Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fak

fak

Igy • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

Mortal Kombat

  • PC 100
Poprvé jsem hrál MK na automatech. A hrál jsem ho dlouho. StreetFighter byl v té době už ohraný a najednou se tu objevil Mortal Kombat. Všichni jsme z toho byli hotoví. Nikdo nebyl zvyklý na "fotorealistickou" animaci postav a na brutální fatality, litry krve. Hra to je rozhodně těžká, můžete MK umět jak chcete, ale nikdy nemáte záruku, že proti počítači vyhrajete až do konce. Mám na něj perfektní vzpomínky, takže moje hodnocení je naprosto neobjektivní, ale je moje. SUPER HRA!!

Pro: Grafika, zvuk, FATALITY, krev, nové prostředí a bojovníci.

Proti: Čas-bylo ho málo na hraní.:-)

+10

Counter-Strike

  • PC --
Hrál jsem nesčetněkrát na LAN párty. Zde souhlasím s Pipboyem, hru kazí Terminátoři a Supermani, kteří se trefí naprosto vším, vždy, všude, do všeho, na jakoukoliv vzdálenost a znají mapy po slepu. Jinak by to byla docela dobrá odreagovačka, ale tímto se CS degraduje na výplach mozku, v mých očích roven demenci zvané Travian. Nebudu hodnotit CS čísly, zbytečně bych snižoval celkový průměr hodnocení, protože bych jí musel dát tak 20%.. A to za naprostou výplachovost a neoriginalitu. Stále to stejné dokola, nikdy nekončící. Pouze modaři podporují CS mohutně, ale, to mě nijak neobrací na víru v CS. Pro mě je i F.E.A.R. Combat MNOHEM zábavnější, než tohle, pocit ze střelby je tam takřka hmatatelný, ale tady?? Pche.. Pokud jedu na LAN a uslyším, že se tam bude hrát CS, tak jednoduše nejedu. CS je fenomén, svého času nejhranější MP na světě, mistrovství světa v CS to dokazují, ale to z něj ještě nedělá dobrou hru.

Pro: Masová hratelnost, výborný engine, jak v1.6, tak Source, modařská komunita.

Proti: Výplach a´la Travian (hnus), nekonečnost, stále to stejné dokola, terminátoři a supermani v CS.

+12 +15 −3

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

  • PC 80
Takže: Na Clear Sky jsem se těšil celou dobu od oznámení. A to byla zřejmě ta největší chyba. Čekal jsem moc (čili uvěřil jsem hypu a kecům pana Yavorského) a slibované se rozhodně nedostavilo. Krom grafické stránky, tam GSC opravdu nelhali.

Vezmeme to po pořádku.

Příběh:
Vezmeme si jen hlavní dějovou linku. Hra začíná zajímavě-probuzení, následné zjišťování co se stalo, rozhovory s NPC, pomaloučké odkrývání příběhu-je zde pojímán velmi tajemně a zeširoka, tudíž skýtá velký potenciál (přesně podle mého gusta). Vysvětlení fungování a vzniku Zóny je krásně popsáno a vysloveno a s názorem Clear Sky se stotožňuji i já. Takže našlápnuto výborně. Následně první úkol v Bažinách. Pak se hra pěkně odvíjí dále. Přechod do další lokace, další nakousnutí příběhu Sidorovičem. Pak dál, další nakousnutí od dalších postav. A tak stále dokola. Pak Rudý les a nakousnutí Lesníkem a úkol s mostem. Ale očekávaný zlom, nebo moment pochopení se nedostavuje. Když se chci něco dozvědět, plním úkoly, to je jasné, ale že bych se za to něco dozvěděl?? Nene, pouze kam mám zase jít, abych zjistil, že to co tam mělo být tam už není. Nejdřív se honím za Střelcem, následně ho musím vystopovat skrz Ducha, ale pouze zjišťujeme, že tam kde měl být už není, nakonec ho nikde nenacházíme, takže nás další dějové postavy posílají od čerta k ďáblu, až se najednou ocitáme v Limansku. Wow, to byl fofr, že? Dále už není k příběhu nic, pouze předskryptované scény a naprosto zprzněný zoufalý závěr v podobě 15ti sekundové animace. Vrrrrr.

