Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@MCZ (02.07.2019 18:26): zrovna nedávno jsem instaloval OFP a ArmA I. Pokud si vzpomínám tak v ArmA I jde grafika dost poštelovat, opravdu tam není možno potlačit trávu někde v advanced options? To se mi nezdá.
Tak nevím, zkouším se do toho dostat a jak mě Flashpoint bavil (i nedávno), tohle mi připadá jako utrpení. Třeba už to ovládání je z nějakého důvodu mnohem krkolomnější než v případě předchůdce (viz různé klávesy pro zakleknutí, lehnutí atd.) Další věcí je grafika a mnohem pestřejší prostředí, ve kterém je podstatně obtížnější rozlišit nepřátele; škoda, že se zřejmě nedá vypnout tráva. Hra by rázem mohla být mnohem... hratelnější?

Nejvíc mě ale dostalo, že v případě zabití některého člena týmu mise končí. Skvělý způsob jak přinutit hráče, aby společníky nechal stát někde bokem v bezpečí a pak si to střihnul sólo...
@USER47 (16.03.2018 22:57): to mě říkáš až teď? Když už to mám pár let na Steamu v akci koupené? :) Vlastně to je jedno, stejně jsem to dosud ani nenainstaloval ale mohl jsi mi ušetřit peníze. :) I když kupoval jsem to ve slevě právě proto, že o Arma II všichni básnili...

PS: vím, že po vydání Arma jedničky si řada lidí stěžovala na technické problémy všeho druhu a věřil jsem, že to BI u Arma II zvládli lépe. Recenze se více méně rozplývali jak je to vymazlené.

EDIT: že by oni Ti recenzenti tu kampaň nikdy nedohráli? No to je mi ale náhoda....proč mě to vůbec nepřekvapuje.
Já třeba hrál Armu 2 několik let po vydání, plně opatchovanou, a kampaň byla prostě nedohratelná. Pár úvodních misí bylo v pohodě, ale jakmile se to otevřelo, tak se zjevila tuna chyb, který bránily dohrání.

Bohemka prostě neumí udělat funkční svobodnější hru, proto mnohem líp fungovaly trochu svázanější datadisky k A2, či originální OF.
@S4TW (komentář): hrat fallout 1/2 bez semi-oficialnich killapovych patchu je absolutni nesmysl ... kdyz si koupis hru napr. na gog, tak mas tu distribuci vcetne tech patchu ... pokud odnekud vylovis 100 let stare level DVD s falloutem a budes knourat ze je zabugovane, tak odpoved zni: doinstaluj si patche ;)

ps. schvalne, jakou mas verzi army ?
@S4TW (komentář): neřeš bugy. Podívej se jak tvoji kolegové, ostatní hráči, hodnotí Kingdom Come: Deliverance, které je tak zabugované, že i The Elder Scrolls V: Skyrim proti tomu bledne závistí. A jaké tam padají hodnocení! 90-100%. :)
Jak typické pro ambiciózní českou hru, že má bugy. My snad jinak hry dělat ani neumíme. Jedinou výjimkou je Mafia: The City of Lost Heaven kde pokud si vzpomínám bylo těch bugů min.

BTW o Bohemce je známo, že má bugy úplně všude. Pokud si dobře vzpomínám Tebou ceněný OF měl taky bugů jak máku a těch patchů co na něj vyšlo! Chceš jako říci, že Bohemka dodnes neopravila kampaň aby byla dohratelná? To se mi skoro nechce ani věřit.

Beru fakt že OF má lepší příběh celkově, mě taky ty Army už tak neberou. Hrál jsem hlavně Arma I plně opatchovanou, a že těch patchů bylo.

EDIT: abych nekecal v původním Hidden & Dangerous taky nebylo moc bugů a hra se dala dohrát i bez patchů pokud se nepletu.

