Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

New World Computing

USA
Založeno 1984, zrušeno 2003
Společnost New World Computing byla založena v r. 1984 Jonem Van Caneghemem, jeho ženou Michaelou Van Caneghemovu a Markem Caldwellem. Prakticky celé její působení bylo zaměřeno na hry Might and Magic a jejich odnože Heroes of Might and Magic.

První hra, Might and Magic, Book I: Secret of the Inner Sanctum, spatřila světlo světa v r. 1986. Určena byla pro Apple II, načež v příštím roce byly uvolněny porty pro Commodore 64, Mac OS a MS-DOS. Hra byla tak úspěšná, že si firma mohla dovolit zafinancovat vývoj sequelu MaM II: Gates to Another World (1988). Třetí dílo, MaM III: Isles of Terra (1991), ve kterém byl kompletně přepracovaný herní engine, bylo k dispozici pro Mac OS, Super Nintendo Entertainment System a Sega Mega Drive, ale už od svého počátku bylo vyvíjeno primárně pro MS-DOS. Použitý engine se udržel i v následujících dvou pokračováních - MaM IV: Clouds of Xeen (1992) a MaM V: Darkside of Xeen (1993).

Po pětileté pauze, během které se studio soustředilo na rozšiřování větve HoMaM (viz níže), byl uveden Might and Magic VI: The Mandate of Heaven (1998). Charakterizován byl tím, že 2D grafika ustoupila ve prospěch trojrozměrné. Nastoupený trend pokračoval ve stejném enginu "kousky" MaM VII: For Blood and Honor (1999) a MaM VIII: Day of the Destroyer (2000). Přidanou hodnotou byla hardwarová akcelerace. Might and Magic IX, díl bez podtitulu, vyšel v r. 2002 a byl ve 3D už kompletně. Naneštěstí společnost The 3DO Company, která New World Computing dne 10. července 1996 odkoupila, jeho release uspěchala. Obsahoval tak spoustu chyb, a co je nejhorší, vývojáři NWC je nestihli opravit před svým rozpuštěním, ke kterému došlo z důvodu bankrotu 3DO v r. 2003. Společnost 3DO ještě stihla vyprodukovat spin-offy Crusaders of Might and Magic (1999) a MaM: Warriors of Might and Magic (2000). Druhý jmenovaný nebyl určen pro platformu PC, ale ani jeden z nich nebyl vyvíjen tehdy už divizí NWC. Práva na sérii MaM byla postoupena vývojařskému týmu Ubisoft Entertainment.

Hru mimo sérii MaM vydal NWC poprvé v r. 1990. Šlo o tahovou strategii s výraznými RPG prvky King's Bounty. Na jejích mechanismech se r. 1995 zrodil Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest, základní kámen druhé slavné herní série NWC. Produkt byl určen pro MS-DOS, později přišla optimalizace pro Windows 95. Jelikož hra byla úspěšná, v r. 1997 na ni navázal titul HoMaM II: The Succession Wars, v následujícím roce obohacený o datadisk Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty. Pak už následoval veleúspěšný HoMaM III: Restoration of Earthia (1999), do roka doplněný datadisky Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Základní hra se r. 2000 dočkala portu na Linux, práci odvedla skupina Loki Software, a její engine posloužil několika příštím titulům s označením Heroes Chronicles. Poslední díl série HoMaM z dílny NWC, HoMaM IV, se na pulty dostal v r. 2002. Na datadisky, opět dva, o názvech The Gathering Storm a Winds of War, hráči stejně jako v případě "trojky" nemuseli čekat ani 12 měsíců.

V reakci na rozmach Internetu se NWC pokusil o onlineovou multiplayerovou akční RPG Legends of Might and Magic. Projekt ovšem sklouzl do tradiční FPS. Uvolněn byl v červnu r. 2001 a vycházel ze série MaM.

Studio se vždy nedrželo zaklínadla "Might and Magic", zejména ne v době, kdy úspěch těchto her byl vysněnou přízní budoucnosti. V r. 1989 NWC dokončil tahovou strategii Nuclear War. Nebyla finančně úspěšná, nicméně z retrospektivního pohledu je na ní paradoxně nejzajímavější právě to, že není "MaM". NWC ve své rané historii některé hry kromě vývoje také jen vydával. Jedním takovým produktem je vesmírná tahová strategie Spaceward Ho! (1992).

Dne 10. července 1996 byl NWC odkoupen společností The 3DO Company. Ta v r. 2003 předala práva na sérii M&M vývojařskému týmu Ubisoft Entertainment a téhož roku 3DO zanikla; s ní i New World Computing.

Nejlépe hodnocené hry