Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Soft Enterprises

Německo
Založeno 1992, zrušeno 2003
Historie společnosti se počíná psát v roce 1991, kdy se Klaus Stenzel a Björn Heußner rozhodli vytvořit svou první hru na počítače Amiga, v té době se ještě sdružovali pod názvem Sceptic Design. Ve stejné době společně tvořili adventury Nicolai Beganer a Martin Hoffesommer, delší dobu na C64, později i na PC. Ke skupině se přidal grafik Adrian Maleska a všichni společně se začali zabývat nápadem Björna Heußnera. Tak vznikla v roce 1991 jejich první hra Brain Artifice. Krátce poté uskupení mění název studia na Soft Enterprises.

Rok 1992 patřil hledání nového vydavatele, který byl nalezen ve švýcarské společnosti Linel a ihned poté začali vývojáři posílení o grafičku Yvonne Rinnert a několik dalších jmen pracovat na několika projektech současně. Jednou z nich byla Björnova Rizor (Amiga), Thrash Patrol (Amiga) a Federation of Justice (PC).

V roce 1993 si však vývojáři uvědomili, že nelze pracovat na takovém množství projektů současně rozdělenými silami v několika mini týmech. Hrozící rozpad společnosti se na poslední chvíli podařilo zastavit a vývojáři se rozhodli začít znovu. Bohužel se vývoj a vydání The Hidden Below (1994) opozdil a hra tak byla považována za další z klonů Doom (1993) nebo Wolfenstein 3D (1992).

Protože lidé jsou nepoučitelní a svoje chyby opakují, byl rok 1994 znovu ve znamení tvorby několika her současně. Björn s Adrianem se chtěli orientovat na módní 3D hry a začali tvořit koncept k Project Paradise (1997). Další skupina prosazovala závodní hru ve 3D a tím se začala rodit Battle Race (1996). Yvonne s Nicolaiem pracovali na Whacky Wheelz, klonu Super Maria a někteří se podíleli na všech projektech současně. Mezitím vším všichni společně pracovali na reklamní XMAS Carnage (1994), která nakonec oficiálně nevyšla, ale na výstavě Computer '94 vyvolala poměrně velký rozruch a nadšení a vývojáři ji nakonec vydali pod vlastním jménem.

Jedna z posledních her, na které studio pracovalo byla akční Maddrax, která však nikdy nebyla dokončena z důvodu rozpadu společnosti. Zajímavostí je, že i když hra nevyšla, vědělo se, že případné americké vydání by znamenalo cenzuru hry, protože hlavní hrdinka hry přespříliš ukazovala odhalené poprsí.

Od roku 1997 pak patřila značka Soft Enterprises společnosti i3D Software AG, v jejímž představenstvu byli zakladatelé Soft Enterprises a do skupiny patřili i vývojáři casual a budgetových her Spielwert. V roce 2003 i3D Software vyhlásili insolvenci a to znamenalo konec i pro Soft Enterprises. Björn Heußner pokračoval v herním průmyslu založením nového studia L39 Studios. Martin Hoffesommer spolupracoval na vývoje her EA The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II, Command & Conquer 3: Tiberium Wars nebo Command & Conquer: Red Alert 3.

Kompletní přehled vydaných her (vývojáři):
Xmas Carnage 1994/PC
The Hidden Below 1994/PC
Battle Race 1996/PC
Project Paradise 1997/PC
Mah Jongg 1998/PC
Skout 1999/PC
Twisted Mind 1999/PC
Mah Jongg II 1999/PC
SE Jigsaw 2000/PC
Puzzle Trouble 2000/PC
Oktoberfest-Zapfer 2000/PC
Get the Bunny 200´1/PC
Explomän 2001/PC
Der Schuh des Manitu 2001/PC
Oil Tycoon 2001/PC
Mah Jongg III: The Ultimate Quest 2002/PC
Dragonfarm 2002/PC
Highland Warriors 2003/PC
Maddrax - nedokončeno (alpha verze) / 2003
Crash Court Cartoons 2003 - nedokončeno / PC
Project Darkside 2003 - nedokončeno / PC
Reality Deathmatch - nedokončeno