Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fak

fak

Igy • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

Dead Space

  • PC 90
Od Dead Space jsem toho mnoho neočekával, spíš naopak. Asi proto mě mile překvapil. Prostě žeru sci-fi a horory a tato kombinace je zde namixována výborně.

Příběh:
Ze začátku se zdál klišovitý a okoukaný (Event Horrisont), ale postupem děje se začínal vybarvovat lépe a lépe i s překvápkem na konec(Solaris). Nápad na těžení planet sice znám z různých sci-fi knih, ale končně jsem to viděl na vlastní oči a přesně nějak takhle megalomansky v brutálně velkém měřítku jsem si to představoval, prostě krása. Pohled z vesmíru na gygantický vařezaný kráter bych nazval "dechberoucím". Zápletka na USG Ishimura je klasická=všechno se sere a kdo to má asi vše zaflikovat?? Příběh na konci krásně graduje až k mega finále v Kolonii. Dozvídání se událostí pomocí deníků a audio záznamů, jsme tu už měli (Doom3-tam byli mnohem brutálnější), ale vůbec mě to neurazilo, naopak to tam dobře sedí.. Prostě za tohle jednička s hvězdičkou.

Zvuky:
Perfektní, hudba stylová, místy doslova nervy drásající, tlumené zvuky ve vakuu suprově udělané. Pouze když se na scéně objeví zrůda, tak je to zbytečně přeřvané, to mi vadilo.. Jinak není co vytknout, pánové zvukaři se opravdu vyznají...

Grafika:
Bohužel zde jsem byl poněkud sklamán. Na dnešní dobu je to slabý průměr, důkazem toho je můj bratr, který mi koukl přes rameno s otázkou, jestli to není z roku 2005. Podle mě je to u takové hry vysloveně chyba, víme velmi dobře, že by to mohlo vypadat 3x lépe. Třeba hvězdy ve volném prostoru vypadají opravdu hnusně. Podotýkám, že jsem měl vypnutý filmový filtr, to by bylo ještě horší, jinak vše na max.... Ale je to jen stesk nad nevyužitým potenciálem. Monumentální obrazy Kolonie a "kreklé" planety mi stejně zůstanou dlouho v paměti.

Bojový systém:
VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR......VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...... A ještě jednou VRRRRRRRRRRRRRR. Po vypnutí V-Sync je to už hratelné(mimochodem díky za radu), ale jednoduše 3rd pohled mi kazí atmosféru, kazí dobrou ovladatelnost a míření. Nezlobte se na mě, ale jako FPS bych se bál 3x tolik a prostě líp by se to hrálo. Nepotřebuju aby mi panák zabíral zorné pole.. Časem jsem si zvykl na ovládání, ale není to můj šálek čaje... 'To nepovažuju za chybu hry, ale můj rozmar. Oni to tak chtěli, jsou vidět upgrady, lepšení pohybu a míření, takže svůj účel to jistě plní..

Zbraně:
LAHODA!!!!! Plasmová a Provazová pistole se staly mými nejoblíbenějšími v závěsu hned Pulsní puška. Super účinky, upgrady perfektně ladily účinnost a všechno, takt maso... Odřezávat mrchám údy bylo potěšeníško. Opět jednička s hvězdičkou. Nebylo jich mnoho, ale vůbec mi to nevadí.... Mezihry s kanónem a podobně byli výborné spestření a ikdyž je to klišé, jsem velmi rád že to zde nechybělo.

Enemies:
Nemnoho monster, ale i tak jsou teda fešní a nechutní, nápad s odřezáváním údů je perfektní, jednička s hvězdičkou.


Celkově:
Viděl bych to jako že autoři připravili skvělé divadlo, kterého jsem se jakožto hlavní aktér velmi rád zůčastnil a děj si prožil plnými doušky. Není to nic převratného, ale nic takového jsem ani nečekal. Dobře jsem se bavil i navzdory pár mouchám v ovládání a kameře. Jinak perfektně zvládnutá práce, délka hry neohromí, ale já nejsem rychlohráč-kochám se, takže jsem hrál v klidu přes 14 hodin.

Pro: Podávání příběhu, zrůdy, zbraně, prostředí, zvuky, atmosféra, puzzly.

Proti: Škoda slabší grafiky, ovládání

+22

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2

  • PC 90
Oznámení G.R.A.W.2 bylo pro mě svátkem, super akce má pokračování. Ikdyž oproti svému předchůdci je hra v podstatě úplně totožná, stále téměř splňuje tvrdý standart nastavený prvním dílem. Téměř.... Konzolovitost se zde podepsala svým dílem.

Grafika:
Opět krása, sice stejný engine, ale s přidanými efekty všeho druhu, zejména jsem oceni Depth of Field-skrze viditelnost a ostrost. Engine-ikdyž vylepšený, má stejné "zasekávací" neduhy a poklesy framerate jako první díl. Ale není to nic zásadního, jen se to občas nesmyslně škubne. Úvod do hry a následné shození z letadla nad obrovitým Mexico City je prostě parádní.

Fyzika:
Hype okolo G.R.A:W.2 byl značný, obsahoval i "úžasný" fyzikální model.... Houby, jediný rozdíl je, že je tu pár plotů, které lze prostřelit a pár chatrčí kde kulka prorazí dřevo. A vítr, který hýbe kusy hadrů, vlajek apod., jinak jsem si ničeho ohromného nevšiml. Ale tady to není vůbec důležité, nevadí mi to, Ghost vyniká jinými přednostmi.

Lokace:
Půl na půl městské a venkovské prostředí. Opět level design zvládnutý na jedničku (Mexico City), krom pár "hluchých" míst v poušti, ale ty jsou většinou nedůležité a nebojuje se na nich (přičítám to konzolovitosti). Město má stejný charakter jako minule, trochu jinak členité, není zde ani jedna lokace z prvního dílu, což je jedině dobře. K cíli vede opět několik cest, stačí si vybrat.

