Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assetto Corsa

19.12.2014
30.08.2016
kompatibilní
82
26 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Assetto Corsa je závodní simulátor nové generace od počátku designovaný s možnostmi otevírající titul širšímu publiku z řad běžných hráčů vybavenými jen základními periferiemi jako gamepady či obyčejnější volanty, avšak pro plný zážitek titul vyžaduje technologicky pokročilejší periferie. Titul je také otevřen komunitním modifikacím a nabízí oficiální nástroje.

O titul se postaralo nezávislé italské studio Kunos Simulazioni a jde tak o duchovního nástupce netKar PRO. Hra běží na zbrusu novém engine vlastnoručně vytvořeném od píky v dílnách studia využívajíc nejnovější dostupné technologie a vlastní výpočty pro fyziku. Stejně jako u netKar PRO se studio zaměřilo především na velice detailní a věrný model pneumatik jakožto základ fyziky vozů. Již před vydáním byla oficiálně oznámena budoucí podpora a rozšiřování o placený (Dream Pack 1 , Dream Pack 2 , Dream Pack 3) i neplacený obsah po dobu minimálně 5 let po vydání verze 1.0.

Hra obsahuje jak režim jednoho hráče v podobě rychlých závodů, závodních víkendů a kariéry, tak také režim více hráčů, který je pilířem tohoto titulu. Z herních modů hra nabízí trénink, hot lap, drag závody, drift a běžné závody.

Vozový park ve verzi 1.0 obsahuje značky jako Abarth, BMW, Team Lotus Classic, Lotus, Ferrari, KTM, McLaren, Mercedes, Pagani či Tatuus s příslibem dalších 5 automobilek (RUF, Alfa Romeo, Audi, Aston Martin a Nissan) již v prvním DLC dostupném zhruba rok po vydání verze 1.0, spolu s tímto obsahem DLC obsáhne také populární okruh Nordschleife. Každému vozu byla při tvorbě věnována zvláštní pozornost co do detailů vizuálu a fyziky, čímž byla docílena unikátnost každého z vozů, jichž v základu bude kolem 35.

Co se týká tratí, tak hra v základní verzi nabízí především italské okruhy zpracované tou nejmodernější dostupnou technikou a to s pomocí naskenování laserem do 3D, což zaručuje jejich maximální autentičnost a přenesení každého detailu a nerovnosti povrchu do virtuálu. Jmenovitě jde o tratě Imola, Mugello, Monza (nová i stará s oválem), Nürburgring Gran Prix, Silverstone, Vallelunga, Magione, Spa Francorchamps a závod do vrchu Trento - Bondone.


Poslední diskuzní příspěvek

Nevíte prosím někdo, jestli se dá nějakým módem zprovoznit startování motoru? Tj. aby také chcípnul, když ho podtočíte a bylo nutno znovu startovat? Prý to bylo i ve vývoji, ale asi to nedotáhli. Nebo to jen v tom nastavení nemůžu najít? Upřímně simulátor, který mne nechá rozjet bez spojky z nuly je tak nějak...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Assetto Corsa se mi nehodnotí snadně, na tento simulátor jsem se velmi těšil, mluvilo se o něm jako o prvním "next-gen" simu, který bude v mnoha věcech revoluční. Výsledek mě ale v některých věcech trochu zklamal. Není to ale tím, že by hra byla špatná, ale spíš kvůli tomu, že se žádná revoluce (jak bylo avizováno) nekoná - a navíc v mnoha věcech tento sim strašně zaostává za konkurencí - tím myslím simy jako rFactor, iRacing nebo Game Stock Car. Je jasné, že pokud člověk zná jen NFS, tak Assetto Corsa pro něj bude asi dost šok.

Assetto Corsa není plnohodnotný hardcore simulátor, ale spíš takový hybrid mezi Gran Turismem a rFactorem. A proč to? Chybí v něm dost zásadní věci, které jsou standardem v simulátorech už nějakých 20 let - v závodech vůbec nejsou vlajky, nejde ulít start, nejde ručně startovat motor, je zde pouze sluníčkové počasí, přestože je ve hře něco jako dynamická denní doba, tak tam chybí noc atd. Naprosto stupidní je, že ovládání ani grafika nejde nastavovat během závodu, ale vždy se musíte vracet do menu, což je strašná otrava. To, co mi trochu připomíná Gran Turmiso, je možnost jet kariéru, kde se postupně propracováváte přes výkonostní třídy. To byl podle mě super nápad, kariérní módy jsem měl vždycky rád a často mi v simech chyběly. Co, ale vůbec nechápu je, proč ve hře není žádná odměna - aspoň klasické odemykání aut a tratí. Od začátku totiž máte zpřístupněné úplně všechno, takže vlastně vůbec nemáte důvod kariéru hrát... WTF?
Další věc "odkoukaná" od Gran Turisma je tzv. "photo mode", ve kterým si můžete při závodě nebo v replayi dělat velice pěkné fotečky, ovšem zatímco v GT photo mód fungoval na stejném principu jako zrcadlovka v reálu (nastavujete clonu, dobu expozice atd), tady se vše řeší přes nějaké nesmyslné hodnoty hloubky ostrosti a rozmazání od 0 do 1000, o něčem jako autofokus si můžete nechat jen zdát a tím pádem se vše musí komplikovaně překlikávat a udělat pěknou fotku tak může být dost otrava.