Atmosféra:
Byla tam. Spousta lidí a fandů tvrdí že ne, ale já si myslím opak. Sice tak 60% původní atmosféry ze SoCh, ale byla. Pořád jsem přemýšlel proč není tak hutná jako dřív.. První věc je, že Zóna žije mnohem více než předtím. Válka frakcí probíhá a je to všude vidět. Za druhé, je stále sluníčko!!! a Zóna už není zdaleka tak temné a Bohem zapomenuté místo jako v SoCh. Pro mě škoda, taky si někdy zahraju hru typu CoD, rozhodně bych to ale nečekal od Stalkera. Co ale hodnotím VELICE kladně, tak to je noc. Noc tady získala nový rozměr a noční pochody Zónou ve mě nechají silný dojem ještě hodně dlouho. Hlavně v Rudém lese. Brrrrr....Za to tedy jednička s hvězdičkou. Na druhou stranu velké mínus za podzemní lokace, brutální syrová atmosféra zde jednoduše není. Hromada Snorků bohužel nevyváží kvalitně udělané a atmosféru dýchající místo. Škoda, v SoCh jsem z těchto míst míval někdy i špatné sny..:-))

Grafika:
Jedním slovem nádhera. Prostě nádhera. Kdo má na to stroj, musí jen potvrdit. HW nároky ale nejsou zrovna příznivé. Je tu jedno velké ALE. A to je pozadí krajiny. V dálce je totiž vidět jen holé kopce nebo rozmazané cosi v mlze (Bažiny) a jinak nic. Při přibližování začnou z krajiny „růst“ stromy a keře a tráva. To je hnus velebnosti a velká hrubka v grafickém provedení. A není to proto, že by PC nestíhal, ale proto, že to tak prostě (ne)udělali. Dohlednost, hustota trávy, bla bla-vše jsem měl na max.

Level design:
Opět špička (krom toho pozadí). Tady bezvýhradně souhlasím s Karasmanem, že je to nejrealističtější ztvárnění ve hrách vůbec. Ikdyž Fallout3 toto tvrzení úspěšně nabourává, ale zatím nemám dohráno, nemohu říci závěr.. Staré lokace mi naprosto vůbec nevadili, naopak říkal jsem si "starý dobrý Stalker"...Bažiny, Rudý les, naprosto super. Limansk obrovské sklamání. Prostě tunel-hnus. Pripjať je oproti Limansku 100x větší, volnější, zajímavější, realističtější, dá se vlézt do baráků, interiéry, prostě vymakanost. Tady začíná být vidět to nehorázné odfláknutí. K samotné NPP Chernobyl není co dodat, to je vrchol nevkusu a lenosti vývojářů. To největší zklamání zkrátka přišlo úplně na konec. Tomu bych řekl jednosuše HNUS. Jak se designéři dokázali vyšvihnout v SoCH a v téměř celém CS, tak tady jako by hru dělal někdo úplně jiný. Nechápu to..A zklamalo mě to.

AI:
Řekl bych že na velmi dobré úrovni. Boje jsou super, dokud nezačnou házet granáty a dávat headshoty ze 100 metrů pistolkou. AI švindluje hrubým stylem, ale mám pocit že nějaký patch nebo mod už to opravil. Jinak spokojenost, opravdu náročné a tuhé bitky s nepřáteli a tak to má být. Bohužel je v Zóně nyní opravdu přelidněno, což kazí atmosféru, ale pro fandy bezhlavého bojování a střílení jistě to pravé.

Upgrady:
Ano, velmi povedené. Zbraně se dají až na pár fatalit modifikovat a upgradovat všemožně a hlavně je to pak při bojích opravdu znát, není to jen kosmetický zákrok. Zbroje jakbysmet. Jen flaschky s daty o modifikacích to krapet brzdily. Ale vem to čert, patří to ke hře.

Obchod:
Opět povedená složka hry, oproti SoCh dotažená opravdu do konce. Funguje, využívá se, pomáhá. Za to VELKÉ plus.

Artefakty:
Super. Opravdu super, artefakty nabyly nového rozměru, jsou vzácné a silné a při jejich získávání nejednou zařvete. Anomální pole v nichž se vyskytují jsou též vydařená, vyzařují různé emise, záření nebo jsou jedovaté, stačí si vybrat. Anomálie "Symbiont" v Rudém lese mi přišla jako jedno z nejděsivějších míst ve hře-přišel jsem k ní totiž v noci.:-)) I za světla vypadá nechutně a vražedně.
Hlavně artefakty výborně fungují, našel jsem si postupem času vyvážnou kombinaci a neměl jsem problém s ničím. Hledání artefaktů se pro mě stalo největší zábavou v celém Clear Sky.

Cestování:
Průvodce jsem ve hře využil dvakrát a to jen kvůli vyzvednutí odměny na druhém konci mapy. Jinak vše pěkně po svých, tak to má být. Absence vozidel mi tady naprosto nevadí, naopak to považuji za klad, protože se zde může člověk kochat.. Prostě to tak nějak ke Stalkerovi patří.

