Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kubulo, mě stačil tvůj avatár (bafiky), kterého jsem /skoro/ lekla. :-D Nicméně, když jsem napsala, že je to Bafiky Baf - byla to spíše taková moje mentální poznámka na téma - Zuzano, survival horory asi nebudou tvůj šálek kávy.
Dobře, až dostanu nějakou sebedestrukční náladu, a budu prahnout po adrenalinu u počítače, určitě sáhnu po sérii Silent Hill. Však co byste chtěli.... vždyť i v té pochmurné Zóně jsem nevydržela více jak pár hodin. A to jsem se v noci ochomýtala kolem ohníčků s jinými stalkery. Bylo to romantické - opekli jsme párky (raději nevědět, z čeho byly), zabrnkali mi na kytaru...
Tak jest, Kubulus má pravdu Silent Hill 2 je o strachu z atmosféry a prostředí a ne o šílených monstrech.
Suzana: Zahrej si ten Silent Hill 2 a neremcej. To je hra o několik řádů nad ostatníma survivalama, žádný bafiky baf.
Mno hral som to v noci so sluchatkami. Nutno podotknut, ze som to hral v zime a mal som schvalne otvorene okno (cize izba bola fajne vychladena a ta atmosfera bola este lepsia). Napriek tomu mi to dvakrat strasidelne neprislo.
Zo zaciatku napinave (lebo lakacky), po chvilke uz len rezba. :)
O_o ....

Ihned v úvodu hry je hráč vyděšený na nejvyšší možnou míru - utíkat před milým monstrem přes palubu a dojít do bodu, kdy náhle vypne proud - a vy zběsile tápete do nejbližšího roku, aby vám nevpadlo nic do zad, zapínáte baterku a nestíháte kontrolovat všechny místa - ano, to byl moment, kdy jsem si rozsvítila lampičku a pootevřela dveře do pokojíčku. Je tady někdo, kdo mi chce říct - že ten moment NENI lekací? Milý dišputéři, nikde nepíši, že se mne atmosféra nedotkla, nýbrž že po čase vyprchala, přebita lacinými lekacími momenty.

Protože jak chcete definovat atmosféru? Tu snad každá hra, jen někoho to osloví více, někoho méně.

Marwel - při AiD jsem se střídavě lekala a bála tak mohutně, že jsem ani nezhasínala...a pak....nakonec jsem to stejně nedohrála :-) Mám jen jedny nervy! ;-)
Já si to u sebe vyhlásil jako "hru s nej. atmosférou měsíce" :-)
"Já teda hrál DS ve tmě se sluchátky na 24" monitoru a připadalo mi to atmosférický kulervoucně"
Pod tohle se podepíšu, jenom ten monťas byl 22" ;-)
Tma možná atmosféru nedělá, ale světlo jí *ničí*.
Já teda hrál DS ve tmě se sluchátky na 24" monitoru a připadalo mi to atmosférický kulervoucně, stejně jako např. Cryostasis, Stalkeři nebo teď Risen.
Tma automaticky nedela atmosferu. Hral jsem DS v noci a stejne mi to nijak neprislo. To i Doom 3 ma lepsi atmosferu a rekneme si to uprimne, atmosfera v Doom 3 je vsechno jen ne hororova.
Nechápu jak může někdo necítit atmosféru DS. Jsi to hrál ve dne s roztaženými žaluziemi a bez zvuku ne? :D
A mne to prislo presne naopak. Atmosferu jsem v Dead Space moc nepocitil, ale lekacek tam bylo na muj vkuv trochu prilis. Naopak Doom 3 neni lekacka vubec. A Alone in the Dark (tedy pokud myslite prvni dil a ne tu novodobou hovadinu) taky neni prilis o lekackach ale o perfektni atmosfere. Pro me nejlepsi survival horor.
2Suzana: Právě DS bych jako lekačku nebral. D3 je lekačka, DS staví na atmotféře. V tomhle s Tebou nemůžu souhlasit ;-)
Pro mě je Dead Space jednou z nejlepších her posledních let a asi nejlepší hrou roku 2008...první hra po letech, která mi připomněla System Shock.
DS je oproti Silent Hillům (zejména dvojce) jen prázdnota se silnou reklamu a vcelku zajímavými nepřáteli. Krom toho je to jedna z nejhorších her co jsem za posledních 5 let hrál. Ale je to naštěstí pro vás pouze můj názor :-)
Stejně jsem se nejvíce bála u Call of Cthulhu a Stalkera. DS sazí hlavně na ty lekavé momenty a tmu. Jo tma je fajn.

Nicméně, po poslechu samotného OST musím říct, že je kapku jednotvárný. Docela dobrý track má trošičku hutnější horůrek, sázející na ty samé věci, co DS.

Jinak, pro ty trochu zdatnější angličtináře. Docela hutný zážitek ze zatuchlé jeskyně.