Fyzika je základ všech simulátorů a ta v Assetto Corsa je velmi dobrá, auto reaguje svižně, přes force feedback cítíte každou nerovnost, jízda je tím pádem velmi zábavná, ovšem autoři jakoby zkoušeli fyziku jen na okruhu, protože jakmile zamíříte na nějaké úzké cesty (Trento Bondone nebo fanouškovský Peyregrosse), tak začnou vylézat na povrch nedostatky. Jednak velmi divně fungují tlumiče po doskoku (auto se po dopadu začne odrážet od země jako nafukovací balon a chvíli trvá, než se vzpamatuje) a chování pneumatik mě často taky zarazilo, naposled když mně s RUFem pískaly gumy při průjezdu pomalou zatáčkou v 30km/h - v tomto případě může být pouze chyba v designu zvuků, ale i tak se mi zdá, že jsou auta často nerealisticky nedotáčivé. Jak jsem ale psal, pokud zůstanete na okruzích, tak si není na co stěžovat.

Čím se nejvíce snaží AC zaujmout je grafika a ta je už podle screenshotů docela líbivá, jednotlivá auta jsou vymodelovaná nádherně do posledních detailů, jen škoda, že se stejné péče nedočkaly tratě, které jsou v mnoha místech dost odfláklé a zbytečně to kazí atmosféru. Tratě jsou ale jinak až na pár výjimek laserově nascanované, takže povrch je velmi detailně vymodelovaný a celkový layout je okruhu je taky velmi přesný. Nejde ovšem nijak nastavit počasí, teď nemyslím déšť, ale aspoň změnu oblohy, nebaví mě pořád jezdit za fanfárového sluníčkového počasí, vypadá to pak stereotypně a máte pocit, že jezdíte jednu a tu samou trať pořád dokola.

Zvuky v AC mají kolísavou kvalitu, FMOD občas dělá fajn efekty (např ozvěna v lesních pasážích), ale občas je to houby platné, když samotné samply za moc nestojí. Některá auta mají velice pěkné zvuky (většina GT3 a Lotusů, formule), některé naopak velmi slabé (Abarth, Alfa Romeo, prakticky všechny BMW...). Trochu jsem měl pocit, že AC má asi nějaký blbý zvukový engine, když tam všechny auta zní tak nějak chemicky, ale fanouškovká Miura mě utvrdila v tom, že je chyba pouze ve zvukařích Kunosu :-) Jako celkově ty zvuky nejsou špatné, ale rozhodně to nejsou zvukové orgie jako v iRacingu.

Co se výběru aut týče, tady je to hodně individuální - mně osobně příjde, že většina aut je na jedno brdo - z 99% jsou to rychlé zadohraby, chybí mi nějaká nadupaná závodní předokolka nebo víc historiků (Cobru a Miuru si museli fanoušci udělat sami). V základu je ve hře snad 20 Lotusů a z toho většina je jen variací na jedno auto, všechny jsou tak na jedno brdo. Svěže naopak působí hybridní LaFerarri, zabijácky rychlý Lotus 98T nebo stará dobrá divoká Shelby Cobra. Další auta budou vycházet formou DLC, část bude i placená.

Co je pro mě na AC naprosto zásadní je, že ta hra jde dobře modifikovat a vytvářet do ní nový obsah. Beru ji tak nějak jako nástupce rFactoru, přestože fyzika zatím nepůsobí líp, tak si velmi rád zahraju své staré oblíbené tratě z rF v nové grafice. Už teď je víc než jasné, že nás čeká spousta skvělých módů a z AC se tak stane hlavní platforma pro moddery. Já osobně doufám, že někoho napadne udělat obdoba RallyWorld z rFactoru, to pak budu chrochtat blahem :-)

AC jsem dost detailně průběžně testoval hned od začátku early access kampaně (což bylo tuším rok a půl před vydáním). Zkoušel jsem ji na třech volantech (Logitech DFGT, Fanatec CSR a Fanatec CSW), na každém fungovala trochu jinak. Hra se za tu dobu v některých směrech dost zlepšila, v něčem možná trošku zhoršila, ale celkově si myslím, že Kunos Simulazioni odvedl dobrou práci. Začínali snad v pěti lidech a v době vydání jich (díky early access) mohlo být už patnáct. Rád jsem jim přispěl, ale rád bych viděl některé jmenované věci dotažené do konce (aspoň ty závody hergot!). AC je kvalitní sim, ale není v ničem revoluční.

Pro: Neskutečně detailní zpracování jednotlivých aut, laserově nascanované okruhy, jízdní model, fanouškovské mody

Proti: Závody potřebují dotáhnout, multiplayer, AI soupěřů, některé zvuky, anomálie ve fyzice, stereotypní výběr vozů

+15