@Gordon (18.05.2021 21:28): Nepochybně, zvlášť když se mi při dodržení naprosto stejného postupu ta čeština u EP2 rozchodit podaří a u EP1 ne. :-/
Diskuze
Jestli ono to nebude mezi židlí a klávesnicí, u Chucka by mě to nepřekvapilo.
@tomi2k9 (18.05.2021 20:33): Já mám spíš dojem, že ta Epizode Two po mně na rozdíl od jedničky vyloženě jde. :-)
@Chuck (18.05.2021 20:10): Bude, já to teď zkusil u mladý na noťasu a funguje to v pohodě :D
@tomi2k9 (17.05.2021 18:37): Teď jsem vyzkoušel Epizode Two a české titulky bez problémů fungují, takže chyba "na mém přijímači" asi nakonec nebude.
@tomi2k9 (17.05.2021 18:37): Bohužel, už jsem tu hru i několikrát přeinstaloval a češtinu vkládal znovu a znovu a nic.
@Chuck (17.05.2021 16:40): Zkus tam tu češtinu zkopírovat celou a pak ten jeden soubor přejmenovat. Přece je blbost aby se ti začaly ukazovat anglický titulky, když tam nahraješ počeštěný soubory :D
@tomi2k9 (17.05.2021 14:49): Asi dělám a fakt netuším co.
@Chuck (17.05.2021 12:09): To je blbost. Děláš něco blbě :D Mě to tak funguje :)
https://ibb.co/4Sf1PGg
https://ibb.co/4Sf1PGg
@Gordon (17.05.2021 12:28): Takhle dopadají ti, co poctivě hry kupují. :-)
@Chuck (17.05.2021 12:20): Ještě ti poradím jinak, stáhni si pirátskou verzi na starší verzi enginu, tam ti titulky stopro půjdou.
@SilentWolf (17.05.2021 12:16): To byl stav, který byl před tou změnou, a tehdy tam nebyly titulky žádné....anglické, ani české. Já bych klidně bral i ten český dabing bez titulků, ale ten mi přeloží jen menu. Asi to nechám plavat, myslím, že o tolik nepřijdu.
@Chuck (17.05.2021 12:09): no a nedává smysl to udělat naopak? Soubor CZ zkopírovat a přejmenovat ho na AJ? Je-li tam ta možnost.
@tomi2k9 (16.05.2021 19:44): Tak jsem to udělal a jistá změna tu je....hra má tentokrát titulky, ovšem anglické. :-)
@Chuck (16.05.2021 19:30): Stáhni http://cestiny.idnes.cz/half-life-2-episode-one-0u2-/Hry.aspx?c=A081003_23554_bw-cestiny-hry_bw a z ní vyndej soubor closecaption_english.dat a přejmenuj ho na closecaption_czech.dat. Pak ho zkopíruj do složky Steam - SteamApps - common - Half-Life 2 - episodic - resource
@Bursoft (16.05.2021 18:45): Tak na to kašlu.
Pokud vím, tak rok nebo dva nazpět vyšel nějaký update enginu i s patchem na HL2 a mám dojem, že od té doby se musela hromada módu upravit, aby vůbec fungovala. Je možný, že žádná čeština teď v HL nefunguje, pokud na to nikdo nesáhl a nevydal update.
@Gordon (16.05.2021 14:12): I ty jsem zkoušel a bohužel stejná situace, tj. přeložené pouze menu, ale bez dialogů, ať už jsem nastavil "Pouze dialogy" nebo "Pro neslyšící".
@Sasakr (14.05.2021 23:45): Rád bych, ale ten od Fenix ProDabing mi počeští jen menu, ale ne dialogy.
Si tam dej dabing, ne? Ten většinou má i titulky.
Znáte někdo nějaký spolehlivý postup, jak do hry narvat neoficiální češtinu? Koukal jsem, že zvlášť u téhle epizody je to asi celkem problém.
@Malignus (03.02.2018 21:52): no tam to není o tom, že by to byla akce jako HL2, je to stealth, takže jde o to, aby hráči NPC nekazila hru. Podle mě je to dobrý rozhodnutí, ačkoli je to k smíchu, když se ta holka někde zdrží (zasekne u krabice) a enemák stojí u ní, kouká jejím směrem a nic se neděje. Ale tak stalo se mi to 2x za hru.
