Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Contract J.A.C.K.

Contract J.A.C.K. - Just Another Contract Killer

11.11.2003
59
55 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Contract J.A.C.K. (Just Another Contract Killer) je prequelem akční střílečky No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way. Hra jede stejně jako druhý díl na enginu Lithtech.

Toto pokračování se od svých předchůdců značně odlišuje, protože je zaměřeno na čistokrevnou akci, takže hráč již nemá možnost (nutnost) hrát stealth stylem. Hlavní postavou také není Cate Archer pracující pro UNITY, ale John Jack, který pracuje pro H.A.R.M.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Jelikož mě série No One Lives Forever bavila po všech stránkách, rozhodl jsem se zahrát si i tuto FPS, vyplňující prostor mezi oběma předchozími díly. J.A.C.K. je ale úplně jiný. Liší se nejen v pohlaví ovládané postavy a jejím zaměstnavateli, ale i v celkové herní době a především zcela akčním pojetím bez jakýchkoli stealth prvků.

Hudba i hlavní menu pokračují ve stejném stylu, ale hned od prvních okamžiků je jasné, že tohle bude úplně něco jiného. Jelikož jsem už nehrál za agentku z UNITY, ale za nájemného vraha, pracujícího pro H.A.R.M., zmizely veškeré speciální serepetičky, mezi které patřil třeba fotoaparát ve rtěnce. Nevím, proč John Jack nemohl mít alespoň jedno takovéto udělátko, ale je pravda, že by se to k němu asi ani moc nehodilo. Humor, který je typický pro NOLF sérii se zde objevuje také, ale už ne v takové míře (potěšil plakát s vypsanou odměnou 1 000 000 dolarů za Cate Archer).

Jediné, co se téměř každou misi mění, jsou lokace. Díky speciálnímu náboru jsem se tak podíval na Maltu, shodou náhod také do vesmíru a k mému překvapení jsem navštívil dokonce i Československo, i když nevím, kde vývojáři z Monolithu přišli na to, že se zde vypouštěli rakety na Měsíc.

Co na tom, že zámky na skřínkách či krabicích urazím pěstí (John je opravdu silák), ale že se nepřátelé šinou po desítkách ze všech stran po každém druhém kroku, a to i ve vystřílených lokacích, to mě opravdu štvalo. Několikrát jsem si říkal, kde se sakra furt líhnou.

Závěr mě vcelku pobavil, ale nejdřív jsem si říkal, jestli si někdo ze mě náhodou nedělá srandu. I když to není úplně ono, stálo za to si tento titul zahrát, ale jeho opakování, na rozdíl od předešlých dílů, neplánuji.

Pro: hudba, humor, nábor, některé lokace

Proti: jen akce bez stealth prvků, nepřátelé se objevují všude a pořád, chybí speciální serepetičky

+20
  • PC 65
Herní výzva: Pokračování příště!
Podle zdejších ohlasů se dalo čekat, že vývojáři dovedou hru do naprostého absurdna. Když si to vezmete v kontextu z univerzem NOLF. Jestli znáte filmy typu Komando nebo Rambo 2-3, tak budete vědět, o čem je řeč. Parodie. Parodie na střílení, na válku. Jako, že hrdina všechny trefí a jeho ne. On všechny přechytračí a oni jsou jen na odstřel.

Už když hrdina na začátku přetrhne provazy, tak je jasné, kam se hra bude ubírat. Nejdřív zastřelíte mafiány. Potom na zkoušku spoustu panáku z Harmu. Aby jste se přes spoustu udatných Čechoslováků dopracovali až k Italům. Jediné, co vám stojí v cestě je omezený zásobník a jeho neustálé otravné přebíjení. V téhle hře se pořád a celou dobu střílí. Střílíte pořád ty samé nepřátele.

Střílení mě dost bavilo. Hra krásně odsýpá. Nepřátel je hodně a jsou krásně pitomí. Je to výbornej relax. Do toho opět dost vydařený humor. Co na tom, že to není jako původní NOLF, když se podíváte do vesmíru. No dobře, při vzpomínce na detailní a vymazlenou hratelnost předchozích dílů jsem trochu zamáčkl slzu. Alespoň, že to má nový název.

Hra je to teda dost krátká. Pohých 7 kapitol. Na střední se to dá v pohodě projít za dva večery. Alespoň to nezklouzne do velkého stereotypu. A to taky díky bezproblémové grafice a perfektní hudbě. Jen ty lasery si hra mohla odpustit. A ovládání vehiklů je stejně debilní jako v minulém díle.

Celkově je to docela dobrý přídavek, odbočka. Dobře se tady střílí. Možná fakt dobře, že to není delší.

