Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield 3

Žánr:
akce > 1st person akce *
online > online akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.10.2011
Vývojáři:
Digital Illusions CE
Oficiální stránky:
http://www.battlefield.com/cz/battlefield3
Série válečných akcí, srovnatelných svým vlivem na vývoj žánru se značkami jako Unreal Tournament či Counter-Strike, se vrací, aby vyzvala na souboj hlavní odnož Call of Duty, sérii Modern Warfare. Do výbušné současnosti byl sice zasazen už Battlefield 2, ale teprve až díl „třetí“, přichází s plnohodnotnou kampaní pro jednoho hráče. Jak se dělá singleplayer si už Dice vyzkoušelo ve spin-offech Battlefield: Bad Company 1, 2, ale teprve v Battlefield 3 je vše pojato ve velkém stylu.

Třetí světová válka má vypuknout už v roce 2014, v podání příběhu napsaného podle zaběhnutých schémat, kdy mezi nepřáteli západního světa vedeného Spojenými státy, figurují Rusko, Irán a Čína. Válčišti se stanou známé metropole jako je New York, Paříž, Teherán i irácké město Sulaymaniyah. Boje nezasáhnou jen, z Battlefield 1942 známý, Wake Island, ale také Omán, či Sarajevo.

Kdo v Bad Company postrádal možnost zalehnutí, na nebi stíhačky a v multiplayeru až 64 hráčů najednou, dojde v Battlefield 3 svého, neboť všechny tyto prvky z druhého Battlefieldu se vracejí. Třídy jsou tentokrát jen čtyři (assault, support, engineer a recon), protože assault nyní zastává i funkci medika, podobně jako v díle Battlefield 2142. Defibrilátorem jde opět zabíjet, inženýrovou baterkou dočasně oslepit a podpěra pro zbraň ležícího vojáka zase výrazně zvyšuje přesnost a účinek střelby. Mezi herní mody multiplayeru patří conquest, rush, squad rush, nebo třeba squad deathmatch.

Primární platformou zůstalo, konzolím navzdory, PC. Zde by měl naplno ukázat své přednosti engine Frostbite 2, hlavně co se modelu destrukce týče. PC verze je v retailové podobě svázána s distribučním kanálem EA Origin. Do hry se v případě této verze hráč nedostane skrz klasické menu, ale přihlášením na komunitní server "Battlelog". Současně s počítačovou verzí vycházejí i porty na Xbox 360 a PS3. Své varianty se dočkala i iOS verze.

Hru obohatilo celkem 5 multiplayerových stažitelných přídavků: Back to Karkand, Close Quarters, Armored Kill, Aftermath a End Game. Všechny přídavky se pohromadě nachází v edici "Battlefield 3: Premium Service" nebo společně i s původní hrou v edici "Battlefield 3: Premium Edition".

Poslední diskuzní příspěvek

fak
fak

Pacman13: Rozhodně to kup za tu cenu. Hraje to stále hromada lidí včetně mě. :-)


Nejlépe hodnocené komentáře


Jsem iritován tím, kolik se toho nabrečelo a nakydalo na letošní prodejnostní pecku. Je pravda, že SP není ideální, ale v dnešní konzumní době to má absolutně vše, co by mělo. Občas sklouzne, občas se vyhoupne, ale jako něco nového pro Battlefield sérii to obstálo. Nabubřelí uživatelé totiž nechápou, že PR EA managementu nerovná se názor samotného studia(kteří sami proklamovali, že to hlavní je MP a SP něco navíc). SP se tak stal terčem těch, kteří ani pořádně BF nemají zažité(nehráli původní díly či jen zběžně) a jen konzumují žánr FPS jako takový. Tady totiž jde výhradně o MP(vynechám konspirace o zadání SP z horních míst), o kterém se nikdo nebaví. Recenzenti chválí a hráči prostě jen hrají, nikdo nepyskuje a všichni jsou víceméně spokojeni s nástupcem BF2.

