Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Widl (10.11.2014 13:16): Hm, pokud má člověk volant s FFB, tak je vždy potřeba hledat optimální nastavení (mrtvá zóna FFB, točivý moment, FFB clipping), takže to je vždy otázka minimálně několika hodin to poladit. Nicméně pokud se to rozhází, tak to je docela blbé, mne to naštěstí nepotkalo v AC nikdy, vyjma přechod na RC a komplet reset uživatelských dat.
Poslední updaty mi rozházely nastavení volantu a celkově spolupráci s Logitech Profilerem. A než jsem přišel na to, že je to profilerem, dalo mi to hodinku plnou nervů. Volant v menu fungoval, ale ve hře ani ťuk :) Nativní podpora volantů, to je vůbec kámen úrazu AC, když to porovnán třeba s CARS, kde je snad každý solidní volant = připojím a hraju.
Borci, neprodáváte náhodou někdo Clubsport Wheel Base V1 od Fanatecu? Blbě se to shání, tak se z nouze ptám i tady. Spěchá to.
S tím souhlasím, že si fanoušci tu nevraživost pěstují sami. Nejhorší je, že 99% jich ani nemá možnost reálného srovnání. Pro mně je určitě fajn, že jsou ty hry jiné - koho by to bavilo, kdyby vše bylo jak přes kopírák :)
@Widl (16.10.2014 23:02): Každý na to jde svým způsobem no. Líbil se mi ten rozhovor se Stefanem, kde povídal právě tady o tom předhánění se s konkurencí, že to vůbec není tak, jak to vypadá. Že ty rozbroje jsou spíš mezi hráči a vývojáři spolu mezi sebou vcelku vycházejí.
Mě na tom zatím baví to vlastní řízení, ale trochu mi to spíš připadá jako převážný simulátor driftů, daj se hezky chytat a držet, skvěle se to ve smyku ovládá. Ale celý mi to přijda takový uklouzaný - tady mi třeba PCARS přijdou lepší. Tady je zase naopak pěkně udělaná váha auta ( je to takový intimnější :)) a zvuky prostředí (výfuk, kamínky v podbězích, atd). CARS vede o několik délek graficky (ještě jsem to nějak nevyladil, aby se mi na AC dobře koukalo, štvou mě tam neskutečně odlesky od slunce, když vypnu post process, hra je pak zase moc tmavá - ale to ještě snad vychytaj) a zvuky motoru. Jinak jsou si ty hry ježděním docela podobný, jsem po těch hejtech na internetu čekal něco trochu jiného. Vím, že u AC mě udrží hlavně komunita, (Cupový Adam je super) protože těch základních aut mě moc nezajímá :)
@KRoman47 (16.10.2014 21:44): No jak je člověk na okruhu, tak je to v pohodě - cesta je široká, dost prostoru, tam ty nedostatky tolik nevyniknou, ale na té motanici do vrchu mně to připadá, jak kdybych jezdil na zimních gumách. U těch nejpomalejších zdechlin to ještě beru, ale jestliže i u Huayra začně být nedotáčivá při 90km/h, to už je trošku úlet. I polosériový Lancer s civilníma gumama, mi do cca stejné zatáčky v reálu držel jako přibitý při 120km/h.
Možná se na tu hru dívám moc kriticky, ale jestliže ji všude vyzdvihují jako něco převratného a úžasného, tak to pak jinak nejde... A když jsem viděl maníka na ofic. fóru, který tam psal podobné poznatky, tak ho tam málem ukamenovali.
