Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já teda mám raději Don't nod styl/writing, na druhou stranu od Deck jsem hrál pouze Before the Storm a ten mě zrovna dvakrát nezaujal (byť to bylo i tématikou, takové to vaření z vody, jsem do toho ani nešel s velkými očekáváními a taky jsem nic velkého nedostal a nadto i gameplayově to bylo takové ukrutně utahané, nudné, vatové tam, kde v jedničce byly zajímavé hrátky s časem, tady vlastně není a ani nemohlo být nic, jen nudné hledání/shromažďování předmětů apod.). Ale od True Colors si na druhou stranu slibuji více, ten vypadá dost zajímavě a jakkoliv mám Don't nod style rád, writing Deck Nine taky nebyl vůbec špatný, jen v případě Before the Storm je imo pohřbila až přílišná limitovanost zadáním (prequel, Chloe, stejné prostředí a příběh, který už vlastně hráč zná, tudíž ho ani tolik netáhne/nezajímá... alespoň v mém případě tomu tak bylo).

A Double Exposure mě také na první pohled docela navnadilo, byť též první věc co jsem si řekl... "ty vole zase mrtvá kamarádka, tomu se už říká fakt pech :D" + samozřejmě zahození smyslu jedničky, kdy se Max vlastně v ničem nepoučila (byť teda na druhou stranu asi záleží jaký závěr tam bude brán jako kanonický).
@Marles (10.06.2024 18:32): Já teoreticky taky, ale zase jsem si žádné LiS neužil tak jako to první a bylo to primárně kvůli mechanice vracení času a myslím, že tvůrci chytře odhadli, že kdyby vrátili vracení času bez Max byla by to marketingovaná sebevražda.
@BINGMAN (10.06.2024 07:57): Aj za mňa sú posledné epizodické hry od Deck Nine než od Dontodu a ako vidíš, nie som v tom zďaleka sám. Inak k tomu čo spomínaš, že Deck Nine má na teba až príliš americký štýl, skôr by som sa na to pozrel z opačného uhla. Tie hry sa predsa odohrávajú v Amerike a hoci je prvý diel Life is Strange mojou srdcovkou, v v detailoch bolo skrátka cítiť, že ho nepísali Američania.
Taky bych byl radši, kdyby nechali Max být a šli po nových postavách/situacích/prostředích. Už s True Colors se to Deck Nine povedlo. Vzhledem ke kvalitě předchozího dílu zůstanu opatrně optimistický, ale hrabání se v příbězích, které jsou jednoznačně ukončené mi taky není zrovna po chuti.
@Tulareanus (10.06.2024 13:00): Bude to tak. Komiksy s ní měly docela úspěch a je společně s Chloe nejoblíbenější postava série. Navíc někdo na internetu psal, že pokud to její "vracení času" je v podstatě tvorba / přenesení do jiné alternativní reality, pak někde musí být alternativní realita, ve které je Chloe naživu. Pak je tedy otázka: Kterou z jejích střelených kamarádek si na konci vybereme? :-D
@BUMTARATA (10.06.2024 11:53): Vieš čo, ja sa nechám prekvapiť, chápem ten sentiment. Deje sa mi ale zvyčajne skôr pri seriáloch a filmoch, kde nejakej postave, ktorá si strastiplne vybojovala kľud/šťastie autori nelogicky poserú život, len preto, aby mohlo byť pokračovanie. V prípade Max a asi aj toho, že šťastie vlastne nenašla a bola príliš mladá, vidím silný potenciál na vývoj a pokračovanie príbehu. Aj keď samozrejme si uvedomujem, že ju vybrali do nového LiS nie preto, že niekto prišiel so super príbehom s ňou, ale preto, že je to v rámci postáv najväčšia hra na istotu.
@Malignus (10.06.2024 11:35): Vím, ale nečtu fan fictions.

