Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (18.04.2015 09:11): holt máš jiné preferecne. Mně naopak většina her od roku 1997 nudí, chybí mi atmosféra, puzzly, náročnost na hráče, a díky pádu žánru dungeon crawler se tak můžu kochat neustálými průpovídkami svých postav, dáváním dárků a klikáním na x větví dialogu místo toho, abych měl mrazení v zádech, co je za dalšími dveřmi a jak se tam dostanu. Prostě každý hledáme v těch cRPG hrách trochu něco jiného. A jsou hry, kde se naše preference sejdou a to je asi případ BaK.
@Jab (18.04.2015 09:11): Tak s těmi souboji je to nesmysl. To, že ty jsi pořád zajetý do té své lobotomie dungenů je jiná věc. A co se týče propracovaného příběhu...určitě by se našly další příklady (Ambermoon, Ultimy. Wizardry 7, Albion, goldbox hry. Je tu jedno ale. Zcela upřímně říkám,, že příběh pro mě není to hlavní. Tady v Krondoru to je udělané špičkově, na rozdíl od jiných her, kde mně sáhodlouhé dialogy otravují. Preferuju ideální kombinaci a pokud je příběh v pozadí (jako u některých dungeonů), ale je nahrazen skvělou hratelností, pak k čertu s propracovaností příběhu. Proto třeba můžu sérii Might&Magic. Když jsem hrál jedničku, příběh byl hodně v pozadí, i po 12 hodinách jsem netušil, co mám dělat. A přesto jsem to vydržel hrát 7 měsíců, protože mě tam táhly jiné věci, které zase naopak chybí (až na hodně vzácné výjimky) v těch dnešních titulech.
@Richmond (18.04.2015 09:08): Ne. Myslím družníky s názory, skutečně taktické souboje, propracovaný příběh a systém vylepšování (enchanting), pokus o živoucí svět místo trapné "kobky" atp.
@Richmond (18.04.2015 09:11): To důležité pro mě mají některé hry od cca roku 1997. To jen točím kolečka, aby bylo jasno, že nebýt "hidden gems" jako BaK, tak možná ty "slavné" dungeony mohly poslat celý žánr RPG do pekla.
Nejlepší od Feista je trilogie Impérium a pak Čestný nepřítel. Ono to Feistovi jde lépe,když píše ještě s někým jiným. Ta kniha podle téhle hry je dost hrůza. Jinak jsem rád, že chválíte u téhle hry věci, které u drtivé většiny ostatní RPG produkce první poloviny devadesátých let absentují.
@MickTheMage (18.04.2015 00:55): Antara je docela podobná, i když jednoznačně menší v každém měřítku (rozloha, texty, možnosti ve hře, minimální zákysy). Akorát souboje mi přišly o něco lepší. Ale stále podle mě slušná hra.
@Kunick (18.04.2015 00:41): Klidně budu souhlasit, Feistova Trhlinová válka není podle me žádná sláva, ale chtěl jsem před rozehráním mít nějaký povědomí o Midkemii, takže svůj účel to vrchovatě splnilo.
Antara, ale neni Krondor. Teda ma podobny system, ale uplne iny setting. A teda, co si spominam tak sa mi uz tak nepacila ako Krondor. Sakra, chyta ma nostalgicka vlna, asi si idem pustit soundtrack :)
@Richmond (17.04.2015 23:55): ono sice pujdu proti proudu (a navíc of topic), ale trhlinová válka není nijak vyjémečně užasná fantasy... přirovnal bych to k Písni ohně a ledu... řemeslně na vysoké úrovni, ale literální skvost to není
@Phoenix (17.04.2015 23:44): Ano, četl jsem předtím (dokonce nedlouho předtím) celou Trhlinovou válku a pak i Hadí ságu, takže samozřejmě to je plus, jelikož ty místa člověk důvěrně zná. Mně prostě fascinuje, jak skvěle navozuje dojme otevřeného světa, ačkoliv to samozřejmě tak úplně otevřené není. A těch cest k řešení je také poměrně značné množství. Navíc hra je docela tuhá, protože je možné zakysnout na dlouhou dobu. Hrozně rád jsem četl ty texty při předělech kapitol. Hrozně moc si cením, že to nemá (samozřejmě v té době ani mít nemohlo) dnešní cutscény. Osobně vždy preferuju popisnej text se statickejma obrázkama před nadbytečnou animací. ale tady ty "amatérské" animace docela dobře ilustrovaly klíčové dění a společně s těmi popisnými texty člověk nabídly vše potřebné. Podle mého to patří ho zlatého henrí fondu cRPG pro svou originalitu a skloubení tolika zajímavých mechanismů.
@Richmond (17.04.2015 23:11): Skoro Ti závidím, že to hraješ poprvé. Pokud jsi navíc ještě před samotnou hrou četl původní Ságu Trhlinové války, tak musíš být v sedmém nebi ... Já se snad časem dopracuju k Betrayal in Antara a Return to Krondor.

