Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radomír Bobek • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Deep Black: Reloaded

  • PC 35
Deep Black Reloaded začal svůj komplikovaný vývoj jako U-Wars / Underwater Wars, po vlažném přijetí původní verze Deep Black se tvůrci rozhodli hru předělat a vydat jako Deep Black Reloaded (aby se následně rozhodli hru předělat pomocí dalších patchů, v pozdějších verzích hry je na některých problémových místech méně nepřátel či chybí minimálně jeden souboj s bossem).

Hlavním tahákem hry jsou mise pod vodou a používání speciálního háku (hackování některých nepřátel, otevírání cesty dál či stahování nepřátel ze souše pod vodu). Jinak se jedná o klasickou střílečku s důrazem na střelbu z krytu, vetšina nepřátel totiž na obtížnost Normal vydrží až nepříjemně mnoho zásahů (někteří klidně 10 a více do hlavy). Hlavní hrdina disponuje třemi základními zbraněmi, jedna z nich je ovšem totálně nepoužitelná pistole, kterou bohužel nejde zahodit a tím vyměnit za jakoukoli použitelnou zbraň. Krom oné pistole lze najít obdobně nepoužitelnou brokovnici, velmi slušný samopal, silnou útočnou pušku, sniperku a dva druhy energetických zbraní, plus až osm granátů. Přechodně je také možné používat raketomet a rotační kulomet, hlavní hrdina se ovšem s těmito zbraněmi pohybuje nadmíru pomalu.

Celá hra je jeden velký tunel, kdy není možné odbočit z připravené cesty (maximum je možnost odbočky do místnosti, ve které je možné sebrat náboje a pokračovat následně dále připravenou cestou). Narozdíl od kolegy Indiana se ovšem nedomnívám, že hlavním problémem hry je stereotyp (díky vysoké obtížosti, nutnosti krytí, pobytu pod vodou a bojům s bossy to není zase tak hrozné). Do tří čtvrtin hry se podle mého jedná o lehoučký nadprůměr, kdy člověk řeší "jen" problémy typu "opakování boje s jedním bossem po dvacáté" nebo "téměř nefunkční hackování nepřátel, u kterých autoři předpokládali jejich hackování". Problémy ovšem vygradují právě ve třech čtvrtinách hry, kdy se stává její dohrání na Normal nemožným úkolem (poprvé jsem přepnul na Easy kvůli pasáži se stacionární střílnou, kde boj s koleoptérou koření donekonečna nabíhající vlny nepřátel a tu tak není možné dostatečně rychle ustřílet). Volbu obtížnosti Insane tak považuji za špatný vtip (na Easy hrál i autor walkthrough na youtube).

Následují další i na Easy otravně obtížné pasáže, aby designérská blbost vygradovala tři kola před koncem. Jak jsem psal už v diskuzi, účelem je hacknout 4x body na dvou lodích a pak plavat pryč v "aréně", kde se dokola objevují podvodní roboti, co střílí plasmu (a u kterých nefunguje pořádně to hackování, které u nich pořádně fungovat má, protože strafují doslova jako o život). K tomu od začátku asistují dva odporně odolní raketometčíci a po hackování oněch bodů další roboti. Hnusná práce, více než hodina marných pokusů. Zbytek hry už je sice otravný méně, ale o Easy mám poněkud jiné představy.

Další problémy jsou proti výše uvedenému (celkem) banality. Boj nablízko je padlý na hlavu (po zmáčknutí jedné klávesy se spustí animace, u které je hlavní hrdina občas přihlížejícími rozstřílen na kaši, neb se není možné bránit), recyklace (a občas opět hloupý návrh) boje se stejnými bossy, střelba přes rohy betonových zdí (což občas dost pomůže), útoky některých nepřátel natolik rozhodí obraz, že se po dvou zásazích nedá mířit (což bývá občas osudné) a nepřátelé, objevující se odnikud po překročení čáry na zemi (případně totéž s jejich respawnem do překročení čáry na zemi, naštěstí vyjímečně). Bonusem je dost ošklivá grafika, módní rozmazávání kde čeho se na ní opravdu značně podepsalo.

Vyrobit po několika pokusech a re-releasech hru, která je (přes bezesporu zajímavé nápady) ve svých lepších momentech průměrná a v horších na Normal nehratelná je opravdu kumšt. Ale třeba bude Deep Black Reloaded Reloaded za další dva roky po překopání poloviny obsahu na alespoň 6/10.

Pro: nápaditost levelů pod vodou, pomalejší taktické přestřelky

Proti: otravná odolnost nepřátel, způsob jejich objevování, recyklace bojů s bossy, hrozná poslední čtvrtina

+11