EDIT: až si tohle přečte Charllize tak bude mít radost. On má totiž Skyrim rád. :)
Ta hra má neskutečně promarněný potenciál a kouzlo klasiky - Operace Flashpoint - tu prostě není. Hru jsem rozehrál v coopu s kámošem, ale díky neskutečným bugům a problémy s ukládáním to prostě nejde normálně dohrát a více se u toho vztekám než si hru užívám. Škoda...
rád bych se zeptal jak se vůbec píše příspěvěk do zajímavostí
"Za jednu z nejhorších her, které vůbec měly čest poznat můj hardisk považuju ARMA 2. Ano, ta česká slátanina.
Vývojáři na to šli úplně od podlahy. Zatímco u většiny her je nejdůležitější se bavit, naši krajané udělali odvážný krok a koncept zábavy úplně smetli ze stolu jako nějaký přežitek.
ARMA 2 se ale může pyšnit svým "realismem". Ten v praxi ale znamená jen jedno. Hra je nuda. Trvá nesmyslně dlouho kamkoli dojít. Většina her vás hodí rovnou do boje, ale ARMA 2 je REALISTICKÁ. To znamená, že většinou se na bojiště musíte nějak dostat. Jízdou náklaďákem. Pěšky. Vrtulníkem. Zábava. Když si vezmeme, že přesun na místo "boje" často trvá déle než boj, máme přímo akcí nabitou střílečku.
Boje probíhají tak, že si všichni lehnou na zem a střílí po sobě zbraněmi, co zní jak vzduchovky, na 300 metrové vzdálenosti. Zábava.
Zábava.
Zábava.
Zábava.
O to horší je to ve městech, kde se zasekáváte, nic nejde zničit, všechno je odfláklé. Je to jako běhat po nezničitelné papírové kulise města se vzduchovkou. Válka je peklo. Zábava. Směsice totálního ticha, nezáživných přestřelek a věčného nic nedělání dělá z ARMA 2 dokonalý simulátor nudy a autismu.
Profesionální tip: Pokud si chcete ARMA 2 co nejvíce užít, vypněte ji a hrajte Battlefield 4.
2/10"
- Jaroslav Cerman, Facebook
Koupil už někdo odsud na Steamu Day Z Standalone ? Už je to měsíc od vydání a stále se drží na první příčče prodejnosti. Chtěl bych zkusit buď jej nebo Rust, nemůžu se rozhodnout.
Armu jsem doteďka neměl... takže jsem docela zvědavý. Tenhle typ her jsem nikdy moc nehrál, poslední, hru tohoto typu jsem hrál Battlefield 2... a to je ooodně dávo a hooodně jiný typ hry. Takže jsem docela zvědavý, jak se to bude hrát.
@StriderCZ (17.01.2014 19:54): Počkej, ale ten DayZ mod ten je normálně zdarma, kvůli němu si ten bundle kupovat nemusel, teda za předpokladu, že bys měl Armu 2 s Arrowheadem.


@mazar1234 (17.01.2014 19:59): Já teda Armu kdysi koupil na Steamu asi za 7€ pak jsem jí ještě jednou koupil i s Arrowheadem na GOGu, ale ten bundle jsem teď koupil stejně, hlavně kvůli Take On Helicopters,
takže se k tý tvojí ceně pomalu přibližuju :D
@StriderCZ (17.01.2014 19:54): Ani mi to nespominaj.... za tu Armu 2 pre Dayz Mod som onehda (ked bolo este Dayz nove) vydrbal 24E - a to uz bolo v zlave - len preto aby som nakoniec zistil ze ma to Dayz vobec, ale vobec nebavi.

Som potom riadne nadaval na seba ze som vyhodil 24 za blbost co ma vobec nebavi. Dal som vtedy na clanok u Dave de Sade, ktory to chvalil atd ale odrbal som sa :-).
Na humblebundle je víkendový prodej- koupil jsem si Armu II, Afterlife, Arrow head, DayZ mod ( o ten mi jde) a ještě další hry za SMĚŠNÝCH 6 dolarů... doporučuji....
Tak jsem pokusně rozehrál Cold War Rearmed 2 a je to pecka. Dost možná to funguje i líp než originální OFP, ve kterým patche za těch dvanáct let udělaly tolik bordelu, že se momentálně bez cheatů nejspíš vůbec nedá dohrát...

Pokud někdo nezná, tady perfektní trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Bdh_h-l9-l0
Co se týče těch CM her, myslel jsem to spíš směrem k parťákům. Ti reagují na rozkazy bleskurychle, jdou tam, kam je pošleš, mění formace, okamžitě přibíhají léčit apod. Nestane se ti, že by odmítli reagovat na rozkaz proto, že někde pět kilometrů daleko něco zahlídli.

Ona celkově AI třeba v Dragon Rising není špatná. V kampani je asi většinou kvůli početní přesile nastavenej u nepřátel nižší skill + celkem přísný skripty, takže se mnoha překvapení nedočkáš, ale když si v editoru naházíš několik družstev s vysokým skillem a sleduješ jak bojujou a koordinujou se, vůbec to není zlý. AI umí velmi slušně využívat krytí a postupovat jako skupina...V mnoha custom misích nám nepřátelé slušně zatápěli i v coopu čtyř hráčů, a to jsme ani nemuseli čelit kdovíjaký přesile.