Jen před 15 lety bych čekal, že to bude vyřešeno jinak. Na druhou stranu, stealth byl vždycky o snížené AI nepřátel, aby se to vůbec dalo hrát.
Jen před 15 lety bych čekal, že to bude vyřešeno jinak. Na druhou stranu, stealth byl vždycky o snížené AI nepřátel, aby se to vůbec dalo hrát.
@Walome (03.02.2018 20:02): A je to pořád zábava?
@M.a.t.t. (02.02.2018 16:28): nejlepší jsou NPC neviditelné pro nepřátele :D jako třeba v The Last of Us.
@M.a.t.t. (02.02.2018 16:28): Souhlas. Takhle to je nejlepší. :-)
Na báze Alyx by mali fungovať všetci herní spoločníci - netreba sa o ňu prehnane starať, pretože to zvládne aj sama, ale súčasne jej treba sem-tam pomôcť, keď sa dostane do obkľúčenia. Je to rozumný kompromis medzi dnešnými nesmrteľnými NPC a NPC minulosti, ktoré takmer nič nevydržali, no o to radšej sa vrhali nepriateľom do cesty.
@mvp23 (02.02.2018 15:21): To jsem si myslel taky, ale nakonec mi ji odstřelili vojáci před nádražím z úvodu hry, když jsem čekal, až hackne bránu.
Já měl také za to, že nemůže zhebnout. Snad jsem to i kdysi zkoušel, co vydrží, ale nedávno jsem právě četl v jedné recenzi, že umřít může.
To jsou teda záhady...
To jsou teda záhady...
@M.a.t.t. (02.02.2018 11:11): Jop, mě umřela po tom co jí klatilo stádo zombie.
Nemáte pravdu, mohla zomrieť.
"Unlike other games that feature extremely vulnerable mission-critical characters, Half-Life 2 gives Alyx the ability to absorb a large amount of damage before death (due to the fact that her health regenerates extremely rapidly). It is still possible for her to die during combat however, and at several points the player is required to protect her from taking damage. Her death will result in a black screen fade and failure message, then the game will reload. It takes five simultaneous Overwatch Sniper Rifle shots to kill her, indicating that she can absorb an extremely high amount of damage. Alyx can often successfully defeat several enemies at once without the player's assistance, but she is vulnerable to multiple enemies mobbing her at close range, or to individual Combine Soldiers equipped with shotguns.
All games have unique messages when Alyx dies. For example: In Episode One, if she is killed, a message will say, "Alyx died." In Episode Two however, a message will say, "The Alyx Vance has died. Without her we cannot persevere." In Half-Life 2, the message is similar to Half-Life’s message: "Subject: Gordon Freeman. Status: terminated. Reason: Subject failed to preserve mission critical personnel." However, if Barney dies in Episode One after he boards the train (via cheats) the message will remain the same."
"Unlike other games that feature extremely vulnerable mission-critical characters, Half-Life 2 gives Alyx the ability to absorb a large amount of damage before death (due to the fact that her health regenerates extremely rapidly). It is still possible for her to die during combat however, and at several points the player is required to protect her from taking damage. Her death will result in a black screen fade and failure message, then the game will reload. It takes five simultaneous Overwatch Sniper Rifle shots to kill her, indicating that she can absorb an extremely high amount of damage. Alyx can often successfully defeat several enemies at once without the player's assistance, but she is vulnerable to multiple enemies mobbing her at close range, or to individual Combine Soldiers equipped with shotguns.
All games have unique messages when Alyx dies. For example: In Episode One, if she is killed, a message will say, "Alyx died." In Episode Two however, a message will say, "The Alyx Vance has died. Without her we cannot persevere." In Half-Life 2, the message is similar to Half-Life’s message: "Subject: Gordon Freeman. Status: terminated. Reason: Subject failed to preserve mission critical personnel." However, if Barney dies in Episode One after he boards the train (via cheats) the message will remain the same."
@mvp23 (02.02.2018 08:34): Byla těžce naskriptovaná.
@mvp23 (02.02.2018 08:34): Ne.
Pamatuji si, že Alyx nešla hráčovým přičiněním zabít, ale šla vůbec zabít ze strany nepřátel? Už mi to nějak vypadlo.
