Ovšem najde se spousta věcí, které má Strikers lepší. V prvé řadě je to pro mě soubojový systém. Ne, že by mi tahový systém nesedl, ale nemá takovou dynamiku a akčnost jako tento hack'n'slash, který vás ohromí svou epičností komb, smooth gameplaye a naprosto luxusními show-time útoky, u kterých mi vždycky stály chlupy na ruce. Rovněž máme možnost si přepínat mezi postavami ve své grupě a ve správný moment i řetězit útoky, pro lepší poškození a buffy. Kromě těchto základních útoků máme samozřejmě k dispozici i persony a jejich schopnosti. Při vyvolání persony se hra "pozastaví" a můžete si v klidu zvolit, kterou personu a který útok použijete. Je to udělané tak, aby to nekazilo tempo, ale zároveň to trochu musíte dostat do ruky. Zpočátku totiž v soubojích budete neohrabaní, než si vše osvojíte a budete často i zmateni, ze všech těch ikonek a nápisů, co se objevují na obrazovce, ale dá se to celkem rychle naučit. Mohlo by se zdát, že jsou tedy souboje jednodušší než v původní Personě, ale opak je pravdou. Nepřátelé jsou vybavení větším množstvím HP a také početní převahou. Nicméně pro odlehčení, každý nepřítel má svou slabinu a je vám ukázána ihned.
Ostatní featury jsou značně zjednodušené. I zde můžeme cestovat do Velvet Room pro tvorbu a vylepšování nových person. Je to celkově přehlednější, ale na druhou stranu už se u toho nemůže tolik taktizovat. Bond systém se zúžil na jeden jediný a je takový pro všechny. Získávání zkušeností do bondu probíhá průchodem hrou při interakcích s bandou, ale také při soubojích. Za každý level up dostanete skill pointy, které si investujete do perků. A tohle je třeba věc, kde Strikers zaostává, jelikož bondy byly nedílnou součástí původní pětky, zde je to značně ochuzeno a docela mi to i chybělo. Ale zážitek mi to rozhodně nepokazilo, přeci jen pouto k postavám mi zůstalo a nemusel jsem si vytvářet nový. Samozřejmě všechny postavy jsou zpět (krom Yoshizavy) i s jejich původními hlasy, takže v tomto ohledu nelze nic vytknout.
Na příběhu se mi strašně líbilo, že jak si původní hra pohrávala s jedním globálním problémem a sice korupcí, tak i zde se řeší další problém...umělá inteligence a závislost lidí na sociálních sítí či celkově smartphonech. Původní metaverse sice byl zničen, ale dostaneme možnost probádat nový, který se zde nazývá Jails. V podstatě se až na pár drobností neliší od Paláců, tudíž je vaším úkolem se dostat přes všelijaké překážky, nepřátele a pasti až k vládci, kterému se říká Monarch. Do příběhu nám přibyli i dva noví Thieves, u kterých jsem se zpočátku obával, že nezapadnou, jelikož jsem byl zvyklý na původní grupu. Naštěstí jsou nové postavy zpracovány kvalitně a jsem rád, že byli do hry přidáni a bylo mi ctí s nimi prožívat nová dobrodružství.
Graficky je hra na chlup stejná jako pětka, což je ale plus, jelikož ten její osobitý styl se mi vážně líbí. Velkou proměnou prošly non-anime cut-scény, které jsou značně kvalitnější a rozhodně přibylo ještě více stylistiky pro všechny možné interakce. Ať už je to procházení menu, již zmíněné show-time útoky, all-out útoky či třeba baton pass. Soundtrack dosahuje stejných kvalit jako v původní hře a i když většina hudby byla přenesena, tak nová hudba při soubojích či při průchody Jails je rozhodně super.
Dohráno se všemi achievementy, lvl 99, herní doba 54 hodin.
Morgana: Uh, can I help you?
Sophia: ...A raccoon?
Morgana: Try a cat!
Morgana: Wait, DON'T try "a cat"!
Pro: JOKER & MORGANA, příběh, stylistika, epičnost soubojů, hudba, smooooooth gameplay
Proti: Bylo by fajn informovat, čím se skipují cut-scény