Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nejsou tu náhodou nějací moddeři nebo někdo, kdo by dokázal dostat do hry auto se vším všudy kdybych mu poskytl detailní 3d model? :-)
@Aaron_Hill (09.05.2014 18:06): Popravdě toho jsem si zatím ani nevšiml, je to první veřejná verze s MP a zatím nejde ani ukládat replay, GUI je strašně neintuitivní, jaké nastavení realismu mají servery nastavené, to jsem tam ani nenašel, stejně tak filtry jsou zatím jen plné, prázdné a otevřený booking. Dle vozů, realismu, závod/practice atd. tam momentálně asi není.
@Aaron_Hill (09.05.2014 17:44): Jde to nastavovat, buď předpřipravené profily Gamer, Racer, Pro anebo vlastní Custom. Zvlášť tam jsou pomocníky jako stabilita, automatická převodovka, brzdění do zatáček, "ideální" stopa, kontrola trakce, ABS a pak také opotřebení pneumatik, poškození, spotřeba paliva atd.
Mulťák už jede, tak kdo by si chtěl o víkendu zajezdit (ne nutně přímo závod) nechť se zde ozve.
@KRoman47 (04.05.2014 11:33): Až bude plně fungovat mechanický poškození, tohle nebude moct dělat x) Stejně jako spousta lidí si pomáhá s nedotáčivostí tim, že podřadí brzy a přetáčí motor a tím blokují zadní kola. Je to nesmysl ale třeba BMW 1M už má mechanický poškození motoru kompletní a tohle s ním dělat nejde.
V tom nově přidaném videu "Drag Race Lotus vs. BMW" to je pěkný mrzák, co dělá na začátku, že tam točí plné otáčky půl hodiny před startem, reakce má asi jako opilec, protože jinak se musí dostat alespoň pod 0,5s ... no totální ňouma a hlupák, AC si zaslouží sem dávat alespoň dobré videa, ne takové braky, pro příště. =)
"The next update of Assetto Corsa Early Access will include the multiplayer mode"
příští týden :)
Jen bych chtěl dodat, že i lidi se starším volantem - dinosaurem, jako třeba já, nemusí nutně pořizovat nějakej novější závodnickej vercajk. Zatim mám nahráno něco přes 150 hodin a z toho jsem dobrých 20 strávil nastavováním feedbacku. Porovnával jsem to s chováním volantu v reálu, kdy jsem vzal svojí plečku na okresku a snažil se zapamatovat si co nejvíc z charakteristiky zpětný vazby od volantu. Ve hře a v profileru volantu jsem pak zkoušel nastavit FFB tak, aby to co nejvíc odpovídalo autům jako Fiat 500 Abarth nebo Lotus Elise/Exige - tyhle jsou momentálně AC nejblíž tomu mojemu. Každý auto má totiž jiný řízení a v AC se to samozřejmě promítá na FFB. Rozdíl mezi F40 bez posilovače a moderním BMW poznáte v první zatáčce. A jak říkám, pokud si vyhrajete s FFB, tak do začátků určitě nebudete potřebovat nic lepšího, váš zážitek nijak neutrpí.
Jediná velká nevýhoda jsou klasický pružinkový pedály, a to hlavně brzda. To se prostě nedá srovnávat s load-cell, a naučit se s obyč pružinkou správně brzdit je těžký, nemáte žádnou zpětnou vazbu, musíte zkoušet naslepo a zvyknout si.