Taktika:
Princyp hry je nezměněn, takže akce začínají lautr stejně-briefing o co půjde, síla a pravděpodobné vybavení nepřítele, rozmístění jednotek, mapa oblasti, jíž lze označit orientačními body. Následuje výběr zbraní, brnění a vybavení pro sebe a své 3 kolegy (všechno tohle lze sprostě odklikat a ponechat defaultní) a hurá do akce.
LOAD a následuje výsadek z helikoptéry. Pokud jste si v briefingu zvolili místo výsadku, tak výsadek proběhne tam, kde jste určili. To jde totiž zvolit taky. G.R.A.W. je první hra, kde jsem začal opravdu sledovat ty briefingy a "kecy kolem" před misí, které každý klasicky odkliká, ale tady bych to neradil, jsou to jediné informace o bojové zóně, jaké jsou k dispozici. V tomto druhém díle se objevil nový prvek (nesmslně MOC hypovaný) a to je, že si můžete přepnout na mapu oblasti a své vojáky včetně sebe posouvat po bojišti jako v RTS. Zní to velice slibně, že?? Ale moc to nefunguje, protože vy sice zadáte povely jako v RTS, ale malé překážky a terénní nerovnosti se zde nezobrazují, takže buď střílí vaše ovečky do skály, nebo jdou jak ovce na porážku. Nehledě na to, že nepřítel-pokud se nehýbe-je pro satelit nebo Throna neviditelný. Škoda, dalo by se toho mohutně využívat, ale to by napřed muselo opravdu fungovat...

Obtížnost:
Není tak drsná jako v prvním díle, ale rozhodně ani jednoduchá. Alespoň ze začátku. Ke konci je to úplně stejné peklo, jako minule. A nezdolatelný závěr. Teda pro mě. Opět vojáci číhají na nechutně neodhalitelných a nečekaných místech. Opět systém 2-3 kulky a smrt bez pardonu. Opět žádné lékárničky!!! Ani jedna!!! Super maso.:-))

Vozidla:
Vesměs stejná jako v prvním díle (kulometné jeepy, lehké transportéry, BVP, tanky, helikoptéry) ale je zde kladen mnohem větší důraz na helikoptéry. A ty jsou opravdu smrtícím protivníkem, protože ikdyž máte Stinger na jejich sestřelení, není to teda žádná sranda. V G.R.A.W.1 se objevila tak 2x za celou hru, tady je od poloviny snad v každé misi jedna, v některých i dvě zarás. Na druhou stranu vy dostanete třeba 2 tanky+své věrné 3 kolegy+jednorázovou leteckou pudporu. Tady velice chybí ten nedoladěný RTS mod, který by tady nabyl svého naplnění. Škoda. Opět vše ovládáme příkazy a ne "ručně". Nic se opět nedá řídit, doprava pouze po svých, nebo předem určený transport ve vozidle Bradley-vzadu v nákladovém prostoru.

Charaktery:
Stejné jako v prvním díle. Opět zde nejsou rozvedeny žádné příběhové a rodinné povídačky a osudy. Nikdo s nikým nemluví, vše je omezeno na komunikaci v rámci mise. Znám jen jména. Když někoho sejmete za běhu, nebo utíkajícího vojáka jednou ránou do hlavy, vaši kolegové to hned ocení nějakou hláškou typu "nice work Boss" , nebo "amazing", něco jako "cool" jsem tady naštěstí neslyšel. Hlášky jsou trefné a neslyšíte je často a hlavně opravdu vždy sednou, protože když někoho sejmete fakt chladnokrevným reflektivním stylem, tak si říkáte-sakra já jsem dobrej a kolegové vám to jenom potvrdí.
Není to žádná telenovela, žádný vykecávání, ale přísná akce. Rozhodně jsem měl pocit jako by to bylo ve skutečnosti-profesionální chladný přístup všech zůčastněných. (ne že bych to někdy zažil)..:-))

Bojový systém:
Kolegové jsou účinnější, přesnější, nikdy se nepletou do cesty, nezasekávají se, opravdu hodnotná pomoc. Nesčetněkrát se mi stalo, že mě kolegové zachráníli přesnou ranou od jisté smrti, kdy blbě vlezete do křižovatky a sesypou se na vás třeba 4 nepřátelé. Opět se tady projevuje dobré rozmístění kolegů, kteří eliminovali hrozbu, aniž bych se stačil pořádně rozhlédnout. Nechybí občas hláška typu "watch your back Boss". Bez nich to prostě nejde. Opět jsem si užíval tzv. "šachy", kdy posunuju své vojáky strategicky vpřed, aby pokryli co největší plochu a všechny úhly. Prostě koncert. Ovládání přes menu (v mém případě kolečko myši) stejně jako v prvním díle.

Zbraně:
Myslím že úplně stejné jako minule. Což vůbec nevadí, můj milovaný Scar s optikou nechyběl, hlavně výběr je opravdu bohatý. Účinek je také totožný=perfektní.

Celkově:
V podstatě kopie původního dílu s maličko vylepšenou grafikou a novými lokacemi. Stejné zbraně, stejný bojový systém "vylepšený" o v podstatě nepoužitelný RTS mod. Hra je jen tročičku prázdnější, chybí předešlá syrovost, ale jen o málo. Finále opět brutálně těžké.

Opět výzva pro HC hráče, kteří mají rádi výzvy, srábci co hrajou CoD si tady ani neškrtnou.

Pro: Grafika, zbraně, AI kolegů i nepřátel, lokace, žádné lékárničky.

Proti: Občas se škubne (není to zásadní problém), slabý zvuk, lživý HYPE.

+6

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

  • PC 90
Pro mnoho lidí hra opovrhovaná nebo přehlížená. Velká škoda.
G.R.A.W. je pomalý a rozvážný, někam se nahrnout a vystřílet to tam je zde absolutně nemyslitelné. Neuvěřitelně mě bavilo pomaloučku chodit ulicemi a hlídat si každou střechu, každý roh, krýt si neustále záda a při tom dávat povely svým parťákům. Systematicky je posouvat jak figurky na šachovnici, aby byl neustále vykryt co největší prostor kolem.

Herní systém-taktika:
Název "Advanced Warfigter" naznačuje, že půjde o vojenskou akci s pokročilými zbraněmi a výbavou. Používáte totiž vymoženosti, které jsou skutečně ve vývoji, nebo ve fázi testování pro budoucí válčení (mnoho jich je už v provozu). Jako že se vám na displeji brýlí zobrazují cíle, ale musí být v pohybu. Nejednou jsem umřel díky tomu, že voják byl bez hnutí zakempovaný někde na střeše a jeho signál se objevil sekundu před tím, než jsem viděl červenou obrazovku. Takže spoléhat se jen na symboly zobrazující nepřátele nejde, musíte se opravdu pozorně dívat.
Dále každý z členů týmu má na helmě kameru, takže když si najedete v tabulce týmu na určitého vojáka, zobrazí se v levém rohu okýnko se záběrěm, který voják zrovna sleduje. Zobrazeno je to jen "geometricky", takže jednoduché čáry ulic a případně symboly nepřátel. Co velice oceňuji na G.R.A.W. je volnost, jak misi splníte. Pohyb městem je určitým způsobem omezen, ale některé mise skýtají možnost si vybrat několik cest, pokud jdete úplně špatně, velitel vás upozorní, že jdete nezprávným směrem-pokud jdete dál tak Game Over, to je jasné. Cíl mise se zobrazuje na obrazovce ve formě průhledého ukazatele kolik zbývá metrů k cíli.

