Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dragon Age: Inquisition – The Descent

11.08.2015
12.08.2015
kompatibilní
67
43 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Ve druhém příběhovém rozšíření Dragon Age: Inquisition se vydáme hluboko pod zemský povrch, abychom zjistili, co způsobuje ničivá zemětřesení, která ohrožují celý Thedas. Prozkoumávání rozhlehlé a fanouškům série dobře známé "Deep Roads" však nebude jednoduché, neboť zlověstní "Darkspawn" čekají za každým temným koutem chladné jeskyně. Poznáme nové postavy, odhalíme něco z dávné trpasličí historie a k dispozici jsou i nové zbraně a brnění.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
V Dragon Age: Origins mě Deep Roads příliš nebavily. Proto jsem k nim ve třetím díle přistupovala s jistou dávkou skepse, ale musím říct, že mě tenhle přídavek mile překvapil. Za největší plus považuji lineárnost téhle části hry, kdy postup někdy dost temnými a podzemními chodbami byl příjemným osvěžením od zbytku hry, kdy jsem se spíše pohybovala na otevřeném prostranství open worldu.

Ze začátku se mi zdálo, že se bude jednat jen o další lokace plných typických nepřátel ze světa Dragon Age, ale ke konci hra získala mysteriózní nádech (i když ten tak dlouho nevydržel), čímž si Descent získal moji plnou pozornost. Ani jsem neměla potřebu prostřídat toto DLC s něčím ze základní hry a rovnou jsem to za několik hodin i dohrála. Finální souboj sice nebyl kdoví jak dechberoucí a mně osobně přišel od zbytku docela nezajímavý, ale zato pohled na poslední lokaci v DLC stál za to. Velkým plusem je pak rozšíření zajímavého lore o Deep Roads a dvě NPC, která moji partu doprovázela a kupodivu mi nijak na nervy nelezla (na to, že to byli trpaslíci).

Co mě zklamalo, tak byla absence nějakých zajímavých vedlejších úkolů a úkoly byly vyplněné spíše sběratelskými věcmi. Věřím, že v této lokaci by šlo vymyslet i něco zajímavějšího než seber deset trpasličích hrníčků či stránek deníku.
+19
  • PC 60
Trpaslíky (až na Varrica )v Dragon age nemám rád. Nemám rád jejich kulturu, nemám rád jejich vzhled a už vůbec nemám rád jejich přechytralé kecy. A ano, uvědomuji si, že je to ode mě dost rasistické, ale k tomu jsem se již veřejně přiznal v komentáři na DA:O. A ještě k tomu všemu fakt nemám rád Hluboké cesty, i přestože musím uznat, že v předchozích dílech měly dost dobrou atmošku. Tudíž k tomuhle DLC jsem přistupoval s přivřeným okem. Hlavní dějová linka je však vcelku zajímavá, byť se mi to uvnitř těch temných síní příliš nelíbilo, přesto hra dokázala udržet mou zvědavost z toho, co vlastně je příčinou oněch nepřirozených otřesů, a to mimo jiné postupem do stále temnějších a hlubších míst. Ze začátku jsem dost trpěl. Lokace nezajímavé, souboje těžce průměrné a dva trpasličí průvodci typicky trpaslicky otravní. Jistý zlom však náhle přichází asi v půlce, kde však přichází totálně nadupaná a úžasná soubojová část, kterak máte za úkol zlikvidovat několik skupinek zplozenců bez možnosti uložení. A musím říct, že to byla jedna z nejlepších a nejtěžších bitek nejen DLCčka, ale i původní hry. I následná druhá půlka je lepší, Z části protože jeden z těch průvodců zajebe, chachachá! lokace dostanou zajímavější nádech a atmoška taky nabere grády. A ten zavěrečný souboj celkem ujde.
Trevor Morris mimo jiné složil další fantastický hudební theme, jenž je určen právě pro toto DLC, a které mi právě teď při psaní komentáře hraje v hlavě. A odvedl tu dobrou práci.