A chci poděkovat Romanovi, že mě přesvědčil jít do AC, jinak bych dodnes byl zaprděnej u NFS Shift nebo jiných semi-simulátorů. Jakmile člověk okusí AC nebo cokoli podobného, nebude mít důvod vracet se k čemukoli jinýmu, to zaručuju x)

BTW kdo by měl zájem, mam tu pár videí z AC. Neni to nijak perfektní, zvláště ta jízda, ale pro ilustraci to snad stačí =) https://www.youtube.com/user/G30RG1Z/videos
Zase budu trochu negativní, ten vozový park mě neláká ani trochu. Ale mrzí mě to, upřímně! Být ve hře pár starých dobrých škopků, mám už koupeno. Nějaká F40, kterou jsem nikdy v životě na silnici neviděl, mi toho moc neříká. A z té nabídky Lotusu (kdyby tak bylo ve hře tolik vozů i z jiných automobilek) bych si vyzkoušel snad jen Type 49.
Tak kvůli svátku se na zítra plánovaný update odkládá na příští pátek, ale co je zásadní, bude tam už multiplayer a čas navíc využijí k lepšímu otestování a přípravě serverů, což je skvělá zpráva, konečně si už budeme moct zazávodit proti ostatním lidem.
Díky za doporučení Hoonzo, koukám tu teď na to a vypadá to pěkně a přesně pro mě.
@Widl (24.04.2014 12:55): k tomu poslednímu odstavci: zkoušel jsi HistoriX mod pro rFactor? Graficky to sice není moc velký posun od GT Legends, ale zvuky a řekl bych, že i fyzika jsou luxusní. Pro mě je to pořád asi to nejlepší ježdění.
Narazil někdo z vás v poslední době v nějaké hře na okruh ostrova Man? Je to sice primárně přírodní okruh pro motorky, ale sem tam se to objeví i u automobilových her (naposledy jsem viděl fan mod v NASCAR Racing 2003 Season). Společně se severní smyčkou beru tento okruh jako to nejlepší a nejtěžší svezení na světě, skoro 70km přírodního okruhu je prostě výzva.

No až bude ta scanovaná Nordschleife, tak maj u mě koupi každopádně jistou, to nevynechám ani náhodou :)

Já bych bral taky nějaký starší auta, v pCARS lítám převážně jen se starýma DTMkama, nebo s těma otevřenýma, typu Caterham, atd.

Vůbec bych si přál, aby někdo přepracoval do novýho pojetí GT Legends, v krásný nový grafice, zvucích a fyzice kočírovat ty historický závodní bestie.
@Hoonza (24.04.2014 12:25): Jo ty Ska a další bývají někdy dost jiné vozy, ale Abarth má jen vyšší výkon, ale v netKar PRO byla závodní verze, co je jinde, na Magione rozdíl snad 10s.

Mně baví GT a sporťáky asi tak nastejno, podle nálady. Mini Cooper je skvělý v Stock Car Extreme, pěkně na Interlagos či Floripa. Nějaké videa mám na YT kanále: https://www.youtube.com/user/47KRoman

Jinak závody z bodu A do B budou, chystaný závod do vrchu z Trento do Bondone už byl v netKar PRO a toto bude vylepšená verze, ale tato nebude skenovaná laserem, škoda. Každopádně to budu jezdit dlouho, pěkně se všemi vozy. Bez navigátora dá zabrat se to naučit tak, aby člověk aspoň dojel do cíle, to já už mám natrénované.
@KRoman47 (24.04.2014 11:55): A zkoušel jsi u toho Abartha změnit ten "paket" - jak tam bývá S1, S2 apod. Hned je to pak o něco zajímavější, ale rozdíl v rychlosti není až tak veliký.

Jako GTčka jsou super, to nepopírám. Jen jsem měl prostě vždycky větší vztah ke slabším autům - třeba v HistoriXu jsem jezdíval s Mini Cooperem nebo Alpinou a vždycky jsem u toho chrochtal blahem :)

