@Ferdish (12.03.2020 09:39): aha, to jsem ani nevěděla, že záleží z jaké strany zaútočíš. Mně se hlavně málokdy povede dostat za nepřítele. Budu na to ale myslet. Díky za tip.
Diskuze
@Laurona (11.03.2020 21:00): Snaž sa tiež využívať toho, že keď na nepriateľa zaútočíš zboku alebo zozadu, tak máš bonus k poškodeniu. Z toho istého dôvodu pokiaľ vieš, že ťa v nasledujúcom ťahu protivník napadne, tak sa k nemu snaž byť otočená čelom.
@Phoenix (11.03.2020 19:11): jo přesně tak to mám, každý má zbraň na blízko, a různé zbraně na dálku. V boji na blízko se snažím všechny trénovat, když to jde. Teď mě čeká první souboj v podzemí a ten už vypadá obtížněji než ty ostatní,tak snad to nějak půjde :) našla jsem ale už lepší zbraně(napalm, rakety), tak se musím naučit je nějak efektivně využít.
@Karasman (11.03.2020 17:03): a já vám všem zase závidím, že víte, co bude ve hře následovat :D
@Karasman (11.03.2020 17:03): a já vám všem zase závidím, že víte, co bude ve hře následovat :D
@Laurona (11.03.2020 10:55): Dobré je nepodceňovat zbraně na blízko (třeba takovou sekeru) a dát členům týmu různé zbraně, ať se zbytečně "neperou" o stejné náboje. Z omezených nábojů a léčiva není třeba mít strach, chce to nedělat zbytečné nesmysly, ale hra zase není tak těžká, aby neodpustila jedno zbytečné vyléčení před dvěma hodinami.
@Laurona (11.03.2020 10:55): Jé, jak já ti závidim, že to hraješ poprvý. Hned bych si to dal taky... :-)
@Ferdish (11.03.2020 10:04): díky za info :) mám z té hry trochu hrůzu už jen kvůli tomu menšímu množství nábojů, ale v nejhorším se dají nepřátele umlátit zbraněmi na blízko. Kdyby ale došly léky, tak to nevím, co bych potom dělala.
@Laurona (10.03.2020 19:08): Áno, liečiš sa iba tým čo nájdeš. Liečivých prostriedkov by malo byť v hre celkom dosť, aj keď to na začiatku hry tak nevyzerá. Neskôr v hre zachrániš NPC-doktorku, ktorá má schopnosť vyliečiť myslím o 20% viac HP sebe aj ostatným, čo sa dá využiť najmä po súbojoch.
Měla bych dotaz - léčím se pouze obvazy a jídlem nebo se dá i jiným způsobem? Já jen abych věděla, jestli nevadí, když že souboje odejdu polomrtvá, či si souboj mám radši zopakovat...
@90210 (14.01.2020 15:37): To máš pravdu, možná poprvé jsem tenkrát koupil Score :-) Na tady ten výkřik jsem už úplně zapomněl, ale Jarek Owitz je jméno, které si i po těch letech vybavím i o půlnoci. Teď jsem si vzpomněl na nejvíc frustrující souboj - v nějakém muzeu se tam brání terminál, který je uprostřed místnosti a furt lezou další a další monstra. To jsem opakoval asi 20x.
@Radecker (08.12.2019 07:52): Je to opravdu dobra hra, ve sve dobe jedna z nejlepsich her, kterou Score (cislo 83 hned po padu Art Consulting) vydalo na cover CD, me se ovsem nejvic vrylo do pameti Owitzovo "kurwa mać", ktere jsem od te doby pridal do sveho slovniku.
@Radecker (08.12.2019 08:10): Ano, na ni jsem zapomněla. Už je to nějaká doba, co jsem to hrála :) Přežít začátek je peklo, ale pak je to už lehké docela.
@raisen (08.12.2019 08:01): No je pravda, že mě přišly nejtěžší ty základní souboje na začátku jak tam byli ti vysocí mutanti s kulometem místo ruky. V té době právě ještě nejsou k dispozici všechny ty paralyzéry, zmražovače a plamenomety. Potom ještě hodně pomůže Medúza, která s hráčem cestuje a umí taky paralyzovat.
@Radecker (08.12.2019 07:52): Mně se ty souboje také zdály vcelku těžké, ale pak jsem přišla na jednoduchou taktiku, kdy jsem mutanty průběžně omračovala a v mezičase je postupně zraňovala. Třeba bossové byli s touto taktikou naprosto triviální. Jen bylo třeba sehnat dvě ty omračovací pistole.
