@
Walome (24.01.2015 20:18): Tak absence ručního savu mi kór až tak nechybí, nechyběl mi kdysi u první Mafie a nechybí mi ani dneska. Avšak vítám, pokud je ten save systém dobře navržený (checpointy chytře rozmístěné, žádný respawn hráče bez většího postihu ve stylu Bioshocku/System Shocku etc.). Více mi však chybí ta výzva (převážně v mainstreamové tvorbě, v té nezávislé ještě sem tam něco obtížnějšího vznikne, byť to tedy je třeba najít mezi záplavou casual hříček).
Také jsem si všiml té tendence svou vlastní neschopnost svádět na hru samotnou. Na druhou stranu je pravdou (jak níže píše j.calling.2bad), že někdy jsou některé herní mechanismy opravdu blbě navrženy.
Třebas když vytáhnu svou nedávnou zkušenost- v takovém Tomb Raiderovi 2 jsem měl občas pocit, že za polovinu mých pádů může především řádně pitomá kamera, která zkrátka za každou cenu zvolí ten nejméně vhodný úhel pohledu, který nedává možnost hráči se pořádně rozhlédnout a mnohdy musí skákat zkrátka naslepo (i přes klávesu pro rozhlížení, která nefunguje úplně ideálně). Sice to není nic, na co bych si časem trochu nezvykl a kvůli čemu bych na hru rázem zanevřel, ale asi bych za tohle po zádech autory neplácal (což ale koneckonců platí pro celou sérii, člověk by naivně čekal, že to za těch cca 9-10 dílů trochu odladí). Jinými slovy mám rád ve hrách výzvu, avšak ta výzva musí být férová (ta TR tedy byla ještě příkladem toho nejmenšího zla a dala se i přes pitomou kameru obstojně hrát, jsou určitě mnohem trefnější příklady).