A co se rally týče - minimálně závodění z bodu A do bodu B to podporovat bude - viz. ta vrchařská trať, která se oficiálně chystá. Mně stačí, když se to bude chovat dobře a budou tam úzké tratě, opravy mezi RZtami a šampionáty už beru jen jako bonus :) Každopádně když jsem se o tom snažil něco hledat na netu, tak mi vyjelo akorá to, že by rally mělo být jako DLC pro project CARS, ale to jsou zase jen nějaké drby.
@Hoonza (24.04.2014 09:35): Jo M3 E30 je parádní, na Abarth500 jsem se těšil, ale bohužel do hry dali slabší verzi, v netKar PRO byla podstatně rychlejší verze se sportovním podvozkem. Jinak tam je i dost BMW a Ferrari, ale stejně tomu lidi nadávají to Lotus Simulator. =) S tím opakováním vozů to je pravda, také si toho všímám. Já bych tam chtěl z Audi to R18 E-tron, prostě pořádný Le Mans Prototyp, nejraději bych nějaký Jaguar či Porsche z poloviny 80. let, ale toho se asi nikde nedočkám. =((( Co mě totálně zklamalo v anketě, tak málo hlasů pro Alfa Romeo 33/2, to vypadá fantasticky.

Jinak zkus ty GT vozy jet nadoraz a blížit se k časům profíků, mrkni u mě v profilu na odkaz na RSR. Pak to pěkně klouže a kočírovat to je dost výzva. Já když se snažím, tak se dostanu tak na 5% za rekord, po fakt veliké snaze tak 3% za rekord. Akorát v těch 5% za rekordem je stejně tak 40 až 50% lidí, není to nic výjimečné.

K tomu rally, nic není potvrzené a já o tom pochybuji. To by chtělo zvlášť zaměřený titul, RZety, opravy mezi nimi, deformaci terénu ... ale rFactor 2 vyvýjí fyziku na nezpevněném terénu.
@KRoman47 (24.04.2014 08:26): Trošku mě v té anketě zarazilo, že lidi dali přednost R8 před monstrem Audi Quattro S1 a taky mně příjde, že celkově v komunitě hráči žádají auta, které už byly X-krát v jiných hardcore simulátorech.

Jinak zaslechl jsem něco o tom, že Kunos plánuje po vydání dělat fyziku i na nezpevněný povrch a že by se snad mohlo objevit i rally? To, že dali do ankety rally auto by taky mohlo něco naznačovat... Nevíte o tom něco? Rally v AC by byla pecka.
Já si taky myslel, že tam kromě BMW E30 nebude nic pro mě, ale jak to člověk jednou zkusí, tak je mu jedno v čem jede, všechno je luxusní svezení - tedy snad krome zmiňované F40, která je fakt hardcore :) Taky doufám v Evo a Imprezu, sériová auta mě zatím baví víc než závodní, je to podle mě větší výzva s nimi jezdit na hraně, když to auto pořádně nedrží.
Bral bych též více "běžných" aut typu : nisan GTR , subaru STi, Lancer Evo. Věřím že časem přijdou.

Jak ale píše KRoman , již v základním paketu lze nalést zábavné káry (KTM, Lotus, F40 - výzva pro řidiče viz video)
@Widl (24.04.2014 00:14): Jakože za ty prachy tam je solidní variabilita vozů, že si skoro každý vybere, třeba od těch Lotusů jsem nic nečekal a staly se pro mě nejoblíbenějšími auty ve hře. A už je naplánované DLC, kam vozy vybrala komunita, RUF, Nissan, Alfa Rome, Audi a Aston Martin. Některé budou jako free DLC a některé v placeném Dream packu s poprvé skenovaným Nordschleife. Podpora je plánovaná na dalších 5 let po vydání, takže toho bude víc časem + mody, ale ty budou mít asi hodně rozličnou kvalitu zpracování, hlavně po stránce fyziky.

http://www.assettocorsa.net/we-need-your-opinion-2-choose-the-cars/
Tak to bude za chvilku, to si počkám, díky za info.

Pokud se to alespoň trochu přiblíží iRacingu, v tom podání skenovaných tratí, reálných 3D modelů a aerodamiky od automobilek, bylo by to fajn a určitě vyzkouším. Jen mě zatím trochu mrzí výběr vozů, kdy mě tam zatím zajímají asi 3.
@Widl (23.04.2014 22:45): Skutečné demo bude po vydání verze 1.0, jak jsem psal do zajímavostí, bylo technology preview, které sloužilo jako benchmark, to bylo dostupné pro majitele netKar PRO, vlastně stále je, ale jeho stav je prostě více jak rok starý, takže stejně neodpovídá současnosti.