@danny21 (komentář): Na Gorky 17 mám hodně frustrující vzpomínky. Bezůtěšné prostředí s hodně náročnými souboji a fakt bizarními monstry (soudce, pistolník, medúza, loutka, nějaká včela :-)). Ale vrylo se mi to do paměti fakt hodně. Dokonce tak, že si pamatuju, že brokovnice se nachází v nějakém na první pohled nepřístupném místě. V animačce se pro ni vydá Jarek Owitz a jakmile ji sebere, tak se propadne k nějakým monstrům, kterým se musí ubránit. Já jsem zas při prvním průchodu minul iontovou pušku, která je přibitá na zdi za nějakými prkny, které se musí posekat sekyrkou (nejlepší zbraň na blízko) :-)
@90210 (20.06.2018 15:13): Tobě chybí takové základní žánrové hry, bez toho tvé hodnocení moc brát nemohu :). Musíš zabrousit i do konzolí, přeci jen s PC nejde mluvit o "milnících 90. let" - to je právě Chrono Trigger, Ocarina, Super Mario 64, GoldenEye, Shenmue nebo Silent Hill.
A jsem přísný, snažím se využít celou škálu. O to více je ale pak hodnotnějších mých 9/10. A BG II mám 95! :)
@pajmič (20.06.2018 15:52): Prakticky vzato, takovou hru jsem ani nehodnotil :)). Možná Ever17 a Sengoku Rance? Ale ty hry to myslí ironicky.
A jsem přísný, snažím se využít celou škálu. O to více je ale pak hodnotnějších mých 9/10. A BG II mám 95! :)
@pajmič (20.06.2018 15:52): Prakticky vzato, takovou hru jsem ani nehodnotil :)). Možná Ever17 a Sengoku Rance? Ale ty hry to myslí ironicky.
@90210 (20.06.2018 15:13): Pokud Drolin hraje nějakou hru, ve které nepadne slovo "senpai" nebo "onii-san" alespon 10x za hodinu, nemá šanci dostat více jak 50%. To je věděcky prokázáno :)
@Drolin (20.06.2018 13:43): Prumerny a spatny hry se snazim nehrat. Zbezne jsem prohledl tva hodnoceni a pomerne prisny a kontroverzni je z myho pohledu Baldur's Gate 70% (moje nejoblibenejsi hra), ale najdou se tam i uplny ulety jako Golden Axe 10%, Half-Life 20%, The Sims, Duke Nukem 3D, Diabloa oba Samorosty 30%, Theme Hospital, The Secret of Monkey Island, The Longest Journey, Syberia, Doom, Gods, Baldur's Gate II: Shadows of Amn, Broken Sword: The Shadow of the Templars nebo Botanicula 50% a rada dalsich.
Navic hrajes hodne podprumernych jednohubek.
Navic hrajes hodne podprumernych jednohubek.
@Jab (20.06.2018 10:01): To je snad to poslední co mě zajímá, kdo tu hru udělal. Na tož Pšonek!
@90210 (20.06.2018 13:38): Thief, Chrono Trigger, FF VII, Outcast, Ocarina, Silent Hill... ještě máš hodně co objevovat a dohrávat :).
Jinak souhlas, dost nadhodnocuješ (188 her z 402 má 80 a vyšší hodnocení).
@Bodkin (20.06.2018 12:46): Super, díky, pár jich vypadá zajímavě.
Jinak souhlas, dost nadhodnocuješ (188 her z 402 má 80 a vyšší hodnocení).
@Bodkin (20.06.2018 12:46): Super, díky, pár jich vypadá zajímavě.
@Bodkin (20.06.2018 13:14): Jasne. Srp a kladivo tady mame v hojnem poctu. 98 kc kus, cesky .Kdyby byl zajem :)
@Jab (20.06.2018 12:45): To je tim, ze mam odehrany prakticky vsechny herni milniky 90. let a prelomu milenia, ale na tvuj popud jsem ten seznam proletl a snizil hodnoceni Mortal Kombat II z 90% na 80%.:)
@Charllize (20.06.2018 13:02): Máš recht, ale spíš mě napadla jiná (a dobrá) série - Silent Storm a jeho datadisku, neofic pokračování Hammer & Sickle nebo další hry na tomhle enginu jako třeba Night Watch
Po roce 2000 meli v rusku zachvat herni tvorby a par pokusu udelat neco jako JA tam meli. Sice staly za hovno ale mozna by to jako siditko stacilo. Z hlavy me napada Brigade E5 :) Myslim ze na ni delal i nekdo co delal JA.