Válka frakcí:
Bojuje se všude, ale nějak jsem nezachytil, že by díky mému přidání se ke Clear Sky tato frakce vítězila. Nakonec jsme se všichni pěkně sešli u NPP Chernobyl, hmm, fakt perfektně podaná válka frakcí. Pokud se někdo přidal k nějaké frakci a zabral s ní celou mapu a tzv. vyhrál, ať mi dá vědět. Ale tuto složku jsem netestoval, hrál jsem jen jednou a nemám na další hraní zatím vůbec chuť. Dám tomu čas.

Ještě bych chtěl vytknout k válce frakcí ten neskutečně zmatený a nestíhatelný začátek hry, kdy se úkoly sypou ze všech stran. Ne jen že se nedají stíhat všechny, ale třeba někam běžíte splnit danou věc a když se tam teda člověk dokodrcá, tak už je po boji a napíše se "úkol selhal". Tak na co to tam teda je? Asi jen pro totální zmatení hráče a navození frustrace a pocitu, že jste tam tak nějak navíc. Opět to přičítám lajdáctví a netestování hry před vydáním.


Celkový dojem:
Nadějný příběh, který se nadechuje, nadechuje, nadechuje……..a pak už jsou závěrečné titulky. Jestli mi někdo poví hlavu a patu příběhu co byl ve hře vysloven (a ne hlavou domyšlen) tak před ním smeknu, protože nic konkrétního se tu prostě nedozvíme. Zamícháním Jizvy do příběhu je podle mě vysloveně kokotina a měli tam dát rozhodně postavu ze SoCh. Vždyť jich je tolik na výběr. Celková nedodělanost a zřejmě nulový betatesting je do očí bijící. Zejména ve finále hry.
Ale i přes to nepovažuji Clear Sky za špatnou hru. Je jednoduše je jiná než jsem chtěl. Podstatná většina toho dobrého z minulého dílu zmizela, část věcí byla naopak doladěna.

Pokud budu hodnotit s ohledem na minulý díl, dám 60%.
Pokud budu hodnotit samotné CS tak rozhodně 80%+.

Jedna věta závěrem:
TATO HRA MĚLA BÝT JEŠTĚ NEJMÉNĚ ROK DOMÝŠLENA A TECHNICKY DOLAĎOVÁNA.

Pro: Grafika, zvuk, artefakty, obchod, upgrady, zbraně.

Proti: Poslepovaný příběh, poloviční atmosféra, nedodělanost, odfláknutí, žádný betatesting

+22

TimeShift

  • PC 85
No tak se v první řadě musím omluvit veřejnosti,protože jsem jednou v nějaké diskusi docela dost Timeshift pomlouval.Měl jsem tehdy odehrán asi jeden level a nechal jsem toho,vůbec mě to nebavilo.Říkal jsem si,co sis to zase koupil za sr*čku.Ale chyba lávky.Při nekonečném čekání na Stalker:Clear Sky,jsem oprášil krabičku a nainstaloval znova.Všechno jsem dal na max,1680x1050-říkám si že to pořádně vohulím,stejně chci jen zabít herní sucho,tak ať se mašina zapotí.No moc se nezapotila,jelikož engine je naprosto perfektně vyvážený a doslova ani jednou se mi hra neškubla.Na hraní jsem se ještě pěkně zkouřil-prostě takový pěkný večer jsem si udělal.Hra je jeden velký dlouhý koridor,ale po docela nesmělém a nebojím se říct i nudném začátku,začíná opravdová jízda.Hrátky s časem tady uplatníte úplně všude,puzzly jsou někdy těžší,ale většinou se člověk nezasekne na moc dlouho.Chyběly mi ze začátku moje toliko oblíbeně výklony,ale po nějaké době jsem na to zapomněl a soustředil se pouze na masakrování nepřátel.A že to masakr byl!Nejvíc mě překvapilo prostředí a leveldesign.Byl jsem unešen z industriálních částí hry a že jich bylo požehnaně.To je přesně podle mého gusta,miliju sci-fi.Obrovské vzducholodě,různá letadla,vozidla,budovy,závěrečná kovová mrcha-všechno přísné,chladné.Prostě tohle se opravdu povedlo.Místy mi hra připomínala HL2(povstání,rozhlas,venkovní lokace),nebo Doom3(industriální design) a FEAR(engine).Co mě velice překvapilo,že hra nemá snad žádné bugy!!Příběh je dobrý,ale zápletka s opravou vzducholodi je plytká.Filmečky-neboli flashbacky-jsou graficky dechberoucí.Tak jemné nasvícení scény jsem snad nikdy neviděl.Vůbec řemeslně je hra zvládnutá na jedničku.Jediná výtka-málo zbraní a zaměřování není přes mířidla,ale jen takové malé přiblížení k líci-škoda.No a absence výklonů.Nehledal bych zde nic origynálního a co nelze vidět jinda,to vůbec,ale Timeshift je obrovská porce zábavy!!!!a to je nejdůležitější.Naprosto nelituju svých peněz.Všem vřele doporučuji.