Jinak pCARS mám také v merku, někdy časem, ale Assetto je pro mě jednička, tratě skenované laserem ničím nedoženeš a autentické algoritmy pro aktivní aerodynamické prvky Pagani Hyuara také ne. =)
Tak jsem zase nalomený, jak to tady čtu :D Já teď kroužím v pCARS, což je fajn, ale to Assetto vypadá taky dobře. Kdysi bylo nějaké demo nebo se pletu? Nějak se ho nemůžu dopátrat. Rád bych to trošku porovnal :)
Na KRomanovo doporučení hraju AC od verze 0.7 , po několika hodinách hraní konstatuji že lepší simulátor neznám a nákup již teď ve verzi 0.85 má smysl.
Základním předpokladem pro hraní je jakýkoliv volant čím kvalitnější tím líp, ale i na mém současném letitém volantu microsoft sidewinder FB wheel, je pocit z jízdy pomyslně hodně vysoko.
Každá kategorie vozů předpokládá jak jinak diametrálně odlišný přístup, naposledy mě naprosto dostala F40, řídit tenhle supersport 80-tých let v okamžiku záběru turba bez všech elektro obezliček, vyžaduje značnou dávku umu a tréninku, ano taková auta dříve byla a díky AC lze ochutnat pocit z jízdy nejen této ikony.
Drag Race , které normálně nemám v lásce jsou díky detailnímu nastavení vozu a pneumatik dokonce i„zábavné“ :)

Soupeři při závodech vás opravdu nešetří a hrajou tvrdou hru, bohužel občas jedou jako vrazi a sestřelí Vás i na rovince z prvního místa, ale je třeba myslet na to že dílo není zcela hotové a jistě dojde i na kritizovanou grafiku okolí, která zatím opravdu silně zaostává (ale u simulátoru to tolik nevadí, vyniká totiž v tom hlavním v simulaci jízdy). Modely aut a jejich interiéry jsou ale opět na špici.

K myšlence DH závodů se připojuji!
@Hoonza (23.04.2014 14:36): Záleží jaké Hčko, bylo staré plastové dle Porsche a pak je to nové kovové, to cvaká jinak. Jako jo, je největší slabinou, ale je použitelné. Sám ale plánuji jít časem do Thrustmaster TH8RS. Líbil by se mi i ten Fanatec ClubSport Shifter SQ, ale k tomu bych potřeboval držák a USB adaptér, což je dohromady s poštovným nějakých 280€, to jako fakt ne.
@Hoonza (23.04.2014 14:22): No vyplatí se vzít balík 911 GT3 s Elite pedály (zvýhodněný bundle) a k tomu alespoň shifter set, GT2 má navíc jen podsvícené tlačítka (na nic) a podporu pro XBOX 360 (asi také na nic). U nás je Logitech G27 reálně tak za 8 tisíc s poštovným, když si člověk připlatí 1500, tak má Fanatec, který má pedály nesrovnatelně lepší a samotný volant určitě také dál. Větší věnec, přenos FFB řemenem a ne přímo ozubenými kolečky, LED displej, programování na volantu za chodu, lepší upínání na stůl a možná i další, naopak má aktivní chlazení, které jde slyšet no. Podle mě to za ten příplatek stojí. Jednou stačí zkusit load cell brzdu a člověk zjistí, jak je ta klasická k smíchu.
@KRoman47 (23.04.2014 13:37): Fanatecy vypadají hezky, ale nepřipadá mi, že by to byla podobná cenová hladina - tedy aspoň když se dívám na ceny u slovenského distributora, tam samotný volant GT2 bez pedálů vychází na stejnou cenu jako G27. Já měl pár let G25 a byl jsem s ním naprosto spokojený, ale tehdy stál nový ani ne 5 tisíc.
@Hoonza (23.04.2014 13:24): Namísto dětských Logitech (tak to označuje jeden známý s G25) bych se podíval na Fanatec, které jsou podstatně dál i v podobné cenové hladině (viz můj profil). Hlavně Fanatec Elite pedály mají load cell brzdu (s tlakoměrem), s kterým se klasická brzda s potenciometrem a pružinkou nemůže rovnat. To třepání volantu je FFB clipping, appka s ukazatelem pedálů zobrazuje napravo FFB efekty a nemělo by se to dostávat do červených hodnot, pak nastává ono cukání volantu. S FFB si to chce vždy nejdříve pohrát.
Assetto Corsa je luxus, ze všech simulátorů mě baví nejvíc - možná je to jen můj pocit, ale příjde mi, že je tu nejlepší fyzika gum ze všech simů. Zatím jsem to hrál jen na Logitech DF GT, kde to dělalo hovadiny v maximální rychlosti na rovinkách (volant se třepal), ale kvůli této hře si zase pořídím G25 nebo G27...