@Hoonza (16.10.2014 20:45): Vidíš a mně fyzika v AC právě přijde naprosto přirozená, krásně jde cítit i v FFB přesně kam se přesouvá těžiště vozu a co se s ním celkově děje. Nicméně k HC sim tomu dost věcí chybí ... minimálně plně řiditelné pitstopování.
Největší naděje teď osobně vkládám do Game Stock Car, který má díky rFactor bázi to hlavní promakané.
RC mě trošku zklamalo. Sice vylepšili většinu věcí, které se mi nelíbily, ale fyzika zůstala pořád jak z jiné planety. Flatspoty, opotřebení gum, funkční aerodynamika je pak zbytečná, když základ jako gravitace, setrvačnost apod. nefungují správně.
Jinak jako pořád je to zábavná a kvalitní závodní hra, ale není to pro mě hardcore simulace.
@Hoonza (15.10.2014 20:04): No teď je to stejně na nic, protože v nové verzi AC je komplet nový zvukový engine, takže se pro to mody musejí udělat znovu.
Rally by tam šlo, ale chtělo by to, aby někdo udělal appku pacenotes.
Popisuješ vše, co se mi na RBR líbí, ale už jsem nad tím zlomil hůl, ztratil jsem s tou debilovinou tolik času, že RBR je pro mě mrtvé, to už nechci ani vidět a to jsem ho měl tolik rád. =((( Neustálé pády, dvacet přeinstalací, nemožnost dostat tam ty reálné pacenotes české, i když jsem to tisíckrát přepsal, stále tam zněly ty retardované základní, absolutně nevím proč.
@KRoman47 (15.10.2014 17:09): Je už někde nějaký solidní rally vůz ke stažení? Viděl jsem Escorta na youtube, ale ten nějak plaval na cestě a chování podvozku taky nepůsobilo realisticky.
AC by mohla být tak trošku spása rally žánru, pokud by se chytl nějaký šikovný tým modderů... Sim Traxx se sice snaží, ale nelíbí se mi, jak pořád chrlí jeden polofunkční patvar za druhým.
Jinak nazývat RBR starou hovadinou je docela ošklivé, má sice svůj věk, ale pořád to nikdo nepřekonal a s Waltrovou úpravou fyziky v kombinaci se skvělými českými tratěmi je to pořád zážitek... Až na ty zvuky. gRally je nekonečný příběh.
@Widl (15.10.2014 11:20): Určitě, nějak se pak domluvíme. Nebo na závod do vrchu. =) Už začínají pučet i nějaké ty rally tratě s rally vozy, na ty se těším neméně. RBR už mě akorát tak sere, co jsem přeinstaloval počítač, tak se mi ho ani po měsíci drbání se s tím nepodařilo rozjet, vždy se něco sere, pořád to padá apod. Stará hovadina, chce to už rally nové. Veškeré naděje vkládám do gRally.
Tak jsem podlehl a už mi to frčí na disk, doufám, že se někde potkáme na okruhu :)
@Jirx (14.10.2014 17:59): Kdysi jsem ho asi viděl, znovu koukat celé nebudu, ale zrovna jsem narazil na hlášku, že jen projít dveřmi v ARMA2, ARMA1 či OFP je výzva, když on chodí dveřmi každý den jak nic. :-D Výborně. =) Akorát že fyzika a celkové FFB bylo od té doby zcela překopáno no, FFB je úplně nový od té doby, ale fyzika co se přilnavosti týče se od té doby spíše zhoršila. Však AC jsem se už nějaký ten pátek nevěnoval a dost mě zklamal pokrok, což snad napraví teď vydání RC. =)