K tomu zatracovanému SP:
DICE se pokusilo o své vlastní pojetí příběhové kampaně, možná se inspirovalo od loňského vážnějšího MoH, netlačí a nejde přes mrtvoly, aby bylo "over the top" což je sympatické. Do MoH se také šťouralo klackem a přitom to nebyl takový škvár, jak se všude tvrdilo. Jenže když jste zvyklí na CoD...je to jiné a chce to jiný přístup. Není to tak orgastické, spíše reálnější a klidnější.

Ač se to loni MoH nepodařilo, byl to krok správným směrem k rozvíření emocí v FPS. Už nestačí válčit s nějakými noname spolubojovníky a přijímat nesmyslné rozkazy. V MoH se pracovalo celou dobu s jednou jednotkou, tak alespoň hráč na konci mohl trochu soucítit. BF3 netráví čas budováním vztahů a to je rozhodně špatně. Za Amíky emocionálně ploché, u Rusáků je to o cosi lepší. Nepřilnete ani ke spolubojovníkům ani k hlavnímu protagonistovi, což je strašný vykuk. Dima byl fajn a raděj bych hrál hru za něj a s jeho ruskou partou. Ona část za Rusáky byla ta lepší ve hře a taková jízda Paříži bylo něco.

Proklamovalo se, že ve hře budou častá zemětřesení a budou ovlivňovat hratelnost. To jsem moc nepochopil, jelikož bylo pouze jedno a nic zvláštního nezanamenalo. Jen pár záchvěvů, aby se zaprášilo pro konzumní oči. Let stihačkou - ač krásný tak nudný. Stihačku neovládáte a jste pouze střelec, navíc je to strašně jednoduché. Překvapila mne ale mise v tanku, která z prezentace z E3 vypadala nudně, ale byla zábavná a daleko lepší, než nuda v cockpitu. Milují stealth mise, bohužel v FPS je jich děsně málo a tady se zrovna BF3 nepředvedlo - zbytečně spojilo stealth a snipování. Málo animací, které zrovna nepřesvědčily, hlavně obličeje a mimika nebyla moc dobrá. Ještě bych zmínil AI, která se občas zasekne a nic nedělá a občas dělá nelogické úkony, ale jakš takš se snaží coverovat za překážky.

Audiovizuál, jak jsem u DICE zvyklý, je na vysoké úrovni. Předně bych zmínil asi nejkrásnější a nejrealističtější oblohu, koukal bych do ni neustále. A ten halo jump, tam je to vidět nejlépe, fakt nádhera + bzum bzum podmanivé tóny - nejhezčí moment ve hře! :). Ona vůbec práce se světlem je neuvěřitelná(občas možná trochu přehání). Zvuky jsou bezkonkurenční. Jak někdo trefně poznamenal, vyprávění příběhu se blíží svou atmosférou seriálu 24, aby taky ne, když jeden z vyšetřovatelů hrál i v seriálu a vzhledově jsou totožní. Miluji retrospektivu(zvlášť tu skákající sem tam), takže příběh je na poměry FPS klišé jeden z těch lepší. Při vyprávění ovšem používá krátkých rychlých střihů bez vyznění předešlých momentů, což kazí dojem. Ony vůbec výslechy měly být delší, aby se nekákalo do misí po 3-4 větách :X. Blackbourne a Dima jsou hlavními postavami, bylo kontraproduktivní vymýšlet další! Ač někdo nadává na QTE byly efektní, ovšem krátké a děsivě lehké. Pohyby celkově super! Překvapila mne obtížnost. Hru jsem hrál na HARD a rád přešel na NORMAL. V dnešní době, kdy HARD = lehčí NORMAL, to byla příjemná změna a na HARD to je lahodná výzva. Ač je to děsivý koridor já se bavil. Když vnímáte hru a jdete dopředu, dostane se vám skvělý zážitek, který jsem(až na 2 kratičké pauzy) dohrál v kuse. Bohužel herní doba je v reálu 4-5hodin, což je žalostně málo. Na dnešní dobu smutný standard, ale stačilo přidat pár skvělých misí za Rusáky a hned by to bylo lepší.

