Svět postihla apokalypsa, země se začala pomalu rozpadat na malé ostrovy. Mocní mágové tento rozklad dokázali zastavit, ale pouze za cenu, že budou navždy spoutáni se svými ostrovy. Jediný ostrov Uimoir je poznamenán neznámou magií, což přilákalo pozornost dvou válčících říší i ostatních mágů. Dosud se ale žádná výprava z Uimoiru nevrátila. S novou nadějí je vyslána další skupinka dobrodruhů, která je už při teleportování nešťastně rozdělena. Hráč začíná s jedním ze čtyř hrdinů a má za úkol najít ostatní z vyslané čtveřice a vyřešit záhadu ostrova.
Rage of Mages kombinuje RP hru s real-time strategií. Hra užívá pohled z ptačí perspektivy. Z RTS přebírá hlavně způsob ovládání jednotek, který je podobný tomu z Warcraftu 2. Jako základna funguje městečko Plagat, zde mohou hrdinové nakupovat vybavení, za zlaťáky trénovat své dovednosti a v hospůdce získávat nové informace, případně najímat žoldáky. Hráče prověří přes 25 úkolů a platí rovnice 1 úkol = 1 mapa. Mezi levely nejde volně cestovat a každý rozběhlý úkol se musí nejdříve dokončit.
Na výběr jsou pouze dvě povolání (kouzelník a bojovník), každé má originální dovednosti a vybavení. Kouzelníci se mohou naučit 24 kouzel rozdělených do 5 magických škol (oheň, voda, vzduch, země a astrální). Válečníci se mohou zdokonalovat v boji s 5 různými zbraněmi, včetně střeleckých. Dovednosti postav se zlepšují používáním dané magické školy nebo typu zbraně.
Multiplayer lze hrát po síti/internetu až v 16 lidech.
Pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat a v roce 1999 vyšel druhý díl Rage of Mages II: Necromancer.
@malarkey (17.08.2021 13:30): Zas až tolik ne. Měl jsem to dohraný během tří dní. Možná bych to ale dohrál dřív, kdybych nebyl tak zatvrzelý v tom nenajímat ty žoldáky. :D
Pro: Občas hratelnost, chytlavé, průzkum map, AI nepřátel, nakupování a prodávání vybavení
Proti: Občas hratelnost, žoldáci > nadupané vybavení, chaotické kouzlení a souboják