Rozsáhlý vektorový svět s neopakujícími se NPC, hádanky (u truhel), strategické boje, management předmětů (oprava zbraní, zbrojí, jejich vylepšování) a spousta dalších věcí dělají z BaK opravdu jedinečnou záležitost, snad až na Betrayal in Antara nic podobného neexistuje.
Tak jsem v posledni kapitole hry. Je to ale vskustku OBŘÍ hra!!! Krom toho si myslím, že v historii cRPG skoro nemá obdoby pro způsob, jakým je podaná. Fakt si nevzpomenu na žádnou "podobnou" hru. Ne snad, že by hra neměla svoje mouchy, ale prostě je to naprostej unikát řekl bych.
Je to obrovský zklamání...Dva takoví souputníci ve hraní starých cRPG a oba dají taková nízká čísla hře jako je BaK!! :) Tohle budu dlouho vydejchávat :)
Faery Tale 2 je luxusní záležitost, nebýt Gamestaru tak ani nevím, že to vyšlo, ale už si taky hovno pamatuju o co tam šlo:-)
Betrayalu jsem nemohl moc přijít na chuť, pak jsem ovšem prozřel a zasekl jsem tam na hodně dlouho, ten příběh a postavy jsou perfektní. Bohužel jsem to nikdy nedohrál, páč mi to v jednom místě vždycky spadlo, ale savy mám, tak snad někdy.
@mazar1234 (19.05.2013 00:21): Faery Tale 2 nejako nechytilo ani mna. Aj ked, Krondor som presiel asi az tri roky po tom ako hra vysla. Teda v dobe ked u nas vysliel Feistov Mag. Ergo skrze knihu som ziskal vztah k hre :) (a ignoroval som, co mi obvykle vadi - nemoznost vytvarat si vlastnu druzinu).
@mazar1234 (19.05.2013 00:21): tak jsi se ne měl těšit

Faery tales dvojka ?! Já tu hru zase žeru každej rok si zahraju alespon kousek, velkej rolehlej svět, prostě pecka, jen škoda že byli v časovém pressu, je fakt polovniční to chápu, že to by ti mohlo vadiť. Páč tam často "prázdná" místa, přijdeš do města a úkolů jen pár.
@mazar1234 (18.05.2013 12:11): To si ani nemal napisat...moje mienka o tebe prudko klesa ;) Ale nie. Krondor je fantasticka hra, s perfektnou atmosferou a velmi dobrym pribehom. Mechaniky su tiez dost solidne a myslim, ze ma asi najlepsie odomykanie truhiel zo vsetkych crpg, ktore som kedy hral. Mozno. Nostalgia je svina, ale...