Pro: Design,post-apo sci-fi,industriální části hry,filmečky,hrátky s časem,fyzika,žádné bugy.

Proti: Zaměřování,absence výklonů,jinak naprosto nic.

+18

Lost Planet: Extreme Condition

  • PC 60
Myslím že je to graficky velice krásná hra.Ale je k uzoufání nudná.Vydržel jsem hrát 2,5 hodiny čistého času,myslím že po druhém Bossovi jsem hraní ukončil.Prostředí je pěkné-sníh teda moc svítí,to je pravda.Ale boje jsou stále stejné,jde jen o shánění "tepla" a fakt tohle mě nebere.Neříkám že je to špatná hra,jen to opravdu není můj šálek čaje.Japonský styl vyprávění mě taky nenadchl a to mám MGS ve veliké oblibě zejména kvůli formě vyprávění.Mechové sice dobrý,ale po druhém mechovi co jsem dostal,mě to taky přestalo bavit.Nemůžu si pomoct.

Pro: Grafika

Proti: Nuda,arkáda,forma vyprávění příběhu,přesvětlené.

+3

Supreme Commander

  • PC 95
Jedna z nejlepších strategií co jsem hrál.Systém těžení surovin a přísunu energie je trochu složitější,ale jak se ho člověk naučí,jde to samo.Jde jen o rovnováhu mezi těžením,zpracováním a přísunem energie.Potom je výroba téměř neomezená.Obrovské množství techniky,4 úrovně tech. pokročilosti=3+experimentální.Námořnictvo,letectvo,pozemní i obojživelná technika,vše jsem plně ve hře byužil.SC má nádhernou a detailní grafiku,opravdu špička žánru,spolu s Worl in Conflict.Ale je to vykoupeno drsnými nároky na HW.Já mám tu možnost hrát na plné detaily v rozlišení 1280x960 a vypadá to neskutečně.Hlavně vodní hladina a výbuch atomovky!!!SC má dva klady,kterými válcuje veškerou konkurenci-kamera,která jde přiblížit až na kanón tanku a oddálit až na oběžnou dráhu.Nehledě na možnost hrát na dvou monitorech-na jednom mít situační mapu,na druhém globální mapu celého konfliktu.Řeknete si že je to zbytečný luxus,ale nejednou jsem zatoužil mít dva monitory.Druhý klad jsou-alespoň pro mě-obrovské mapy.Celkem je ve hře 6 levelů,ale navzdory malému počtu je hraní velice dlouhé.Začnete na mapě "klasické velikosti,ale úkoly se rozšiřujía mapa se zvětšuje,nakonec původní mapa je jen desetina té finální.Hrát SC byl opravdu zážitek,zejména,když jsem ovládl celou obrovskou mapu a nepříteli zbyla jediná základna,kde vyrobili jediný obrovský stroj,který mi zdecimoval 99% vojska!!!!!Naprostá šílenost.Každému tohle doporučím,za ty peníze to rozhodně stojí!!!

Pro: Kamera,kamera a zase kamera,příběh,perfektní filmečky v ultra kvalitě,grafika,zábavnost.

Proti: Ekonomický model chvíli trvá na naučení,jinak nic!

+6

Bridge It

  • PC 80
Hrál jsem tuto Bridge it! u kamaráda a moc mě to bavilo,ale nedohrál jsem ji,je to docela náročné.Máte pochopitelně omezené zdroje,ze kterých lze daný most postavit,takže docela záhul na šedou kůru,zvlášť v pozdějších kolech.Nejhorší frustrace,když konečně najdete variantu,kdy most opravdu stojí a nepadá vlastní vahou,ale pak po něm necháte přejet vlak a rozsype se jak domeček z karet.Jinak velice vydařené,nic podobného jsem nikdy nehrál,výborná oddechovka bez střílení a zabíjení.Každému jen doporučím.

Pro: Nápad,grafika,fyzikální model,přemýšlení.

Proti: nevím,asi nic?

