Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Paul (08.10.2023 20:28): ano tohle je jediná lokace, která vypadá jakž takž. Stačí sejít do podzemí... Ale ok, beru že je to subjektivní. A abych nebyl jen negativní, tak hudbu to má super a atmosféru slušnou. Jen ta grafika. Baldurs Gate je proti tomu i v 640x480 masterpiece. Nepochopim proč Blizzard neudělal renaster i jedničky. Dvojka vypadá v nové grafice parádně.

A Devolution je ten mód co jsem myslel. Jen neumí škálovat UI. Nebo jsem nepřišel na to jak. Tím pro mě bylo vysoké rozlišení grafiky k ničemu když měl inventář na monitoru 3x3cm a na texty jsem potřeboval lupu.
Btw, aby mě někdo nechytal za slovo, lepší volba myslím především co se příběhu týká. Diablo jsem si při poslední hře naopak více než užil (obzvlášťe jedničku se svou temnou atmosférou a i když zastaralejším gameplay systémem, alespoň bez oněch "MMORPG" prvků- respawn nepřátel, absence klasické save/load, absence klasické smrti- které jsem si v poDiablo 2 ARPG prostě nikdy příliš neoblíbil). Ale kvůli příběhu bych to určitě nehrál.

Jinak právě vizuální styl jedničky se mi vždycky hrozně líbil (více než vizuální stylizace kteréhokoliv následujícího dílu, i když dvojka má samozřejmě blízko) a naopak jsem si říkal, že bych strašně rád viděl hru s podobným vzhledem, podobně temnou atmosférou, ale klidně o něco více komplikovanější a méně akční. Takové třebas Eschalon: Book I (či něco více komplexnějšího) ale se stylizací Diabla 1... jo to bych si dal líbit.
@Red (08.10.2023 23:04): Jo imo Revenant je lepší volba a za mě má mnohem poutavější příběh než nějaké Diablo (které sice má nějaké to lore okolo, ale vesměs hlavní zápletka je ve stylu... vylezl nám tu z pekla ďábel musíme ho zahnat zpátky odkud přišel). Revenant má nějaká klasická dějová/příběhová schémata, nějakou tu zradu, nějaké rozuzlení atd., nepůsobí jen jako něco navíc a akční složka je kór dost jedinečná. Ještě lépe bych možná zvolil Divine Divinity.
@Malignus (08.10.2023 11:20): jestli chceš hrát jedničku (což doporučuju, i dneska je super a graficky furt koukatelná, s Cobotem nesouhlas), tak hraj Hellfire verzi a dej si tam Devilution, je to dost příjemnej upgrade.

Jinak jo, jen kvůli příběhu bych to nehrál, ale první díl má dokonalou atmosféru/soundtrack/sound design a dvojka (ideálně Resurrected verze) zas skvěle odladěnou hratelnost a lepší příběh. Plus atmosféru má furt hodně solidní.
Jednička má za mě už zoufale hnusnou grafiku. A to i modem, který ji přepne do vyšších rozlišení. Nedávno jsem to zkoušel a teda brrr.
@Malignus (08.10.2023 11:20): Za mě nejlépe rozvíjí příběh dvojka. První dva díly mají skvělou temnou atmosféru a beznadějně temný příběh. Příběh je pěkný, ale primárně kvůli němu se to nehraje.
Čau. Poslední dobou mě nějak chytly aRPG. Má smysl hrát sérii Diablo kvůli příběhu? :-D
@pajmič (01.09.2023 18:53): Ponúkol by som sa na MP, máme aj dobre nalevelované postavy, ale mimo lanky na to treba všelijaké čachre cez Hamachi - ani jeden nám nefungoval, tak sme sa nakoniec fyzicky schádzali a hrali to po LANke, ktorá fungovala.

Problémy s padaním sme mali len občas.
@pajmič (01.09.2023 15:44): Trojka byla s přehledem nejtěžší Diablo :) Samozřejmě po vydání toho přelomového patche se to změnilo, ale do té doby byly hlavně závěrečné akty místy skoro "corpse run" a není divu, že nejúspěšnější build byl často čistý "glass cannon" DH, protože když tě cokoliv zabije na jeden zásah, nemá moc smysl řešil obranu. A Barbarian na Inferno potřeboval (v té době) vybavení hodně přes €100... Navíc díky obtížnosti byli i bossové dost zábavní - třeba Belial, a Diablo taktéž.