(btw: některý problémy AI u Dragon Rising taky odstraňovaly patche, ten warez byl asi 1.0)
@USER47 (25.11.2013 18:19): Nojo, též mě AI absolutně znechutila. Já to bral letos někdy v létě snad za 10 € a po pár hodinách to šlo pryč. Čekal jsem, že po té době už by to mohlo být hratelné, ale přišlo mi to snad ještě horší než první ArmA.
Když jsem hned zpočátku jen tak zkoušel nějakou tu samostatnou misi a viděl, co ti blbci dělají, že se i po pěti opakováních nechají vždy postřílet uprostřed cesty posádkou obrněného vozidla, tak už mi bylo jasné, že se v tomto ohledu nic nezlepšilo.

EDIT: Co se týká těch OFP od Codemasters no, kdysi jsem hrál první misi ve warez, panáci se neobtěžovali ani krčit, prostě stáli uprostřed pole a stříleli. Když jsem pak sebral auto a rozjel se střemhlav naproti náklaďáku s nepřátelskými vojáky, tak asi 10m přede mnou najednou zastavili, vystoupili a já je popřejížděl. Takže to bych také jako vzor, jak má AI vypadat, nedával.
A ta grafika je možná pěkná pro dělání screenshotů, protože modely techniky a prostředí občas vypadá opravdu hezky, ale při normálním hraní to po většinu času vypadá dost odporně kvůli otřesnejm modelům zbraní, ještě navíc zdeformovanejch tou jejich obskurní trueFPS kamerou, a taky kvůli příšernejm postprocesovejm filtrům a dementně se chovajícímu HDR.
Teda ta příběhová kampaň je neuvěřitelně debilní záležitost...Opět po letech jsem to rozehrál, zda se za tu dobu a po hromadě patchů něco změnilo, ale pořád je to stejnej polofunkční naprosto amatérskej kus hovna.:/

Kdyby aspoň ty přestřelky jako takový za něco stály, ale tady bojování spočívá v nahánění zmatenejch osamělejch střelců, který buď polehávaj uprostřed křižovatky, nebo bez jakýhokoli smyslu běhaj okolo. Žádný koordinovaný skupiny, nic...útok na jedno z největších měst tu spočívá v tom, že v ulicích je náhodně rozprostřeno asi tak 5 nepřátelskejch vojáků, co čekaj, až je někdo sejme, do toho občas nějakej osamělej přátelskej vojáček, co běží na druhou stranu, než by měl, prostě zmatek jak prase a do nějakýho pocitu autenticity to má opravdu hodně daleko.

A to nemluvím o momentech, kdy se nějakej nepřítel rozhodne stáhnout, ale skripty zároveň vyžadujou, abyste ho zabili. Takhle jsem asi dvacet minut naháněl po lese nějakýho chudáka, protože jsem měl bránit kilák vzdálenou stodolu a hra se nechtěla pohnout dál.

Přátelská AI taky vtipná. Už mnohokrát mě arma fanboyové přesvědčovali, jak je AI strašně komplexní, vyhodnocuje asi sto padesát různejch věcí a podle toho jedná. Ale k čemu mi to je, když vůbec neposlouchá přímý rozkazy. Ta údajná komplexita je tu spíš na škodu, protože když se válím na zemi a potřebuju ošetření, parťáci prostě stojej okolo a čuměj do blba, protože nejspíš vyhodnotili, že někde dva kiláky za kopcem je nepřítel...Oproti verzi, co jsem hrál před rokem, alespoň občas reagujou na rozkazy k přesunu na určitý místo, ale celkově je pěknej opruz snažit se je nějak komandovat.

