Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Antaru zkuste, není to tedy nějak extra kousek, ale třeba tahové souboje se mi hodně líbily.
@veselykralicek (02.10.2023 21:06): Ty chceš zneužívat moje samaritánství, víš že se určitě na google podívám abych pomohl hernímu bratru v nouzi? No máš pravdu, kouknul jsem se a žádnou vyloženě fan stránku jsem nenašel, jsou tu reporty z hraní a ty wiki miniencyklopedie, ale obecně k BaK si vytvořil oproti oběma pokračování solidnější základnu.
Jestli chceš vědět jak se stát lepším pátračem tak právě z tý mý stránky je nefunkční odkaz na něco "Jeff Levinson's   BETRAYAL IN ANTARA" site. Současnou podobu jsem našel zde.
Poslední update je zřejmě ještě před miléniem, Wayback machine žel zřejmě tak hluboko do minulosti nesahá.
@Red (24.09.2023 12:41): Tak knihy jsou ale dost jiná liga, ale ty mimo děj hry Betrayal at Krondor. Protože samotná stejnojmenná kniha je napsána skoro jako návod a nemá takový drive. Knihy, které naopak namotivovaly autory k vytvoření hry, jsou o několik tříd výše než jak je podán příběh v Betrayal at Krondor. Mě vlastně ty první série knih ze světa Krondoru přiměly k tomu si zahrát hru, kterou jsem před tím spíše odmítal, protože tam byly fotky lidských herců. Takže jsem to měl opačně. Hra nadchla až po té, co jsem si přečetl první 4 knihy o Mágovi.
@Red (24.09.2023 12:41): jo, tak já taky původně četl jen tu trilogii, která vlastně mapovala příběh hry.

Shodou okolností jsem nad tím taky přemýšlel, anžto jsem si nainstaloval BaK na svůj hlavní PC s 24" monitorem. A jelikož je to v pakli s Antarou, tak se nainstalovala taky. Tak jsem rozmýšlel, jestli ji hrát. Jen jsem ji zkusil, jestli funguje bz a funguje bz. Ale nevím, tolik času asi nemám, abych hrál takové hry.

Jinak ano, BaK je na toit deník má stole a dělat si poznámky jak divej..
Tak dohráno. Nakonec to nebylo tak drsný.
Ty dungeony tam působí tak trochu navíc, aby se neřeklo... Což mi nevadilo.
Hodně mi chyběl deník, prakticky víte co dělat jen z dialogů. Kvůli tomu jsem radši kontroloval návod, jestli jsem to správně pochopil. Nejvíc mě bavilo, když jsem nebyl nějak omezen a prostě jsem putoval světem od hospody k hospodě:)
Čeština mile překvapila třeba v hádankových truhlách, ale zklamala v tom, že mě občas nějaké pasáže nešlo projít. S tím, že ta instalace a odinstalace není brnkačka jsem konec dohrál bez ní.
Příběh byl takový fantasy standard, ke shánění knih mě nepřesvědčil.
Jsem rád, že jsem to hrál a dohrál. Do Antary nevím jestli někdy půjdu, spíš ne.
@Red (19.09.2023 15:43): no, na zkažené jídlo pozor, to je takovej "chyták" od nepřátel, kdy po nich zůstane zkažené jídlo a když si toho nevšimneš, můžou ho postavy sníst.

Jo, on je taky háček v tom "přespříští" kapitole. Protože když se najednou zadřeš a chceš to loadnout, musíš si vlastně zopakovat celou tu předchozí kapitolu s jinou partou, které se to ani netýká. Pokud teda máš navíc ještě to štěstí a máš záložní sejv..
@veselykralicek (19.09.2023 15:07): Já jsem zezačátku myslel, že se jídlo časem kazí, i proto jsem ho nakupoval málo. A on se ten status nemění, vlastně to zkažené jídlo je tam úplně zbytečný.
Teď čtu podle návodu k 6.kapitole, že mám vyházet předměty a nakoupit všechno jídlo, jinak budu mít v přespříští kapitole problém. Právě miluju putování a objevování, což mi teda vědomí, že v příští kapitole umřu hlady docela kazí:)
No snad to nějak půjde.
@Ringo (19.09.2023 14:34): no, to já bych se nachytal. Jídlo držím v rozmezí 7 - 14 dávek na postavu, jak se dostanu pod 7, vždy koupím dalších 7. Aby to zabíralo vždy jen jedno políčko v inventáři. Hra totiž obsahuje mraky předmětů a postavy mají poměrně malý inventáře. Nebo by teda možná malý nebyly, kdyby brnění, meče a kuše nezabíraly tolik políček. Takhle to hraju vždy po každém 1-2 souboji k obchodníkovi vše prodat a přitom není problém občas nakoupit jídlo.

