Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dragon Age: Inquisition – The Descent

  • PC 80
Tak tohle DLC mi navzdory očekávání fakt sedlo. Na jednu stranu nemám rád ve hrách dlouhé generické dungeony, ale na stranu druhou naopak miluju temné jeskyně a sestupování do neznáma. Tématika Deep Roads mě, stejně jako Moria v Pánovi prstenů, navzdory jejich nemastnému neslanému zpracování v minulých dílech velmi táhne. A tady tvůrci konečně trefili přesně to, na co jsem se těšil. The Descent umí parádně zabrnkat právě na onu strunu tajemna, kdy pomalu a postupně sestupuju hluboko a hluboko do podzemí a objevuju věci, které lidské (a elfské) oko nikdy nevidělo.

Začátek sice úplně nezaujme a chvíli to vypadá, že se budou ve velkém recyklovat assety z původní hry, ale stačí překonat první patra naleštěných trpasličí kobek a pak teprve začínají ty opravdové Deep Roads. Zhruba sedmihodinová hrací doba a DLC forma je pro takovou příběhovou větev přesně ten správný formát. Tvůrci přinesli menší příběh, který sám o sobě díky tomu, že je více kompaktní, funguje daleko lépe než hlavní dějová linka původní hry. Lineárnější putování Dragon Age velmi prospívá a tvůrci mají více prostoru jak pro samotné vyprávění, tak pro detailnější vyobrazení jednotlivých lokací. A čím hlouběji se hráč dostává, tím jsou lokace zajímavější.

Jednu z výtek bych směřoval k obsesi collectibly, které měli tvůrci potřebu rozházet na poměrně těžko přístupná a v té tmě často i velmi těžko viditelná místa. Není to sice nic, co by vyloženě kazilo hraní, naopak to docela hezky motivuje k detailnímu prozkoumání celých lokací, ale zbytečně to brzdí tempo a stačí jedno jediné chybějící ozubené kolo a už nelze naplno splnit dílčí vedlejší quest. Úplně by stačilo použít zvukové hinty podobně, jako je měla původní hra.

Druhou výtku bych směřoval k novým nepřátelům, kteří jsou sice nesmírně zajímaví, ale hráč se o nich a jejich způsobech přežívání v hlubinách mnoho nedozví. V tom vidím trochu zahozený potenciál stejně jako v samotném rozuzlení.

A rozhodně nelze nezmínit výživný souboj s hordami nepřátel zhruba v polovině hry, který mi řádně pocuchal nervy, stejně jako finální bossfight, který mě přinutil respecnout mága, protože jediný člen, který používal v týmu magické elektrické útoky, mi na konci původní hry pláchnul neznámo kam. 

Za mě dobrý. Deep Roads je jedna z nejzajímavějších věcí na celém Dragon Age a jsem rád, že jsem je konečně mohl alespoň z malé části zažít v celé své pompézní velikosti.

Pro: tajemno a atmosféra Deep Roads, hratelnost, nová výbava, zajímaví noví nepřátelé, tuhá obtížnost, Valta, finální dvě lokace, skvělá hudba

Proti: pomalejší rozjezd, nevyužitý potenciál, zas ty collectibly a zbytečné war table mise

+15