Dále před každou misí je vždy briefink o co jde atd. Zobrazí se mapa daného místa a vy si můžete předem naplánovat postup a vložit do mapy orientační body, které se zobrazují při samotném postupu. Kdybych byl opravdový šťoura, tak si celou mapu můžu zapamatovat, rozmístit body a neměl bych vážnější problém, protože co je lepšího, než znát důvěrně bojovou zónu, že.

Ovládání:
Ovládání je potřeba se chviličku učit, ale za nějakou hodinku mi úplně vlezlo pod kůži. Jde jen o to, dobře si nastavit klávesy dle svých zvyklostí. Menu pro příkazy vojákům jsem si dal na kolečko myši, potvrzení rozkazu stlačením kolečka. Tím se veškeré operace s týmem stali bleskové. Ovládat lze celou skupinu zarás nebo jednotlivě. rozkazy jsou klasické-Move, Stop, Attack, Cover. Postupem hry se díky vybavení nebo druhu mise mohou povely rozšířit o nějaké speciální. Na zemi se ukazují body kam se po udělení rozkazu kolegové přesunou. Snipera jsem nechával vždy vzadu, já uprostřed, v pravo voják s útočnou pušku, v levo voják s kulometem. Prostě když se to povede, je to krasojízda.

Obtížnost:
Další věc je, že zdraví se tu nedoplňuje a nejsou nikde!! a nikdy!! žádné lékárničky! Stačí 3 kulky a je po vás. Nejlepší je, když vás zasáhnou hned ze začátku a vy projdete hodinovou misi po špičkách se zatajeným dechem a až splníte úkol, tak místo skončení mise (neboli toliko vytoužená obnova zdraví+toliko potřebné doplnění munice), vás otočí o 180 stupňů a šup splnit další nečekanou věc na druhém konci města. Klidně i 2x za sebou. Prostě maso!!!! Střelba jedině jednotlivě, nikdy po dávkách. Hlavními průvodci jsou zde NEPLÝTVAT A ROZVAHA. Bez nich to ani nemusíte zkoušet hrát. Přesný kontrast tohoto typu hry je CoD série. S G.R.A.W. se pojí neskutečná obtížnost. Proto jsem nedohrál ani první, ani druhý díl. Prostě poslední mise je nesplnitelná, nebo já na to prostě nestačil. To připomínám že jsem hrál na Easy!!! Na Hard bych se nikdy neopovážil. Ještě další věc, pokud vám zabijou kolegu, objeví se vám až v další zbrusu nové misy, takže pokud je mise roztahána na 3 dějství a vy ho ztratíte hned v prvním, tak budete mít co dělat, na palebné síle je to hodně znát, nehledě o nevykrytí jenoho úhlu při postupu.

Zbraně:
Tak z těch jsem byl naprosto nadšen. Jak již bylo řečeno, před misí je briefink, pak následuje výběr zbraní. Briefink je radno sledovat (každý většinou ty kecy kolem přeskočí, že...), jelikož se tam mluví o vybavení nepřítele, rozmístění, počtu apod.
Od první mise není výběr zbraní a zbroje naprosto nijak omezen, můžete si vybrat prostě cokolliv co unesete, a to doslova. Brnění/obleky se liší nejen barvou, ale i odolností, pohyblivostí. Co si můžeme nést? 4 kousky-jako ve skutečnosti.
Povolena je primární zbraň (útočná puška, sniperka atp.), sekundární zbraň (samopal), osobní zbraň (pistole) a poslední je "special" (granáty 4 typů , bazuka, stinger, miny). Na každou zbraň, pokud to konstrukce a výrobce dovoluje, můžete namontovat tlumiče, nejrůznější optiky, podvěsný granátomet, prostě co vás napadne. Omezeno je to jen nosností 80kg. Když v briefinku zjistíte, že mise je jen "šup sem šup tam" jednoduchá a krátká, vezmete lehké vybavaní (cca 40kg) a pohybujete se docela svižně. Když sebou vláčíte bazuku a tunu zásobníků (cca 75kg) šouráte se ulicemi jak důchodce.
Hlavně zbraně mají perfektní účinek, opravdu stačí 2-3 kulky a je po nepříteli, stejně jako když je někdo střelí do vás. To mi přijde velice fér, všichni jsou zranitelní úplně stejně, hra nikomu nenadržuje.
Zbraně a vybavení vybíráte i svým kolegům, nebo necháte defaultní. Jediné co mi vadilo bylo, že granáty mají mizerný účinek. Ve skutečnosti tak na 100m, tady tak na 1m, to je škoda. Používal jsem je jen na vyřazení jedoucího vozidla, granát lze totiž pěkně poslat po zemi a ten doklouže až hezky pod auto, které výbuchem nadskočí, zapálí se a následně vybuchne.

Engine, grafika:
Krásná grafika, myslím že i dnes se nemá za co stydět. Celé město a lokace jsou udělány velmi vkusně a realisticky, nic přehnaného a účel to splňuje perfektně.

Vozidla:
Setkáme se zde s tanky, transportéry, jeepy, helikoptérami. Pokud má vozidlo pneumatiky, lze je rozstřílet, takže jedoucí obrněné vozidlo nabourá a máte o trošičku vyšší šanci vyřídit napřítele už při vystupování z vozidla. Žádné vozidlo nejde řídit, vždy a všude po svých (to je moje). V určitých misích dostanete jako podporu tank. Můžete ho ovládat stejně jako své vojáky-tzn. příkazy, ale ne "ručně".
Jste přece velitel a ne nějaký ucho co vylezlo ze školy, no ne?? Vy rozkazujete, vše se děje podle vás.