Problém spíš vidím v tom, že na to hra nijak neupozorní, což by mohla. A jako problém to viděl i Elemir, když rozebíral svůj průchod v deníčku.

A taky si myslím, že recenzent to hraje na recenzi jinak než já, který se pořád vrací, klika na každej dům a na každej strom, s každým předem se vrací k obchodníkovi nebo střídá obchodníky podle toho, kde co koupí za víc. A kompletuje, i když je to neefektivní.:-D
@veselykralicek (19.09.2023 14:27): Já to teda, co si ze svého dávného hraní pamatuji, nevěděl, že někde bude stopka na nákup jídla, ale naopak se nepamatuji, že bych tam měl nějaké problémy s jídlem, já jsem jej totiž kupoval pořád jak zběsilý, že jsem jej měl asi více, než bylo potřeba.

Teď se koukám do Excaliburu 19+, abych si připomněl, o co tam šlo a je tam dobrá věta: "fámy o nedostatku jídla neberte vůbec vážně, protože v lese je tolik žrádla, jako nikde jinde" :-)

A načase si asi tu hru dát znovu, jak se mi to připomnělo, úplně mám nutkání to nainstalovat. Ta specifická atmosféra některých her, to prostě je něco, co nejde nikdy ničím nijak nahradit ani suplovat, ani případným remakem, ani jinou hrou.
Začíná to být bizarní. Do random pařezů tvůrci skrývají absurdní množství jídla, aby člověk přežil oblast. Z neznámého důvodu nesmí být přístup k obchodu kde bych ho normálně nakoupil. Z hlediska realističnosti to nedává smysl, cílem bylo asi hráče dostat do presu. Mně to akorát nasralo a vyndávám mapu abych viděl, kde to jídlo mám. Jeden z důvodů, proč žluté hodnocení ne.
@Red (15.09.2023 01:21): jinak jsem koukal, že o bugu se ví už asi hodně dlouho a nic se s ním nedělalo a už asi ani nebude. Ono jak je ta hra stará, tak už asi není jednoduchý se v ní nějak rýpat.

https://www.gog.com/forum/krondor_series ... e_in_the_gog_version

Ještě mě napadlo, jestli by ty hodnoty třeba nešly uměle snížit přes Hex Editor, ale tomu já upřímně příliš nerozumím.

https://cheatsville.tripod.com/betrayal_at_krondor_saved_game_hex_edit.htm
@veselykralicek (14.09.2023 22:07): Díky moc. Asi půjdu odteď po příběhu. Jinak tomu samozřejmě rozumím, grindování a maximalizování postav je takový RPG koření.

Co by mě docela zajímalo je, jak se určuje iniciativa v soubojích a jestli jde nepřítele nějak iniciativně napadnout. Často mi přijde, že nepříteli vpadnu do zad a stejně má iniciativu on. I když ho fyzicky vidím a klikám na něj, tak se často při konfrontaci objeví text, jak mě nepřítel hrozně překvapil. V souboji s více mágy jde o rozdíl mezi plným životem a smrtí.

Jinak jsou souboje docela pohoda.
@Red (10.09.2023 20:32): No, hra jaksi neumí pracovat s příliš velkou hodnotou Ztraví a Staminy. Takže jak se dostaneš na nějaký vysoký číslo (třeba 160), tak už Tě neléčí. Ani spánkem, ani v hospodě, ani v chrámu. A vlastně ani léčením v boji. Jenže zatím co 60/60 je v pohodě, tak 60/160 už v pohodě není a postava tím trpí.

Takže jediný řešení je pořád spát a nenechat postavy zranit. Ale takhle se prostě hrát nedá, no..

