@Garret (10.10.2022 22:06): Kdysi jsem to dohrál, hodně mě to bavilo, ale třeba na Quake 1 to nemá. Kdyby to bylo za polovic, tak neváhám.
Diskuze
@Chark (10.10.2022 21:05): je to fest. Asi jim zdražili elektřinu za provoz serverů... :)
@Garret (10.10.2022 19:23): 20 € je teda docela dost.
je to venku, k dostání u vašeho oblíbeného dealera!
kromě toho, že autoři jsou z Ukrajiny (takže Výzva) sloužil Chasm jako inspirace pro, dnes již legendární, boomershooter.
kromě toho, že autoři jsou z Ukrajiny (takže Výzva) sloužil Chasm jako inspirace pro, dnes již legendární, boomershooter.
@Tarhiel (26.07.2021 23:51): Grim Borough bolo slabšie než Cursed Land, ale stále ok.
@jvempire (12.07.2021 07:16): Cursed Land dohrané - príjemná jednohubka, také malé "DLC" za 80%.
Teším sa na Grim Borough.
Teším sa na Grim Borough.
@jvempire (12.07.2021 07:16): Ale to si ma neskutočne potešil - pri najbližšej príležitosti sťahujem :)
Cursed Land - čtyři nové a celkem povedené levely. Hrál jsem verzi pro PanzeChasm a na rozdíl od základní hry vše bez problémů (už je k dispozici novější verze, takže by možná šla celá hra?). Zpočátku vyšší obtížnost, ale jak je více munice a zbraní, tak je akorát. Levely pěkně navazují a přitom je každý jiný. Častěji jsou zastoupeny otevřenější prostory s více nepřáteli. Podrobnosti zde.
@Tarhiel (20.01.2021 18:47): díky za pochvalu a ještě jednou za tip na pěkný oldies :)
@Garret (komentář): Gratulujem k dohraniu, moc pekná recenzia/komentár, popísal si tam, myslím, všetko :)
Shareware demo Chasm som hral ako malý, bola to jedna z prvých hier, čo som hral, no celú som ju dohral asi za 2 večery v roku 2013 :)
Shareware demo Chasm som hral ako malý, bola to jedna z prvých hier, čo som hral, no celú som ju dohral asi za 2 večery v roku 2013 :)
@Tarhiel (14.01.2021 14:31): díky za tip!
Chasm Portable: - Compiled by David Szymanski :O (Develop of Dusk)
"This is the full version of Chasm: The Rift with various fixes/patches from all around the internet to make it as pleasent a DOSBox experience as possible. It includes the bonus levels, properly looping cd music, and a modified PS10 file that dramatically improves performance."
"This is the full version of Chasm: The Rift with various fixes/patches from all around the internet to make it as pleasent a DOSBox experience as possible. It includes the bonus levels, properly looping cd music, and a modified PS10 file that dramatically improves performance."
@Tarhiel (05.09.2017 16:49): Skús emulátor konkrétnej hardvérovej platformy namiesto emulátora DOS: http://pcem-emulator.co.uk/status.html
@Karasman (17.04.2018 13:01): OK, opraveno :)
@Všivák (komentář): Pěknej koment, ale oprav si "nemizý" nebo mi praskne hlava! :D
@GodOfTheSick (05.09.2017 16:25): Tak zisťujem, že hra z oldgames priamo po nainštalovaní nefunguje, jej rozhýbanie nejaký čas zaberie.
Ale vďaka, to som chcel vedieť, teda treba ich spúštať samostatne (pôvodne, pred rokmi, som mal nejakú verzi kdesi z abandonie, či odkiaľ, ktovie, či ich mala) :)
Ale vďaka, to som chcel vedieť, teda treba ich spúštať samostatne (pôvodne, pred rokmi, som mal nejakú verzi kdesi z abandonie, či odkiaľ, ktovie, či ich mala) :)
@Tarhiel (05.09.2017 16:02): Tak to potom stačí kliknout na zástupce :-)
@GodOfTheSick (05.09.2017 15:34): Mám ich z inštalátoru na oldgames.sk, sú tam.
@Tarhiel (05.09.2017 13:29): A máš je na disku ve složce s hrou? Musejí se stáhnout.
Mám otázku: ako človek rozohrá tie 3 prídavné epizódy? Sú súčasťou SP (teda po skončení pôvodnej hry sa pokračuje v týchto 3 leveloch), alebo sa spúšťajú akosi separátne?
Lebo po zabití finálneho bossa hra skončila.
Lebo po zabití finálneho bossa hra skončila.
@GodOfTheSick (31.08.2017 19:06): Opravdu :-)
@leebigh (31.08.2017 17:43): tak u čoboláků se zastavil čas, na ulož.to jsou balíčky i na současné systémy
@GodOfTheSick (31.08.2017 09:50): pod win 10 občas změny barev, balíček z Oldgames.SK funguje spolehlivě jediné pod XP.
@leebigh (30.08.2017 20:35): Letos jsem to v dosboxu hrál a funguje v pohodě. Ale něco jsem v nastavení měnil.
@leebigh (30.08.2017 20:35): Super. Tahle hra je neprávem zapomenutá. Kdysi jsem se u ní skvěle bavil a dohrál ji do konce. Škoda, že dnes nejde pořídit oficiálně na GOGu, Steamu atd.
Vyšel první source port for Chasm.
Nezkoušel jsem, ale že by mi to konečně umožnilo dohrání této hry, která pod DosBoxem ne zcela korektně funguje ?
Nezkoušel jsem, ale že by mi to konečně umožnilo dohrání této hry, která pod DosBoxem ne zcela korektně funguje ?