Jinak firemní auto (auto šéfa) je Seat Ibiza a když to jde, tak klopím nějaké ty prudké zatáčky osmdesátkou, však párkrát už jsem se dostal i do smyku, tak mám asi představu o chování předokolky, která je v AC jen jedna. =) Jen tak mimochodem mám pár svých úseků, kde jezdím jak hovado přičemž si říkám, jak rád bych jezdil rally v reálu, i když bych patřil spíš mezi pomalejší, přinejlepším mezi průměrné.
@KRoman47 (13.10.2014 21:33): Na štěrku je to dost jiný, ale obecně máš pravdu. Každý auto je jiný, každý závodní auto je jiný a u každýho poznáš pomocí volantu ztrátu přilnavosti a začátek smyku v jinej okamžik. Ale jestli míš firemní auto (nejrychlejší auto na světě x)), zkus si zablbnout někdy na asfaltu a soustřeď se na to, abys volant držel jen tak lehce (jako když jezdíš doma)... Pak sleduj, co bude dělat x)

BTW moc doporučuju tohle video.
@Hoonza (13.10.2014 22:17): No na to nemám čas ani chuť, kdybych něco pořizoval tak jedině ještě rFactor 2 nebo nové GSC, do iRacing zatím rozhodně nepůjdu, nic mě tam nějak neláká kromě zpracování online. Možná časem, ale spíše ne.
@Hoonza (13.10.2014 20:35): Hm, právě že profíků je spousta a každý jezdí různé simulátory nebo dokonce vícero simulátorů (tudíž považuji už dlouho za bezpředmětný argument) a iRacing právě fyziku stále zlepšuje, dříve byla spíš podprůměrná, též se tomu říkalo iceRacing. Dnes je dle názorů spíše průměrná, ale jak v čem, třeba při výletu mimo trať je fyzika prach bídná a nevím, je tam vůbec špinění pneumatik? Možná ani ne.
FFB v AC zatím není nic moc, ale všechny candy efekty jdou nastavit či vypnout. Rozhodně nejlepší efekty FFB má podle mě GSC a netKar pro, podle mnohých, i EmptyBoxe, pak rFactor 2.
No na FFB často čítám právě u AC, že tam chybí pocit, kdy začneš ztrácet přilnavost, ale podle mě to je prostě konina. Normálně v autě také něco takové necítíš ve volantu ale tak maximálně tělem, když začne klouzat zadek. Já jezdím ve firemním autě celkem jako hovado, dnes jsem to pálil po štěrku tak, že kola hrabaly a blokovaly se při brzdění a ve volantu prostě jde cítit tak max nárazy, když kolo vlétne do díry.
@KRoman47 (13.10.2014 20:18): Tak nevím, co jsi kde četl, ale mně osobně příjde, že iRacing má právě tu fyziku špičkovou a desítky, ne-li stovky profesionálních jezdců, kteří na něm trénují budiž důkazem :-) To spíš ten FFB tam je trochu rozporuplný, je to ale tím, že přes volant cítíš jen to, co cítíš přes volant v reálu, takže na hráče zvyklého ze zábavného, ač velmi přehnaného feedbacku v AC a jiných simech, pak může působit jalově. Já s tím měl problém v tom, že volant ti nedá žádnou informaci o tom, že už jsi za hranou přilnavosti gum a začínáš se pomalu přetáčet a pokud prostě rychle nezareaguješ, tak máš co dělat, abys to pak ještě udržel na cestě... Je to ale na zvyku a teď si to naopak užívám. Budu muset sesmolit nějaký koment, ať to nemusím rozebírat tady
@Hoonza (13.10.2014 20:07): Nojo, konečně opravdové závody se závodní atmosférou že? Žádní otravní dementi s klávesnicemi a gamepady, co neustále vylétají z tratí a srážejí všechny okolo, neznají ani nejzákladnější etiku závodění. Ale co jinak čítávám, tak fyzika ani FFB tam nijak promakaná není a to je pro mě zatím priorita, já si klidně jezdím úplně sám jen na čas a královsky se bavím.
Ono tím updatem se GSC dostane skoro na úroveň rFactor 2 na enginu rFactor 1, což je mazec, i když rF2 běží prakticky na shodném engine. Reiza jsou prostě machři.
@KRoman47 (13.10.2014 19:04): To video z GSC jsem viděl a vypadá to fakt působivě, asi bych ho měl víc otestovat. Každopádně od té doby, co jsem začal hrát iRacing, mě prakticky nic jiného nebaví.
@Hoonza (13.10.2014 18:11): Jako prý to tam má být dle článku no, ale se divím, že konkrétně nic víc neřekli. No je to konverze plus vylepšené oproti netKar PRO, což mě trochu zpočátku zklamalo no, ale tak uvidíme. Přece jen skenovat 25 km silnice není jen tak.

Ta grafika mě také štve, mě třeba moc nezajímá a bral bych, kdyby se soustředili na jiné věci. Třeba osvit okolí pro večerní závody, GSC teď dostane pohyblivé přítlačné křídla v závislosti na odporu vzduchu, nerovnostem a odstředivým silám, k tomu vizuální deformace pneumatik a tak. Na dešti by mohli už dělat a tak bych mohl pokračovat.
@KRoman47 (13.10.2014 17:37): Mám pocit, že záběry z té tratě se objevily v jednom z posledních teaserů, byla tam nějaká úzká cesta v lese se svodidly. Někde jsem četl, že ta trať má být pouze konverze z Netkar Pro.

