Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

V pre-release verzi hry údajně bylo možné označit všechny jednotky na obrazovce a bylo od toho ustoupeno z důvodu rizika snížení hratelnosti.
V manuálu hry je na jedné z nakreslených map uveden Stormwind ještě jako "Stonewind".

Příběh

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 386 20 MHZ
RAM: 4 MB
VGA karta
HDD: 10,3 MB

Easter eggy

Warcraft I cheats: 
Pot of Gold - Gives 10000 gold and 5000 lumber to the player
Eye of newt - All spells are now be able to be casted
Iron forge - Research all upgrades
Ides of March - Brings player to final campaign sequence
Corwin of Amber - Enables cheats
There can be only one - Your units stop taking damage and deal 255 Damage
Crushing defeat - Instant loss
Sally Shears - Disables fog of war
Human# - Skip to human level (enter 1-12 for #)
Orc# - Skip to orc level (enter 1-12 for #)
Hurry up guys - Speeds up building/unit production
Yours truly - Win current mission

Ostatní

Už v této hře se pokusili vývojáři o diferenciaci jednotek, obou frakcí. Lučištník a kopiník jsou tak odlišeni dosahem a zraněním.

Podobně tak můžeme najít drobné, či vyraznější rozdíly v bojových schopnopstech, či kouzlech mezi Klerikem a Nekrolitou, Warlokem a Conjurerem, vodním elementálem a démonem atd.... Lze tak vidět, že Blizzard měl už od počátku snahu o větší diferenciaci jednotlivých frakcí, než jen pouhým barevným odlišením .
Dne 10.června 2016 do kin vtrhne filmová verze Warcraft inspirovaný slavnou sérií počítačových her.
Film je zaměřen na první díl slavné série Warcraft: Orcs & Humans.
Hra je výjimečná způsobem sestavování multiplayerové hry: Později téměř výhradně používaná varianta, kdy jeden hráč sezení založí, ostatní jej uvidí v seznamu a připojí se, zde neexistuje. Místo ní je implementováno takové schéma, že oba hráči v jednom okamžiku musí vstoupit do menu multiplayeru, načež se načte konfigurační obrazovka, kde se na možnostech hry podílejí oba hráči stejnou měrou; jakmile jeden nastavení potvrdí, až do schválení druhým vidí, jak druhý hráč po téže obrazovce hýbe myší; kurzor se zobrazuje se symbolem zákazu, který připomíná dopravní značku „zákaz stání“.

V odstavci výše je zmínka, že rozvržení, kdy jeden hráč instanci multiplayerové hry vytvoří, je používáno téměř výhradně. Toto platí pro sezení, jejichž účastníci se navzájem znají, resp. nejsou seznamováni k tomu určeným serverem vývojáře nebo vydavatele hry; zjednodušeně by se dalo říci, že to platí pro sezení nikoli internetová. Zbývající možnost pro tato „neinternetová“ sezení je tzv. dedicated server, kdy je, v zájmu vyššího výkonu (menšího tzv. laggování), jeden počítač vyhrazen jako server, který žádnému hráči nebude sloužit ke hře; tato varianta existuje jako možnost např. ve hře Half-Life.