Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Hudba mi byla u DS ukradená (rychle se zapomene, já si nevybavuji ani jednu melodii), ale zvuky jako takové jsou parádní (ambientní, ve vakuu atp.).
WTF! Dead Space má jednu z nejlepších hudeb v počítačových hrách za posledních 5 let... teď už jen čekám, až se někdo pokusí odporovat... :-D
prd.. neznámého se člověk bojí ve stalkerovi, tady vytáhne provazovou pistoli a čeká xD
USER47: To je zrovna přesně moment, který jsem naprosto očekával. Vidím mrtvolu mutanta, kterého jsem nezabil já, tak první co mě napadlo, že na mě bafne :-)
Člověk se bojí hlavně neznámého, lekací momenty fungují jen párkrát, pak zcela ztrácejí smysl (proto je Dead Space cca od půlky hry spíše akcí, než hororem). Pokud někdo neumí navodit tu atmosféru neznáma (Penumbra, první Silent Hilly atp.) či nedokáže vymyslet spoustu unikátních a originálních lekaček, zpravidla sáhne k nepřiměřené brutalitě...

MtM: Pak naštvou hry, kdy do té mrtvoly vyprázdníš zásobník a jakmile se otočíš, ona ožije...
USER47: To já už se naučil z jiných her, že když na zemi leží něco co jsi ty nezabil, tak je lepší do toho preventivně vystřelit :D
Co je to za blbost, právě v Dead Space hudba NEpředpovídá, kdy na tebe co zaútočí, ledaže příšerku vidíš předem ty, což se v případě výskoku z ventilátoru nestane. Ale neříkám, že se to někdy od půlky hry nedá bezpečně předpovídat. ;-) Stejně nejnapínavější jsou ty dva zasraný momenty, kdy vás honí nesmrtelný mutant a vy si při tom ještě musíte promýšlet cestu. Ale chapadla zpoza rohu taky nejsou špatný. :-)
MtD: Často to tak skutečně bývá, ale v té scéně, kterou jsem měl na mysli, to právě hudba předem neprozrazuje, takže Ty si v klidu sbíráš munici a najednou rána, rozletí se mřížka ventilace a z ní vyskočí bubák. :-)
Chuck: Bohužel ve hrách jako dead space se skoro vše předvídat dá :) hlavně kvůli hudbě, která začne hrát pár sekund před tim, než na tebe někdo zaútočí. Výjmka jsou snad jen takový ty velký červi.
Fg: Všechno se přece předvídat nedá, to bys musel být ve střehu nonstop. Ta scéna, o které jsem tu psal, mě totiž vylekala i při druhém hraní, ačkoliv jsem o tom okamžiku věděl. Jinak po té závěrečné 12. kapitole získáš nějaké ty bonusy a můžeš si to zopáknout znovu. Ale jak to tak vidím, zřejmě Ti to nehrozí.
Marles: tez se tesim na ty minuska :)

Chuck: tak ja to vsechno predvidam i v hororech vim co kdy prijde jeste nez to prijde, proto se na to nedivam, pac je to pro me trapne ten zanr :D,jsou to beckove filmy a malo co je ok,ale kdyz sem byl mladsi tak sem koukal doma potme sam na Masakr motorovou pilou a to bylo celkem fajn, ted sem ale obrnenejsi nezz kdy predtim :), ted sem ovsem videl Mirrors s Kefirem a to byl dobry pocin...

MtD: nejvic, co sem se bal u hry byl Return to Castle Wolfenstein, ale je pravda, ze to uz je hodne let...Dead Space je strasne svetly, pomohlo by mu, kdyby ve hre byla vetsi tma, treba takovy Doom z toho tezi na maximum a tam sem byl trosku prikovanejsi, ale to uz je taky par let, asi by ze mne byl idealni akcni hrdina soucasnosti :D

btw. pokud ve 2jce pribyde vice nepratel a bude to vubec vice akcni, tak i to male kouzlo se vytrati uplne.....tak nvm, co z toho nakonec vypadne...

kolik to ma tedy kapitol pls? jedna mi zabere tak 30minut...a kdosi psal ze to snad vydrzi 15hodin a 30 kapitol to preci snad nema :D
Fg: Tak ono když už nějakou dobu hraješ takovéhle hry tak prakticky nemáš šanci se bát, nebo se leknout. Vzpomínám si jak jsem se dřív bál i u takového HL1, ale teď co si vzpomínám jsem se za poslední dobu bál snad jen u G3, protože jsem na každym kroku měl strach, že ta hra zase spadne :D:D:D (naštěstí to padání pak vyřešil community patch).