Kam se od dob MW1 poděla MP5tka??? Nejvyužívanější a universální zbraň v FPSkách předchozí dekády a půl, už jsem ji 4 roky v žádne neviděl. Žeby byl jí trh byl přejeden? :)

Je škoda, že SP je takový svázaný koridor. K BF3 by sedl jak prdel na hrnec model SP z Bad Company 1(shame on you, kdo nehrál), ta patří k nejlepším SP kampaním FPS žánru za poslední dobu. A proč to? Je to nelineární a je na hráči, jak se rozhodne docílit svého úkolu. Spoustu vehiklů k mání a neskutečně rozlehlé mapy a prostory - tohle je singlový BF, jak má být! O humoru a skvělé partě se ani zmiňovat nebudu...

Ač jsou oba MW více over the top byly svou neskutečnou jízdou lepší. Hlavním faktorem, že mají to "něco", co vás táhne hrát dál. BF3 tak sekunduje MoH ve svých reálnějších pojetích a vůbec to špatně nedělá. SP vám nabídne skvělou jízdu, pokud jí to dovolíte. Za mne o fous lepší jak MoH s 71%.

Hra nabízí ještě solidní co-op, který sice v žánru díru nevypálí, ale je příjemné, když je to další "věc navíc". Misí je překvapivě dost, takže je možnost se vyřádit i zde s kamarádem.

K tomu MP o kterém se mlčí:
MP je skvělý! Ale čekal jsem rozhodně víc. Ať jde o jakoukoliv MP hru, vedle gameplaye jsou nejdůležitější mapy. To že se na BF3 dělalo tak dlouho, mne mapy moc nepřesvědčily. Čekal jsem je více promyšlené a propracované. Počet také není zrovna oslňující a Karkand vychází až někdy v prosinci. Přítomnost dalších 4 map ovšem už srovná deficit. Trošku mne děsí, za co všechno bude muset hráč v budoucnu zaplatit. Mini mapa je opravdu malá a jde vidět velmi malý prostror, což je dosti nepříjemné. Finální verze přidává pár novinek a již není tak zabugovaná jako beta. Stále je tam na čem pracovat, ale ze začátku to má každá hra. Fiasko Red Orchestry 2 by se tady ovšem neodpouštělo. Věřím, že budoucí patche odstraní zasekávání vozidel a neviditelné překážky, zasekávání hráče o neviditelné překážky, občasné sekání a cukání. Hra potřebuje ještě trochu vybalancovat jednotlivá povolání a nebránil bych se ani do menších zásahů do map. Vozidla jsou skvěle ovladatelná a hraje se s nimi jedna báseň. Tanky a obrněnci jsou neskutečná inferna :). To ovšem nelze říct o helikoptérách a stihačkách. Helikoptéra je dobře ovladatelná, ale málo účinná a zmatečná. Ke stíhačce jsem se za těch x hodin dostal jen jednou! Jedna stíhačka/případně vrtulník na tým je směšná. Let je chaoticky rychlý a účinnost také pramalá. Létací stroje jsou největším zklamáním MP. Hra má ovšem neskutečnou atmosféru a hraje se skvěle. Demolice je dobrá, ale omezená, občas až nezdravě(nemluvě o SP). V Bad Company 1 šlo zničit v SP i MP prakticky skoro vše, škoda - žádný velký pokrok. Nůž v BF3 není dokonalý, když jdete někomu do zad, ještě automaticky to neznamená, že si dog tagy odnesete, tady se mají hodně co učit od dokonalého nože z MW. Dost mne prudí, že pokud nedohrajete kolo, dosavadní postup se neuloží a vše se musí odemykat znova, kor pokud máte zrovna úspěšnou odemykací šňůru, dost to naštve! Ze hry se nedá po dohrání kola vůbec odpojit a musíte čekat až do začátku nového, což nějakou tu minutu zabere a pokud zrovna spěcháte...Hře se vyčítaly baterky, mě to příjde jako originální a neviděný prvek, který přidává na hratelnosti.