Pro: zábavná parodie na akční filmy, hudba, humor, naštěstí krátké

Proti: jeden druh nepřítele

+20
  • PC 20
''You gotta be kidding me..'' (John Jack)

Tak, konečně je to za mnou. Této strašlivosti jsem se snažil dát šanci několikrát po celou dobu hraní, úplně jsem z podvědomí vypustil nějaké NOLF univerzum, ale prostě bohužel, je to bída a není dokonce ani naleštěná.
Od začátku mi Contract J.A.C.K. něco připomínal. Až někdy v půlce hry jsem si uvědomil co. Toto je prostě jen další díl Die Original Moorhuhnjagd! S tím rozdílem, že hráč coby střelec se umí navíc po obrazovce sám o sobě pohybovat ještě dopředu, doleva a doprava a místo slepic zde poletují vojáci. V tomto pokračování série při sestřelení ale nekvokají, spíše to vypadá, jako by se snažili napodobovat lidskou řeč.
Tlačítka pro pohyb vzad, skok, skrčení nebo přebíjení jsou zde naprosto zbytečná. Stejně jako množství zbraní. Na co mi jsou čtyři druhy samopalů, které se mimochodem chovají všechny úplně stejně, když i brokovnicí odpálím tu nejvzdálenější ''dvacetipětibodovku''přes půl mapy na první dobrou?
Level design je trapný, téměř vždy se jedná o budovu s několika místnostmi, které procházíte v rámci daného kola neustále dokola tam a zpět, akorát se vám vždy otevřou jiné dveře. To akorát neplatí pro poslední misi, kde pro změnu utíkáte nebo jedete pořád rovně. Vojáci vám nabíhají přímo do zaměřovače snad po desítkách, chovají se jak papíroví draci, AI 0 (slovy nula), neprůstřelné vesty leží na každém rohu, garantovaný humor abych pohledal, grafika je docela o ničem. Dále, herní menu, in-game videa a příběh celkově - naprosto odfláknuto. Délka hry minimální (díky bohu!), ovládání vozidel strašné.
No, stačí, nadsázku chápu, nejsem zaujatý a už vůbec ne náročný. Na odreagování si někdy rád pustím nějakou brakovou střílečku, pro příklad uvedu nedávno dohranou Operation Thunderstorm. Ta ode mě dostala fešných 35%, nutno podotknout že naprosto spravedlivých, a přitom byla v mých očích jednou tak zábavnější/lepší než ''toto''. Co z toho tedy plyne? 20%.
5% za přítomnost Volkova, 5% za konec a zbylých 10% za, na tuto hru, naprosto pasující hlášku ústřední postavy v BOMBASTICKÉ Československé kampani (viz úvod a konec komentáře). První zklamání od mých oblíbenců Monolith Productions.

''You gotta be kidding me..'' (oldgamer89)
+19
  • PC 50
Predtým, ako som Contract J.A.C.K. začal hrať, som vedel, že to rozhodne nebude také dobré ako pôvodný NOLF 2. Ale toto som od Monolithu nečakal. Nesympatický hlavný hrdina, klišovité lokácie použité v kdejakom béčkovom akčnom filme prispôsobené frenetickému a bezmyšlienkovitému tempu, dementný príbeh, uletený záver a predovšetkým chýbajúca atmosféra predchádzajúceho dielu - to je len malý výpis charakteristických znakov tohto nepodarku. Od úplného prepadáku túto hru zachraňuje len všadeprítomný humor, skvelý dabing a relatívne krátka hracia doba, počas ktorej sa vám hra nestihne sprotiviť totálne. Lebo občas to grády malo, škoda len, že absolútne iné, ako sme všetci očakávali.

Pro: Dabing, humor, hracia doba

Proti: Chýbajúca atmosféra predošlých dielov, bohapustá akcia, príbeh, záver, neoriginalita

+16
  • PC 50
Představte si původní No One Lives Forever jako 2,5 hodinový film - zábavný, plný vtipných dialogů a originálních nápadů. NOLF 2 má oproti tomu stopáž řekněme 105 min., objeví se nové postavy a nápady, ale přestože je kratší, nepobavíte se u něj tolik. A teď si vezměte Jacka, to byste v kině strávili cca 50 min. a bylo by to zatracené nastavování kaše plné jen střílení. Ne, vážně, v celé hře jsou asi tak čtyři enginové animace a stejné množství hlavních postav!!! V podstatě jsem se u hry i do jisté míry bavil, ale jinak vedle předchozích dílů působí těžce chudým dojmem. Škoda.
+11 +14 −3