Samozřejmě, k vysokým hodnotám se dostaneš tak, pokud ve hře strávíš hodně času, což samozřejmě "trénink" vyžaduje.
Jak jsem už tady psal, BaK jsem zkusil ještě v dětském věku, anglicky jsem neuměl a vůbec jsem nepochopi, co mám dělat (proto jsem asi tady tak vázaný na češtinu). Tak jsem tady měl roky hodnocení 45% s tím, že se k tomu musím někdy vrátit a zrevidovat to. Hodnocení radikálně navýšil, ale pořád jsou tam věci, kvůli kterým nemůžu dát žlutý hodnocení. Snad to dohraju, 3/4 komentující nemají zaškrtnuto dohrání :)
@Red (10.09.2023 00:27): no, s tím já právě problém mám. Jako češtiny ve hrách vždycky upřednostňuju, ale pokud je bez diakriky, s hrubkama nebo nejlíp obojí, tak to hraju radši v angličtině, i když tomu občas nerozumím.

Já to mám teďka paralelně rozjetý podruhý a grinduju pořád první kapitolu, hlavně teda Lockleara, což je jediný místo, kde ho můžeš nějak vylepšit. Jinak je trestuhodně slabej.

Akorát jsem narazil na nějaký nepříjemnosti a v podstatě nehratelný bug, takže mi ty hodiny vylepšování postav budou asi k prdu..
Ta čeština není bezproblémová, je bez diakritiky, těch pár ženských postav mluví v mužském rodě, někdy je angličtina a hlavně už jsem musel asi dvě pasáže projít v originále, protože se hra zasekla. Přesto mi ale za to stále stojí. Třeba tam, kde jsem viděl potenciální problém (truhly), problém není. Teď jsem v páté kapitole.
Tak jsem našel ty ladičky. Já blbec jsem je schoval do jednoho z domů. Kdybych ten svět pořád neobcházel a opakovaně na všechny domy neklikal.... :)
@Red (02.09.2023 22:36): Jo, ty věci nemizí. Dokonce, i když je prodáš, můžeš je pak zase někde koupit.

Stopování nevím, co přesně je, ale Scouting a Stealth se zvyšují stejným způsobem. Scouting se mi nakonec taky podařilo vytrénovat, i když jsem na to přišel docela pozdě. Guidy mají pravdu. Stačí se přiblížit k nějakému nepříteli, kdy to hodí Gorathovu hlášku: "A bird shot into the sky." Pak stačí něco couvnout, pak se znovu přiblížit a pomaloučku přicházet k nepříteli. Ideální je si najít přesné místo, kde dochází k vyskytnutí hlášky a často loadovat. Ten krůček musí být opravdu malý a pomalý.

Ale trénovat Stealth nedoporučuju. Čím vyšší hodnota, tím vyšší šance, že se vyhneš "náhodným" přepadení. Při 100 procentech pak hlídka úplně zmizí, což samozřejmě není žádoucí, že jo..
@veselykralicek (02.09.2023 22:13): Tak to jedině dostudovat. Já popravdě ani nevím jak zvyšovat stopování, možná klikáním na ty ohniště.
Co musím ale spoilnout, jestli máš ladičku na nástroj nebo co to, taková vidlice...tak ji nevyhazuj. Já měl dvě a obě jsem je někam vyhodil....a teď je někdo chce. Ty věci co se běžně neprodávaj by zmizet neměly, ale já blbec nevím ani rámcově kde to může být... teď už házím všechno neprodejný do báglu před krondorem.
@Red (01.09.2023 22:50): jo, o knížkách samozřejmě vím, ale většina dovedností se zlepšuje prostě používáním. A daří se mi je i vymaxovat, teda kromě té poslední, která už nevím, jak se jmenuje a která se fakt vylepšovat nevyplatí, ale ten Assessment by se i docela hodil a ten se používáním rozhodně nezvyšuje..
@Red (29.08.2023 15:59): aha, to mi nedošlo, já se k tomu dostal vyloženě přes gůglování nabídek obchodů a jen k téhle jedné stránce, kde už jsem se k nějakému nadadresáři nedoklikal. Ale stačilo mi to takhle. Tak mám aspoň souvislosti.

Remake by byl fajn, ale nevěřím, že se ho dočkáme.