Assassin's Creed

  • PC --
Hrál jsem do provedení první vraždy,potom mě hra začala až neuvěřitelně nudit.Vůbec nevím proč.Určitě si to skusím ještě jednou,ale dám tomu nějaký čas odpočinout.Hra vypadá výborně,všechno se dobře hýbe,krásně se na to kouká,příběh je zajímavý,sci-fi prvky mě mile překvapily,ALE co mě hrozně štve je OVLÁDÁNÍ!!!Je to prostě děláno na konzole a je to cítit při každé akci.To mě tak neuvěřitelně frustrovalo,že jsem toho nechal.Ovládání má být intuitivní a ne že budu pořád přemýšlet co zmáčknout teď a co potom.Fakt děs.Byla by škoda to nedohrát,ale chce to čas.Pak sem napíšu,co si myslím až to dohraju.
-1 +3 −4

Universe at War: Earth Assault

  • PC --
Takže hru jsem nainstaloval a začal hrát.Začínáme s jedím velitelem,který třímá obrovský rotačák+ 2 jednotky pěchoty.Pokud nepřátelé sejmou velitele,je konec hry.Postupně se přidají jeepy,humvee,pak tanky.Postupujete rozbytým městem,útočí na vás roboti,nebo "mutanti"(spíš emzáci).Úkoly dostáváte během postupu,takže měníte směr docela často..No zatím to zní velice klasicky,ale je tu jedna chybička.Teda spíš bych řekl MEGACHYBA!!!!!!!! kvůli které jsem přestal hrát.Ano přátelé,je to ZOOMOVÁNÍ KAMERY!!!Kamera je připlesklá blízko k zemi,takže kupříkladu váš jediný tank zabírá 10% obrazovky.Tím pádem si domyslíte,že dohlednost je nulová.Což u hry označované jako STRATEGIE je veledůležitá,takřka zásadní věc.S kamerou prostě nejde nic udělat,jedině přiblížit.:-)))Hudba přímo otřesná,jinak bych to nenazval..Grafika je průměrná,žádný hnus,ale rozhodně žádná pastva pro oči.Postava vašeho velitele je vyobrazena řekl bych směšně-malá hlavička,obrovské svaly,obrovský rotačák.:-))Toto je pro mě brak-nedohrál jsem to,takže třeba se hratelnost časem lepší,ale já tolik trpělivosti neměl.Velice by mě zajímal názor někoho jiného,co si o tom myslí,hlavně kdo to dohrál do konce...Zlatý Supreme Commander-z toho by si tvůrci měli vzít příklad co se kamery týče.

Pro: Filmečky,příběh?

Proti: Supreme Commander,který tuto hru válcuje na všech frontách a to je o rok starší.

+2

F.E.A.R.: Perseus Mandate

  • PC 80
F.E.A.R. mám velmi rád,zažil jsem si u něj "moc pěkné chvilky" abych tak řekl.:-))Tento datadisk nepřinesl lautr nic nového,naopak je to velmi chudá náhražka za čekání na Project Origin.Souboje mě bavily,ale nebyli nic moc(třeba jsem již "přehraný" nebo já nevim),takže po polovině hry už docela nuda.Prostředí je snad ještě míň inovativní než F.E.A.R.Žádná pořádná překvápka-lekl jsem se jen 2x a to jsem tedy opravdu až nadskočil na židli-jak jdete do nějakého slepého výklenku-široko daleko nikde,pak se otočíte že vylezete a stojí tam tiše týpek(to jsem si šel dát startku)..Jinak duchové v podlaze v pohodě,ale jdou sejmout velice jednoduše-prostě střelíte 2x do díry a pápá.Efekty,atmosféra,prostředí,souboje,příběh-vše maximálně polovina toho co bylo v původní hře.Pár nových kousků v arzenálu,jinak asi nic.Ale je to řemeslně dobře odvedená práce,žádné bugy a ni záseky jsem nezaznamenal,šlape to dobře i na starších strojích.Pro mě sklamání oproti perfektnímu předchůdci(je vidět že to dělal někdo jiný),nezbývá než zavřít oči a čekat na Project Origin,kterému fandím a doufám ve vzkříšení perfektní hry.