@Tulareanus (10.06.2024 11:39): Bohužel máš pravdu, ale v případě her, který nestojej na ničem jiným než na postavách, s tím mívám tu menší tu větší problém (v závislosti na tom, jak důležitý pro mě ty postavy jsou). Kromě toho Garriss, což byl asi teda docela čurák, ale taky shodou okolností lead writer Before the Storm a True Colors už v Deck Nine není. Hele, já chápu, že to chtěj podojit, ale ten pohár prostě jednou přeteče a ten můj přetekl právě teď. Musel by se asi stát zázrak, abych si to nakonec zahrál.
@BUMTARATA (10.06.2024 11:22): Väčšinu pokračovaní videohier všeobecne píšu iní ľudia, aj keď sa môže jednať o to isté vývojárské štúdio. Myslím, že keď sme to tie desiatky rokov prežili, tak to prežijeme aj teraz. Jasné, príbeh alebo postavy môžu byť shit, ale ako napísal Fritol, aj za mňa bolo Before the Storm a True Colors napísané lepšie než LiS 2 a Tell Me Why, takže potenciál tam vidím.
@BINGMAN (10.06.2024 07:57): Už jsem o tom psal ve Všeobecně o hrách. Nelíbí se mi, že dojej postavy, který nejsou jejich, kór postavy, který měly svý příběhy uzavřený. Vzheldem k tomu, že to píšou jiný lidi, tak to může bejt přinejlepším vydařená fan fiction, o kterou ale v případě sequelu nemám vůbec zájem. K tomu se zdá, jak jsi už taky poznamenal, že se budou opakovat. Lidem ale stačí strašně málo. A multiverza jsou teď strašně coool. Přijde mi to spíš smutný. Hrát to nebudu. Právě proto, jak si vážím originálu. Ale těším se na Lost Records a Mixtape. :)
@BINGMAN (10.06.2024 07:57): A to já jsem zas rád, že to dontnod sebrali. Before the Storm i True Colors byly lepší hry, než LiS2 a Tell Me Why.

Za mě super, akorát bych asi uvítal spíš novou hrdinku s novým příběhem nezávislým na předchozích. Můžem být asi rádi, že Squeenix vůbec něco zaplatil ale. Už jsem byl tak trochu smířený s tím, že je ta série mrtvá.
Takhle z traileru vypadá Dvojexpozice zajímavě. Docela se těším, i když s obavami. :-)
Jj, když to bude dobrý, tak super, když ne, tak budu hejtovat až pak :) Stejně nejdřív musim odehrát dvojku a TC :) Času dost ;)
@BINGMAN (10.06.2024 07:57): " To bych do sebe neřekl, že mě oznámení hry tak rozvášní. " Koukam no, nestacim se divit. :D Muj nazor je jednoduchy - bavila me jednicka, bavilo me True Colors (Alex se vyhoupla mezi me vubec nejoblibenejsi herni postavy) a tesim se na Double Exposure. Simple as that. :)
Ok, oznámení nového LiS s Max mě vyloženě naštvalo. Já Deck Nine nevěřím. Zatím svými počiny ukázali, že prostě nemají cit pro tu hořkosladkou poetiku, kterou oplývají Dontnod. Zato to bude to plné fanservisu, šablonovitosti a kýče. A protože se lidem líbila v True Colors LARP sekce, na tuty bude něco podobně hloupého i tady.
Možná jsou mi Dontnod jen bližší svou evropskou mentalitou, ale jejich LiS a Tell Me Why ve mně dokázali vyvolávat pocity nostalgie (ani nevím přesně po čem) a jejich hrdinové působili lidsky, se vším dobrým i špatným. Deck Nine hry jsou možná až moc... americké?
Navíc příběh Max byl plně uzavřen a její oblouk o ne/přijetí skutečnosti, že každá akce vyvolá reakci, že nikdy nedostaneme to, co přesně chceme a že je vždy třeba něco obětovat, je tímto pokračováním hozeno do koše.
A Life is Strange, not Fucking Disaster. Max zase umře její kamarádka a ona se s tím rozhodne něco udělat? Trochu se to opakuje a takovou smůlu snad nemůže mít ani Max. O to víc mám pocit, že pokračují v jejím příběhu jen proto, aby potěšili fanoušky. Že to reálný důvod nemá a nijak to Max jako postavu rozvíjet extra nebude. Doufám v zázrak, ale tohle bude spíš fanfikce kvalita...