@Lukaskon (01.01.2016 20:23): sakra já teď nevím, ale asi jsem to považoval za kapitolu kvůli tomu jak je tahle část dobrá, obzvlášť když se dostane alyx do ruky brokovnice a začne hrát ta hudba a začně ten masakrální zážitek... :)
@Gordon (01.01.2016 18:34): Taky jsem si myslel, že kapitol je celkem šest. Naposledy jsem epizody hrál v době vydání a to už je hezkých pár let zpátky. Takže když jsem si kolekci HL2 konečně koupil přes Steam (v bláhovém domnění, že si otevřu bohatý Worskhop), užíval jsem si obě epizody skoro jako kdybych je hrál prvně. I proto mám možná tak vysoké hodnocení.
@Lukaskon (01.01.2016 15:22): Aha, já myslel že je to samostatná kapitola.
@Gordon (01.01.2016 15:08): V jakém ohledu myslíš? Hospital je součástí té městské (4.) kapitoly.
@Lukaskon (komentář): Nezapoměl jsi na Hospital?
@mvp23 (23.01.2015 20:55): A nejlepší je hra, která je dostatečně dlouhá, ale ani na chvíli není nudná;).
Jinak řečeno ani jeden z extrémů není ideální. Osobně mi už začínají vadit některé ultra uspěchané indie produkty, které mají skvělý potenciál, ale i díky relativní krátkosti jej nedokáží pořádně rozvinout (aneb hra končí právě v momentě, kdy začala nejvíce bavit a využívat pořádně všechny své trumfy). Na druhou stranu uměle natahovaná hra, jen aby si mohli autoři na krabičku napsat 50+ hodin, bez pořádného obsahu (drtivá většina dnešních sandbox titulů, ehm;)), je samozřejmě taky humus.
EP 1 mi přišel na epizodickou hru/"datadisk" a vzhledem k žánru dlouhý až až, ale pokud někomu přijde krátký (což dokážu pochopit, pokud hra baví, těch pár hodin uteče jak voda), nevidím důvod, proč by to neměl zmínit v komentáři. Od toho přece komentáře jsou, aby tam autor zmínil svůj názor.
Jinak řečeno ani jeden z extrémů není ideální. Osobně mi už začínají vadit některé ultra uspěchané indie produkty, které mají skvělý potenciál, ale i díky relativní krátkosti jej nedokáží pořádně rozvinout (aneb hra končí právě v momentě, kdy začala nejvíce bavit a využívat pořádně všechny své trumfy). Na druhou stranu uměle natahovaná hra, jen aby si mohli autoři na krabičku napsat 50+ hodin, bez pořádného obsahu (drtivá většina dnešních sandbox titulů, ehm;)), je samozřejmě taky humus.
EP 1 mi přišel na epizodickou hru/"datadisk" a vzhledem k žánru dlouhý až až, ale pokud někomu přijde krátký (což dokážu pochopit, pokud hra baví, těch pár hodin uteče jak voda), nevidím důvod, proč by to neměl zmínit v komentáři. Od toho přece komentáře jsou, aby tam autor zmínil svůj názor.
Budu se opakovat, ale lepsi hra, ktera je relativne kratka, ale ani na chvili neni nudna, nez nektere ultra natahovane produkty, ktere snadno spadaji do stereotypu.
@MarezCZE (23.01.2015 18:45): Pravda, krom té krátkosti mohli všechno vyčíst už původní hře a nemuseli se u EP 1 opakovat;).
Byť tedy Alyx si v první epizodě užijeme až moc...
"Alyx dělá vtipy"
Náhodou ale ten vtip se zombine je legendární:p.
Byť tedy Alyx si v první epizodě užijeme až moc...
"Alyx dělá vtipy"
Náhodou ale ten vtip se zombine je legendární:p.
@Jo_Do (23.01.2015 18:40): Predevsim je treba rict, ze se jedna o Half life 2. Coz mluvi za vse. Takovy ty keci co jsi psal nize to je jen vareni z vody rejpalu;)
Pročítal jsem si komentáře a chtěl jsem udělit pár pozitivů, ale bohužel , nebaví mě pořád dokolečka číst fňukání, že hra je krátká, Gordon nemluví, Alyx mluví, Alyx je předskriptovaná (ó hrůzo!!!), Alyx dělá vtipy, Alyx je nesmrtelná, atd. Já si snad budu muset tu hru koupit a napsat něco sám. Jen škoda, že si sám nemůžu udělit i pozitiv, určitě bych si ho zasloužil.