Pro: Jako vždy jedinečný zvuk,leč všechny zvuky a hudbu jsme již slyšeli dříve:-((

Proti: Slabý příběh,slabá atmosféra,žádná inovativnost,mdlé souboje

+8

Mass Effect

  • PC 95
Takže dohráno,čas kolem 20ti hodin a neprošel jsem rozhodně vše.Mé dojmy jsou veskrze velmi kladné.Na začátku jsem si vytvořil super odpudivý drsňácký a násilnický xicht s jizvou přes oko(povinnost).Schválně jsem hrál tou nejdrsnější cestou,což je velice zajimavý zážiteček,kladného hodnocení jsem měl opravdu poskromnu.A prý že to po zlém nejde:-)).Dialogy super,mimika super,příběh super,na konci nabere hra opravdový spád,závěr v Cytadele s Vládcem je uchvacující(promiňte,ale já si hry opravdu užívám).Vadilo mi jen pražádné viditelné upravení zbraně kromě barvy,nebo čísla 1,2,3.Prostředí vedlejších misí je opravdu téměř přes kopírák,což je největší mínus celé hry.Velká škoda.Mako,to Mako,dělá si co chce,ale i tak byli jízdy zábavné-nebo mě tedy alespoň bavily.Největší deviza je zřejmě příběhová stránka hry,kdy je celý Vesmír a fungování v něm perfektně do detailu vymyšleno a popsáno-vždy když mi něco nejasného vrtalo hlavou,bez vyjímky jsem dostal dřív nebo později odpověď.Krásně to do sebe zapadá.Rasové nuance jsou řešeny velice vkusně,nakonec mi přišlo,že největší rasisti a hladovci po moci jsou opět lidé-kdo jiný...Graficky jsem tedy na zadek nepadal,jak bylo v médiích proklamováno,to tedy ani omylem(vše na plno-viz moje sestava v profilu),chyběla mi ostrost,obraz je asi schválně projet zrnitým filtrem a nějak jsem si nevšiml hry stínů(myslím že nebyli vůbec),ale to mi třeba vůbec nevadí,kouzlo hry spočívá jinde a grafika je prostě hezká..No doufám že Bioware dodrží slovo a opravdu se dočkáme dalších dvou dílů,velmi by mě zajímalo,jak to bude pokračovat.Perfektně řemeslně provedená hra,RPG prvků tak akorát...Každému doporučím,stojí to opravdu za zahrání a cena je přátelé myslím příznivá.

Pro: Příběh,sci-fi,promyšlenost Vesmíru,hezká grafika,volnost v rozhodování.

Proti: Zbraně,stejné vedlejší mise,jinak asi nic vyloženě proti není.

+4 +7 −3

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

  • PC 70
No tak na tohle jsem byl hoodně zvědavej a koukal na to hooodně skrz prsty.Nejsem naštěstí odkojen sérií R6,to byhc to nehrál vůbec.Raven Shield jsem pochopitelně hrál a ještě jeden díl na PSX(navím jak se jmenoval)Trochu mi dělalo na začátku ovládání,protože jsem se snažil vykukovat pomocí výklonů(jak jinak),ale ty tam nejsou,místo toho je tzv. "systém krytí" toliko oblíbený na konzolích.Upřímně já si ho neoblíbil,prostě jsem si na něj musel zvyknout.Taktické prvky se nevytratily úplně,leč byli značně zjednodušeny(škoda).Takže většinou místnost má 3 vchody,k jednomu postavíte své lidi(2 vojáky,které ovládáte),ke druhýmu já,špiznu místnost "snakekamerou" pode dveřmi,udělím rozkazy a hrrrr za nějakej kryt.Pak už jen vykukovat a střílet.I na nejtěžší obtížnost je hra v celku jednoduchá.Je to opravdu odpočinková hra,příběh=0.Konzolové zjednodušení je tu do očí bijící.Hrací doba mi činila nějakých 10 hodin na nejtěžší a to nejsem nějaký ostrostřelec.Je to vcelku zábava,ale vím jistě,že se k tomu nevrátím,abych si to znovu zahrál.R6 Vegas 2 je lautr to stejný,jenom jiné lokace.I po grafické stránce.Hra má ještě bugy v podobě spomaleného mluvení,výkřiků a pod.,takže když nekoho zabijete,oběť zařve asi za 6 sekund,takže se pak lekáte až po přestřelce,no pak už jsem se tomu smál.Bohužel naprostý průměr,ale v celku zábavný.

Pro: Grafika,trochu taktika

Proti: Bugy,velké zjednodušení,konzolovitost,systém krytí

+4

Driver

  • PC 80
Jedna z prvních "gangsterek" řekl bych.Na svou dobu výborná grafika a auto se chovalo perfektně-houpalo se jak loď-prostě americký velký káry.Taková hra ještě v té době nebyla-jestli ano,tak o ní nevím.Líbilo se mi hrát za gangstera,líbilo se mi rozsekat auto úplně nasračku a pak vyhodit řidiče z jiného auta a zas si to solit dál.Takovéhle "závody" v městském prostředí plném "trafikantů"-prostě v provozu-bylo super.Časové limity byli někdy dosti hubené.Zvlášť při honbě vrtulníku.Mě to bavilo moc,zásek mohl nastat hlavně při spuštění hry v tréninku,kdy jste museli zvládnout 10 jízdních úkonů za 1 minutu v garáži s autama.