Jinak D3 jsem přestal hrát chvíli po dohrání datadisku... Naopak D2 (D2R) hraju dodnes.

U původního D by se hodil nějaký remaster - přece jen po technické stránce je to otravné (ani nevím, jestli je možné jednoduše hrát single multiplayer jako dřív - asi nejlepší herní mód - a už ani vlastně nevím proč...).
@pajmič (01.09.2023 15:03): Každý to asi vidí jinak a hodně záleží na tom, který díl jsi hrál první. Já dvojku a nedám na ní dopustit. K jedničce jsem se dostal až dlouho poté a ani ji nedohrál. Relativně nedávno jsem se k ní vrátil, dohrál ji a zvednul hodnocení. Dvojku u mě ale nepřekonala a nepřekoná.
Jednotka má pre mňa v srdci unikátne miesto, práve kvôli atmosfére a temnejšej, "realisicky" vypadajúcej grafike (vtedy mi taká prišla), ale dvojka tomu celému dodala rozsiahlosť, epickosť a podľa mňa ten žáner zároveň aj vyčerpala - (sú tam všetky základné prostredia, znalostný strom, množstvo kombinácii schopností a archetypy hrateľných postáv) nič prevratne lepšie v tomto subžánri už nevymyslíš.

Dvojkou považujem ten príbeh za ukončený a to, ako na to nadviazali trojkou považujem na úrovni kvality Terminátora 3 - nie je to tragédia, ale na predchodcov to nemá.
Já to mám tak nějak půl na půl. Jedničku mám rád pro její atmosféru a dvojku pro její rozsáhlost, propracovanější skilly a monstra.
Ja mam nejradsi dvojku, ale to proto, ze jednicku jsem nikdy moc nehral a dalsi dily me bubec neberou... Ale ze ma jednicka taky hustou atmosferu, to je jasny :) A treba Butcher se povedl mnohem lip nez Smith...
@veselykralicek (01.09.2023 15:32): Tu poslední připomínku brát s rezervou :) Ovšem oproti nadcházejícím dílům je to pomalu survival. :D Když vezmu v potaz, že ve trojce jsem mohl stát v houfu nepřátel, který mě jen lechtali. Tady jak tě zaženou do kouta jsi kaput.

@Jab (01.09.2023 15:34): Ressurected je velmi kvalitní remaster, dvojka mě sama o sobě ale nikdy nechytla, ikdyž vím, že je objektivně větší, přístupnější, akčnější. Ta atmoška dělá hodně, ale taky ta nepřeedvídatelnost dungeonů a ta pomalejší systematická hratelnost.
Nebylo by příliš velkohubé kdybych prohlásil, že Diablo 1 je nejlepší Diablo, které kdy bylo vytvořeno? Tohle není ARPG, tohle je horrorovej survival.
@adam.kulhanek (23.04.2023 22:59): Jo jo, to vím. To mi přišlo na jedničce vždycky docela zajímavé, že každá hra "generovala" jinak i questy, ve smyslu že nebyly tvořeny náhodným generátorem, ale pouze vybírala z určitého seznamu nějaký set questů pro hru (čili každý gameplay působil lehce unikátně), které navíc na ARPG byly vlastně docela fajn (Torchlight a většina dalších ARPG by se mohly učit, tam už questy bohužel opravdu dělal kolega náhodný generátor a byl to děs běs).
@adam.kulhanek (23.04.2023 22:59): přesně tak. Ono Diablo 1 má sice spoustu questů, ale generují se náhodně a v každé rozehrávce nejsou vždy všechny. Což je škoda, protože za většinu je jako odměna nějakej unikátní předmět, kterej hráči většinou vydrží do konce hry..
Díky za vysvětlení. Možná to někdy zkusím znovu projít, tentokrát za mága. V posledních letech mi vždy vždy stačilo nainstalovat, spustit, projít a se po Tristramu, pokecat s postavami, možná splnit první jeden či dva questy. To byla za mě ta nejlepší část Diabla, ten zbytek v podzemí jsem nikdy pořádně nepochopil a nedocenil:)
@Isair (23.04.2023 18:02): ano, jednička je i podle mě nejlepší diablovka (byť mi tam zase vadila ta náhodnost questů). Belzebub HD mod z toho dělá v podstatě dvojku, co se týče sejv systému a respawnu monster. Ale je zas HD, no..

