Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@komentář: Pěkný komentář. Ale tak u 90% výtek bych to chápal jako autorský záměr. Prostě to chtěj udělat jako hru a jako hru pro všechny. I třeba pro takový jako jsem já, co hledají realističnost tak nanejvýš v historii, ne při bojích s mimozemšťany. I když ti uznávám, že třeba to pronásledování UFA by si lepší zpracování opravdu zasloužilo.
Long War je pro masochisty :-). Takový taktik nejsem, úplně mi vyhovuje základní obtížnost.
@poris (29.11.2014 18:42): Ne :) ale taky jsem ten článek četl a popravdě, pokud jsem si to z toho článku vydedukoval správně, tak být takováhle hra už os začátku, tak byh si asi ten datáč ani nekupoval a možná hru ani nedohrál. Ta aktuální náročnost a pravidla mi vyhovovala - možná právě díky tomu zjednodušení :)
Ak to niekto prešiel, som na lodi na orbite, je tam ten mostík pred posledným súbojom, ale nedá sa mi cezeň prejsť, je to bug? PSYchológa mám iba jedného, keď tam urobím trhlinu, UFO povie nejakú omáčku a ništ. Za radu ďakujem.

PS: Zistil som, že nemám vyčistené ešte všetko k mostíku, som tam zrejmä prišiel na tajnáša, tak počistím a sa ozvem.
@Marcusss (26.10.2014 10:46): Jdi rovnou do EW a připrav se na trochu vyšší obtížnost. Ti, co si prošli EU, mohou (mohou!) mít výhodu toho, že už vědí, jak některé věcí a postupy ve hře fungují a se zdejšími novinkami oproti EU se tak mohou (MOHOU!) vyrovnat lépe.
Ještě jsem nehrál Enemy Unknown - mám začít tím, nebo je Enemy Within něco jako definitivní edice a když mám ten, tak se s EU nemusím zabývat?
@sxg (26.10.2014 08:55): Jenom souhlas. Je to návykový jako sviň. Včera večer dám jen jednu misi a jdu spát, houbeles zase jsem to hrál do 2h :-)
Ze dvou misi jsem byl úplně hotový nejdřív loď plná chryssalidů jak už psal Bodkin a pak napadení základny Xcomu. To už jsem myslel, že pose.. :-)
ale jo přeložené to aspoň podle příspěvků všude možne bylo ale já to nějak nemůžu rozchodit
Asi jsem blbej ale už nevím poraďte prosím co s češtinou ...mám ji staženou ale do češtiny se mi přepsalo v podstatě jen to co bylo v češtině v enemy unknows ale ten obsah co je nový ve within ten je stále v angličtině...Nevíte někdo jak to napravit?
Kdyby měl někdo zájem o kupon na 80% slevu XCOM: Enemy Within na GMG.
Tak tady je: C0RQVG-HG70U2-0UZYHC
@Strady (20.10.2014 09:57): Poprvé jsem to taky prošel bez ztráty kytičky, ale při opakováních jsem vždycky něco podělal (nebo mi spíš hra házela klacky pod nohy) a buď jsem nestačil vše vyvinou nebo mi odpadly nějaké státy.
Asi jsem knedlík, na poprvé jsem Xcom: EU dohrál bez zaváhání (všechny státy, vše vyrobené, vše postavené, jednotky na max). Zkusil jsem EU ještě dvakrát od začátku a pokaždé na prd. Tak jsem si řekl, že počkám až si koupím EW a dám se do toho. A ono ejhle jsem ještě horší než předtím. Rusko v hajzlu, Francie panika, Británie USA a Kanada na čtyřech, peněz nula. Nemůžu vůbec nic... Dam se na vaření knedlíků :-)
@Bodkin (03.08.2014 00:09): Ono to ovládání myší a klávesnicí bylo dost bídné, takže tomu gamepadu bych celkem věřil. Navíc ty omezené možnosti aktivit tomu taky nejspíš napomáhají.
Ten moment kdy ze srandy vyzkoušíte gamepad, a ono se to jím fakt lépe ovládá :/
Neviem co sa Vam akoze nezda..... 93<100. Keby sa netrafil pri 100% tak chapem ze je to blbost, ale pri 93? Istota je iba 100 a nic ine, aj 99% dava sancu na netrafenie, nie to este 93. :-0
Neuvěřitelná hra.

Dva krvácející veteráni ležíci na zemi, MEC polomrtvý, jediný medik od ležicích 2 kola daleko, z jedné strany nezraněný Sektopoid, z druhé tři elitní mutoni a z další dva těžcí leviti.

Po třech kolech všichni emzáci mrtví, krvácející veterání stabilizováni a hráč cítící se jako king.