A já měl fanstránky o Original War .:-)
@veselykralicek (29.08.2023 12:21): To druhý je podstránka toho webu:) Tohle je docela signifikatní, na tu hlavní stránku se musíš proklikat přes "Home" :)

@Jab (29.08.2023 09:16): To by ztratilo to kouzlo vývojářů a jejich kamarádů převlečených v kostýmech:)

@Richmond (29.08.2023 12:31): S kámošem jsme měli stránky o Sensible World of Soccer: http://web.archive.org/web/20050827030834/http://mujweb.cz/www/sensible/ 
Na tom web archive lze mnohé dohledat. Je to taková archeologie, zábava sama o sobě.
Jinak v Retro Nation ke konci artefaktu BaK předčítány krátké postřehy ze zdejších komentářů ke hře od 90210 a od Jaba :-)
@Red (28.08.2023 22:36): Heh, podobný "web", akorát že offline, jsem si v 90. letech dělal pro svou potřebu, když jsem si postahoval z The Underdogs fůru adventur a pak si k nim udělal obsah s popisem, obrázkama apod., vš s proklikama na kategorie, vydavatele, mechaniky apod. Taková práce a přitom v podstatě k ničemu :)
Jenom pro zajímavost jsem přišel k jednomu zajímavému webu a příběhu.
Fanouškovské stránky BaK Help vznikly v 1995 a vytvořil je islandský profesor Eysteinn Björnsson, který se zajímal o fantasy, překlady a poezii (mimo jiné si překládal Pána prstenů do islandštiny). Během té doby komunikoval s dalšími BaK weby i s vývojáři Sierry. Jeho stránky byly přes univerzitní  web server a když odešel do důchodu, byly smazány. Na GOG si jeden uživatel v 2019 vzpomenul, že v 2011 tento web celý stáhnul. Syn přátel profesora tuto verzi v roce 2020 znovu uploadnul, nicméně svolení pokračovat se již nedočkal, pan profesor zemřel v únoru 2021. Web jsem přidal do odkazů, je to studna informací o BaK ale i memento jak tehdy weby vypadaly.
Tak mě to hodně chytlo, Divinity Original Sin 2 teď sedí v koutě.
Byla to první hra, kterou jsem hrál. Tehdy jsem se ale jen motal kolem toho pobřeží a nechápal, co dělat. S češtinou a 30 lety zkušeností je to už srozumitelnější:)
@Red (25.08.2023 22:11): tak to budeš muset asi napsat Elemirovi tam, ne?

Já to upřímně ani nezkoušel, anžto když jsem tu češtinu u Elemira viděl, tak jsem si to radši rozjel v angličtině.. A zrovna čtu ty předchozí díly od R. E. Feista, ať se pak líp chytám.
Zprovoznil někdo češtinu? Nějak mi to nejde (gog verze, win 10). Při spuštění instalátoru mi to řiká že přístup byl odepřen.
@Karasman (20.04.2015 09:14): Naprosto ti rozumím. Po dohrání mám cca 1300 natípanách obrazovek a cca 24 stran A4 popsaného "deníčku". Tím, že hra nemá žádnej log, jbyla naprostá nutnost tohle si psát, jinak bych musel pořád koukat do návodu co dál. A pokud to člověk nehraje denně, je bez poznámek ztracenej.
@Richmond (19.04.2015 12:01): Ale jó, koment napiš. Pokud někdo tuhle perlu dohrál, tak ho prostě musí napsat. Obdivuju, že to v dnešní době někdo dohraje. Já bych to zahrál rád, kdybych na to měl čas, strašně mě mrzí, že jsem se k tomu od dob mojí 486 už nikdy nedostal a asi už nedostanu... :'(
Dohráno, závěrečný souboj jsem dal překvapivě napoprvé ačkoliv mi chyběly některá silná útočná kouzla a neměl jsem ani žádné magické předměty. Vyhrál jsem překvapivě díky využití obranných kouzel :)

Komentář ale asi psát nebudu, protože už tu je skvělý od 90210 a já bych zbytečně vše jen opakoval :)
Hodne podobny Krondoru jsou jeste Arkanie. Pribeh, vzhled hry, hodne textu, souboje a propracovany system, byt mozna az moc...