Tulareanus: To je pravda, přeci jen leknout se dá i třeba u pohádkové adventury :D
Intenzívny strach a zľaknutie sa, sú dve úplne odlišné veci, to len tak naokraj, aby reč nestála. :)
Já te celý projel jen s tou základní zbraní, kterou jsem měl namaxovanou. Jinou jsem neměl potřebu vyzkoušet ;-)
no kazdy tady basnil jak je z toho pripoprdeny strachy kdyz to hraje v noci ve tme a ja se ani jednou nelekl....navic za zbran se tam da povazovat jen 2, sou si vpodstate podobne takze jedna, jinak je to vse k nicemu...lokace jsou jakoby pres kopirak, takze nvm co je na tom aztak uzasneho
Spíš než strach tu je parádní atmosféra. Ta se ale bohužel s přibývajícím arzenálem a nepřáteli pomalu vytrácí.
kolik tadle hra ma kapitol? ja sem v sedme, davam tak jednu za den a cekal sem od toho mnohem mnohem vic...hlavne ten strach, ktery tu absolutne neni, to je na tom to nejvetsi zklamani :(
Něco vyloženě takového jsem nikde nečetl. Jenom že má být akční stránka hry vyšší na úkor té hororové.
Pokud budou nepřátelé nabíhat jak telata na porážku, tak ta dvojka opravdu ztratí původní kouzlo.
NL:Doom 4 by se zase mel navratit ke korenum 1 a 2jky takze opet vice akce...lol :D
Tužší možná, ale příklon a akčnímu pojetí mi vůbec nesedí :-(
Vypadá to, že ta monstra budou o dost tužší než v jedničce. To bude zase masakr! :-)
heh .. zrovna včera jsem osvícení viděl v HDčku :) kam se na to hrabe.. ehm.. cokoliv!
Obecně mi vyhovují ty méně explicitní výjevy. Pravda, je to otázka vkusu, dokážu však ocenit, když tvůrce netlačí na pilu potoky krve, ale spíše napětím, a jinými hezkými zneklidňujícími pocity. Jako příklad můžu uvést Kubrickovo Osvícení, které má tu, pořád zde omílanou, atmosféru. A to hutnou.

I ona legendární část hry ve Vampire (Oceanic Hotel), která dmsn z Kubricka čerpá, byla více děsivá, než zaseknutí v temném vesmíru.
Neříkám, že to byl vysloveně horor, ale napjatou a dusnou atmosféru to mělo. Ale myslím, že na téma "lekačky", "horory" a "strach" se tu už vedlo poměrně dost diskuzí a evidentně tu častá názorová shoda zrovna nepanuje.
"Když se chce někdo bát, lepší je na tohle "Condemned: Criminal Origins". Myslím, že mi to někteří potvrdí."
No zrovna tohle mi jako horor nepřišlo, 3 super lekačky, ale jinak prostě dobře udělaná vec. Hodně dobře, ale horor ne.
Jinak to máte stejné jako s filmovými horory, někdo se bojí u Texas chaisaw masacre (děsná nuda a sračka) a někdo má strach u Thingu ;-)
Ach... Cliffy, jeho temné fantasie mě vždy dostanou. (mluvíme o tom stejném chlapíkovi?)

Cliffovi píši, dopisy na pergamenovém papíře. Ve světle svící, husí brko smáčím do kalamáře, kde se zračí podivně rudá tekutina. Za doprovodu dark wave metalové hudby. Sem tam udělám kaňku, ale on určitě mou snahu ocení. Nakonec rudými rty políbím papír, pečlivě ho složím do obálky... jako post skriptum se ho vždy táži, zda dokončí trilogii Umění, nejúžasnější noir fantasy, jakou jsem kdy četla.

Tabula Rasa.

(to se můžou jít všechny lekačky, bafiky, zahrabat)
Insmouth.. vcelku normální městečko. Tamnější obyvatele mi nepříjdou od mých sousedů zas až tolik rozdílní.

Jinak má rada o mezilidských vztazích ze SH2 je za vlasy přitažená, ale rozhodně nikoliv přetažená. To ti potvrdí i Cliffy B, napiš mu :)
Kubulo: už to neřešte :-D. Původně jsem napsala, že po chvilce hraní mi to přišlo jako převážně lekačky - aneb - vždy jsem průchodem nějaké chodby, místnosti očekávala, z kterého rohu, roury,ledničky na mě vypadne nějaké roztomilé stvoření.
Naopak u Call of Cthulhu mě děsilo skoro všechno. Úžasní byli kupříkladu přátelští a ochotní obyvatelé Insmouthu... to je aspoň úžasné místo na dovču.
Třebaže jsem z kina, při návštěvě filmového SH odcházela mírně otřesena, momentálně nemám puzení se do takové hry pouštět. Ale teď nevím, co je zvrácenější... tvá rada, ohledně přiučení se mezilidským vztahům z her... je za vlasy přitažená.
Suzana: mě se spíš zdálo, že sis stěžovala na nedostatek atmosféry a naopak příliš lekaček. A na to je SH2 ta nejlepší terapie. Navíc se tam dozvíš i něco víc o mezilidských vztazích :)

Teda, měním avatara z části kvuli tvým antipatiím ke Scratovi, a teď ti nevoní ani Pan Foster (mimochodem dost uklidňující obrázek)? No, vracím se raději tedy zase zpět ke Scratovi, někomu se člověk nikdy nezavděčí *utírá slzy*
Suzana neremcá a má pravdu. Na každého amtmosféra v učité hře zapůsobí jinak - někdo se bojí více ve FEARu a někdo v Dead Spacu. A strach + bafiky není ještě atmosféra - já se ve FEARu cítil nepříjemně pokaždé, když jsem procházel nějakou rourou (že mě tam zmasakruje Alma), Dead Space jsem projížděl úplně v pohodě bez pocitu strachu (občas baf), ale ta kovová atmosféra a zvuky + stylové zbraně a mrzačení netvorů v prázdné vyvražděné vesmírné lodi, mi prostě přišlo atmosferičtější.

EDIT: Mohl bych se rozepsta více a lépe. Ale to nic nezmění na tom, že ta atmosféra na každého zapůsobí jinak. Není to nic přesně stanoveného.
Když se chce někdo bát, lepší je na tohle "Condemned: Criminal Origins". Myslím, že mi to někteří potvrdí.