A.I.:
Místy neskutečně chytrá, místy neskutečně blbá (ale jen vyjmečně). Kdekoliv narazíte na nepřítele, ten se okamžitě snaží rozprostřít kolem vás (zejména na náměstích a větších prostranstvích). Přebíhají, navzájem se kryjí. Jsou velmi agresivní. Granáty jim taky nejsou rozhodně cizí. Řešení?? Maximální soustředění a pěkně po jednom čistit prostor. Před útokem hlavně dobře rozmístit své vojáky, v boji už nestíháte udílet rozkazy. No stíháte, ale zase nestíháte střílet.. Hehe, pořád ještě nemáte chuť si to zahrát??
Jedno je jasné, minimálně jednou vždycky umřete, než se vám povede danou situaci zvládnout na jedničku. Load na denním pořádku.:-))

Celkově:
Taktická akce-tento pojem zde opravdu dochází naplnění. Autoři mysleli opravdu na všechno. Technická stránka věci se ale nepovedla všude. Hra trpí několika nepříjemnými bugy, kdy se váš kolega zasekne o neviditelnou překážku a prostě s ním nehnete. A věřte že bez jednoho vojáka je to o 30% težší hraní. Dále je hra až neskutečně těžká, je to sice výzva, ale mnoho lidí bude frustrovat tak, že se na to jednoduše vykašlou. Já se na to nevykašlal (krom té poslední mise, pravda..) a jsem za to rád. Během psaní tothoto komentáře jsem nabyl přesvědčení, že až přijdu domů, musím si to okamžitě nianstalovat a teď už tu poslední misi prostě zlomím.

Výzva a hra pro otrlé a HC hráče, každá chyba znamená smrt. Máte na to??

Pro: Taktika, zbraně a jejich účinek, hi-tech vymoženosti, realistický postup ve hře, udílení rozkazů.

Proti: Pár otravných bugů a zbytečná obtížnost, jinak prostě není co vytknout.

+10

Soldier of Fortune

  • PC 95
Hrál jsem tehdy u kamaráda, neměl jsem ještě svoje PC, ale na SoF mám teda výborné vzpomínky. Perfektní vychytaná akce, kde jste nic nedostali zadarmo. Zásahový systém tehdy absolutní bomba, ani dnes nemá spoooousta her tuhle složku tak dokonale vychytanou. Nebo jestli ano, není to rozhodně poznat. Nejlepší boje byli proti zásahovým jednotkám (vypadali jako S.W.A.T.), slaňovali a skákali oknama do místností, mířili až nechutně přesně. Prostě parádní hra, dost brutální, ale ne bezhlavá. Přemýšlet se muselo, někam naběhnout Rambo stylem jednoduše nefungovalo. Nejlepší hra té doby bez pochyb.

Pro: Grafika, zásahový systém, účinek zbraní, tvrdá řežba bez milosti, krev.

Proti: Nic mě nenapadá.

+15

Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame

  • PC 90
Hodnotný nástupce prvního Prince. Grafika je mnohem lepší a detailnější a hlavně barevnější. A co bylo nejviditelnější? Stíny. V žádné hře předtím jsem neviděl, že by oheň házel na zeď mihotavé stíny. Herní systém zůstal beze změny, což je jedině dobře. Příběh je tu podáván mnohem lépe. Přibylo více úrovní a pastí, nepřátel, lektvarů. Všeho je prostě víc a všechno je lepší než v prvním díle, ale je to vykoupeno menší atmosférou. Prostě v prvním díle byla syrovější, temnější-jak to z pravidla u prvních dílů bývá. Přibylo i více zvuků (tak 8?) a nová hudba. Hodnotím stejně jako 1. díl, protože pokrok byl jen v technologii a nějaké věci navíc jsou samo sebou, když už je to pokračování. Ale opět zábava na dlouho dlouho.

Pro: Technologicky vyspělejší než předchůdce, propracovanější vyprávění děje, souboje.

Proti: Menší atmosféra.

+15

Prince of Persia

  • PC 90
Taktéž jedna z prvních her na PC. Koukali jsme na to jako blázni. Největší vodlet byl načasovat úkony co jste chtěli s postavou provést, protože jak jistě všichni známe, bylo tam asi půl sekundové spoždění mezi stiskem klávesy a reakcí postavy. Takže nabodávání se na ostny, padání do propastí, nestíhání krytí nebo útoku na denním pořádku. Ale PC hry byli takříkajíc ještě v plenkách. A prostě jsme to tak brali a byla to super zábava. Dnes bych takovou hru hodil tvůrcům na hlavu.

Takže hodnotím originalitu (ikdyž tehdy bylo originální asi skoro všechno) a provedení, grafiku. Šílený zvuky (asi 4?) a dobrou tématickou hudbu. Dál se mi líbilo objevování tajných chodeb a místností a hlavně lektvary, u kterých člověk nikdy nevěděl, jestli ho otráví, nebo vyléčí, hehe. Dále animace skoků, šplhání a vůbec celková pohybová stránka hrdiny. A jak během hraní přibývaly barvičky-začíná se v šedých chodbách a konec je zlatě červený, občas do modra-to jak se hrdina dostává ze zatuchlých kobek až do paláce. A abych nezapomněl ATMOSFÉRA!!! Prostě hromada vesměs naprosto kladných zážitků.

Pro: Grafika, hudba, originalita, animace postavy, tajné skrýše

Proti: Prodleva mezi zmáčknutím klávesy a reakcí postavy

+16

Painkiller: Overdose

  • PC 35
Nemůžu si pomoct, ale tohle je názorná ukázka naprosto tupé a zbytečné hry. ještě k tomu docela náročné na PC, hlavně oproti tomu, jak hra nakonec vypadá. O Painkillerovi jsem toho slyšel hromadu-samozřejmě to všichni vyzdvyhovali až do nebes jak je to super střílečka. No něco tomu poněkud chybí. Hlava a pata-neboli příběh. Nějak jsem ho tam nestačil zachytit. Já hry hraju zejména kvůli příběhu, takže je jasné, že patlanina jménem Painkiller: Overdose mě nijak neohromila, spíš naopak. Tady stačí něčím zatěžkat klávesu "W" aby postava sama běžela a mačkat levé myšítko, při tom pít pivo, kouřit cigárko, nebo debatovat s přítelkyní. Opravdu totální výplach, ještě k tomu nehezký a náročná na HW. Jestli to byl záměr, tak klobouk dolů. Myslím že nejsem kdo-ví-jak náročný hráč, vždyť jsem si zamiloval i Crysis, kde je příběh klišé jako prase, ale tak neskutečně dobře podané, že to nemá srovnání.Znám bezhlavé střílečky, které ovšem umějí zabavit-pro příklad L4D, Quake 4, CoD série (+mnoho jiných, známe jich spoustu), ale Painkiller tomu nedosahuje ani po kotníky. Fakt děsná hra, kterou by měli dávat lidem za trest. Škoda, že někdo věnuje čas a peníze do takové věci, místo aby je využil na něco pořádnějšího/smysluplnějšího/hezčího/méně náročného/né tak blbého/atd. atd.