MP BF3 není revoluce, ale do skvěle zvládnutého pěchotního boje přidává dostatečně velké mapy a stroje v precizním a zábavném provedení, skvělou atmosféru a přijatelnou destrukci. Otázka je, jestli hráči nečekali nejlepší MP počin, ten se sice nekoná, ale i tak za to stojí.


Superlativa si najděte v oficiálních recenzích...

Za mne tedy zatím 83%.

Stejně se nic nevyrovná ukázat kryse prostředníček! (část ze hry, kterou uvidí jen pár vyvolených):D

+30+30 / 0

Bylo toho napsáno již mnoho předemnou, proto to skusím zkrátit a neinklinovat ke srovnávání s MW3 (jakožto Battlefield dává MW3 přímou kopačku do koulí na všech frontách, to je bez debat)

Singleplayer:

Ačkoliv je hra primárně zaměřena na MP, tak kampaň zdaleka přechcává veškerou konkurenci v žánru bojových akcí. Vyprávění příběhu je velmi dobré, herci to "zahráli" a nadabovali naprosto luxusně! Hon za zmiznutou atomovkou je už docela klasika, ale o něco tam jít musí. Mise jsou rozmanité, hráč okusí většinu toho, co BF nabízí.. Pokud to budu brát jako tréning na MP, tak se povedl až neskutečně. Pokud to budu brát jako SP s příběhem, tak si BF3 jednoduše vytírá zadek se všemi dnešními FPS.

Celkově:

O grafice se nemá cenu bavit, to je konec plesu (čti na posrání, nic lepšího není). Efekty světla, kouře, výbuchů a kulek odrážejících se od země počínaje, přes neskutečnou oblohu a mimikou obličejů konče, která je nenucená a přirozená a dokonce hluchoněmý hráč si taky příde na své, páč huba se otvírá opravdu podle dabingu anžto můžeš klidně odezírat ze rtů. Dialogy jsou naprosto přirozené, žádný akční americký hovna, který blijou všude a všichni, nezáleží jestli film, nebo hra. Ale co dělá opravdové GRÓ Battlefieldu jsou pánové a dámy zvuky. Zvuky ulice, vozidel, letadel, moře, ozvěn dle velikosti prostoru a v neposlední řadě zvuk střelby.. No prostě hustota, za to bych jim dal Oskara nebo nevim něco podobnýho. I hlášky v MP když mě někdo sundá, tak mě ještě vyfakuje, no prostě nádhera. Dále fyzika, která je dotažená opravdu daleko, zničitelnost prostředí je parádní. Všechno lítá, tříští se, opadává, demoluje. Velmi povedené.


Multiplayer:

Poprvé v životě jsem okusil ten opěvovaný masivní MP a´la Battlefield. Hmm, pan šéfkuchař zatraceně dobře věděl co hodlá uklohnit a chuťově, ba ani velikostí porce není menu co vytknout.. Bál jsem se zmatku v tak velikých mapách, ale to tady vůbec není, mapy jsou myslím velmi dobře designované a je tu místo pro taktiku a týmovou hru. Klany (čety) tady mají konečně opravdové uplatnění, profese taktéž. Když se sejde dobrá parta lidí tak to musí být krasojízda. Samozřejmě jsem na začátku dostával hroznou čočku, tak jsem se krčil někde v koutku jako kunda, ale už jsem sniperku vystřídal za brokovnici nebo karabinu a jdu do toho prsama, nemá cenu to lechtat. Ještě jsem ani nevyzkoušel všechny mapy, takže mě omluvte...