Uf, nejlepší hra, kterou jsem kdy hrál.
@PoetaBezRymu (18.05.2014 15:56): Netrefení se při šanci přes devadesát není bug. Jednou se mi vojanda netrefila při 97%. Je to sice hodně nepravděpodobné, ale stát se to může. Na blízko je nejlepší zbraň brokovnice - s ní máš šanci přes devadesát i od 4 políček od nepřítele.

Možná jsi předtím omylem překlikl na obtížnost impossible ;)
@Lario (18.05.2014 11:34): Jo, ty bugy jsou občas k nasrání. Třeba jako teď, kdy mi chcipli dva vojáci kvůli tomu, že se jeden z bezprostřední blízkosti netrefil do Krysalida, který byl před ním a měl šanci zásahu 93% ... (a to jsem šel k němu ještě schválně co nejblíž)

Jinak, začal jsem novou hru a nevím čím to, ale přijde mi to o dost lehčí a to to hraju na stejnou obtížnost. Prvních 5-7 misí byli jen Sektoidi, hubenouři a levitani a v jedné městské misi asi jen 4 krysalidi.

Mám takové podezření, že ta přibývající obtížnost hry se odvíjí podle toho, jak člověk zkoumá ty prioritní výzkumy, které ho nejspíš posouvají příběhem. V té první hře jsem asi udělal tu chybu, že jsem hned od začátku šel na ty prioritní výzkumy a pak jsem se neměl čemu divit, že na mě hned ve třetí misi začli skákat Mutani ...

Aktuálně mám za sebou asi 14 misí, 3 geneticky upravené vojáky hodnosti plukovník, jednoho MECa a jak už tu bylo napsané, většinu misí procházím +/- s prstem v nose:)
@PoetaBezRymu (17.05.2014 20:45): Já taky rozehrál na ironmana. Asi desetkrát :)
Pak jsem se na to vybodl a dohrál jednou normálně s loady. Děsně mě totiž štvali nefér bugy.

Nezaškrtls ještě nějakou možnost na víc. Co si tak pamatuju ze svého hraní na Classic difficulty, tak na jedné mapě jsem míval kolem dvojnásobku nepřátel oproti vysazeným vojákům.
Vyplatila se mi taktika vycvičení squadsight snipera se scope. Vyměnění granátů za vesty až s výskytem thin manů. Vyzkoumání lepšího armoru před laserovými puškami. V situaci s mnoha nepřáteli poručit vojákovi s polovičním krytem hunker down a těm za plným krytem buď fire, nebo overwatch (tohle všechno samozřejmě po použití bazuk a granátů). Nebo je dobré prvně zničit kryty nepřátelům bazukou nebo granátem a až pak po nich střílet. Na misi s ufem je dobré si vzít vojáka třídy heavy a využít jeho bazuku na velitele. A taky je dobré nespěchat s postupem v příběhu.
(Sakra, teď mám chuť si tu hru zahrát znova :) )

Ale tyhle rady ti nejspíš budou v tvé situaci už na nic. Pokud chodíš na mise s vojáky v hodnostech rookie a squadie, tak není divu, že se netrefují. S vyšší hodností se totiž zlepšuje i jejich aim atribut.
@MartinezZ (17.05.2014 21:12): A jak si prvně psal, o tom postupném "probouzení" emzáků na mapě, tak jsem to zkoušel, ale většinou jsem narazil na skupiny, které byli blízko u sebe, takže stačilo, aby někde kousek popoběhl na dobrý místo a "probudil jsem další skupinu".

Je to těžký, ale zábavně těžký, to té hře musím nechat. Člověk je naštvanej, zdeptanej, ale stejně ho to táhne dál a chce to zlomit. Takových her moc není.
@MartinezZ (17.05.2014 21:12): Jednotky, co nestřílí a musí se dostat blízko, tak mají většinou tak 15 životů a tudíž, abych je sejmul, tak se do nich někdo musí trefit nejmíň 3krát a pokud se moji vojáci trefí z 10 střel cca 3krát a takových emzáků na blízku se v jednu chvíli objeví třeba 2-3 (ve městě i 4-6), tak je logické, že prostě musím zdrhat a nebo sledovat, jak mi vojácí chcípaj.

A load jsem tam právě nechtěl, aby mě to nelákalo. Takhle je to aspoň adrenalin, když vím, že jak přijdu o jednotku, tak o ní prostě přijdu, což beru a je to fér, ale nevěděl jsem, jak moc hardcore to bude.
IronMan m=od jsem nehrál, takže neposoudím, ale nepamatuju si, že bych při posledním hraní hry přišel byť o jednoho vojáka. Jednotky, co nestřílí a musí se k tobě dostat blízko, si holt nesmíš pustit k tělu a oddělat je na dálku. A tvoji vojáci musí být rozmíástěni tak, aby se navzájem kryli, ideálně i svrchu (pokud to není uzavřená místnost).