Jinak na RC jsem fakt zvědavý, hlavně na nový tire model a zvuky. Trochu mě mrzí, že vylepšují grafiku takovými ptákovinami jako god rays a přitom jim uniká, jak sterilně mají zpracované okolí tratí.
@KRoman47 (12.10.2014 21:39): V oficiálním prohlášení stojí, že Release Candidate je verze hry určená především pro novináře a recenzenty, dostaneme jí i my, co jsme koupili Early Access? Anebo budeme muset čekat až na v 1.0?
V kanceláři Kunos na okruhu Vallelunga se uskutečnila s blížícím se vydáním velká akce pro novináře, kteří si jednak mohli vyzkoušet zanedlouho vycházející V 1.0, ale také skutečnou jízdu na okruhu.
Zde je jeden z rozhovorů: https://www.youtube.com/watch?v=Yqo_SDyWuqM
V následujících dnech vyjde Release Candidate, který bude obsahovat hromadu vylepšení (grafické efekty, poškození, nové okruhy a vozy, komplet nový tire model s možností defektů a dalších) a v následujících týdnech (někdy koncem října) vyjde V 1.0. Cena tak stoupne na 40€.
Hra se bude dál razantně vyvíjet a přibývat bude spousta oficiálního placeného i zdarma obsahu.
@Hoonza (30.08.2014 09:56): Yes, zrovna jsem si sem také přišel pochválit silniční SLS AMG! =)
Zvuk prostě nádhera! Jezdí se s tím prostě skvěle, smyky se s tím krásně chytají, to je prostě mazec. Proběhly vylepšení modelu pneumatik a tím i FFB, možná je to i tím.

Každopádně stále to chce přidat ty flatspoty při probrždění, zrovinka jsem se ve středu dostal na Brněnský okruh do stáje s KSA/Denker (já se bohužel nesvezl a v TV jsem stál také mimo záběr, smůla) a jezdci se povedlo s Porsche GT3 v zatáčce mírně probrzdit na levé (nečekaně přední) kolo, což pneumatiku značně pocuchalo.
@speedevil (30.08.2014 08:03): člověk má v sobě něco jako gyroskop a rozbitou cestu cítíš především zadkem a ne očima :-) Jinak jak už psal Roman, nejlepší je zafixovat si kameru v nastavení, taky tak jezdím.

