Následníckym vojnám netrvalo dlho, aby sa stali oveľa populárnejšími než ich predchodca.
Hlavný princíp ostal zachovaný, opäť tu máme príjmenú rozprávkovú kreslenú grafiku a tentokrát až šesť znepriatelených frakcií. Pribudla taktiež možnosť upgradovať niektoré budovy v ktorých sa trénujú jednotky, z toho vyplývala možnosť kúpiť silnejšiu verziu jednotky (najvýraznejšie sa to zaznamenalo v prípade drakov, ktorých bolo možnosť upgradovať niekoľkokrát).
Prim hry tvorí kampaň v ktorej zvedú boj o trón po svojom otcovi (odtiaľ aj podtitul hry) bratia Roland a Archibald Ironfist. Ako to skutočne dopadlo sa hráč môže dozvedieť v Might and Magic VI: The Mandate of Heaven, pretože tento titul na HOMAM 2 nepriamo naväzoval a odohrával sa niekoľko rokov po následníckych vojnách.
V dalším roce byla hra rozšířena datadiskem The Price of Loyalty.
Ok...zkusil jsem fheroes na obou kampaních, schválně jsem si bral horší scénáře (zrada, hrdina místo jednotek, artefakt místo armády do poslední mapy) a dal střední obtížnost. Technickou stránku a nové fičury musím pochválit, mají to fakt vymazlený, jediný co bych uvítal je možnost zrušení zprávy o ukončení kola s hrdinami, co mají ještě pohybové body.
AI je určitě upravená, v něčem lepší a v něčem horší.
V bojích třeba umí pozicovat jednotky, aby byly efektivnější (třeba draci zasahující dvě jednotky naráz atd), volí prioritnější jednotky k útoku, takže nezačíná likvidací střelců jako původní AI. Všiml jsem si scout hrdinů, kteří třeba používají více stacků těch samých jednotek.
Na mapě mi AI přijde otravnější. Například už se nedá plně použít strategie, kdy jste nechali nepřátelským hrdinou obsadit hrad, aby tam ponechal část své armády, protože to ne vždy udělá (asi to vyhodnocuje vzhledem k lokalitě a blízkosti vašich hrdinů).
Každopádně vanillu bez fheroes už teda hrát nebudu :)
AI je určitě upravená, v něčem lepší a v něčem horší.
V bojích třeba umí pozicovat jednotky, aby byly efektivnější (třeba draci zasahující dvě jednotky naráz atd), volí prioritnější jednotky k útoku, takže nezačíná likvidací střelců jako původní AI. Všiml jsem si scout hrdinů, kteří třeba používají více stacků těch samých jednotek.
Na mapě mi AI přijde otravnější. Například už se nedá plně použít strategie, kdy jste nechali nepřátelským hrdinou obsadit hrad, aby tam ponechal část své armády, protože to ne vždy udělá (asi to vyhodnocuje vzhledem k lokalitě a blízkosti vašich hrdinů).
Každopádně vanillu bez fheroes už teda hrát nebudu :)
Pro: hudba, mnoho scénářů, krásná grafika, není tak rozsáhlé jako třetí díl
Proti: občas dlouhé a stereotypní (některé scénaře)