Je pravda, že kouzla se mohly učit vsechny postavy, ale kouzelník je měl logicky nejlepší, anžto mohl mít největší hodnotu magie, růžím až 300, kdežto bojovník jen nějakých 45 nebo možná 50.

Ve dvojce mi strašně vyhovoval barbar, kterej měl hromadu pasivních skillů. Takže jsem měl Barbara na levelu 69 s tím, že absolutně všechno v pasivkách. Ani jeden bod v aktivní dovednosti. Což mě strašně zklamalo u trojky.

Tak aspoň doufám, že Diablo IV půjde ve šlépějích dvojky i v tomto, že půjde všechny body cpát do pasivních dovedností. Nebo mít třeba jednu používanou aktivku a tu stále vylepšovat a zbytek pasivky..
Je pravda, že v jedničce měl kouzelník i mrtě kouzel, byť některé ukrutně overpowered. Na druhou stranu já ani bojovníka nikdy nejel úplně čistého a vždy se pár kouzel ve stylu "paladin" naučil, takže to taky nebyla úplně nuda.

Každopádně jednička je asi stále moje nejoblíbenější Diablovka, jakkoliv je třebas ve vývoji postav hodně jednoduchá, je alespoň prosta takových těch "mmorpg" prvků, které mi ne úplně sedí (respawn všech monster při vypnutí/zapnutí, "nesmrtelnost hl. hrdiny", žádný save/load systém) a má skvělou atmosféru. Ale samozřejmě dvojka je taky hodně fajn a skill tree systém a množství postav to hodně zkomplexnil a vlastně čím jsem starší tím více Diablo sérii (resp. ty první dva díly) doceňuji, dříve jsem na ně koukal dost skrz prsty :), ale při poslední hře pár let zpátky mě to ukrutně chytlo.
@Red (23.04.2023 13:23): Obecně se mi daleko víc líbilo, že knížky s kouzly se kupovaly než učily při level upech, člověk se v podstatě mohl dostat ke všemu.

Ale o čem jsem mluvil. V jedničce ses naučil kouzlo na level 1, potom na level 2 - na level 2 bylo potřeba mít větší základní magii, aby se to dalo naučit, ale kouzlo pak bylo účinnější, rychlejší, mělo kratší cooldown a stálo méně many. Tudíž se opravdu vyplácelo si kouzla vylepšovat.

Ve dvojce (dalších jiných diablovkách i HD modu Belzebub pro Diablo 1) to funguje jinak. Kouzlo je na úrovni 2 sice účinnější, ale zároveň je náročnější na manu a taky se mu úplně debilně zvyšuje cooldown. Tím pádem pro mě postrádá smysl si kouzla vylepšovat. Raději budu používat Fireball na levelu 1, kterej stojí 10 many než na levelu 2, kdy stojí 13 a ještě čekám na cooldown.

Zato v jedničce lze s Fireballem na max levelu 15 udělat slušnou paseku i v pokročilejší fázi. Kouzelník má zásobu 600 many, Fireball stojí 3 a sesílá se v podstatě ihned, resp. cooldown je rychlejší než kliknutí myši.

A takhle to má vypadat. Kouzlo na vyšším levelu má být účinnější, levnější a rychlejší. A kecy o vyváženosti atd. jsou podle mě nesmysly. Proto jsem od dvojky a podobných dalších her začal hrát za barbara a podobné postavy. Ten systém kouzel je pak podle mě úplně nesmyslnej.
Za bojovníka by mě to stejně už asi nebavilo. Mág je fajn kvůli tomu portfoliu kouzel.
@adam.kulhanek (23.04.2023 09:19): je to tak, jsou to pěkní darebáci. Já na nich přišel při prvním hraní za bojovníka o spoustu životů, což jsem zjistil až zpětně. Oni právě neubírají moc, ale trvale, v tom je ta jejich zákeřnost.

Za kouzelníka tohle člověk asi vůbec neřeší, ale za bojovníka ke potřeba si na to dávat pozor..
@Drolin (28.01.2021 17:42): Ak budeš mať chuť, skús si Diablo 1 zahrať s modom Tchernobog.

Okrem toho, že tam prináša HD rozlíšenie a niekoľko nových charackterov, propídával tam veci z dvojky ako zobrazenie lootu na zemi + inventár v podobe obrázkov namiesto textu (nakupovanie tak ide oveľa rýchlejšie) a popridávali nejaké QoL vylepšenia.