Nahle v temnotě.
Suzana: Když to budeš chtít vědět, koukni do diskuze k DE někdy v květnu, kde jsem o tom diskutoval poměrně dlouho. Že je to laciný horor bych sice asi nejen já netvrdil, ale vše je otázkou individuálního vkusu, který rozhodně nikomu neberu.

Marwel: Jenže podle mě ji to nebaví nejen kvůli té linearitě, ale zřejmě ji ani nechytlo to, kvůli čemu tu hru ostatní mají v oblibě, tedy to, co jsem uvedl. Ten DE byl jen příkladem herního trápení, jinak s touto hrou vůbec nijak nesouvisí.
8-o

No tak je fakt, že jsem si odpověděla sama. Já horůrky ráda, ale laciné lekačky jsou nuda :-D. (ach....trápit se tedy nebudu) /horůrkem to přestalo být právě v tom momentu, kdy jsem to zabalila/

/indeed nevím jak jsi se cítil u DE, ale nevadí, popojedem/
Pokud ji vadi predevsim linearita hry, tak se asi tezko muze citit stejne jako ty u Deus Ex.:D Nebo ti snad prisel Deus Ex linearni?
Suzana: To je hrozně jednoduché - pokud Tě to nebaví, tak to pro Tebe asi cenu dohrát mít nebude, že? :-) S tou linearitou je to zčásti pravda, zčásti ne, záleží na tom, v jakém pořadí splňuješ jednotlivé úkoly a někdy jejich pořadí obrátit nelze. Jinak já to hrál dvakrát, takže bych Ti mohl říct, ať to určitě dohraješ, ale pokud se cítíš jako já u Deus Ex, pak se netrap a zabal to. Pokud si totiž nevychutnáváš tu hororovou atmosféru, velmi pěknou grafiku a stísněné zvuky, tak to asi nebude hra pro Tebe.
Jedna technicko-nepodstatná. Měla jsem možnost si zahrát cca 1/3 hry. Oceňuju pompéznost Ishimury,ale - byl můj pocit, že je hra striktně lineární (tzn. - je vždy jen jedna cesta, kudy můžu jít - respektive se po té samé často vracím zpátky, abych se dostala do jiné části lodi) správný? Jestli to má vůbec cenu dohrávat(nebaví mě to). Na bitky s bossem nejsem zvědavá, a vyústění příběhu jsem si taky někde už přečetla. (ale oceňuju začátek hry - strhující)
OST je fajn hororové.
Pivo: coze? dyt na ten sem nadaval jeste pred vidanim, jeden z nejtragictejsich obalu, predstavoval sem si ve stinu osvetlenou postavu :) ale obal k 2jce je celkem fajn...narozdil od chue jednotky :X

uz je jasna koupe PS3 verze(snad jen blazen by nekoupil :) i s Extraction Point a s Movem:), snad to zase jako jednicku otitulkuji :P
řešil tady někdo bug s obtížností? nedaří se mi fígl s HEX editorem, potřeboval bych helpnout
2jka ma byt vice akci, mene hororova...takze to trebas poserou jak u Conviction, ani bych se nedivil, to je pry v "mode", to sme jako vsichni podelani 15ti leti fakani? :X
Ve druhém díle je vždycky potřeba tak trochu očekávat zhoršení. Ale třeba zrovna ne.

Jinak když se tak ohlédnu za posledním půlrokem, jednička byla jedinou hrou, na kterou z těch všech vzpomínám nejraději. Buď začínám být vybíravý, nebo to herní nadšení postupně upadává. :-/
Mám strach, že to bude akční mlátička a ne plíživá hrůza :-(
No, možná si to zase koupím. Ale zdá se mi to trochu více komplexní a že si autoři berou moc velký kus a nemusí to dotáhnout do konce. Prostě mám pocit, že to vůbec nebude vypadat tak dobře a něco se pokazí :-)

dead space 2
Garret: Dead Space se snaží být ve všech ohledech téměř klasickým survivalem, plus mixem nějakých jiných her. Proto je ovládání takové atypické (dobře, pro ostatní třeba ne), protože chce ten starý feeling s jiným ovládáním přenést do nové formy. Z toho, co jsem hrál, se mi to vůbec nelíbilo. Víc v tom neni třeba hledat.
Dneska už se i strategie ovládají na gamepadu. 75% her se ovládá pomocí WASD. Risen není Silent Hill není Doom není Batman...
Paul: V poho. Akorát on zmiňoval, že ho otrávila kvalita hry, takže bylo jasné, že o vkus tu nejde. Možná jsi to v příspěvcích přehlédl.

Kubulus: No, design se mi líbil, ale tak chápal bych, že se ti nelíbí. I když Doom 3 měl o dost horší. Ale grafika? Vždyť na svou dobu byla perfektní.
S ovládáním jsem nějaké problémy neměl a nakupování....mě nevadilo, ale kdyby tam nebylo, tak by to moje hodnocení nijak neovlivnilo.