Původně se měla Alenka ve hře ohánět deštníkem, který měl sloužit nejen jako zbraň, ale i jako pomůcka při plachtění v herních lokacích. Deštník nakonec ve hře zůstal, ale jen jako štít.
Zajímavosti
Vývoj
Easter eggy
Ve 4. kapitole lze v jedné z tajných místností nalézt kostru Razputina, hlavního hrdiny ze hry Psychonauts.
V kapitole Queensland je jedna z plošinek ve skutečnosti kostka z her Portal (včetně ikonického srdíčka). V této úrovni se rovněž nachází i opravdový dort.
Ostatní
I přes to, že hra běží na Unreal Enginu 3.5 a tento engine bez problémů podporuje všemožné nastavení grafiky, z nepochopitelných důvodů chybí v menu nastavení FPS a VSync.
Pokud vám vadí, že je hra zamčena ve výchozím stavu na 31 FPS, lze počet snímků za sekundu nastavit na libovolný počet přepsáním hodnoty proměnné MaxSmoothedFrameRate v souboru AliceEngine.ini, který se nachází v C:\Users\Vaše jméno\Dokumenty\My Games\Alice Madness Returns\AliceGame\Config.
Vsync lze zapnout/vypnout ve stejném souboru proměnnou InUseVsync, která nabývá hodnot True nebo False.
Pokud vám vadí, že je hra zamčena ve výchozím stavu na 31 FPS, lze počet snímků za sekundu nastavit na libovolný počet přepsáním hodnoty proměnné MaxSmoothedFrameRate v souboru AliceEngine.ini, který se nachází v C:\Users\Vaše jméno\Dokumenty\My Games\Alice Madness Returns\AliceGame\Config.
Vsync lze zapnout/vypnout ve stejném souboru proměnnou InUseVsync, která nabývá hodnot True nebo False.
Závěrečné titulky trvají přesně 23 minut a 35 sekund.
Pokud se vám hra často zasekává či padá při loadingu, pomůže pozměnit ve C:/Steam/common/Alice Madness Returns/AliceGame/Config/DefaultEngine.ini položku MaxSmoothedFrameRate=31 na MaxSmoothedFrameRate=60 nebo níže MaxSmoothedFrameRate=31.000000 na MaxSmoothedFrameRate=60.000000 (nikoliv však obě najednou).
Případné další ingame crashe prý řeší i přímo ve hře nastavení PhysX na Low. A je doporučeno vypnutí stereo3D (pokud to stejně nevyužijete).
Případné další ingame crashe prý řeší i přímo ve hře nastavení PhysX na Low. A je doporučeno vypnutí stereo3D (pokud to stejně nevyužijete).
Isair, 02.05.2024, zdroj: vlastní
Ve hře se nachází bug, při němž na klávesnici nejde použít deštník na odrážení střel. Je třeba změnit defaultní klávesu v .ini souboru.
Ten najdete ve složce C:/Steam/steamapps/common/Alice Madness Returns/Alice Game/Config/DefaultInput.ini , zde naleznete řádku +Bindings=(Name="E",Command="TriggerBlock true | OnRelease TriggerBlock false") a místo klávesy E zvolíte nějakou jinou (ujistěte se, že tato klávesa není navolena pro nějaký jiný defaultinput, ten jinak musíte změnit taktéž zase na jinou klávesu). Poté v nastavení kláves přímo ve hře klikněte na "default", čímž se opět přiřadí defaultní klávesy (které si následně můžete opět změnit, jak jste zvyklí) a vše by mělo v pořádku fungovat.
Jen pozor, kliknutí na default změní i "focus" na "hold", tudíž jej musíte opět změnit zpátky na "toggle", pokud nechcete klávesu pro zaměření nepřítele držet (focus na nepřítele je mimochodem nutný pro použití deštníku).
Ten najdete ve složce C:/Steam/steamapps/common/Alice Madness Returns/Alice Game/Config/DefaultInput.ini , zde naleznete řádku +Bindings=(Name="E",Command="TriggerBlock true | OnRelease TriggerBlock false") a místo klávesy E zvolíte nějakou jinou (ujistěte se, že tato klávesa není navolena pro nějaký jiný defaultinput, ten jinak musíte změnit taktéž zase na jinou klávesu). Poté v nastavení kláves přímo ve hře klikněte na "default", čímž se opět přiřadí defaultní klávesy (které si následně můžete opět změnit, jak jste zvyklí) a vše by mělo v pořádku fungovat.
Jen pozor, kliknutí na default změní i "focus" na "hold", tudíž jej musíte opět změnit zpátky na "toggle", pokud nechcete klávesu pro zaměření nepřítele držet (focus na nepřítele je mimochodem nutný pro použití deštníku).
Isair, 02.05.2024, zdroj: Vlastní