Zlatej vysmívanej Dragon Rising či Red River. Tam byla AI možná celkem jednoduchá, ale aspoň dělala bez keců, co se jí řeklo. A taky měl člověk pocit, že bojuje s něčím, co se vzdáleně podobá vojenskejm jednotkám, tady jde spíš o nahánění zatoulanejch chovanců psychiatrický léčebny.
@Nons3nse (07.03.2013 21:21): koupeno :) zatím mi to přijde ale těžce nehratelné, ne kvůli obsahu nebo herním bugům ale kvůli nedostatečné optimalizaci (CPU jede na 50% a GPU na 30%), už se těším na betu :D
@Bodkin (26.02.2013 23:03): no worries. A když už jsme v ArmA topicu, tak nám oznámili na příští týden alphu Army 3. Dá se koupit za 25 eur jako předobjednávka plný verze, což mi přijde solidní.
Tak mě napadá, kdy tedy bude ta stand-alone verze? Vykřikovali něco před vánoci, ale to očividně padlo. Armu kupovat nehodlám, už jednička mi těžce nesedla, ale DayZ zní velmi hezky.
@Cobot (26.02.2013 20:19): Na steamu asi není nejnovější verze, je nějakej dayz commander co to řeší. Jinak postava se ukládá, ale jakmile umřeš tak konec, začínáš od začátku (proto je to tak o nervy/napínavý). Najít zbraň a zásoby je pro začátek většinou dobrej plán :-)
Tak jsme si říkal že konečně prubnu DAYZ když je na Steamu, ale dostat se do hry je fakt oruz. Včera se mi to povedlo dvakrát. Jinak to stále hlási, že mě server odmítl kvli špatné verzi. Podle verze servru a mojí hry v menu na výběr serveru je číslo stejný tušim že teď 1.62 , ale stejnak mě to vykopne.

Jak se to vlastně hraje? Chápu že gameplay je založenej na přežití. Jaký jsou první kroky? Najít zbraň, zásoby atd? Podle jakého principu jsou rozmístěný. Co když neumřu a vypnu hru, zůstane postava i s inventářem uložená nebo se vždycky začíná odznovu?
Ok, chvíli jsem hrál, pak mě to vyhodilo ze serveru (prý byl ukončen) a od té doby mám nehorázně zasekané MP lobby... a pro jistotu se tam neobjevují žádné servery...WTF!?
To jsou takový záhady BISáckejch her. Už jsem slyšel dřív, že třeba při nižších detailech stínů je počítá procesor a při vyšších grafika, takže paradoxně vyšší jsou většinou HW nenáročnější:-D.
Díky... Hmm, proč se mi DayZ nejmíň seká, když mám nastavené nevyšší detaily...? :/
Sniž nastavení postprocesu. Ty jejich PP filtry jsou stejně odporný.

Největší pecka je ten radial blur, kterej má nejspíš simulovat hloubku ostrosti, a dělá to rozblitím čehokoli, co se zrovna nenachází ve středu obrazovky:-D.
Oplatí sa to ešte kúpiť, ak to bude na steame do 10 eur?
Alebo to už radšej počkať na tretí diel...?
No to se mi také někdy stane, já na začátku dost riskuju a proběhnu všechny budovy a až terpve když něco lepšího najdu(Cz 505, Lee Enfield, Winchester) tak jsem opatrnější. Včera večer jsem rozehrál novou postavu, hned na začátku jsem našel v chlívku Winchester a asi 20 nábojů a od té doby jen běhám po kopcích a lesích, schovávám se za stromem a střílím každýho koho vidím, zatím mám 5 vražd, jeden týpek u sebe měl pár konzerv fazolí, náboje do Winchestera a nějakou vodu, takže jsem zas na chvíli zajištěn.. haha.. Jinak Makarov stojí celkem za nic - nedá se dost dobře PVP, ta pistole je slabá a dost nepřesná na větší vzdálenosti , m101 je o dost lepší. Štve mě, že se všude povaluje spousta nábojů do různých zbraní a já proto nemám využití.
Já se zombíkama takovej problém nemám, spíš mě docela štve, že jsem teď hrál hodinu a půl, prozkoumal desítky budov, a nenašel jsem jedinou zbraň, ani blbej makarov. Všude jenom samý sekery. Takže neustálá hra na honěnou :-)
Tohle je fakt frustrace, v posledním patchi Day Z totálně po.rali agro Zombíků. Člověk vystřelí z kopce a naagruje půl Chernogorsku. 20 zombíků najednou fakt nedám. Zvlášť když běhaj jako Usajn Bolt. Jedinou šancí jak přežít je se vyhýbat větším městům s větší koncetrací Zedů. Navíc se nedá nikomu věřit, už se mi stalo, že se survivor, kterého potkám, nahlásí jako friendly a když zjistí, že mám v ruce kalacha, tak mi napálí do zad z brokovince a vylootuje mě.Takže pálím na každého "on sight" a pak se teprve ptám...