Na hře se původně začalo pracovat jako na multiplayerovém datadisku pro první Unreal, a to proto, že zdrojový kód pro multiplayer v původní hře byl zatížen mnoha technickými nedostatky. Posléze si ale vývojáři uvědomili, že bude lepší, když pro Unreal vyjde singleplayerový datadisk a jejich práce na multiplayeru vyjde jako samostatná hra Unreal Tournament. Nakonec se z ní stal neočekávaný hit.
Zajímavosti
Vývoj
Vývoj hry trval, stejně jako u konkurenční Quake III Areny 18 měsíců, avšak pracovalo na ni o něco více lidí, celkem 16. Rozpočet činil 2 miliony dolarů a shodou okolností hra nakonec prodala téměř 2 miliony kopií.
Hardware
Minimální systémové požadavky:
CPU: 200 MHZ
RAM: 32 MB
GPU: 4 MB
HDD: 300 MB
CPU: 200 MHZ
RAM: 32 MB
GPU: 4 MB
HDD: 300 MB
Easter eggy
Pokud během hry pro jednoho hráče zastavíte čas (zmáčkněte ~ a napište "playersonly" bez uvozovek) a vystřelíte granát z Flak Cannonu, můžete se podívat, že má na sobě na přední straně namalovaného smajlíka.
Ve hře existuje motorová pila, ale je možné ji získat pouze pomocí cheatu v custom mapách. Pokud ji získáte, tak místo typického oznámení, že máte motorovou pilu se zobrazí hláška "Its been five years since I've seen one of these" ("Je to pět let, co jsem něco takového naposledy viděl"), což je narážka na Doom II, který vyšel 5 let před Unreal Tournamentem a motorová pila byla ve své době jednou z jeho charakteristických zbraní.
Ostatní
Hra byla také vydána jako součást následujících edic:
Unreal Tournament: Game of the Year Edition (2000)
Unreal Tournament + dosavadní volně dostupné opravné patche, bonuspacky, mapy, skiny, mutatory a modifikace "Rocket Arena" a "Chaos UT"
Totally Unreal (2001)
Unreal Gold (Unreal + Return to Na Pali) + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + exkluzivní informace k Unreal 2 a konzolovému Unreal Championship
Unreal Anthology (2006)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + CD "A History Of Unreal Music" s výběrem hudby z uvedených titulů
Unreal Universe (2010)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + Unreal Tournament 3
Unreal Tournament: Game of the Year Edition (2000)
Unreal Tournament + dosavadní volně dostupné opravné patche, bonuspacky, mapy, skiny, mutatory a modifikace "Rocket Arena" a "Chaos UT"
Totally Unreal (2001)
Unreal Gold (Unreal + Return to Na Pali) + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + exkluzivní informace k Unreal 2 a konzolovému Unreal Championship
Unreal Anthology (2006)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + CD "A History Of Unreal Music" s výběrem hudby z uvedených titulů
Unreal Universe (2010)
Unreal Gold + Unreal Tournament (Game of the Year Edition) + Unreal II: The Awakening + Unreal Tournament 2004: Editor's Choice Edition + Unreal Tournament 3
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 1 hodinu 28 minut 54 vteřin a 800 milisekund. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Shock Rifle je inspirována zbraní EM-1 z filmu Likvidátor (1996), ve kterém hraje hlavní roli Arnold Schwarzenegger.