Ve výsledku se jedná vcelku zábavné DLC, jehož kvalitu hráč ocení asi až v té druhé polovině, která se mu sice bude dost líbit, ale bude nakonec rád, že může z toho podzemí zas vypadnout na denní slunce.

Pro: Hudba, příběh, některé souboje a lokace

Proti: Zprvu dost velká nuda, někdy nezajímavé prostředí a nepřátelé

+16
  • PC 80
Tak tohle DLC mi navzdory očekávání fakt sedlo. Na jednu stranu nemám rád ve hrách dlouhé generické dungeony, ale na stranu druhou naopak miluju temné jeskyně a sestupování do neznáma. Tématika Deep Roads mě, stejně jako Moria v Pánovi prstenů, navzdory jejich nemastnému neslanému zpracování v minulých dílech velmi táhne. A tady tvůrci konečně trefili přesně to, na co jsem se těšil. The Descent umí parádně zabrnkat právě na onu strunu tajemna, kdy pomalu a postupně sestupuju hluboko a hluboko do podzemí a objevuju věci, které lidské (a elfské) oko nikdy nevidělo.

Začátek sice úplně nezaujme a chvíli to vypadá, že se budou ve velkém recyklovat assety z původní hry, ale stačí překonat první patra naleštěných trpasličí kobek a pak teprve začínají ty opravdové Deep Roads. Zhruba sedmihodinová hrací doba a DLC forma je pro takovou příběhovou větev přesně ten správný formát. Tvůrci přinesli menší příběh, který sám o sobě díky tomu, že je více kompaktní, funguje daleko lépe než hlavní dějová linka původní hry. Lineárnější putování Dragon Age velmi prospívá a tvůrci mají více prostoru jak pro samotné vyprávění, tak pro detailnější vyobrazení jednotlivých lokací. A čím hlouběji se hráč dostává, tím jsou lokace zajímavější.

Jednu z výtek bych směřoval k obsesi collectibly, které měli tvůrci potřebu rozházet na poměrně těžko přístupná a v té tmě často i velmi těžko viditelná místa. Není to sice nic, co by vyloženě kazilo hraní, naopak to docela hezky motivuje k detailnímu prozkoumání celých lokací, ale zbytečně to brzdí tempo a stačí jedno jediné chybějící ozubené kolo a už nelze naplno splnit dílčí vedlejší quest. Úplně by stačilo použít zvukové hinty podobně, jako je měla původní hra.

Druhou výtku bych směřoval k novým nepřátelům, kteří jsou sice nesmírně zajímaví, ale hráč se o nich a jejich způsobech přežívání v hlubinách mnoho nedozví. V tom vidím trochu zahozený potenciál stejně jako v samotném rozuzlení.

A rozhodně nelze nezmínit výživný souboj s hordami nepřátel zhruba v polovině hry, který mi řádně pocuchal nervy, stejně jako finální bossfight, který mě přinutil respecnout mága, protože jediný člen, který používal v týmu magické elektrické útoky, mi na konci původní hry pláchnul neznámo kam. 

Za mě dobrý. Deep Roads je jedna z nejzajímavějších věcí na celém Dragon Age a jsem rád, že jsem je konečně mohl alespoň z malé části zažít v celé své pompézní velikosti.

Pro: tajemno a atmosféra Deep Roads, hratelnost, nová výbava, zajímaví noví nepřátelé, tuhá obtížnost, Valta, finální dvě lokace, skvělá hudba

Proti: pomalejší rozjezd, nevyužitý potenciál, zas ty collectibly a zbytečné war table mise

+15
  • PC 80
Je třeba si přiznat, že tohle DLC se mi zkrátka netrefilo do noty. Neoblíbené Deep Roads spojené s dungeon systémem. Já na tento žánr nikdy nebyl. Nicméně, je třeba ocenit, že to co si dal za cíl splňuje poměrně dobře. Trochu jsem se bál, že to bude spíše ve stylu nekonečných vln nepřátel, ale ačkoliv je to hodně o boji, bylo to poměrně vybalancované.