@Drolin (20.06.2018 11:58): Hard West, Blackguards, The Dark Eye: Blackguards 2, Halfway, Invisible, Inc., možná do menší míry Battle Brothers? Ale upřímně, to jsou jen podobnější hry. A jako JA2 nic není. Vůbec nic.
Ta se nehodí ani ke Gorky 17 nebo Incubation.
A na DSku je spousta Fire Emblemů a Advance wárů.
Ta se nehodí ani ke Gorky 17 nebo Incubation.
A na DSku je spousta Fire Emblemů a Advance wárů.
@90210 (20.06.2018 12:28): Moc na to upozorňuješ. ;) Imho atypické jsou spíše počty tvých devadesátek a více. Ale je to každého věc. Morrowind byl pro mě vždy na úrovni min ve windows (v té kategorii, jinak hra je to lepší). Spustíš, něco odehraješ a vypneš. ;) Žádná herní nirvána. Jen dobrá hra. Hodnocení to odráželo.
@Drolin (20.06.2018 12:19): Disgaea je blazinec, sice super ale blazinec. Spis vandal hearts, ogre nebo ff tactis. Ale nemyslim ze u nich je nejak extremni podobnost s gorky ci inkubaci, kdyz pomineme ze jsou vsechny tahovky.
Jinak je taky fajn Stella Deus, ma zajimavou stylizaci a je to takovej zapomenutej poklad.
Jinak je taky fajn Stella Deus, ma zajimavou stylizaci a je to takovej zapomenutej poklad.
@Jab (20.06.2018 12:22): Tak vzhledem k tomu, ze 90% a vic jsi udelil jen nekolika hram a Morrowindu, ktery jsi podle tvych prispevku hral asi 10 let jsi dal jen asi 70%, mi hodnoceni Gorky 17 z tvy strany prijde jeste vic nez nadprumerny.;0)
@90210 (20.06.2018 12:09): Abych pravdu řekl z Incubation i Gorky si pamatuji některé mise a atmosféru, která tedy určitě byla u obou dobrá. Ale stran děje nebo mechanik mimo mise (tuším tam toho moc nebylo) už si pamatuji kulové. Proto i těch 70%, byť mě to bavilo (což s těmi udělenými procenty ani není v rozporu).
@Charllize (20.06.2018 12:03): Také možnost, nebo snad Tactics Ogre, FF Tactics, Utawarerumono, Vandal Hearts a Disgaea? Vše jsem zkoušel jen krátce a povrchně, takže nevím zda je koncept více podobný třeba Gorky 17.
@Jab (20.06.2018 12:00): Tak ty jsem samozrejme hral taky a znam je, ale podobnou hru jako Gorky 17 neznam, snad s vyjimkou tech Jagged Alliance nebo Incubation.
@Drolin (20.06.2018 11:58): Jestli mas hodne casu zkus Battle Isle Andosia War. Sice to je vic na bazi arnady, ale to zamereni na jednotlive panaky a techniku tam je a jsou s tebou celou kampan. Navic to ma papirove blizko k te Inkubaci.
@90210 (20.06.2018 11:57): U tahovek je to těžké říci. Z podobného soudku prastaré první UFO(Enemy Unknown). Z jiného soudku HoMaMy a Civky.
Jinak pokud má někdo nějaké tipy na něco podobné svaté trojci, Gorky 17 - Incubation - JA2, rád si je zaznamenám :).
@Karasman (20.06.2018 09:55): To já mám problém u UFO, výborná hra, ale to ovládání už nerozdýchvám (a to ani u openXCOM a tak). Ale datadisk Incubation také dám! Jednou :).
@ugraugra (20.06.2018 10:12): Souhlas, atmosféra je skvělá.
@Karasman (20.06.2018 09:55): To já mám problém u UFO, výborná hra, ale to ovládání už nerozdýchvám (a to ani u openXCOM a tak). Ale datadisk Incubation také dám! Jednou :).
@ugraugra (20.06.2018 10:12): Souhlas, atmosféra je skvělá.
@Karasman (20.06.2018 09:55): Gorky 17 jsem hral a dohral hned jak to vyslo u Score, skvela hra, ale do Incubation jsem kupodivu neproniknul, byt jsem to mel taky ze Score par let po vydani. Parkrat jsem to zkusil, dokonce jsem dohral i misi, ale nejak me to nechytlo a dnes uz to hrat nebudu urcite, pac to oproti vicemene nestarnoucimu Gorky 17 vypadalo hnusne uz tehdy, holt prvni 3D.
@Jab (20.06.2018 10:01): S puvodem tvurcu to IMHO vubec nesouvisi, na to jsem vubec nebral zretel. Co je u tebe TOP v zanru? Podobnych her totiz moc neni popravde.