@PavelU (05.03.2017 13:03): To standartně používám. Příjde mi, jako kdyby měl dosbox problémy s podporou hardwaru. Na software rozlišení to běží slušně. Tak grafika je ale hrozná. V D-fendu snad zkusit všemožné nastavení.
@Všivák (05.03.2017 12:04): Nainstaluj si D-Fend - grafickou nadstavbu Dosboxu. Před pěti lety jsem to přes něj docela vyšponoval na použitelnou úroveň u Blake Stone.
Tak se mi to povedlo spustit plynuleji, ale zase mi přeskakuje obraz. Hratelný zatim jen na 320krát240
@Phoenix (02.03.2017 15:25): Používám verzi 1.7. Na 640 krát 480 to jede i na 64 bitovým systém na 5-15 snímků. Zkusil jsem víc verzí hry. Dosbox verze 0.74..
@Všivák (02.03.2017 15:12): Jak máš nastavený DOSBox (core, cykly, frameskip)? Jakou verzi používáš (ofiko, nebo třeba nějaký neofiko build)?
Spouštím to normálně přes dosbox, ale hra se mi hodně seká. Co s tím?
Tak jsem dohrál ten trojlevelový addon, tři levely mi zabrali asi 45 minut čistého času. Parádní zábava.
Jinak co se týče ustřelování končetin (a hlav), jestli mě paměť neklame, tak v základní hře chvíli trvá, než najde člověk granátomet, a bez ustřelování hlav není možné si se zombies poradit (krom útěku). V datadisku hraje ustřelování končetin také poměrně důležitou roli, protože se jedná o nejjednodušší způsob, jak si poradit s nepřáteli, ozbrojenými dvojicí energetických zbraní.
Jinak co se týče ustřelování končetin (a hlav), jestli mě paměť neklame, tak v základní hře chvíli trvá, než najde člověk granátomet, a bez ustřelování hlav není možné si se zombies poradit (krom útěku). V datadisku hraje ustřelování končetin také poměrně důležitou roli, protože se jedná o nejjednodušší způsob, jak si poradit s nepřáteli, ozbrojenými dvojicí energetických zbraní.
@Dan9K (25.03.2013 13:08): Já si to snad dám znovu, ty tři levely, které přidává patch, jsem nehrál.
Délka her je asi dost subjektivní záležitost, odvislá od zkušeností/stylu hraní/nastavené obtížnosti. A Exhumed byl z hlediska délky jednotlivých levelů IMHO extrém na druhou stranu.
Délka her je asi dost subjektivní záležitost, odvislá od zkušeností/stylu hraní/nastavené obtížnosti. A Exhumed byl z hlediska délky jednotlivých levelů IMHO extrém na druhou stranu.
Máte pravdu, ustřelující končetiny, to jsem opomněl. Ale zas tak zásadní mi to nepřijde :-) Já vždycyk automaticky střílím na hlavu, i když je to tý hře jedno :-)
Já jsem tedy hru hrál na poprvé, a přestože jsem hodně pomalý a všechno zkoukám do detailu, vždycky se radši vracím, než abych cokoliv vynechal, tak jsem to měl za dvě hodiny čistého času.
Co se týče té délky, tak jedna celá episoda mi trvala o něco kratčeji než jeden level třeba v Exhumedovi (jehož srovnání mě napadlo, neboť Chasm je taky částečně v Egyptě). A v Exhumedovi bylo těch levelů celkem 20.
Já jsem tedy hru hrál na poprvé, a přestože jsem hodně pomalý a všechno zkoukám do detailu, vždycky se radši vracím, než abych cokoliv vynechal, tak jsem to měl za dvě hodiny čistého času.
Co se týče té délky, tak jedna celá episoda mi trvala o něco kratčeji než jeden level třeba v Exhumedovi (jehož srovnání mě napadlo, neboť Chasm je taky částečně v Egyptě). A v Exhumedovi bylo těch levelů celkem 20.
@Dan9K (komentář): "V ničem Quake nepřekonává."
1) Nepřátelům jdou ustřelovat ruce a nohy (a nejedná se o prvoplánovitý gore, ale taktickou záležitost, jak by nás poučil Dolph Lundgren v Rudém Škorpionovi)
2) Ve hře jsou pasti (ano, v Quakovi občas také, ale tady šli autoři výrazně dál)
3) Čtyři diametrálně odlišná prostředí, kterým odpovídají odlišní nepřátelé
Za hodinu těch šestnáct levelů napoprvé opravdu nikdo nedohraje, to je jako říct, že Fallout má nic moc délku, protože speedrun trvá 25 minut. Tím, že už jsem hrál první Doom asi desetkrát, tak ho dnes proběhnu také dost rychle, ale to ještě neznamená, že je to krátká hra. A levely rozhodně nejsou titěrné.
1) Nepřátelům jdou ustřelovat ruce a nohy (a nejedná se o prvoplánovitý gore, ale taktickou záležitost, jak by nás poučil Dolph Lundgren v Rudém Škorpionovi)
2) Ve hře jsou pasti (ano, v Quakovi občas také, ale tady šli autoři výrazně dál)
3) Čtyři diametrálně odlišná prostředí, kterým odpovídají odlišní nepřátelé
Za hodinu těch šestnáct levelů napoprvé opravdu nikdo nedohraje, to je jako říct, že Fallout má nic moc délku, protože speedrun trvá 25 minut. Tím, že už jsem hrál první Doom asi desetkrát, tak ho dnes proběhnu také dost rychle, ale to ještě neznamená, že je to krátká hra. A levely rozhodně nejsou titěrné.
@Dan9K (komentář): "Graficky i enginově je hra na úrovni Quakea jedničky a v ničem ho nepřekonává." V Quake nejdou nepřátelům ustřelovat ruce a hlavy. :)