Jinak co říkáte na Meďoura? Já mám asi novou oblíbenou káru mezi sériovkama :-) Krásně se to dá vodit kontrolovaným smykem a ten zvuk je žrádlo.
@speedevil (30.08.2014 08:03): Ono to je i není reálné, při těch bouračkách v současném stavu rozhodně není, ale při běžné jízdě to tak je. I v reálu, když se jede do fakt prudkého kopce, tak pohled vede k horizontu, palubní deska se tak dostává výš a zabírá více z pohledu řidiče.
Kdo tomuto chování neholduje, v nastavení je taková věc: Options>Video>View>Lock onboard camera to horizon odznačit a je po problému, sám tak jezdím už někdy od měsíc po vydání Early Access a vyhovuje mi to tak, byť to redukuje onen pocit z převýšeních.
Nevim, co přesně myslej tim "Early Access", ale když jsem viděl, s jakýma detailama se tvůrci hry patlali, aby to nejen jezdilo, ale i pěkně vypadalo (ano, vypadá to pěkně), tak mě trochu zaskočil pohled z kokpitu. Má to přece bejt SIMULÁTOR a pořádný virt.závodníky přece zajímá jen pophled z kokpitu.
Nejde o interiér aut, ty vypadaj perfektně, včetně animovanejch rukou pilota, jde spíš o to, co dělá zbytek (nebo hlava?) pilota, když se auto začne naklánět v klopený zatáčce, nebo přejíždí prudší horizonty, nejlíp je to vidět při bouračce, kdy se auto začne převracet... tak např. > http://www.youtube.com/watch?v=xS6tlz_IBQE (0:29, 1:25, 2:02...) - co je to za šaškárnu? Vám se to takhle líbí? Celkem ujetý, při kreši, když auto začne dělat kotrmelce, se hlava jakoby urve (?), levituje vzduchem, oči z interiéru kopírují stále trajektorii tratě a sledujou, jak se kolem nich točí auto? To jsem ještě v jinym simulátoru neviděl.
Jasně, někdo řekne: "jde o jízdu, ne o kreše, na to si zapni FlatOut" - jasně, nejde tu o bouračky, ale ono se ani nemusí bourat, stačí nějakej ten ovál (např. Jacksonville Superspeedway), kde jsou zatáčky víc klopený a autíčko se začne naklánět a "ujíždět" do boku, přičemž hlava/pohled pilota zůstává rovně.
Někdo někde psal, že by bylo super, kdyby v AC bylo třeba i rallye - ano, tomu věřim, kdyby to bylo přímo od tvůrců hry a nebyl to jen nějakej ušmudlanej konvert z jiný gamesy, ale představte si, jak by potom vypadal pohled z kokpitu při rally na hrbatejch tratích, když už na relativně rovnejch okruzích se tak divně kroutí.
Nejspíš mi dáte za uši, že řešim nějakou kravinu, když je na hře víc toho, co by se dalo pochválit, Jasně, to je pravda, jen jsem napsal názor na to, co ve hře "zaujalo" mě a jestli chcete, můžete na to napsat názor svuj.
@KRoman47 (22.07.2014 19:04): Tak s tímhle přístupem, pokud si pamatuji, AC začínala. Udělají nějaký komplexní základ na špičkové úrovni, ale ty drobný kraviny nechaji na komunitě, s tím, samozřejmě, že si komunita může udělat i něco víc, než jen "kravinu" (trať, auto). Podle mě zlatá střední cesta. I když jsem v minulosti byl spíš fanoušek kompletních a hotových her bez nutnosti jakýchkoli úprav, dnes se spíš přikláním k možnosti si spoustu věcí modifikovat.
@Jirx (22.07.2014 08:56): No já s novější Ibizou jezdím každý den už pár měsíců, ale tu v Assetto jsem nějak moc nezkoušel, přece jen okusím něco trochu živějšího. Akorát se mi tam hned zdál mimo zvuk motoru no, při nějakých 3 - 4 tis. ot. to dělá trochu víc rámusu. =)

Jo a přinejmenším modely některých mod vozů vypadají už teď špičkově, rozhodně třeba ta Mazda MX-5, tak to si zajezdím. Tratě to bude chtít chvíli počkat na "scrach-made".
Co se ještě týká modování, tak dnes vydal Inside Sim Racing pěkný článek s pár úvahami a vyjádřením některých moderských skupin ohledně Assetto Corsa vs rFactor2.
http://www.isrtv.com/assetto-corsa/mod-wars-assetto-corsa-vs-rfactor-2/

Ve zkratce, podle některých je fyzika rFactor 2 dál (mají před Kunos trochu náskok), dále se do něj ale složitěji moduje, i když se tam dá nastavit fyzika komplexněji, paradoxně pokud tomu moder nerozumí, vyjde z toho spíše paskvil. V Assetto spousta věcí ještě chybí, ale spousta z nich v netKar PRO byla a do AC se s nimi též počítá (s čím se nepočítá, to jsou interaktivní kokpity). Jak už se Kunos vyjádřili, nemají prostředky na každou kravinu, a tak se soustředí na prvky zkvalitňující zážitek samotné jízdy a závodů.
@Aaron_Hill (22.07.2014 08:23): Je jich v plánu fakt fůra, ale všechno je zatim WIP. Bude Mazda MX-5, Rover Mini Cooper, sportovní Trabant 601, Honda Civic, Nissan 180SX a určitě se najde spousta dalších. Docela se mi líbí jak tvůrci pracujou na realističnosti, není to jen přidání auta do hry a nastavení nějakých přibližných parametrů, ale moddeři se vážně snaží přenášet co nejvíc skutečných dat o daným autě.
@Jirx (22.07.2014 06:30): Tak teď už mě začíná Assetto zajímat víc :). Asi je to úchylka, ale třeba v LFS jsem jezdil nejraději a nejvíc v XF GTI 1.3 (nelicencovaná skoro-kopie Fiat Punto GT), s ním byla největší psina a nejlepší a nejvyrovnanější multiplayer. Kromě Ibizy, jsou ve hře nějaké další pekáče (nebo jsou v plánu) ?
Tak jsem to nevydržel a vyzkoušel pár custom tratí a Shelby Cobru. Musím říct, že jsem víc než jen příjemně překvapen, hlavně s kvalitou aut (i Seat Ibiza je skvěle zpracovaný auto). Ty tratě se přecijen trošku kvalitativně liší, ale hlavně je dělá z naprosté většiny jen jeden týpek a všechny to jsou konverze. Ale v tuhle chvíli si myslím, že je to pořád lepší, než nic.