@Drolin (20.06.2018 09:40): Datac JA2 jsem dohral asi 3x, a nejlepsi to bylo s nabusenou postavou importovanou z dvojky v tandemu se Scullym na maximalni obtizost, ve dvou to paradne protezklo, po ziskani neco penez jsem jeste najmul nekoho jako Gus, ale tehdy jsem to se svym gerojem dotahl na 10. level. pro fanousky serie je to nutnost, viz napr. Texovo cameo
@Jab (20.06.2018 10:01): S puvodem tvurcu to IMHO vubec nesouvisi, na to jsem vubec nebral zretel. Co je u tebe TOP v zanru? Podobnych her totiz moc neni popravde.
@Drolin (20.06.2018 09:40): Datac JA2 jsem dohral asi 3x, a nejlepsi to bylo s nabusenou postavou importovanou z dvojky v tandemu se Scullym na maximalni obtizost, ve dvou to paradne protezklo, po ziskani neco penez jsem jeste najmul nekoho jako Gus, ale tehdy jsem to se svym gerojem dotahl na 10. level. pro fanousky serie je to nutnost, viz napr. Texovo cameo
@Jab (20.06.2018 10:01): To si nemyslim, mě je celkem putna kdo tu hru udělal, hlavní je jak moc jsem to hltal a co to ve mě zanechalo za vzpomínky a Gorky je jedna z top her. Takovou atmosféru jsem prostě nikde jinde nezažil.
@Karasman (20.06.2018 09:30): Imho to tak nezastarává. U Incubation bych ale také tipoval, že to bude horší. Imho Gorky 17 má trochu bonus v hodnocení daný původem tvůrce. Pro ty sousedy máme trochu slabost. :) Ale je to fajn hra. Byť ne top v žánru.
@Drolin (20.06.2018 09:40): Zrovna právě když zmiňuješ Incubation. Na tu hru nedám dopustit a tenkrát jsem ji děsně hltal. Po letech jsem zkusil datadisk (asi před 2 lety odhadem) a už jsem ho nedohrál. Některé hry je zkrátka dobré nechat u ledu a nekazit si vzpomínky. I když někdy ten datadisk snad dojedu... :-)
@Karasman (20.06.2018 09:30): Podle mě to také vůbec nezestárlo, jak píše Strady. Naopak doufám, že si ještě někdo zahraje tento rok :).
@Strady (20.06.2018 09:37): No z hlediska příběhu asi ano, spíš ty souboje a především taktická část byla skvělá. Ale asi se uchýlím k dohrání Incubation nebo datadisku JA2.
@Strady (20.06.2018 09:37): No z hlediska příběhu asi ano, spíš ty souboje a především taktická část byla skvělá. Ale asi se uchýlím k dohrání Incubation nebo datadisku JA2.
@Drolin (20.06.2018 09:17): Myslím, že to bylo dlouhý akorát, pak už by to byla jenom natahovaná kaše.
@Karasman (20.06.2018 09:30): Proč myslíš? Dohráno tento rok.
@Karasman (20.06.2018 09:30): Proč myslíš? Dohráno tento rok.
@Drolin (20.06.2018 09:17): Gratulace. Na tenhle titul mám parádní vzpomínky a jsem rád, že jsem ho v době vydání neminul. Pochybuju, že by mě dnes dokázal zaujmout.
Škoda té krátkosti, jinak by to bylo takto zpětně na 9/10. Zatím v tomto půlroce nejzábavnější titul co jsme hrál.
@Drolin (19.03.2018 14:19): Si sem chodim zanadavat.
S tim vekem u vas hosi nevim nevim, minimalne u jednoho existuje podezreni, ze jeho vek zacina trojkou. Na smeleni s vekem ale neni nic spatnyho a delaji to mnozi, viz. treba Michael Cimino nebo Frankie Valli.
S tim vekem u vas hosi nevim nevim, minimalne u jednoho existuje podezreni, ze jeho vek zacina trojkou. Na smeleni s vekem ale neni nic spatnyho a delaji to mnozi, viz. treba Michael Cimino nebo Frankie Valli.
@90210 (19.03.2018 14:17): Pokud si skončil kariéru v 16, co děláš na stránce o hrách? :O
(ale vysvětluje se tím to, že já i ugra, 20letí kluci, máme nahráno více jak ty)
(ale vysvětluje se tím to, že já i ugra, 20letí kluci, máme nahráno více jak ty)
@ugraugra (19.03.2018 14:12): Kdyz mi bylo 20, tak uz jsem Score ani zadny dalsi herni casopisy 4 roky nekupoval a nesledoval.;0)
@Drolin (19.03.2018 14:11): Oboji jsem dohral nekolikrat a oboji je jednoduchy i na nejtezsi obtiznost. Pokud byla neco opravdu vyzva, tak nize zminene 2 hry.