Pro: Heh, nenechte se vysmát.

Proti: Viz komentář

+5 +7 −2

Frontlines: Fuel of War

  • PC 65
Další z řady her na toliko oblíbeném (kromě mě) UnrealEngine3. Vypadalo to nadějně, ale vzešla z toho velice hezká, ale naprosto průměrná vojenská akce. Příběh=O. Bohužel. Jediná nezvyklá věc je používání válečných robotů. S tím si člověk vyhraje, ale na dlouho taková zábava nevydrží. Máme zde na výběr minihelikoptéru chrlící rakety, minitank, pojízdný rotační kulomet na pásech, raketomet na pásech a mobilní minu, kterou zajedete pod tank a ten následně vyhodíte do povětří. Bohužel je na tyto roboty kladen malý důraz a je to tam jen tak kosmeticky pro zajímavost, protože se bez nich obejdete naprosto v pohodě. Toliko proklamované a hypované posouvání bojové linie se nakonec ukázalo jako animace během loadování dalšího levelu, kdy se prostě objeví mapa a modrá linie zatlačí tu červenou. Respawn vojáků probíhá na nesmyslných místech. Jediná výzva jsou asi tankové bitvy. Hudba je jedním slovem katastrofa. Z mých slov vyplývá, že je to naprostá hovadina, ale to vůbec není pravda. Technologicky a designově je hra zvládnutá na jendičku, ale štve mě promrhaný potenciál, dalo se zde vymyslet daleko víc věcí a zápletek, prostě z tématu nevyždímali maximum ani omylem. Máte zde po ruce několik (myslím 5) kolegů, kteří neumírají/jsou nahrazováni a nijak vydatně nepomáhají, spíš jen tak trochu. Charaktery jsem se nedozvěděl, protože tvůrci se neobtěžovali nějak hlouběji vystihnout charaktery postav. Pouze hlavního "hrdiny", což je fotograf, který se snaží zachytit celý konflikt pro tisk. Je válkou a smrtí zdrcen, ale nevzdává to a jde s hrdiny do dalších bojů.. Pche..Třeba fyzika tu není naprosto žádná. Místy mi hra přijde jako snaha o frenetičnost CoD série, ale to se určitě nepovedlo.. A UE3 engine se mi jednoduše nelíbí, ale to je jen můj subjektivní názor.

Abych nehodnotil hru, kterou jsem nedohrál tak musím říct, že jsem to vydržel do posledního dějství, ale motivace to dohrát prostě už nebyla.

Pro: Roboti, hezká grafika, stabilní chod.

Proti: Zprasený (neboli žádný) příběh, hudba, žádná fyzika, promrhaný potenciál.

+4

Counter-Strike: Source

  • PC --
Pro mě opět znamená hraní na LAN párty. 100x ohrané, stále to stejné dokola. CS 1.6 v líbivějším kabátku. Jinak k tomu není co dodat, platí můj předešlý komentář k Counter Strike. Proto opět nehodnotím čísly, hra se nikam neposunula.

Pro: Hezčí grafika než 1.6.

Proti: To stejné co v CS, tzn pořád to stejné dokola, terminátoři a supermani.

Call of Duty 2

  • PC 75
Cod2 opravdu postrádá původní syrovost a zběsilost. Je hezčí a hlasitější. To je asi jediné plus. Jinak hratelně a "příběhově" určitě slabší a co mi vadilo, přibylo mnoho bugů, jako že bugy jsem v 1. díle nějak nezaznamenal. Je to tak trochu vaření z vody, ale rozhodně povedené, jelikož se nese stále ve stejném duchu CoD série. Multiplayer se stal ještě hranějším než u předchozího dílu. Zvukový a hudební doprovod taky určitě posílil a zlepšil se. Grafika o generaci lepší, tím pádem hezčí a větší výbuchy, kouřové efekty. Ale animace postav zůstala lautr stejná, to jsem se hodně divil... I přes v podstatě okopírovanost 1. dílu, bugům a menší atmosféře jsem se docela dobře bavil.

Pro: Grafika, zvuk, hudba, nové lokace, stejný herní pryncyp.

Proti: Bugy, menší atmosféra.

+4 +8 −4

Call of Duty

  • PC 85
Dvěma slovy začátek legendy. Sice ne pro mě, ale pro miliony lidí jistě ano. CoD nastolil úplně nový žánr v hraní FPS. Válka v přímém přenosu, ať už off-line, nebo on-line. Tutorial je řešen na výbornou-formou výcvikového střediska. Dnes to asi nikdo neocení, ale podle mě to byl perfektní nápad.
CoD je jedno velké divadlo přichystané na hráče. Skripty a skripty. Ale co se nedá vytknout, fungují na výbornou. Zbraní je tu hromada, ať už ruských, spojeneckých, nebo německých, podíváme se na různá dějište 2. SV. Hlavní deviza je, že vždy bojujete s partou vojáků, nikdy sami. Tím hra dostala úplně jiný šmrnc a náboj.
Bohužel prostředí není vůbec interaktivní, ale v té době ani nic takového nebylo. Grafika v té době vynikající, vše krásně šlape a odsýpá, adrenalin je hlavní průvodce hry. Nábojů dostatek, lékárniček taky. On-line jsem nikdy nehrál, nemůžu hodnotit. Jinak výborná a povedená hra.

Pro: Adrenalin, prostředí 2. SV., boje, jednoduchá hratelnost, zvuk.