Pro: Uvěřitelnost, zvuky, charaktery postav, grafická stránka, dabing

Proti: Trávím u toho moc času.

+26+29 / -3

Hned na začátku bych chtěl poznamenat, že Battlefield 3 hodnotím jako obrovský fanoušek druhého dílu a DICE se celou dobu od oznámení kasali tím, že trojka je jeho pravý nástupce. Doba asi pokročila, takže onen nástupce je vlastně těžce osekaná verze předchůdce zabalená do pěknější grafiky.

Se singleplayerem se nebudu moc zdržovat. U primárně multiplayerové hry, jakou série Battlefield bezesporu je, se jedná o úplnou zbytečnost. Z trailerů na hru to vypadalo, že se dočkáme válečné hry v podobném duchu jako seriál Generation Kill nebo dokumentární filmy jako např. Armaddilo nebo Restrepo. Hra se nakonec zvrhla v dnes už ohrané nahánění atomové bomby a superpadoucha s trapným ruským jménem po celém světě. To by ani tolik nevadilo, kdyby si hra i její tvůrci nehráli na něco víc. V singleplayeru si zahrajeme za několik různých postav. A tohle právě nefunguje. Mise s kopilotem ve stíhačce je do hry tak násilně nacpaná, že to ani pěkný není. Ale zase chápu, že stíhačková mise se musela ve hře objevit, abychom měli aspoň něco, co konkurence nemá.

Co naopak konkurence má mnohem lepší je kooperace. Ze slibovaných desíti misi se nakonec vyklubalo šest, které jdou dohrát za necelou hodinu. Navíc skoro vůbec netěží z přítomnosti dvou hráčů. Jedinou aspoň trochu zajímavou misí je ta vrtulníková, která se ale nakonec stejně zvrhne v nekonečnou nudu. Jediným pozitivem kooperace tak zůstává možnost odemknout si několik zbraní do multiplayeru.

Ten je dle očekávání nejpovedenější částí hry a ve svém oboru nemá v současné době konkurenci. Starší díly série jsou ale pořád lepší a nabízejí více možností.

Nejvíce k naštvání jsou unlocky, hlavně pro vozidla. DICE se opět chlubili touto vymožeností, ale už se zapoměli zmínit, že z vozidel sundali i tak základní věci jako světlice u stíhaček a dali je jako unlocky. Když hra vyšla, tak to ani tolik nevadilo, ale několik měsíců po vydání už nemají nováčci prakticky žádnou šanci se se stíhačkou udržet ve vzduchu déle než pár vteřin, o zabití protihráče nemůže být řeč vůbec. Stíhačka bez světlic je naprosto bezbranná a pilot se stává lovnou zvěří pro všechny. Dovedu si představit, že to dokáže mnoho hráčů odradit.

Další slabou stránkou jsou mapy. Hra podporuje až 64 hráčů, ale většina map je na to naprosto nevhodná. Několik map je navíc ve tvaru nudle, kde se hra zasekne uprostřed bez možnosti prorazit nebo protivníka obejít. Řeč je samozřejmě o módu conquest. V rushi jsou na tom mapy o hodně lépe i díky nižšímu maximálnímu počtu hráčů. Ostatní módy v čele s TDM jsou zajímavým zpestřením a odehrávají se na menší části mapy.

Abych to na závěr nějak shrnul, tak v mých očích třetí Battlefield zklamal jako nástupce dvojky. Jako hra je na tom ale skvěle. Potřebuje ale ještě několik patchů, protože zabugovanost je na vysoké úrovni a některé věci v multiplayeru by zasloužily překopat úplně. Jak ale známe DICE a EA, tak se možná dočkáme několika DLC a většina chyb zůstane bez povšimnutí.
+24+24 / 0