@Aba (18.05.2013 21:19): To bych neřekl - DM, Ishary, EoBy, Ultima VII atd. vypadají stále jako před lety, za to, jak píše správně Red, nadčasové projekty typu BaK nebo UU již působí přeci jen o poznání hůře. A vizuální stránka patří mezi nejdůležitější vjemy z her.
Betrayal je právě po technické stránce nadčasový. Asi to bylo moje první RPG a poprvé jsem se koukal na něco graficky na výši. Ale nedohrál jsem to protože jsem textům nerozumněl.
Tak u mna je prave Krondor prikladom toho ako vseobecne megauznavana hra nedokazala vyvolat moj zaujem a vobec ma nebavila. Napriek fantastickym papierovym predpokladom na megaparbu (ktoru som bez vahania ocakaval) sa nic nedostavilo a hru som nezaujaty odlozil k ladu, pravdepodobne navzdy.
@Drolin (18.05.2013 11:40): Tenkrát mi bouchnul zdroj a vzal s sebou i disk. Na zaloze nebyly sejvy ze hry, takže mě dohrání teprve čeká. Sice bych mohl dát hodnocení, ale počkám si na dohrání, aby z toho náhodou třeba nebyla první stovka :)
Tak jsem BaK rozehrál a jsem příjemě překvapen. Grafika ze screenshotů vypadá hůře než v reálu a příběh se jeví také slibně.
4Jab - Moredhelove tam meli ten hidden compound s magem a byli v prevleku, aby je nikdo nepoznal. Behem ty cesty do Krondoru o tomhle ziskavas hodne informaci a hra je v tyto veci opravdu propracovana. Na druhou stranu to muzes vzit pres druhou stranu mapy, Highcastle, Cavall Keep, Romney a po ceste nezazijes ani jeden souboj, protoze te tam nikdo neceka.
Pak i Moredhelové. Co si tedy vzpomínám. Ale máš to fuk. Jen to bylo zvláštní. Divočejší je na území západu právě jen to Zelené srdce.
4Jab - Nejsou to moredhelove, ale pirati z Quegu. Tvoje parta to zminuje, co pirati z Quegu delaji u Krondoru...jsou to zoldneri.
90210: Roztomilý edit. Těch peklomorů je kolem Krondoru přespříliš. Z logiky Feistova světa by to znamenlo zhroucení západního Království. :) Za běžných okolností žijí temní elfové daleko na severu (na těch sněžných pláních, kam se tak podíváš) a pak v Zeleném srdci (les na jehož západní výspě leží Crydee a ze severu je Elvandar).
4Drolin - Ne. Kdyz uz se Betrayal at Krondor necemu podoba, tak serii Realms of Arkania.
4Karasman - Cela trilogie GK (a psal jsem to tady do nekterych komentaru k jinym adventuram) jsou nejen podle me s prehledem nejlepsi adventury, vrchol zanru. Byvaly tak i vseobecne akceptovany, minimalne v 90. letech urcite. Pribeh a napeti je v nich proste neuveritelne silny, i kdyz adventury od Sierry zda se na databaze-her moc nefrci. Zkus si zahrat prvni dil.

Adventury ze serie s Tedem Murphym byvaji taky skvele hodnoceny (sbiralo to hry mesice ve Score), ale ty jsem bohuzel nehral. Kazdopadne se na ne asi tak 15 let chystam.
Zrovna GK série mě nějak minula (pamatuju si, že snad jedničku jsem kdysi zkusil, ale protože jsem neuměl anglicky, tak jsem toho hned nechal) a jak teď koukám na obrázky, tak se mi to vůbec nelíbí. Co je na tom tak super? To samý ty adventury s Texem Murphym, ty zdigitalizovaný videa mi přijdou hrozný.
Hmm to je zajimavy, ty stranky si projedu. S hrami pod DOS zadny problemy nemam, ale velky problemy jsem v mel s nekterymi hrami pod Wokna 95/98.

EDIT : Wow, jsou tam nektery hry, ktery jsem si vzdycky chtel zahrat. Under a Killing Moon, Pandora Directive i Tex Murphy : Overseer, Phantasmagoria 1,2. Asi udelam mensi nakup.:0)

EDIT 2 : Je tam i Gabriel Knight 2. To je "must have" pro ty, co to nehrali.
A hlavně na GOGu máš jistotu, že to pojede pod novými Windows bez složitého nastavování DOS Boxu a jiných kravinek. Mít víc času, do toho jdu, fakt mě mrzí, že jsem to tenkrát v dobách mé 486 nedohrál.
90210 - bacha na to, BaK nie je freeware!!! Uvolneny bol ako promo akcia pri vydani Betrayal in Antara, ale potom ho Sierra opat stiahla, a jeho freeware status uz neplatil. Bol to docasny freeware :)
Hra byla v roce 1997 k dispozici na stránkách Sierry zdarma ke stažení (promo pro hru Betrayal in Antara). V rámci Abandonware ji lze stáhnout zde, encyklopedie znalostí je tady.