Proti: Omrzí docela rychle, stále to stejné dokola (v rámci znovuhratelnosti)

+21

Area 51

  • PC 70
Area 51, ač bezduchá, vesměs lineární řežba, bavila mě moc. Intro a filmečky v průběhu hry na velmi vysoké úrovni i dnes!! Čekal jsem původně od hry hororovou atmosféru, ale to zde zcela chybí. Nepovažuji to za mínus. Zbraní je pár kousků-klasická brokovnice, postole, samopal. Můžete nést dvě brokovnice, nebo samopaly naráz, ale nejde s tím zoomovat-jak již naznačil kolega níže.
Hra nás zavede na tajnou US základnu na místě zvaném Area 51. Výzkumy Alienů se zvrhly a nákaza se šíří nekontrolovaně základnou. Lidé, vojáci a pracovníci mutují. A chtějí krev. A kdo jiný než vy to jedete vyřešit. Hra nás provede celým komplexem, kde se dozvíme třeba to, že lidé na Měsíci vlastně nikdy nebyli. A na tomto místě jsem se zasekl, protože jsem měl ve hře jeden oškllivý bug-nešlo skákat. No a pokud nevyskočíte na jednu traverzu, tak se nikam už nedostanete, a to přesně se stalo mě.
Takže jsem Areu nedohrál. Jinak dobrá odreagovačka, zkusil jsem po letech znova s patchem, ale už mě vůbec nebavila. Vlastně je to celé o tom, že se postavíte do chodby a kosíte s kolegy vlny nepřátel-stále dokola. Už při vydání byla grafika trochu zastaralejší (srovnejme Doom3 z té doby), dnes se jen pousmějete.

Pro: Adrenalin, bossové, sci-fi prostředí, filmečky.

Proti: Zvuk, bugy, grafika už tehdy pokulhávající za zbytkem světa, dabing Davida Duchovnyho.

+3 +5 −2

Resident Evil 4

  • PC --
Nadšeně jsem nainstaloval RE4. A začal hrát. A nevěděl co se jak ovládá. Jdu do MENU. Nastavení kláves nenacházím. Tak jdu zpět do hry. Zkouším jednu klávesu po druhé. V rohu mi poblikává ikonka X. Pak poblikává O. Ale kde mám na klávesnici X nebo O nebo čtvereček? Nenacházím. Dál se věnuji klávesnici. Nacházím klávesu pro míření. Nacházím klávesu pro střelbu a chůzi. Dokonce nacházím inventář a přebíjení zbraně. Znova sumíruju rozmístění kláves, je to P,S,B,C,K,T,Q. Jdu do MENU přenastavit klávesy, aby nebyly rozházeny po celé klávesnici (nehratelné). Aha, v MENU není možnost nastavení kláves. Vesele na mě dál poblikává X a O a čtvereček a já znechuceně vypínám RE4, na který jsem se dlouho těšil.

Musím k tomu něco dodávat??
Snad jen, že jsem to za týden zkusil znova, ale jen jsem se utvrdil ve zprasenosti ovládání. Nehodnotím čísly, hru jsem nedohrál, takže hodnotit hru, kterou jsem nehrál mi nenáleží, jen jsem to sem musel napsat. Tak nasranej u hry jsem snad ještě nikdy nebyl, nikdo nikdy RE4 PC verzi netestoval, to je naprosto jasné.
S gamepadem na PC NEHRAJU!!

Pro: ??

Proti: OVLÁDÁNÍ, NULOVÉ TESTOVÁNÍ PŘED VYDÁNÍM.

+1 +4 −3

Resident Evil 3: Nemesis

  • PC 90
Oproti předchozím RE dílům je Nemesis nejméně atmosférický, ale o to více akční. Pokud jste hráli 1. a 2. díl, muselo na vás také dýchnout určité "odfláknutí". Není to nic strašného, ale posun k akčnosti je zde zřejmý. Autoři se tím však nijak netajili. Objevují se nové zbraně, dokonce raketomet. Už tím, že hru začínáme s útočnou puškou v ruce je to docela zřejmé. V 2. dílu jsem se k automatické zbrani dostal až tak za polovinou hry. Intro značí akčnost taktéž, přestřelka s policií a členy S.T.A.R.S. končí katastrofálně, přežije jen naše postava.

Po docela hrubém "rychlozačátku" hra nabírá na pravdidelnějším tempu a můžeme se opět soustředit na příběh. Ten zde začíná ještě před dějem 2. dílu, tzn. zabitím členů týmu S.T.A.R.S..

Level design:
Většina herní doby se odehrává na zdemolovaných ulicích, plných barikád, opuštěných aut, zatarasených silnic, zabedněných domů. Design se opět hrozně moc povedl, je vidět, že hoši v Capcomu umí. Interiéry se nesou v duchu RE série-takže výborné. Příběh nás zavede i do starých známých lokací a míst v Recoon City, z toho jsem měl radost.

Puzzly a hádanky:
Velké množství, zase o něco lehčí než v 2. díle, ale i tak opět zábavné a nápadité, shánění krystalů k otevření brány parku mi zůstane v paměti dlouho.

Zvuk:
Objevuje se zde akční hudba, jinak zvuky opět na velmi dobré úrovni.

Celkově:
Nemesis je chudší příbuzný předchozích dílů, ale i tak skýtá spoustu zábavy. Jsou zde nové postavy, noví nepřátelé, nové zbraně a prostředí, určitě povinnost pro všechny fandy RE. Herní mechanismy zůstaly zachovány, rozvětvení příběhu jsem uvítal s otevřenou náručí. Není zde cítit již ten gradující příběh, hra se nese na jedné vlně, na druhou stranu nepolevuje a nemá chluchá místa. Finále s atomovkou tomu dalo korunu. Bohužel herní doba je asi o třetinu kratší než předchozí díly, to je velká škoda. Ale radši kratší poutavá hra, než uměle prodlužovaná nuda, že...

Pro: Vše nové od předchozích dílů, opět mistrný level design, zvuky, hudba, příběh, atmosféra, žádné bugy, finále příběhu.

Proti: Délka hry, akčnost na úkor atmosféry.

+18 +19 −1

Resident Evil 2

  • PC 100
Temná hudba, noc, do zdánlivě obyčejného městečka přijíždí osamělý cizinec. Zastavuje, protože světla reflektorů osvětlují nehybnou postavu ležící na silnici. Leon Kennedy, nový policista v Racoon City, vystupuje z auta. Vrány, krmící se na nehybném těle poplašeně odlétají. Sleduje ho mnoho očí, ale on to ještě neví. Přichází k tělu a už tuší že něco není v pořádku. Na zátylku se mu usazuje nepříjemný pocit, jako by ho někdo sledoval. Obrací tělo tváří k sobě a vidí zmasakrované torzo. Najednou se ze všech stran začnout hrnout Zombie, zmasakrovaná postava ležící Leonovi u nohou se mu snaží s šíleným výrazem zakousnout do nohy. Leon tasí zbraň a už se nerozmýšlí. Střílí ležící zrůdu do hlavy a utíká......