Hra na kterou jsem si "bohužel" vypěstoval závislost - není den, abych si jí aspoň chvilku nezahrál. Moc nechápu ty nadávky na DICE, jedná se o obrovskou hru, takže s nějakýma problémama se holt musí počítat... Paradoxně na hru nejvíc nadávají ti, co mají ruskou verzi hry (patřím mezi ně) a po každý aktualizaci musí čekat, než někdo nahodí českej update...
Jinak já ještě nenarazil za 215 hodin, co hru hraju na žádný větší problém - sice teď pár dní byly tanky z papíru, ale beru to pozitivně, protože jsem se za tu dobu naučil lítat s helinou :)
Jinak nejvíc času trávím v tanku na Kaspických hranicích - nejoblíbenější mapa ze všech...
Co se týče singlu, tak te není úplně nejlepší, ale hrát se to dá... Sice jen jednou, ale jde to :)
Každopádně BF o singlu nikdy nebyl a mulťák má pro mě nejlepší ze všech her... Jediné zklamání ve hře přijde, když deset lidí čeká na místě pro vrtulník a soupeř si mezitím vklidu obsazuje vlajky - takovej tým mě vždycky donutí hru vypnout a jít jinam... Jinak ale mulťák za jedna s hvězdičkou - fakt se u něj dobře bavím.
Co se týče grafiky, nemá cenu snad ani nic říkat - je prostě super, ale všichni už určitě viděli aspoň videa, takže víte o čem mluvím.
Prostě a jednoduše, ať si říká kdo chce, co chce, za mě 10/10

Pro: Grafika, rozlehlost, zábava, multiplayer, mapy

Proti: 64 hráčů v metru :)

+18+20 / -2

Po dvou letech po vydání a po témeř 600 odehraných hodinách jsem se rozhodl, že se krátce zmíním o Battlefieldu 3 a později i o jeho přídavcích.

Když zavzpomínám na dobu před dvema lety, kdy se teprve vydání BF blížilo, hemžilo se to po herně-zpravodajských serverech orgasickými informacemi o tom, že BF3 vyhrálo rekordní počet cen na E3, že se jedná o nej FPS všech dob atd. Fact or fiction?

BF3 jsem si předobědnal, protože jsem veřil ve kvalitu této hry, jsem veterán BF2 a BC2, takže jsem neměl obavy o kvalitu, když o hru postaralo Švédské Dice. Když hra dorazila instalace proběhla v pořádku a šup na Single player, o tom jen krátce.

SP je naprosto tuctový a ničím nepřekvapující a řekl bych i trochu zbytečný prvek BF3, pokud znáte(kdo ne?) SP od konkurenčního Call Of Duty, tak je to více méně totéž, postupujete stryktně lineárním koridorem, který je lineárnejsí než lineární rovnice z druhé třídy základní školní docházky a odpravujete jednoho zlosyna za druhým. Někdy se k vám připojují kolegové, jindy bojujete sami. Mise jsou různorodé, občas se svezete v tanku, občas si zalétáte ve stíhačce, více méně prolezete nekteré mapy z MP. SP má spád, ale podle mě trpí přílišnou hektyčností po vzoru CoD, kdy se kolem vás neustále něco děje, bouchá, střílí atd atd. Toto bylo fajn v Modern Warfare 1, ale v dnešní době kdy má podobný koncept každá druhá FPS, už mi to příjde celkem otravné.

Za mě hodnotím SP 60%, takže palec jen mírně nahoru.

Ale BF3 je především o MP, a ten spáchaly DICE témeř na jedničku.
MP obsahuje v základu 9 map a dvě hratelné frakce USA a Východ. BF 3 byl od počátku prezentován jako komplexní, tzn. že by si v něm každý najít to své, toto tvrzení podle mého hra splnuje na 100%. Chcete být pilotem vrtulníku a podporovat pozemní jednotky ze vzduchu? Není problém. Chcete být pěšákem a zažít intenzivní přestřelky na různé vzdálenosti? Není problém, chcete byt pánem nebes? Stačí skočit do stíhačky. Chcete být sniper? Takto bych mohl pokračovat hodně dlouho.