To bych do sebe neřekl, že mě oznámení hry tak rozvášní :D
@Pluto (05.06.2020 16:23): Narozdiel od komentárov to nevidím ako niečo, čo potrebuje analázu alebo debatu. Ak hráš s nejakou sériou nezačal, tak vždy logicky začína na začiatku, čiže akcie a predaj dávať určite k prvej epizóde.
@Tulareanus (05.06.2020 16:22): Obdobně jako u komentářů je pak k debatě, zda to dávat k první nebo poslední epizodě. Ale ten zastřešující profil pro celou sérii prostě chybí. Vím, že jsem s tím už otravný, ale doufám, že se to někdy změní...
@Pluto (05.06.2020 16:17): Netvrdím, že rozdelenie na epizódy je najšťastnejšie, ale hráč, ktorý to nehral sotva bude sledovať inú ako prvú epizódu, keď už pre nič iné, tak kvôli spoilerom, takže postovať to do viacerých epizód absolútne nedáva zmysel.
@Tarhiel (05.06.2020 15:55): Krásný příklad "nefunkčnosti" chybějícího souhrnného profilu u epizodických her - na Gogu to vychází jako kompletní série, ale tys "musel" přidat odkaz ke každému jednotlivému dílu. :-)
@Jab (02.10.2019 09:25): Tobe bych nikdy nic nepodsouval, na to jsem rezignoval pred lety. Prevezeni nemuzu brat jako proces, kdyz to hra udela takovym zpusobem, jako LiS EP5.

Nemusel byt zadny happy end, stacilo, aby konec byl napr., ze chloe zemre a ja ztratim moznost vracet se v case - tedy by na vsech predchozich rozhodnutich zalezelo. Nebo bych umrel ja (krvaceni z nosu) pri poslednim rewindu. Nebo neco jineho, nez zkratka vse predchazejici wipnout - v podstate mas jedinou moznost jak to dohrat, kdyz nechces svoje rozhodnuti z drivejsich episod splachnout do zachodu.

ME3 jsem nehral. Ten film jsem nevidel. Butterfly Effect melo podobny konec, ale tam mi to nevadilo, protoze je to jen film, do ktereho jsem nedal zadny effort (a uz vubec ne 40h), viz moje prispevky nize.
@Fatality (02.10.2019 09:13): Mě tím jiným směřováním btw hra nešokovala (imho mi podsouváš nějaký šok proti tvému procesu v rámci páté epizody). Na rozdíl od tebe jsem to odhadl už ve třetí epizodě. Viz můj koment tam. ;)

Převezení ber tedy jako proces. Nikoliv zlom.

A podstatné je pro mě tohle:
http://dbher.cz/hp335255

Tedy jsem tenhle možný konec predikoval, ale snažil jsem se, aby to i tak dobře dopadlo. A že to nakonec nešlo a člověk měl výběr ze dvou špatných možností, naopak považuji za skvělé. Jsem raději za takové konce, než aby byl trapný happy end, páč jsem se celou hru mocinky snažil.