Tohle intro (které je mimochodem mnohem delší) mě vždy posadilo na zadek. Ne jen po grafické stránce, na tu dobu neuvěřitelné, ale hlavně po stránce střihu, kamery a atmosféry. Parádní začátek. Intro končí výbuchem cisterny a oba hrdinové jsou na opačných stranách plamenů. Vývojáři se s tím moc nemazali a po ovládnutí vámi vybrané postavy se vám okamžitě v ústrety šoupou hned tři Zombie. Ovládání chce trochu cviku, takže několikrát jsem do 15ti vteřin zemřel.:-))

Alfou a Omegou RE2 je PŘÍBĚH!!!!
Je podáván naprosto neuvěřitelně polehoučku a velice smysluplnně (ikdyž neustále v hádankách). Většinu příběhu se dozvíme pouze z různých tiskopisů, faxů, zpráv a vzkazů, memorand. Občas od ŽIVÉHO člověka. A že to panečku příběh je!! Byl jsem přikovaný k obrazovce a z každého posunu jsem měl svátek. Hra je polehoučku gradována až k obrovskému finále. Zjišťování příčiny nákazy a hledání cesty k antiviru nás zavede na spoustu zajímavých míst. Velmi mile mě překvapili sci-fi prvky z laboratoří apod. z poslední třetiny hry. Prostě vstup a hraní v komplexu Ubrella Corporation je geniální vyvrcholení celé hry. Chci ještě vyzdvyhnout charaktery a postavy, které se v příběhu objevují. Jsou velmi osobyté a uvěřitelné, mají svůj životní příběh a motivy, díky kterým jednají jak jednají.

Tady se dostáváme k level designu:
Velmi realistický, zkáza města na mě dýchala na každém kroku. Chodby se zatlučenými okny, všudypřítomné známky boje, opuštěná auta, domy a obchody, krev. Designéři dokázali zkloubit viktoriánský styl s hororovým městským prostředím, následně ještě s hi-tech prvky. Ať už jsem byl na ulici, v domech, v kanálech, nebo v laboratořích, vše bylo znamenitě designováno, smysl pro detail až neuvěřitelný. Vše co se někde válí má svůj smysl, prostě tak jako ve skutečnosti.

Hratelnost:
Po naučení-se ovládání (bez míření nelze střílet-však to jistě znáte) je hratelnost omezována pouze kamerou. Ale prostě je to takový styl hry a já ho tak beru. Vše se děje ve statických "obrazech", kterými se pohybujeme. Nábojů je zde zoufale málo i na EASY obtížnost, o HARD ani nemluvím. Hraní za Leona nebo Claire přináší mírné nuance a změny v příběhu. Když hrajete za Leona, tak některé dveře a lokace nejdou zpřístupnit (co já se napřemýšlel jak se tam dostat) , protože je projdete jen pokud hrajete za Claire. Takže znovuhratelnost je jednoduše povinností. Postavy se v příběhu několikrát setkají, zahrajete si zde dokonce za malé dítě, ale nic prozrazovat nebudu. Hraní střídají v některých pasážích digitální filmečky-na tu dobu TOP animace, které také odkrývají příběh a různé události, které se staly, než jste přišli na ono místo. Asi jediné mínus hra odnáší za neskonale dlouhé načítání při průchodu dveřmi-jistě všichni znáte. Hratelnost je celkově výborně vyvážená, všeho je sice akutní nedostatek, takže se stále balancuje na hranici žití a nežití, ale i přesto lze RE2 "v pohodě" dohrát.:-))

Puzzly a hádanky.
Jednička s hvězdičnou dvakrát podtržená pro lidi co vymýšleli tuto složku RE2. Za prvé nejsou vůbec, ale vůbec lehké (oproti prvnímu dílu jsou však jednodušší), za druhé mají přísnou logiku a využití. Rozhodně nejzábavnější část hry. Příklad, kdy najdu ventil a nosím ho polovinu hry, abych ho pak jednou použil, ale bez něj bych nemohl hrát dál. Není zde omezena nosnost postavy, takže si můžete nést kolik věcí chcete (možná jen omezení slotů na věci, ale to už si nepamatuju). Některé absolutně zbytečně, ale to se dozvíte až na konci.:-)

Grafika:
Jedním slovem nádhera. Digitální (renderované??) filmečky dechberoucí, engine výborně zpracovaný.

Zvuk:
Opět mazec, šourání, šoupání, vrčení, zvuky Zombie, psi, hudební doprovod (mistrný), zvuky strojů, mechanismů a věcí na nejvyšší úrovni.

Souboje:
Nepřátele mají opravdu tuhý kořínek, ale po překonání strachu jsem si nechal pěkně přišourat Zombie až k sobě a brokovnicí jednou mířenou ze spodu do hlavy pěkně vymaloval strop surrealistickými vzory. Typů nepřátel je hodně, Bossové ani nemluvím-vyždy to bylo jen tak tak. Spotřeba kytek (herb) zde byla značná.:-)) Zbraně zde jsou klasická pistole, brokovnice, samopal (později a jen s jedinou várkou nábojů), Magnum r.44mm, dokonce plamenomet atd, všechny už si nepamatuju.

Celkově:
RE2 je pro mě srdcová záležitost. Hrál jsem tehdy ještě na PSX a neměl memory card na ukládání hry, takže jsem ji celou musel projít bez jediného uložení-BEZ ZTRÁTY ŽIVOTA!!!! Dodnes si pamatuju ten okamžik, kdy jsem opravdu uviděl závěrečné titulky, tam se skvělo číslo 24h,35min - čili moje herní doba. Vše přeloženo se slovníčkem v ruce, prostě palba.

Tomuto říkám jedna z dokonalých her, totálně promyšlených, totálně dodělaných, technologicky špička ve své době, bez bugů, s geniálním level designem, s perfektním chytlavým a tajemným příběhem a doslova s povinností hrát znova.

Pro: PŘÍBĚH!!, zvuk, grafika, filmečky, postavy, délka hry, puzzly, level design, žádné bugy.

Proti: Kromě dlouhého načítání při průchodu dveřmu jednoduše NIC.