@HELLER (03.08.2014 16:20): JEstli bude fungovat, napiš postup sem nebo rovnou do Zajímavostí jako Ostatní. Pro ostatní :)
@HELLER (03.08.2014 15:31): Něco takového se mi stalo taky, ale nemám steam, už ani nevím jak jsem to opravil ale zkus přendat ze steamu anglickou verzi hry a pak do toho naistaluj češtinu, můžeš zkusit i aktualizovat grafické ovladače.
Nebo je možnost si stáhnout pirátsky, to mi zase zase pomohlo u hl1.
Nebo je možnost si stáhnout pirátsky, to mi zase zase pomohlo u hl1.
Ještě jsem dostal do pošty od uživatele návod, tak jej jdu otestovat.
@HELLER (03.08.2014 16:02): Sorry. to bude muset testnout někdo, kdo to má aktuálně instalované. Taky je tu ta blbá možnost, že už přestala čeština pro hru díky nějakým aktualizacím fungovat...
Jo. TO jsem udělal.
předpokládám, že jsi si stáhnul a instaloval do hry češtinu, protože hra samotná český překlad neobsahuje.
Nevíte někdo prosím, jak zprovozním české titulky do Ep. One ?
když dám Steam do ENG, tak titulky ve hře jsou anglicky ..
Když dám CZ steam, tak menu je česky, ale titulky u dialogů se neobjevují :(
když dám Steam do ENG, tak titulky ve hře jsou anglicky ..
Když dám CZ steam, tak menu je česky, ale titulky u dialogů se neobjevují :(
@PavelU (02.09.2013 21:20): díky :-) spousta materiálu!
@jazz1 (02.09.2013 20:37): Jj, tenhle mod je už klasika. Užil jsem si jej před lety dost.
Ale existuje řada dalších super modů. Pár dojmů z těch, které jsem před třemi lety dohrál k HL2.
@PavelU (30.11.2010 23:23): o Riot Act.
@PavelU (07.12.2010 02:55): o Mission Improbable.
@PavelU (12.12.2010 14:53): o Minervě a dalších čtyřech menších modech.
@PavelU (14.12.2010 20:08): o modu Dawn.
@PavelU (16.12.2010 01:39): o Call of Cthulhu: Dark Edges – The House (Ep1).
@PavelU (20.12.2010 21:04): o Strider Mountain.
A speciálně k Ep1 prubni toto.
Ale existuje řada dalších super modů. Pár dojmů z těch, které jsem před třemi lety dohrál k HL2.
@PavelU (30.11.2010 23:23): o Riot Act.
@PavelU (07.12.2010 02:55): o Mission Improbable.
@PavelU (12.12.2010 14:53): o Minervě a dalších čtyřech menších modech.
@PavelU (14.12.2010 20:08): o modu Dawn.
@PavelU (16.12.2010 01:39): o Call of Cthulhu: Dark Edges – The House (Ep1).
@PavelU (20.12.2010 21:04): o Strider Mountain.
A speciálně k Ep1 prubni toto.
skvělý mod pro HL2: Ep.One
Minerva: Metastasis
Minerva: Metastasis
Nenúti, len ukazuje možnosti ale bola by škoda ich nevyužiť :)
@Walome (14.07.2012 12:23): Nutí tě ho používat, protože fyzika je jedna z nejdůležitějších kladů hry. Být to jen střílečka bez logických fyzikálních puzzlů, nemělo by to takový úspěch. GG byla pecka, která spíše nutila používat více zbraní, více stylů hry. Jen tak dál :)
@Všivák (14.07.2012 11:19): Gravity Gun je největší vopruz. Hlavně Tě hra NUTÍ ho používat, což je děsná nuda.
@M.a.t.t. (14.07.2012 11:24): ámen, Half-life 2 mě bavil, ale od gravity gunu získala zábavnost na ještě větší síle
Co člověk, to názor. Já jsem ho používal jen v nejnutnějších případech.
Gravity Gun je najzábavnejśia zbraň v celej Half Life sérii, rovnako ako Portal Gun v Portali :)))
@tomi2k9 (14.07.2012 10:13): Je mi líto, jestli jsem se tě nějak dotknul, ale stojím si za tím. Kdyby to alespoň dokončili. Po pěti letech stále nevyšla třetí epizoda. Asi se bojí, že starší technologie by nepřitáhla tolik zákazníků. Nemam rád navazující seriály, protože mam pocit, že je tvůrci schválně protahují, aby do nich a mezi ně mohli nasekat více reklam. Konec mnohdy ani nepřijde, protože si tvůrci nechávají často otevřený vrátka do další série, a k dalšímu rýžování peněz. Situace v Left 4 dead je jiná, protože hra neobsahuje příběh.