Já nevím... Mně to přijde jak fňukání u ME3, že Šeprd po tom všem v "zeleném konci" "umře". Je Tři dny Kondora špatný film?
To závěrečné dilema je právě o to silnější, že ses celou dobu snažil, aby to s Chloe i dalšími dobře dopadlo. A najednou si musíš vybrat ze dvou špatných konců. Za mě palec hore.
@Fatality (01.10.2019 16:29): Protože jsi to dopředu nemohl vědět, o tom je to kouzlo. Hraješ/žiješ podle nejlepšího vědomí a svědomí, ale dopředu nevíš, jestli to bude mít smysl nebo ne. Je to jako kdybys na mostě hodinu přemlouval sebevraha, nakonec bys ho ukecal, on sešel dolů a vzápětí by ho přejelo auto. Taky bys mohl říct, že jsi ho přemlouval zbytečně a nemělo to smysl, ale dopředu jsi to nevěděl a podle sebe jsi jednal správně, takže to rozhodně smysl mělo, i když jen v tu danou chvíli.
@Fatality (01.10.2019 13:40): Rozuměl bych tomu, že tě to mrzí, že je ti líto, jak to dopadlo, nerozumím ale, proč říkáš, že to nemělo smysl. Jestli jsem tě předtím dobře pochopil, vadí ti, že jsi např. zachránil Kate, ale ona nakonec stejně umřela, protože tornádo. Na to jsem namítl, že všichni přeci stejně jednou umřeme, to ale neznamená, že „zachraňovat Kate“ nemá smysl. To platí samozřejmě i pro ty špatné činy, jak píšeš. Rozumíme si teď?
@Jab (01.10.2019 11:18): Jo, to me bavilo. Rozhodl jsem se splnit Chloe prani a zmorfinovat ji. Proste ta hra me emocne zdimala celou ep 1-4 a pak mi rekla ze to bylo de facto jedno.

@BUMTARATA (01.10.2019 11:00): Ono nezalezi jen na tech dobrych skutkach, co jsi provedl, ale i prece na tech sedivych (ani dobre, ani spatne). Proto je v LiS jedno, zda nejaka postava v prubehu tvymi ciny zemre nebo ne, je jedno, jestli nekdo bude mit zlomenou nohu, nebo jestli jsi rozbil snehove tezitko. Zkratka od nejzavaznejsich cinu po ty nejmene zavazne jsem se nejak rozhodl podle sebe, nejak jsem si to zanalyzoval a podle svych predstav tu hru odehral. Proto me stve zaverecna epizoda :(
@SilentWolf (01.10.2019 11:07): Já to dal. Chloe na tom byla bídně. Ale ne zase tak, že by už vyloženě nemohla mluvit a dusila se. V rámci příběhu to dává takhle smysl. Ale imho bylo na eutanazii ještě dost času. Čili pak chápu, proč se ti do toho nechtělo. Nicméně sám už jsem byl IRL postaven do situace, kdy jsem viděl, že život blízké osoby byl už jen bolest (nikoliv toliko fyzická - ta by šla asi zvládnout), strach a každý den větší a větší ztráta sebe sama. Smysl jsem v tom neviděl. Každopádně ta celá část ve hře byla skvělé provedená. A působilo to velmi silně.
Na mě třeba hodně zapůsobila ta část v minulosti. Jsem zastánce eutanazie, ale zde to prostě nešlo.. a to je to pitomá hra. Modlím se ať tomu nikdy nebudu muset čelit IRL ale to co je pro někoho zbytečný skok do minulosti, to jsem já vnímal jako nejsilnější momenty. Názor jsem nezměnil ale zároveň vím, že bych to přesto nedokázal. Dobrý pat.

Podobně na mě působí celý Firewatch.
Nevím, jestli jsem byl pochopen, to, co říká Fatality, že naše dobré skutky přijdou vniveč, protože buď všichni umřou, nebo se vrátíme do doby, kdy se ještě nestaly, lze aplikovat na život jako takový. Proč se chovat dobře, když stejně všichni umřeme? Matt na to už odpověděl. Protože je to tak správné.

Druhá rovina jsou ty dva konce jako takové. Zachárnit Arcadia Bay jsem vždy vnímal jako defétismus. Akceptování deterministického řádu univerza, které vede k pasivitě a řečem „co se má stát, se stane“. K tomu všemu je třeba vzít v potaz informace, kterými disponujeme v okamžiku rozhodnutí, opravte mě, jestli si to špatně pamatuju, ale my přece nevíme, jestli smrt Chloe povede k porážce Jeffersona.