I mapy jsou navrženy tak aby pokryly široké spektrum hráčů, kde si každý najde to své.
Když už jsem u těch map, tak jsou skvele navržené. Operace metro, pěchotní boj na kráté vzdálenosti.

Seine Crosing a Grand bazar, mapy zaměřené hlavně na městský boj v těsných uličkách a trochou tězké techniky.

Já osobně jsem si nejvíce z techto základních map oblíbil Damavand, Noshar, a Teherán, všechno jsou to víceméně klasické BF mapy, kde si užijete dosyta všeho, co BF nabízí, pěchotní boj, lehká i tězká technika a nějaké to letectvo.

Dále tu máme Caspien Borderm, Operaci Firestom a ostrvov Kharg, které jsou rozlohou největší a hodně otevřené mapy.

Kazdá z map je nečím charakteristická a dobře zapamotovatelná, např. adrenalinový seskok v Damavandu, nebo pád antény v Caspien Border. Každou z map se musíte svým způsobem naučit než se v MP začnete chytat a nedostávat permanentně na zadel.

Tyto mapy hodnotím jako obrovské plus, protože ani po dvou letech mě nepřestalo po nich pobíhat a zabírat vlajky nebo ničit M-Comy.

Další obrovské plus jsou zbraně a jejich modifikace, doslova si můžete přizpůsobit svoji primární zbraň k obrazu svému, kazdá zbraň se dá modifikovat, ruznými způsoby a kombinacemi jak uznáte za vhodné od hlavně přes mířidla a hlavně až po kapacitu zásoníku a laserové žařízení.

Dále tu máme čtyři herní třídy, už klasické - utočník/doktor, inža, podpora a recoon, dále nemá smysl psát, každý ví, kdo co umí, jen zmíním, že se dá využívat variabilita výbavy a například doktor/útočník si může defibrilátor vyměnit s M320kou, mě osobně tu ještě jedna třída chybí.

Dále se mi zamlouvalo velmi veliké množství techniky od rychlích bugin, přes těžkotonážní transportéry a tanky až k obrovsé létací pevnosti tzv. Gunship. S každým kusem tohoto vozového parku dá chvilku cviku než se naučíte, například do teďka nezvládám tzv. dogfighty, kde jsem prostě malý pán.

V současné verzy je hra vyladěná a téměř bez bugů, osobně jsem neměl s hrou problémy ani že žačátku, kdy bylo ve zvyku předstírat hysterické záchvaty, když byla F2000 trošku "přeexpená". Nestakl jsem se za svých 600 hodin ani s většinou bugů, jenž jsem na youtube našel.

Největsí problém vidím ve špatném hitboxu a netcodu, který má za následek hodně opovrhované zastřelení za rohem, zase tak strasný problém v tom nevidím, nekolikrát jsem za rohem zakalil, ovšem s nejvetší pravděpodobností jsem stějně tak spustu killů tímto způsobem získal, obdobně jako většina dalších hráču.

Pokud se moje hodnocení BF3 nebude někomu pozdávat, tak upozorňuji, že jsem fanboy BF a hodnocení může být trošku až více ovlivněno právě fanboyovstvým:).

K BF 3 vyšlo 5 zatracených DLC, které k těm 600 hodinám nemalou měrou přispělo, těmto DLC se dále taky budu věnovat.

V Listopadu tohoto roku vyjde BF4, který má být notně vylepšenou verzí BF3. V každém případě si čas to vydání budu krom jiného hraní krátit BéEf trojkou.

Tu stovku budu moci doufám mrsknout právě BF4.

O této hře bych mohl psát jestě dlouho a nenapsal bych vše, takže to radši ukončím.

Metascore:89

Pro: Komplexnost, ozvučení, široký výběr techniky, zbraní a různého vybavení, MP...

Proti: Tak troch SP a opuštění některých principů z BF2 a BC2...

+17+18 / -1