Nikdy jsem nebyl velký fanda gravity gunu. Když jsem měl možnost vyřešit problém jinak, třeba jinou zbraní, udělal jsem to. Tady v první třetině na výběr neni, což mi přijde trochu svazující.
Ať žije pořádná akce!
Nikdy jsem nebyl velký fanda gravity gunu. Když jsem měl možnost vyřešit problém jinak, třeba jinou zbraní, udělal jsem to. Tady v první třetině na výběr neni, což mi přijde trochu svazující.
Ať žije pořádná akce!
@Matthias (14.07.2012 10:31): Promiň, ale říct že Valve to dělá, aby z hráčů vytáhli peníze je fakt největší kravina... Na to jsou tu jiný herní série, který vychází každej rok a nic se na nich nemění (COD, NFS apod.)...
@tomi2k9 (14.07.2012 10:13): klid, zase si to tak neber... je to jen pc hra
Všivák: No jasně, Valve je firma, která je známá tím že rejžuje prachy - proto všechny DLC do L4D apod jsou zadarmo... Za tu větu tam máš mínus a dej si facku... Stejně jako za to, že HL nikdy nebyl jen akční hra - logický úkoly jsou tam od prvního dílu. Prostě píšeš kraviny...
Všivák - Interiéry nebylY :(
@Dan9K (04.06.2012 03:41): to už mám dávno za sebou, několikrát. Ovšem nevylučuji, že se k ní po čase zase jednou vrátím:)
@Fingon (03.06.2012 17:36): no, to máš co dělat....já mám sice počítač nadupanej, ale konečně se snažím o dohrání Baldur's Gate :-)
@Dan9K (03.06.2012 16:24): mám na disku i dvojku:) Využívám ségřina lepšího počítače, v plánu je ještě Dragon Age: Origins - Awakening, Dragon Age 2 (ale tenhle díl mě po pár minutách hraní doslova odpuzuje), Vědmák (tam mě odpuzují boje), Fallout 3, možná Fallout: New Vegas, možná Oblivion... a asi si taky zahraju Mass Effect 3, až vydají opravený konec;)
Fingone, co se s tebou děje? Takhle nová hra?
@RNDr. Gunár Pavel (03.06.2012 14:01): hrál jsem jen Half-life 2 a Bloodlines, o dalších případech nevím. Každopádně souhlasím s Walomem, že mluvit nebude.
@Walome (03.06.2012 14:04): Ty voe, kdyby naráz začal mluvit, to by byl průser jak mraky.
@RNDr. Gunár Pavel (03.06.2012 14:01): A hlavně už v jedničce nemluvil. On prostě nemluví. A nebude, podle mě.
Fingon: Nemluvný Gordon jako důsledek omezení enginu? A co prostě diletanství proměněné ve featuru, třeba v Zeno Clash hrdina mluví a to je hra na Sourcu.
Nebo když si vezmeš id Tech 4, tak Doom 3 ani muk, ale Prey samá průpovídka. Chyba je prostě v autorech, ne v enginech.
Nebo když si vezmeš id Tech 4, tak Doom 3 ani muk, ale Prey samá průpovídka. Chyba je prostě v autorech, ne v enginech.
Matthias: Jó, tak jsem blbej, už jsem to konečně pochopil :D
Sorry za blbou formulaci. Ano, nesměla dojít.. když došla, nebylo prostě čím střílet a to stálo za prd :-)
.
Vodny: asi jsem hloupej, ale stejně mi to nedává smysl :-)
Na první pohled to je matoucí, ale chápu to tak, že "...nepřipadalo v úvahu, aby vůbec došla... " protože kdyby munice došla, nebylo by čím střílet. ;-). Ale je to dost neobratně formulováno.
Matthias: "Jenže furt nebylo téměř čím střílet. Munice bylo i na easy obtížnost jak šafránu a nepřipadalo v úvahu, aby vůbec došla... "
neodporuje si to trochu? Nebo jsem nepochopil fór? :-)
neodporuje si to trochu? Nebo jsem nepochopil fór? :-)
Fg: to ani ne, používáme to s kámošem a občas mi to ujede i mimo náš interní svět :)