@Drolin (19.03.2018 14:11): Oboji jsem dohral nekolikrat a oboji je jednoduchy i na nejtezsi obtiznost. Pokud byla neco opravdu vyzva, tak nize zminene 2 hry.
@90210 (19.03.2018 13:57): Tak jasně no, ty takový stařec... v době vydání hry ve Score ti bylo 20, zatímco mě bylo 11-12 a byla to jedna z mejch prvních her.
@90210 (19.03.2018 14:07): Až ty dohraješ OFP a Vietcong :P
Asi si už JA2 nepamatuješ, a Unfinished Business zvláště :). Terror zestárl a JA ještě více, takže ty už asi ne! Naopak chci někdy dokončit Incubation, to bylo výborné - ale ani nevím zda v GOG verzi jde hudba a tak :).
A Gorky 17 je nyní v pohodě, mám dost lékarniček <3
Asi si už JA2 nepamatuješ, a Unfinished Business zvláště :). Terror zestárl a JA ještě více, takže ty už asi ne! Naopak chci někdy dokončit Incubation, to bylo výborné - ale ani nevím zda v GOG verzi jde hudba a tak :).
A Gorky 17 je nyní v pohodě, mám dost lékarniček <3
@Drolin (19.03.2018 14:01): Odkdy se JA2 nebo UFO1 zminujou v souvislosti s obtiznosti? JA2 je moc jednoducha i na nejvyssi obtiznost a je jasny odkud vitr vane.
Dohrej X-COM: Terror from the Deep a puvodni verzi Jagged Alliance, kde v prubehu mise neslo saveovat a muzeme se bavit.;0)
Dohrej X-COM: Terror from the Deep a puvodni verzi Jagged Alliance, kde v prubehu mise neslo saveovat a muzeme se bavit.;0)
@90210 (19.03.2018 13:57): To tak, možná to je tvůj postup, ale já, odkojený Flashpointem, JA2, Incubation, Ufo, Dark Souls tím procházím jak nůž máslem. Podle mě by si to ty už ale nedohrál, jak hraješ jen ty casual adventury od Amanity.
Ve 12 bych to také hned dohrál, to má každý milion času a může opakovat souboje do zblbnutí :).
Ve 12 bych to také hned dohrál, to má každý milion času a může opakovat souboje do zblbnutí :).
@ugraugra (18.03.2018 14:25): Ja to teda dohral hned, jak to Score vydalo, jsem holt odkojenej 90.lety, tam hry nebyly zadny med.
@Drolin (19.03.2018 09:28): Jsou dve moznosti co se bude dit dal. Bud to nedohrajes, protoze je to na tebe moc tezky, nebo to dohrajes, protoze jsi nekde na starym CD vyhrabal chaty.;0)
@Drolin (19.03.2018 09:28): Jsou dve moznosti co se bude dit dal. Bud to nedohrajes, protoze je to na tebe moc tezky, nebo to dohrajes, protoze jsi nekde na starym CD vyhrabal chaty.;0)
Zachránila mě jedna krabice s léčivy, kterou jsem minul! Nebýt ni, jeden ze soubojů by prakticky nešel, když byli všichni polomrtví po předchozím :).
@ugraugra (18.03.2018 14:25): Kdo hrál JA2 nebo Incubation ví, ale i tak... po monitorech mi také nějak vše došlo, žádné léčiva, pár nábojů. Situace je kritická!
@Drolin (18.03.2018 13:48): V muzeu jsem skončil při prvním průchodu, když jsem to hrál ještě jako žák základní školy :D To mi tehdy přišlo fakt děsně těžký a každý souboj byl výzva. Ale v muzeu mi prostě došly zásoby a vybavení a nešlo to protlačit dál.
No a při dalším průchodu se mi to buglo před koncem a nešlo to dohrát, tak jsem to dojel až pár let zpátky a to už jsem to dával s přehledem. Holt zkušenosti :D
No a při dalším průchodu se mi to buglo před koncem a nešlo to dohrát, tak jsem to dojel až pár let zpátky a to už jsem to dával s přehledem. Holt zkušenosti :D
@90210 (17.03.2018 19:25): Jo, což se rovná často investovenému času. Ale pár her si to zaslouží (třeba právě výborný Flashpoint či Dark Souls).
No a už přituhuje! V Muzeu už mi nějak vše začíná docházet!
No a už přituhuje! V Muzeu už mi nějak vše začíná docházet!