Co se mi moc nelíbí je zpracování okolí tratě - auta mají udělané luxusně, ale tráva je taková humpolácky udělaná, má pořád jeden odstín na celé trati... okolí tratě má málo detailů a je takové strojově mrtvé, když to srovnám s pCARS... Obloha je taky ošklivá i když ji předělali, víc by tam slušel statický skybox než ty opakující se zdeformované mraky. Každopádně třeba na tom ještě zamakají, to jsou jen detaily a nekazí to požitek z jízdy :-)
@Arc (23.04.2014 12:17): Early Access už jsou na DH oficiálně podporovány, nejdou komentovat a hodnotit, ale chtělo by to více zvýraznit.

@Aaron_Hill (23.04.2014 12:26): Na enginu rFactor je zaručeně to nejlepší Stock Car Extreme, SimBin hry mě také bavily kdysi dávno, ale RaceRoom totálně podělali.

Do popisku hry jsem se snažil vepsat to nejdůležitější, ale kdyby tě něco více zajímalo, tak se klidně ještě rozepíšu. Prostě to je next gen závodní simulátor s opět ještě věrnější fyzikou a celkově modernějším přístupem.

Pokud jde o AI, tak se drží konceptu jako Game Stock Car, žádné čekání soupeřů, než se hráč vyhrabe ze štěrku, žádná pomalá jízda na rovinkách, žádné srážení (umějí si držet stopy tak, jak by jeli profesionální jezdci) atd. Ale pro mě bude primární online, až přibude.

Momentálně vychází větší update každé dva týdny v pátek a právě tento pátek vyjde další.
@KRoman47 (23.04.2014 12:08): Jezdím s Logitech Driving Force GT. Zajímá mě, jestli a v čem je ta hra výjimečná. O fyzice v GT a F1 netřeba diskutovat, jde spíše o zaměření/téma, které baví. Na realistické vyblbnutí online mi perfektně sedne LFS. Simulátory od SimBinu mě po čase ukrutně přestaly bavit a rFactor je příšerně nekonzistentní, tak nechci šlápnout vedle :)

@Arc (23.04.2014 12:17): Budíček! Přečti si oznámení.
@Aaron_Hill (23.04.2014 12:05): Jen co vyjde alespoň verze 1.0, tak se do toho můžu pustit, asi by to chtělo na DH více zvýraznit, že jde o Early Access. Předem ale upozorňuji, že jak toto člověk jednou okusí, k něčemu jako Gran Turismo či F1 od Codemasters už není návratu, nejlépe pokud má člověk volant s FFB.
@KRoman47 (23.04.2014 09:08): Napíšeš komentář? Přemýšlím, jestli má smysl pouštět se do toho, dost mě teď zaměstnává Gran Turismo 6, Live for Speed a F1 2013. Ten rybníček závodních simulátorů začíná být až moc velký..
@Aaron_Hill (23.04.2014 08:18): Já rozhodně ano a pár další lidí zde, snad to není tajemství, vím o Jirx a joddy a pár dalších to má v plánu. Až přibude online, tak by se mohl domluvit nějaký ten závod. Mám v plánu si pak najít nějakou ligu, když bude čas.