My sme to po rokoch s kamarátom rozohrali len kvôli týmto úpravám a chytilo nás to, už máme postavy na leveli 40.

Je to taká príjemná mindless oddychovka, ktorú si zahráme cez LAN raz za čas.
D1 je zaujímavé hrať na Ironmana.
D2 hrať naivným spôsobom bola nuda už v dobe, keď to vyšlo, ale speedrunning je celkom fajn.
Budu muset také někdy dohrát, celé roky si totiž myslím že jsem hru nedokončil. V poslední době ale nacházím staré savy a jeden je s dohranou postavou :O
Na stará kolena jsem si oblíbil Diablo. Byla to jedna z prvních her, které jsem si koupil (v Levných knihách?), ale jako RPG mě to zcela zklamalo (oproti IWD a BG II). Dnes, když sérii vnímám jako remake Rogue (a druhý díl jako jeho hektičtější a více intentivní verzi), tak to nějak vše zacvaklo a bavil jsem se velmi dobře.

I když tedy, první díl byl na dva dny a druhý na přibližně týden.
D1 patri mezi hry, ktery pravidelne rozehravam/dohravam. Ted o vikendu nastal cas a cely jsem to dojel.. to nikdy neomrzi. A dal pokracuju v Hellfiru, kde je mimochodem hodne zrychlena chuze ve meste a navic i reseni pro kumulujici se zlato, jak se cituje pode mnou..

Zkouseli jsme s kamaradem multak a dostali jsme pomerne na prdel, coz bylo cool :) porod byl se ale spojit. I kdyz jsme meli originalky, tak to neslo. Resenim bylo si to za 10 babek koupit na gogu, kde to slape krasne..
@oldgamer89 (komentář): "Mezi ně patřily například nemožnost běhu a tím pádem zdlouhavé cestování, poměrně vysoká obtížnost a naprostý nedostatek místa v inventáři, které mi navíc ještě ubíralo kumulující se zlato. Pro někoho malichernosti, pro mě otrava."

Mnohé z toho rieši mód Tchernobog :)
https://www.youtube.com/watch?v=-3q8L4BMFE4

Hrávame to s ním teraz s kamarátom, je to historicky prvá (!) hra, ktorú hrám v multiplayer pravidelne, strašne nás to chytilo, momentálne level 42, mág, už sme na poslednej obtiažnosti, až zabijeme finálneho bossa, tak s tým seknem.
@Tarhiel (06.01.2020 18:15): Jj, ten jsem taky vetsinou hral.

@Han22 (09.01.2020 04:50): AFAIK klasickej save nesel ve dvojce, pokud bych jeste jednicku mel hrat, tak urcite za monka, na zkousku. Ve dvojce jsem za bojovnika nehral, dohral jsem to za kouzelnici a nekra a pokud bych to mel jeste nekdy hrat znovu, tak za druida. Nerad hraju za ciste bojovy charaktery.
@90210 (06.01.2020 17:45): S tím ukládáním nevím, nehrál jsem to asi 10 let. Monk mě nelákal, většinou jsem tyhle RPG hrál za nějakého fightera/paladina, dvojku teď hraju za barbara.
@Fatality (08.03.2019 21:52): Na rozdíl od Metra, tohle nikdy na Steamu oznámeno (a staženo z něj) nebylo. Nadto GoG často nabízí slušnou podporu starších her, na které Steam mnohdy dlabe (viz. Quake 1 bez hudby apod.), čili je GoG myslím ideální volba... na nějaké achievementy pak asi celkem sere pes ( to by se v prvé řadě musel angažovat Blizzard a ten si s tím pravděpodobně práci přidělávat nebude). Je hafo starých her, které jsou na GoGu dostupné a na steamu nikoliv, či se na Steamu objevily až mnohem později, takže bych z toho takovou trágu nedělal...

Ale ano, exkluzivita GoGu není nic nového, viz. takový System Shock 2, třebaže se jednalo asi o pouhý jeden měsíc. A ortel mu to nepodepsalo ;).
Timhle krokem si GOG podepsal ortel. Fakt nechapu, proc je to ke koupi jen na jedne sluzbe. Zaplatili Blizzardu ranec, aby to nemohlo byt na Steamu s achievementy a mody. Metro 2.