Vůbec to, že řeknou, že tornádo vzniklo v důsledku vašich činů, považuju tak trochu za lacinej podvůdek a odrazování dobrého člověka od konání, aby náhodou nezpůsobil něco zlého. Čtení hry jako cesty k dospělosti jsem také zaznamenal, ale liším se v odpovědi, dospělé je zachránit Chloe.

V konečném důsledku děláme myslím fatální chybu, že se snažíme aplikovat logické uvažování na svět s časovými paradoxy. :)
Pokud si to správně pamatuju, tak v podstatě pointa LiS byla, že smrt je součást života a člověk se s ní musí vyrovnat. Koneckonců kolikrát musela Max Chloe zachránit? Několikrát a pokaždé to bylo jen na chvíli. Odjedou ze zdevastovaný Bay a na Chloe spadne ve vedlejším městě meteorit. A Max bude odsouzená jí do svý smrti zachraňovat.
@M.a.t.t. (30.09.2019 23:22): No to samozrejme chapu, ale posloupnost je takova: Max vidi tornado a az pak si hraje s casem. Takze to je jen vize, co se stane, kdyz...? Proc zrovna Arcadia Bay? Na to tornado tedy nema vliv umirani ptaku a vyvrhovani vorvanu, je to tak? Dvojity Mesic? A to teda s tornadem souvisi jak? Proc nemuzu teda zkusit zachranit Chloe a pokusit se evakuovat mesto, nebo alespon nekoho (mam na to tyden)?

@Vurhor (01.10.2019 00:30): Ano, proto jsem ji zachranil. Jinak by to prislo vnivec.

@SilentWolf (01.10.2019 07:08): Ale ja uz jsem tu psal asi dvakrat, ze mi nejde o ten konec. Jde mi o celou posledni epizodu, ktera vsechno tvoje predchozi snazeni hodi do pytle.
@Fatality (30.09.2019 23:08): ve hře pomáháš Max dospět a ona pomáhá dospět tobě. Vždyť je to tak krásné <3
..kecám, obětoval jsem město.

Ale je to pro mě jedna z her, kde nepotřebuji víc konců. Protože ten hlavní dává smysl a hráč pak na to aspoň myslí. Konec s obětováním města je až moc jako ústupek hráčům, kteří by nadávali že tam není víc konců. Chápu, že ta hra si hrála na to, že v ní můžeme vše ovlivnit. Ale přeci i když se na konci změnilo pramálo tak to hlavní ano - Max. Ona (i my) to vše prožila - což není zrovna málo, vzhledem k událostem, na to aby se dalo tvrdit že bylo vše zbytečné.
Mně ten fatalismus (Chloe je určena ke smrti) hry taky nebyl vždy příjemný. Ale obětovat kvůli němu město? Holt se z toho nakonec vyklubala adventura a ne RPG (myšleno stran těch voleb) . To přežiju (na rozdíl od Chloe).
@Fatality (30.09.2019 23:08): Akože to nie je vysvetlené? Arcadiu Bay predsa zničí tornádo kvôli butterfly effectu a Maxinmu neustálemu zahrávaniu sa s časom. Nie je to síce explicitne povedané, v zmysle, že ti to hra vykričí do tváre, ale nie je pravidlom, že príbeh musí polopatisticky odpovedať na všetky otázky, aby bolo jasné, o čo tam ide. No a toto je presne ten prípad.

No ja mám pocit, že sa stále úplne nerozumieme s tým morálnym hľadiskom a vzhľadom na to, že sa cez ten záver zjavne nedokážeš preniesť, asi by som to nechal tak. Maximálne ťa odkážem na tento článok , s ktorým sa síce nestotožňujem, ale myšlienka je jasná.
@M.a.t.t. (30.09.2019 21:10): Je to jen o tom, jestli si vyberu Chloe nebo Arcadia Bay, nic jineho. Nedela mi tedy radost, ze jsem do hry dal tolik casu a effortu kvuli nicemu.

