Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Josef • 35 let • ČR - kraj Ústecký

Komentář

Přejít na komentáře

Red Faction: Armageddon

  • PC 80
Ještě ve mě čpí dojmy z předešlého dílu Guerilla, který jsem dohrál zhruba před měsícem a už si tu vesele píšu komentář k dílu dalšímu. Sandboxová Guerilla byla sice lehkým překvapením, ale Armageddon jde dál a pokud by neměl v názvu Red Faction, tak by mě ani ve snu nenapadlo, že je to hra ze stejné série a od stejných tvůrců. Jediným spojením těchto dvou her jen Mason jako jméno hlavního hrdiny, neuvěřitelná destrukce ... a Mars.

Příjemným překvapením pro mě byla celková změna hratelnosti, i když na úkor svobody, která byla poměrně fajn v Guerille. Armageddon je sice přímočarejší, ale za to má filmovější nádech, což se u podobné akce – dle mého názoru – přeci jen hodí. Změna nepřátel z vojáků EDF na mimozemské, skákající potvory a občasně zfanatizované osoby je uvítání hodná. Jedním z velkých neduhů předešlého dílu totiž pro mě byl stále stejný nepřítel, ale v pokračování je tomu jinak. Změnilo se i ovládání zbraní na uvěřitelnější a i jejich počet se zvýšil, ale osobně jsem preferoval kombinaci samopalu, raketometu, pulsní odstřelovačky a vystřelovacího "magnetu". Právě hrátky s posledně zmíněným jsou asi nejzábavnější, fantazii se meze nekladou a není nad to, poslat na nepřítele část baráku, či ho rozprsknout o zeď nedaleko. Nechodí se jen po svých, ale ve velké většině kampaně dostanete možnost osedlat některý z mechanických robotů, malé plavidélko, či obřího pavouka s elektrickým výbojem.

Často si ve většině her řeknu něco ve stylu "do p*dele práce, ten zku*venej most je klasicky rozbitej a já to musím obcházet jak idiot". V RF: A žádný problém, noví Red Faction nejsou jen o ničení! Hlavní hrdina neustále měnící svou image disponuje fajnovou věcičkou na zápěstí, která umožňuje všechny zničitelné věci uvádět do původního stavu, což mě bavilo více než ničit a série postoupila v originálních vlastnostech zase o kus dál. Hratelnostně je tak hra na vysoké úrovni a po kampani, která na normální obtížnost (opravdu normální, ne jak v Guerille) zabere příjemných, i když příběhově natažených osm až devět hodin. Znovuhratelnost sice není veliká, ale drobný ničivý Challenge mód – otevřený po dohrání kampaně – je menší náhradou.

Red Faction: Armageddon překvapil. Vylepšování postavy v podobě drobných RPG prvků potěší a právě spousta změn, nových vlastností dá zapomenout na koridorovější mise, které nemusí každému sednout, jak p*del na hrnec. Z výše zmíněných důvodů o bod lepší hodnocení, než u předchůdce!

Pro: herní prostředí, nepřátelé, nadstandartní délka kampaně, používání mechů, ovládání zbraní, vylepšování postavy, uvěřitelné prostředí podzemského Marsu, ...

Proti: kvantum nepřátel, občasné bloudění v tunelech, natahovaný příběh, ...

+8