Pro: grafika,car damage,úkoly,provoz,příběh

Proti: Loady daleko od sebe

+9

Command & Conquer: Red Alert

  • PC 95
Nezbývá mi než naprosto souhlasit tady s panem kolegou níže.Srdcovka i pro mně.U této hry jsem strávil opět týdny a týdny-po skončení obou kampaní ještě skirmish.První strategie v životě a bavila mě až neuvěřitelně.Obrovské množství věcí co lze postavit,vyrobit.Mise byli nápadité a pestré,pořád bylo co dělat.Moje asi nejoblíbenější mise je po infiltraci Tech centra,kdy s pár vojáčky musíte osvobodit jiné vojáčky a ukrást data a vypařit se v časovém limitu 20minut.Obcházení stráží,vozidel,ohnivých věží-vidím to dnes stále jako živé.Mise s Tanyou jsou vůbec zážitek.Ano a přesně-záviděl jsem SSSR letectvo a "bleskové věže" a psy,mamooth tank.Alies měli zase spoustu kulometných hnízd,dělových věží různého účinku-opravdu velké množství a bylo z čeho vybírat.A opravdu se dalo všechno využít,nebylo to tam jen na okrasu.Samozřejmě bugy-byli,jsou a budou,takže asi jediná vada na kráse.Hrané filmečky naprosto perfekt klasika-Stalin byl nejdrsnější.Příběh velmi motivující.SUPER hra.

Pro: Spooousta jednotek,filmečky,rozmanitost misí a úkolů,grafika,příběh.

Proti: Bugy,hudba,jednoduchá AI i na nejtěžší obtížnost.

+2

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

  • PC 95
Výborný datadisk k CaC3:TB.Bavilo mě to ještě víc než původní hra,hraní pod praporem Kanea je zážiteček.Hlavně herec,který stvárnil Kanea v tomto díle naprosto exceluje a perfektně motivuje.Zase tu graduje příběh,ve strategigích tak opomíjený.To je obrovská deviza CaC3.Graficky,hratelně naprosto stejné jako původní hra.Opět pár nových jednotek,ale zato odivuhodných.Opravdu stojí zato,si tuhle hru pořídit.Datadisk není samostatně spustitelný,musíte mít CaC3:Tiberium Wars.Délka hry je na datadisk vysoká.

Pro: Viz hodnocení původní hry,fanatický Kane!!!!!,motivace,příběh,3 nové mamutí kolosy-za každou stranu jeden.

Proti: V podstatě nic nového pod sluncem.

+5

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

  • PC 95
Hra,která mě zabavila na dlouhou dobu.Klasika chytlavá a jednoduchá strategie,kdy nejde až tak moc o taktiku,ale o sílu.Prostě protivníka přecálcujete obrovskou masou jednotek.Nic převratného se nekoná,krom grafických orgií.Opět nádherné hrané filmečky,ketré vás perfektně udrží při sledování příběhu.Velká porce zábavy,ale ne pro hard core stratégy.Singl je vyvážený,skirmish klasika,jak si to nastavíte,tak to máte.Podle mě výborná hra,žemeslně naprosto perfektně zvládnutá.

Pro: Grafika,příběh,nové jednotky,obrovské množství jednotek,prostě řežba!!!!

Proti: V zásadě nic nového.

+2

Red Faction

  • PC 90
Kdo si dnes zahraje tuto hru poprvé,bude pro něj grafika asi úsměvná.Já ji dohrál asi před měsícem poprvé a musím říct že na svou dobu to musela být pecka.Myslím že má stále co nabídnout i dnes.Příběh je tu jasný-boj vykořisťovaných horníků na planetě Mars proti korporaci Ultor.Hra je jeden velký tunel,ale perfektně se to celé hraje.Jak tady pan kolega níže zmiňoval,fyzika je tu na neuvěřitelné úrovni.Zejména když prostřelíte velkou skleněnou tabuli na několika místech,sklo se vysype naprosto reálně podle zásahů.Střepy na zemi krásně křupou a hlavně je tam najdete i po opětovném loadování mezi levely!!!Téměř všechna destrukce zůstává v takovém stavu,jak jste ji nechali,nic nemizí.Kromě mrtvol.Zbraňový arzenál je bohatý,účinky zbraní se hodně liší.Druhý díl jsem nehrál,ale moc se těším na třetí,ale jen s tou chybou,že to bude 3rd person shooter,oproti vymakanému FPS.Nevím jestli toho panáka před sebou překousnu,ale pokusím se.3rd pohled hazuje již tak velmi kvalitní sérii do konzolového průměru.Toť můj názor,nemusí se vám líbit.