+20

Alone in the Dark

  • PC 90
Alone in the Dark jsem hrál až po Resident Evil 1,2. Ale i přesto, možná právě proto mě tolik bavil. Strach a atmosféra je zde hlavní průvodcem ruku v ruce s nedostatkem nábojů. Zbraní není mnoho, ale někteří nepřátelé stejně ani zabít nejdou, takže po dlouhých chvílích likvidace zjišťujete, že jste vyplýtvali všechno úplně zbytečně. Takže LOAD a znova. Každý posun příběhu přinesl velkou radost a zadostiučinění vůči vynaloženému úsilí. Hra je to těžká-prostě survival horor. Tehdy se slovníčkem v ruce po nocích, parádní zážitek. Dnes asi nic nenabídne, ale já jsem rád, že jsem tuto legendu žánru hrál. Hodnotím zde hlavně leveldesign, který je velice realistický a deprimující. Zvuky taktéž, velice vydařené. Jediná výtka je kamera, sice jsem byl zvyklý z RE série, ale tady místy opravdu nešlo vidět nic. Za zásadní chybu bych to však nepovažoval, občas to jen zazlobilo..

Pro: ATMOSFÉRA, zvuk, grafika (tehdy), leveldesign.

Proti: Kamera, ale jen místy.

+12 +13 −1

Doom 3: Resurrection of Evil

  • PC 95
Třešnička na dortu zvaném Doom3. Autoři se opravdu předvedli nejvíce v datadisku. D3 je pro mě srdcovka, ale RoE překonal moje očekávání, dokonce i délka mě mile překvapila. Jak píše kolega Karasman níže, je to bez hluchých míst, opět hutná atmosféra, vyšší obtížnost než v základní hře. Pár kousků zbraní, i ta gravity gun mě mile překvapila kupodivu docela hojně jsem ji využíval. RoE začíná nemastně neslaně s pistolkou v ruce, ale po hodině hraní je to jiné kafe. Prostředí vykopávek je skvělé, známé lokace taky neurazili, naopak. Prostě nářez. Peklo je zase hustý, to se jim moc povedlo, jak v D3, tak i v RoE. Horor je zde trošičku v pozadí a důraz je kladen zejména na akci, nepřátelé se sypou ze všech stran a je jich hodně. Dvouhlavňovka mě taky velice potěšila. Prostě na Doom3+RoE nikdy nezapomenu.

Pro: Znovuotevření příběhu, nové zbraně, Soulcube!!!, PEKLO, nářez, atmosféra, délka hry.

Proti: Bohužel (bohudík) nic nenacházím.

+8 +9 −1

Joint Task Force

  • PC 70
Na J.T.F. jsem se hodně těšil, hra vypadala velmi nadějně. Nakonec z toho vzešla naprosto průměrná strategie. Systém se nese v podobě omezených zdrojů a zásobování ze vzduchu (podobně World in Conflict), vyznamenávání jednotek, velitel, kterého když vám zabijí tak hra končí. Vojenská technika je soudobá, žádné sci-fi fatality zde nejsou. Prostředí dejme tomu Afghánistán nebo Irák.. Taktizovat se zde rozhodně musí, ale hra je prostě podávána velmi nezáživným způsobem a to až neuvěřitelně ubíjí hratelnost.Postupně vybíráte další velitele, kteří se k vám připojí-každý má nějakou unikátní schopnost (komando, artilerie, pěchota, letectvo), takže po začlenění máte více možností ve výběru posil a vybavení.. Grafika byla naprosto v pořádku dostačující, žádná pecka ani hnus-dobře korespondovala s prostředím. Hudba naprosto o ničem, zvuky v pořádku reálné..Navzdory všemu kladnému hra leží v polici a jisto jistě vím, že už tam i zůstane.

Málem bych zapomněl na nepřehledný a humpolácký interface, kdy potřebujete mít vše hned "poruce", ale ono to tam není, proklikávat se k něčemu byl porod.

Ještě jedna výtka-hra se neuvěřitelně dlouho načítala a zabrala VEŠKEROU operační paměť, takže 6 minut jste mohli jít tak na kafe a cigárko, protože nefungovala v tu chvíli myš, klávesnice, prostě PC totálně zamrzlo, dokud se nenačetl milostpán J.T.F. Prostě HRŮZA. Mezi levely už to bylo v pořádku rychlé, ale toto.......

Pro: Omezené zdroje=nutnost taktiky a ne jen hrubé síly, soudobá reálná technika, kamera.

Proti: Spouštění hry, nezáživnost příběhu, který jednoduše nenutí hrát, hudba.

+6

Mortal Kombat 3

  • PC 100
Tředí MK beru jako návrat k temné atmosféře prvního dílu této legendy. Barvičky zmizely, herní prostor se zvětšil, přibyly opět nové charaktery a ne ledajaké. Bohužel některé staré zmizely a to je věčná škoda, radši bych 100x měnil přiblblýho Jackse za kohokoli vyškrtlého z prvního MK. Objevil se zde ale nový fenomén, a to jsou přátelé COMBA!! A tady začíná opravdová řežba, protože když se člověk naučil postup, stačilo zasáhnou jedinkrát správně protivníka a ten už se vezl, zakončení fatalitou povinnost. Prostě maso!!!!! Mým oblíbencem se stal Cabal a jeho háky a ozubená kola vynořujíc se z podlahy, znova maso!!! Tady je živoucí důkaz, že i ze starého titulu se dá vytěžit a vymyslet SUPER HRA!!!! Asi nejlepší díl série, ale těžko poměřit s prvním dílem-takže nejlepší jsou oba, ale každý svým způsobem. Jednička za vše co jsem už psal v komentáři k MK, trojka za rozvinutí bojového systému o další dimenzi a syrovost.

Pro: Syrovost, brutalita, chlad, zvuky, hektolitry krve, nové postavy.

Proti: Jacks-prostě ho nemám rád a do MK mi vůbec nesedí, úbytek starých postav.

+4

Mortal Kombat II

  • PC 95
Minimálně stejně dobré jako první díl. Přibyli bojovníci, hra se stala řekl bych přehlednější. Určitě je ale barevnější, což se mi moc nelíbilo, první MK byl temný až běda, ale druhý už ne. Boje však neztratili naprosto nic ze své síly a zběsilosti, naopak nové charaktery vnesly do MK nové věci, kouzla, fatality. Shang-Tsung se mi zdál mnohem tužší než v jedničce, málokdy jsem proti němu vyhrál. Shao-Khang zdrcující....Opět SUPER HRA!!

Pro: Nové postavy, více postav, fatality, zvuk, grafika, přehlednost, náročnost.

Proti: Možná moc barviček.

+3