape from the butcher bay,protože hra za cenu jedný má vsobě hry dvě. A samozřejmě jsem původní dalé jen (EFBB) dohrál tak jsem se moc těšil na tento remake který to má dotáhnout k dokonalosti. No a věřte nebo ne je to tak :) Grafika byla nahrazena od enginu Dark Atheny a působí skvěle! Po stníny tak po předělané modely postav a vsechny textury. Tím hra dostavá hezčí a Riddickovsky temnější kabát. plus co ještě vývojáři přidali do EFBB z Dark Atheny je gameplay. Musím uvést na pravou míru,že gameplay je podstatně stejný se starým EFBB z roku 2004,ale do Dark atheny přibily nové komba pro counter attacky a ruzné drobné úpravy díky nímž se Riddick hraje líp. Co ještě upravily? Mno tak určitě je to hudba ktera je jiná než v původním EFBB! Ano ma podobné melodické motivy v některých pasážích a je taky skvělá ! Dabing postav je samozřejmě stejný a ruzné zvuky zbraní atd také zůstali nepozměněny a proč taky měnit něco co prostě už je perfektní že :) Jediný co mě zamrzelo jsou občasné bugy v AI nejsou častý,ale i tak zamrzej. a jestli neva tak bych chtel dát hodnocení oboum titulum zvlášt i když spolu zdílej engine i dvd space. A remaku ESBB bych dal 95/100.
A ted slavná DARK ATHENA. Gameplay nebudu moc hodnotit,protože je stejný jako u EFBB a grafika je též stejná. Dark Athena se odehravá hend po ději Butcher Bay kdy Riddick je v cryo spánku a probudího malé nárazi drobých meteoritů. A po chvilce je jeho plavidlo uneseno žoldáckou lodí Dark Athenou a jatka začínají :D Ale nejdřív se projdete drobný lvl který slouží jako tutoriál a neni moc dlouhej a přišel docela v hod. Tato mise se odehrává v podobě snu,který se zdá riddickovi ještě než ho vzbudí meteor. Hra se do 75% odehrává právě na lodi DA a budete se schovávat ve tmě stínů a podřezávat nic netušící Ghost Drony. Co se dabingu a zvuků tyče jsou perfektní a riddickovo hlašky jsou prostě nařezový. A rozhovory z postavama jsou v tomto díle řekl bych o dost vulgárnější což je dobře. Také potěší výskyt nově zbraně v podobě dvou ostří (Ulaks) a stěma jsou prakticky hrál dokud to hra dovolila. Dovolila říkam proto,že v 70% hry se dostanete z DA na nějakou planetku obívanou kolonisty a tam už budete spíž střílet! a to už bohužel je ta horší část titulu. trochu to ztrácí koule a já osobně a určitě né jen já si víc užívám podřezávání krků. IA nepřátel je dobrá jenože obsahuje identické občasné bugy. Jinak je to skvělá hra a každý kdo aspon trochu má Riddicka v oblibě si jí užije dost.
PS: voda je skvělá :D nebo spíž oceán na ty planetce looks Great!

Pro: Dvě hry za cenu jedné, dlouhá herní doba , skvělý děj,gameplay,hudba,plus je to RIDDICK takže i nasilí a dabing

Proti: Poslední část Dark atheny, bugy

+15
  • PC 75
Není běžné, aby herní pokračování obsahovalo rovnou i remake předchozího dílu. Riddick se tím možná chtěl vykoupit za svoji kratší „stopáž“ obou dílů a nutno podotknout, že se mu to povedlo. Grafický kabátek má kromě povinně ostřejších textur, o něco detailnějších modelů i přirozenější stíny, což je pro oba díly určitě to nejpřínosnější. Na druhou stranu tehdejšího důrazu na nápadné blur efekty nejsem tolik fanda.

Dark Athena vypadá jako hrozivá kosmická loď, která si co do husté atmosféry a pocitu beznaděje příliš nezadá s nedobytným vězením Butcher Bay. A je fakt, že hra se takřka do poloviny vašemu předchozímu hledání únikové cesty z nápravného zařízení podobná. Stealth prvky jsou spíše arkádové, k tichému postupu vás vybízí převážně to, že s vaší „nepřátelskou“ DNA nemůžete vzít bouchačku do vlastních rukou. Na druhou stranu se mi líbí nápad, kdy můžete dočasně střílet ze zbraně, kterou v rukách třímá mrtvý dron. Hra stejně jako v minulém díle klade důraz na vaši zranitelnost, je super, že při operaci s tlačítky, nebo při šplhání se přepne do pohledu z třetí osoby bez možnosti se bránit. Přesto vnímám atmosféru jako o něco slabší než v Butcher Bay. Ačkoli je vesmírná stanice ideální místo pro pořádný (survival) horor, nemůže se Dark Athena rovnat např. s některým z dílů System Shock. Zčásti je to dáno tím, že nyní už je možná pouze jedna cesta vpřed, a tedy chybí jistý pocit ztracenosti „uvnitř“, či očekávání nebezpečí „odkudkoli“. Zčásti je to dáno také triviálními úkoly, které na celkové dění uvnitř lodi vrhají takový zjednodušený pohled. Hra opět nabízí několik vedlejších postav a dialogů, ale ty někdy působí trošičku průhledně. Věřím, že jsou ve hře primárně z toho důvodu, abyste si mohli vyslechnout drsného Vina Diesela. :)

Dle mého názoru se právě na Dark Atheně ukazuje, že koncept, idea, nebo chcete-li potenciál celé série Chronicles of Riddick relativně rychle vyčpí. Escape From Butcher Bay je nabušená, hutná (a krátká) hra, ale myslím, že hrát to samé dvakrát delší dobu – tedy např. po Butcher Bay ihned plynule navázat na Dark Athenu zvýrazní právě ty nedostatky jako jsou zmiňované jednoduché úkoly, zjednodušený stealth, anebo umělou inteligenci. Ta stále nereaguje na vaše prozrazení moc dobře. Někdy se stačí na chvíli schovat, nebo přejít do vedlejší místnosti a je po problému. Nicméně nemůžu říct, že by to nějak významně snižovalo můj prožitek ze hry. Ten byl většinu času velmi dobrý, a to zejména díky koukatelné vesmírné stanici. Stejně jako ostatní jsem nepochopil závěrečnou čtvrtinu hry, která se po všech stránkách podobala více Unrealu II, než všemu, co jste doposud s Riddickem prožili…

Takže tvými slovy, Riddicku: „If it’s any consolation, you were better than average. So that’s something.“ 
+15