Pro: Fyzika,grafika,příběh,nemizející destrukce,vozidla,ponorky.

Proti: Tunel,ale co jiného na m

+8

Penumbra: Overture

  • PC 95
Pokud si myslíte,že máte pro strach uděláno,tak si pořiďtě tuto záležitost.Zjistíte,že zas tak tvrdí nejste.Já si dával přestávky tak na týden,abych to rozdýchal,protože to co se děje v této hře,to jsem ještě nezažil.Většinou v každé hororové hře jsou pasáže na vydechnutí,světlá místa,takové to schování do domečku.Tady nic takového není,je to permanentní pocit děsu a dovolím si říct hmatatelného strachu.Prostě hnus.Od prvních chvil hraní je jasné,že to nebude pro slabší povahy.Začínáme v zasněžené pustině,kde je vchod do podzemí(3x jsem umrzl,protože jsem nepřišel na to,jak se dostat dovnitř).První dojmy po vstupu do komplexu jsou vysloveně nechutné.Nevím kdo tu dělal ozvučení,ale musí to být normální psychopat.Zkuste a uvidíte(uslyšíte) že nelžu.Vůbec tuhle hru dělala partička choromyslných spoza zdí blázince,tohle nemůže vytvořit normální člověk,to se na mě nezlobte....Ale už o hře:Ovládání je uděláno originálně,ale kazí ho občas bugy.Ale nic,co by se průměrný běloch nenaučil za 20 minut.Hra spadá pod žánr FPS,ale střelbu tady nehledejte,spíš se budete krčit v koutě a doufat,ať už to přejde.Boje tu sice jsou,ale není to zrovna povedená složka hry.Jde tu spíše o logiku a o řešení hádanek v totálním stresu.Občas se hodí návod,to bezesporu.Příběh je zajimavý,rozhodně vás udrží u hraní,protože furt nechápete,co se to tady sakra stalo...Prostě jedinečná hra,která nevyniká grafikou(ale je hezká),ale zejména svou osobytostí,povahou,atmosférou a originalitou.Jestli nejste srabi,musíte skusit.

Pro: Fyzika,celkový nápad,zajimavé ovládání,ZVUKY!!!!,příběh.

Proti: Bojový systém,pár bugů.

+25

Need for Speed III: Hot Pursuit

  • PC 90
Tento díl série mi navždy zůstane v paměti,protože jsme na něm strávili s kamarády snad rok v kuse.Závody to byli akční a ježdění ještě nebylo tak realistické,auta se chovala tak nějak "herně" a ne reálně.Super zábava na dlouho dlouho.Samozřejmě v té době,teď už nemá co nabídnout jak do grafiky,tak do fyziky,realističnosti.Ale vzpomínka nádherná,stále živá.

Pro: Ovládání,bonusy ve formě lepších aut,El Nino,Jaguár

Proti: V té době nic proti nebylo,dnes se nedá srovnávat.Možná málo tratí.

+22

Far Cry

  • PC 90
O FC jsem toho slyšel tuny a tuny,než jsem se k tomu nakonec dokopal.Viděl jsem párkrát u kamaráda,vypadalo to úžasně.Vypadá to stále úžasně,na tom se shodneme,když vezmeme v potaz datum vydání.Level design byl vytvořen na jedničku,velice neokoukané a zajimavé.Nepřátelé byli docela drsní,vůbec se semnou nemazlili.Ale jak zde bylo již řečeno-mutanti.To jsem měl chuť s tím seknout,protože byli neuvěřitelně odolní a rychlí-prostě až moc.A hnusně udělaní.Mimo tohle je to parádní hra,která zaslouží respekt,zejména použitelnost vozidel,toliko oblíbené rogalo,dále volnost v pohybu po ostrově,to prostě nemá obdobu snad ani dnes.A přátelé ta VODA!!!!!To je skvost.To má člověk chuť se jít vykoupat když to vidí,no ne?Super hra až na ty blbý mutanty........PS.Vadí mi v popisu hry,že se FC dočkalo volného pokračování v podobě Crysis-vždyť to je přece úplná hloupost!!!!!Vždyť je to obojí úúúúúúplně o něčem jiném,jen to na začátku vypadá podobně,jinak spojitost naprosto žádná!!!!!

Pro: Grafika,fyzika,AI,level design,voda,volnost.

Proti: Mutanti,dále mutanti,a nesmím zapomenout na ty blbý mutanty!!

+11