Není to však gameplay v čem toto DLC vyniká. Je to především skvělý desing úrovní - myslím, že toto je první hra, kde jsme konečně mohli pochopit JAK obrovská věc Deep Roads jsou - a hlavně vynikající lore. Je skoro až překvapivé, že DLC ke hře která se tolik točí kolem lidských problémů, elfí historii a toho jak jsou "praví" trpaslíci arogantní banda, je tolik zaměřené na bohatou historii a minulost trpaslíků. V závěru hry jsem se cítil skutečně epicky a téměř mě to stáhlo k tomu dát celou trilogii znovu za trpaslíky. Kdo se stará o slunce, když může být dítětem kamene.

Nicméně, abych přeci jen zmínil něco co se mi moc nelíbilo, tak to byli War Table pro Deep Roads, protože podle mě byl tak trochu....zbytečný? Postavíte pár mostů a pak je pár misí na kterých můžete grindit peníze a influence. S tím, že se pořád musíte vracet nahoru ačkoliv to nedává moc smysl. Hra se bez toho mohla obejít, případně dát přístup k War Table až na úplném konci DLC, což by mohlo sloužit jako závěrečná etapa.

However, The Nug King Rules.

I'm feeling very... judged.
+14
  • PC 65
Já jako fakt nevím. Už podle místního skokovýho hodnocení dokážete vyvodit, že tohle DLC je tak trochu rozporuplný. Mě se třeba nelíbilo. Přitom mám rád dungeon crawly a celkově Deep roads. Tak opět ve zkratce se vyjádřím, abych si tohle mohl taky odškrtnout.

S Deep roads se to má tak. Prostředí je sterilní, ale co by jste čekali od typickýho dungeonu? Jasně, převážně ke konci se DLC zlepší s výhledem na určitý lokace, ale určitě to není nic, o čem by jste psali domů. Tady jsem asi neměl očekávat víc. Je to přeci DLC s názvem The Descent.

Co mě osobně velmi příjemně překvapilo, tak už zmíněná hudba v ostatních komentářích. Příjemně potrhuje atmosféru a dokonce i na okamžik zapomenete, že ta story je vlastně absolutně bezvýznamná. Ne že by byla vyloženě špatně napsaná. Jen ničím hlavní dějovou linku nedoplňuje. Co se ale týče loru, tak pro kovaný fandy DA světa to bude jistě slušný porno. Osobně jsem ale fakt neměl trpělivost na pročítání stohů deníků.

Co bych ještě rád zmínil, tak je podivný rozhodnutí natahování herní doby DLC. Jistou formu war council máte totiž přímo i v Deep roads. Za (přibližně) 8 power si odemykáte maličký boční lokace, který vás odmění...collectiblem. V tom lepším případě nějakým sexy plánkem na crafting. Máte tedy šanci 50/50. Já byl vlastně za plánky i celkem rád. Slušně jsem doplnil výbavu. Dokonce i vycraftěný gear vypadá vcelku pohledně. Na druhou stranu si dokážu představit zajímavější aktivity, než je hledání ztracených trpasličích korbelů po Deep roads. Asi sto lidí, sto chutí.

A co závěrem? Tohle DLC můžeš s klidem vynechat. Nic podstatnýho neminete. Raději si zahrajte Trespasser a doplňte tak příběh k základu hry. The Descent teda bylo pro mě celkem ztráta času. Kdybych za to měl zaplatit jednotlivě, tak se asi zbičuju. Sorry jako!

Pro: nová výbava, Deep roads, soundtrack

Proti: Deep roads, sterilita, nákladné odemykání mini lokací, nesmyslné collectibly, "meh" hlavní příběh

+12