Kdyz si vyberu Chloe, mesto je pohrbeno (proc, neni nikde vysvetleno). Kdyz si vyberu Arcadia Bay, vratim se zpet do skoly, nezachranim Chloe, zavrou Jeffersona a Kate se nebude chtit zabit. Muzu obden zalivat kytku, aby mi tentokrat nechcipla. Cele to 1-4epizodove martirium tedy postrada smysl, pokud si stejne na konci vyberu Chloe, protoze vsichni zemrou :D A kdyz si vyberu Arcadii, tak to postrada jeste vetsi smysl, protoze jak pises - ty ciny se staly. Proto jsem si vybral Chloe a ne to mesto, protoze jsem to prece nehral 40h jen proto, abych si to mohl resetnout a tentokrat to "nehrat" a nechat jen plynout :D
Já se tady přidám na stranu zklamaných. Celkově mě série hodně bavila, ale na konci pětky jsem se taky cítil podvedený.
@Fatality (30.09.2019 21:01): Nerozumieme sa, skús sa odosobniť od toho, že ta sklamalo ako hra a pozri sa na to z pohľadu celkového diania. Je úplne jedno na čom v konečnom dôsledku záleží najviac, pretože voľby ktoré robíš v priebehu hry zostávajú neustále s tebou. Ak napríklad zabiješ človeka a následne všetko vyresetuješ, takže sa to nestalo, ešte neznamená, že tento čin sa nestal. Stále je to "tvoja" minulosť. Pokiaľ si vôbec niečoho podobného schopný a dokážeš si to obhájiť tým, že vieš vrátiť čas, z teba činí morálne závadnú osobu.
@M.a.t.t. (30.09.2019 20:59): Moralne jsem se snazil ze vsech sil zachranit Kate (coz se mi povedlo), ale EP5 mi plivla do tvare to, ze to je jedno tak ci tak. Bud bude zit, nebo ne, ale to zalezi JEN na poslednim tlacitku gamepadu, nikoliv na slovnich obratech na strese ubytovny.
@BUMTARATA (30.09.2019 20:53): Kdyz bych vedel, ze na mem rozhodnuti o pomoci nezalezi, protoze a) se muzu vratit v case a do te same situace se nedostanu, nebo b) bych ho obetoval kvuli me BFF, pak by mi to bylo fuk.

Protoze na tom rozhodnuti, jestli pomoct, nebo ne, nijak nezalezi, kdyz ho v budoucnu ovlivnim rozhodnutim, ktere rozhodnuti o pomoci devalvuje na nulovou hodnotu.

Rozhodne tak nejak.
Hra je o příběhu a způsobu vyprávění, to že některý rozhodnutí nemaj význam je fuk, ale zkus to povídat mý chcíplý kytce ;)
@Fatality (30.09.2019 20:39): Nejde o cieľ, ale o samotnú cestu. To, že ťa finále sklamalo z hľadiska nedostatočných následkov, v poriadku, no pokiaľ ta bavil zvyšok, úplný koniec, čo sa odohrá behom záverečných minút, ti predsa nemôže zničiť celú hru. ;)
@BINGMAN (30.09.2019 20:35): Ono prece nejde o happy end, mne vadi to, ze je uplne jedno, jestli Kate zarve nebo ne, jestli zachranis lidi v posledni epizode u Two Whales, jestli zachranis Chloe od vlaku tim, ze urves koleje nebo to udelas nejak jinak, je fuk, jestli David bude mit jizvu, je fuk, jestli Franka a jeho psa zabijes a tak dale. Na nicem z toho nezalezi, protoze jedina tvoje volba po celou dobu LiS je jen ta posledni. Tak nevim, proc jsem to musel 40 hodin hrat a srat se s tim, a nemohl si jen vybrat konec. Opravdu demence :D