Osobně jsem byl překvapen, jak strašně pomalý je Seat Ibiza. Můj Fiat Punto má o nějakých 15 koní a 200 kg víc (alespoň podle dat o Ibize v AC a mých údajů v techničáku, nějak mi to nesedí...) a je rozhodně rychlejší. Na druhou stranu Ibiza krásně sedí v zatáčkách. Konečně můžu porovnat dvě auta s prakticky stejným výkonem jak v RL, tak v simulátoru. A můžu říct, že se mi se Seatem v AC jezdí skoro stejně jako s Puntem v RL =)
@Hoonza (16.07.2014 21:47): Tak nějak, také jsem ještě nenašel u té základní Cobry pořádné nastavení, na brzdách často ztrácím kontrolu a při rychlé jízdě kolem 200km/h se to taky nedá udržet rovně. Ty silnější verze jsem ještě ani nezkoušel. Zvuky žeru. =)
Jinak zase tak moc rychle to nebylo, na tom modelu se dělalo tak nejméně rok, ale stálo to za to. Mnohými je to teď oceňováno jako jeden z nejlepších mod vozů.

Jo a ty tratě naprostý souhlas, už v Game Stock Car mě iritovaly odporné a mnohdy i zcela nepřesné konverze z rFactor 1 a v AC to je ještě větší pěst na oko, hranaté zatáčky, všechno nedetailní, žádné stíny apod. Nemá smysl si tím kazit chuť. Co je ale paráda, tak konverze Aosta z netKar PRO, je to sice fiktivní trať, ale je skvělá. Snad převedou i Aviano, moje další oblíbená trať.

Pak spoléhám jedině na týmy tvořící pro rFactor 2, že si dají trochu záležet a zkrášlí svoje díla pro Assetto. =)
@KRoman47 (15.07.2014 22:37): Cobra je super, překvapilo mě, jak rychle to ten týpek dal dohromady. Má to fakt hezky udělané, ale auto je celkem potvora, defaultní setup na té nejslabší verzi je na rychlou jízdu takřka nepoužitelný, ta nejsilnější je už v pohodě. Celkově se mi ale fakt líbí, že to drží podobnou laťku, kterou nastavil Kunos se svými auty, prostě vizuálně je to krása, fyzika má hlavu a patu a zvuky jsou v pohodě.
Škoda, že se totéž nedá říct o nových tratích od modderů, kteří nějak nedokáží pochopit, že doba pokročila a konvertovat hranaté tratě z rF1 nemá smysl.
@Pacman13 (15.07.2014 23:02): Tak na to já se zrovna moc netěším, a to jsem dlouholetej fanda F1 (nebo fanda... spíš to furt sleduju =)). Udělat do jakýhokoli simulátoru auto F1 je to nejtěžší, protože o něm nevíš nic, nemáš žádný data.
To já se těším, až někdy vydají F1 2014 mod a Le Mans, pak jsou ty japonské Super GT :3
Já jsem zatím nezkoušel žádný přídavek, ale strašně moc se těšim na Mazdu MX-5 =)
Tak jestli už máš k dispozici detailní 3D model, zkus požádat někoho na AC foru =D
@Hoonza (12.07.2014 21:10): Rozhodně jsou, ale určitě ne na DH =) Nevím sice, v jaký fázi jsou momentální nástroje pro modding v AC, ale nedávno byl ohledně toho velký update a teď vzniká poměrně dost nových tratí. I do aut se už moddeři pouští, ale je to rozhodně složitější. Zkus pohledat něco na oficiálním AC foru.