Je fakt, že já ukládal a nahrával, hrát na Iron Mana mě ani nenapadlo.
Já nevím, mně příjde, že ta hra je těžká hned od začátku. První dvě mise jsem měl proti sektoidům, leviatům a těm chobotnicím, ta si říkám ok, pohoda a pak třetí mise ve městě a hned brouci, kteří mají 10 životů a sejmou vojáka na 2 zásahy + proměnují lidi na zombie, které uberou zásahem 8-9 životů, takže paráda ........

Teď jsem přišel o 4 vojáky z 5, když se tam na mě hned po přistání vyrojilo 6 brouků. První vlnu jsem sejmul, ale pak tam přišli další 3 + 2 zombící a šlo to do kytek.

Nenormální hra.

@aoshi (17.05.2014 10:55) & @PoetaBezRymu (17.05.2014 02:23): : Asi tak. s jejich vstupem do hry se stává hra složitější. pokud jsi dříve nehrál Enemy Unknown, což je ve výsledku valstně takový příběhový tutorial pro Enemy Within se stejným koncem :D, tak je možné, že nemáš princip hry a pohyby a vlastnosti vojáčků trochu zažité, tak ti to přijde těžké. Je to o zvyk. Jakmile se do toho dostaneš, na většině map si je pak budeš dávat s prstem v nose (byť s trochou adrenalinu ;)
Mne to spociatku pripadalo o dost tazsie ako neskor. V neskorsich fazach som tychto Exalt vojakov strielal ako muchy.
Přijde mi, že hraješ moc hrrrr. Ano, to, co popisuješ, je skutečně možné, ale většinou se mi nepodařilo, aby se na mě sesypali hned všichni nememáci z mapy. Ti se probudí a začnou dělat problémy většinou až poté, co se dostanu do jejich blízkosti (fog of war - nebo jak se tomu dneska nadává). Takže narazit na nepřítele, maximálně se rozmístit kolem něj a zlikvidovat ho - a pak se posunou dál. Není to 100% řešení, ale většinou to pomáhalo.

Ti lidští nepřátelé jsou těžší a ano, každou chvíli přibudou další. Ale není nutné je všechny vybít (tuším?), mělo by stačit dokázat splnit úkoly mise a dostat se zase zpět na extraction point a dobře se krýt.

Jinak ano, postupně se potkáváš s těžšími a těžšími nepřáteli, ale hra ti je, podle mě, plácá do hry podle tvého postupu hrou a ne na základě toho, co jsi už vyzkoumal. Takže pokud zvolíš chybný výzkum, tak se ti může stát, že máš slabé jednotky a Elite Muton pak dá zabrat celému týmu. A třeba ten útěk od vraku lodi, kdy se všude s každým tahem stále objevovali ti "zombie-vytvářející-robotičtí-pavouci" (prd vím jak se jmenují), tak jsem přežil o fous jen díky tomu, že jsem se stále snažil utíkat, ale většinou tak, aby mi zbylo políčko na útok - v tomhle případě jsem je tuším rozhodně nepobil všechny, protože šlo nějak o počet tahů.

Ne, není to nutně lehký :)
Omlouvám se za výlev, ale musel jsem to ze sebe dostat. Když člověk sleduje, jak mu umírají jeho těžce vyhýčkaní vojáci, kterým ještě před pár minutama slavnostně předával medaile a myslel si, jak s nima prožije celou hru, tak to nedávám. :)
A to ani nemluvím o tom, že po prvních pár misích s partou sektoidů, na mě vylítla parta Mutanů a nebo něco jakou brouci z Hvězdný pěchoty, který dokáže přejít celou mapu a ještě mi na jeden utok sejmout zblízka vojáka.

Já myslel, že v té hře bude nějaký pozvolný postup. Možná jsem zhýčkaný, ale já opravdu čekal, že prvních tak 5-6 bude pohoda, než mi hra umožní vyzkoumat lepší zbraně a teprve pak na mě pustí ty hordy.

Po deseti misích mám sotva 2 laserové pušky (na víc nemám slitinu), kteří mojí nový rekruti "dědí" po svých padlých předchůdcích a fakt to nechápu.
Uf, tak nevím, jestli je to mnou a nebo tou hrou, ale po 3 hodinách hraních mám z toho docela zvláštní pocit.

To má být tak těžký schválně a nebo to jen hraju jako debil? Přece není normální, aby mi hra proti mému 5 členému týmu poslala 15 (a s tím, že 10 naráz) těch s emzáka paktujícíma se vojáků, který má každý nejméně 10 životů, takže moje zbraně, pokud se trefí, je musí zasáhnout nejméně dvakrát-třikrát ...

Asi to hraju fakt blbě, ale z každé druhé mise se mi vráti tak polovina týmu a většina mých "Veteránů" se skládá z vojáků, co přežijou aspoň 2 mise ...

Uáá.