Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (18.01.2024 10:56): Pokud nehodnotím vanillu, jasně to napíšu. Ale hodnotím, co jsem hrál. Mnohdy rozdíl v hodnocení vanilla vs. mod dělá klidně i desítky procent (viz Harry Potter and the Philosopher's Stone nebo Need for Speed: Heat), ale podle mě nemá smysl hodnotit vanillu, když jsem ji nehrál. Navíc je to taky svým způsobem zásluha dané hry, že vzbudila dost ohlasu, aby na ní vznikly mody, které ji vylepší. Prostě existuje možnost, jak ji hrát lépe. Pokud je hra blbá a není ani žádný mód, co je schopen ji z toho vytáhnout, pak holt pešek.
Tak dohráno i na mobilu. Jak se dnes lidi rozplývají nad impossible porty na Switch, tak mně zase tohle přijde jako impossible port na PSP. Krom grafiky, která je i tak dost dobrá, si nejsem vědom jediného downgradu oproti PC verzi. Veškerý obsah, kompletní tratě včetně všech pastí, všechna auta, všechno tam je. Škoda hodně komprimovaných FMV, ale tak to je blbina. Uvážím-li platformu a fakt, že to jede (po hacku) na 60 FPS, musím hodnotit výše než PC verzi.

Samozřejmě jsem mohutně zneužíval save states, jinak bych se z toho zbláznil. Jak to lidi hráli na origo HW v tom rozlišení a ve 30 FPS... netuším. To muselo bejt na palici.
Tak jsem to rozjel znovu, tentokrát v PPSSPP na mobilu. Vtipný je, že je to v podstatě jediná šance, jak si tu hru zahrát v 60 FPS, protože na ostatních platformách případný unlock mrší logiku hry. Říct k tomu můžu vlastně to samý, co k PC verzi. Neskutečně o náhodě a o trpělivost opakovat do zblbnutí. Ale dokud to baví, tak není problém.
@Sasakr (15.06.2022 10:39): pomineme to video, jen jsem zkusil zadat dotaz do google.
Nicméně TV hlásí mezi118-120 FPS s VRR on. :) Nikoliv Hz, opravdu se nepletu, klidně přihodím foto jako důkaz.

Z vlastní zkušenosti: je to naprosto plynulé za každých okolností. Nevím co umí Samsung TV ale LG OLED TV model 2021 umí zobrazit fps. Pro srovnání TES Oblivion má oficiálně na Xbox Series fps boost a vypadá stejně skvěle a plynule jako Split/Second nebo BF: Bad Company 1 (bez ohledu na to, že obě hry nemají fps boost) pokud zapnu na TV režim obrazu optimalizace hry.
Tak je asi na čase to uvést na pravou míru...
1) Video který postuješ je evidentně 30 FPS. Že ho někdo přerenderoval do 60 FPS a nahrál na youtube na tom nic nemění. To to nevidíš?
2) Televize ti předpokládám nehlásí 120 FPS, ale 120 Hz. Samozřejmě, mně taky. Protože při 30 FPS a s low framerate compensation se refresh rate čtyřnásobí a hra jede na 120 Hz. To nic nemění na tom, že jede na 30 FPS, jen při 120 Hz refresh rate ukáže každý snímek 4×.
3) Ta hra nikdy FPS boost nedostane a podezřelé to není. PC je reálně jediná platforma, kde to jde hrát na 60 FPS díky módu. Ale rozmrdá to fyziku, která je pevně vázaná na 30 FPS. Takže to tak nechceš hrát ani na PC a na konzole se to logicky taky nedostane.

Pokud vím, LG neumí snímkovou interpolaci v herním režimu, na rozdíl od mého Samsungu. Ale interpolovat v reálném čase něco o 30 FPS, kdy televize musí předpokládat, jak bude vypadat snímek za 33,3 ms... no je to lepší než nic, ale jako upscale na 120 FPS to pochopitelně nevypadá a nikdy nebude. Zato interpolace z 60 na 120 je super a vypadá to v podstatě jako nativních 120 FPS.
Aha tak to je zajímavé, takže FPS boost a Auto HDR nepodporuje jak Split/Second tak Battlefield: Bad Company 1 na XSX, ale díky LG OLED TV obě hry běží v 120 fps v režimu obrazu optimalizace hry.
Zkoušel jsem to i bez, vizuálně to LG AI trochu vylepšuje spíše ve formě AA známého z PC, ačkoliv rozdíl není tak markantní, nicméně FPS jsou poté skutečně okolo 120 s nízkými latencemi a VRR on. Že by ta funkce TV nějak mrvila obraz, respektive kvalitu to se říci nedá, spíše naopak. :) Teď už chápu frustraci @Sasakr: u obou her na PC.
Proto se mi líbil více Blur, tam bylo závodění více o skillu a měně o štěstí. Ty závody nejsou dost uspokojivé a hráč nemá pocit že si vítezství vybojoval, ale že jen měl štěstí a vyhnul se tím pastím. Eventy mimo závodů  byly taky méně napínavé. Dost mě to frustrovalo, tak jsem to asi v polovině vzdal.
Není to jen nějaká bullshit postproces funkce tý televize? Taky mám 120 Hz TV a defaultně na ní byla zapnutá nějaká příšerná funkce, která všechno konvertovala do vysokýho frameratu domejšlením snímků...
@Sasakr (14.06.2022 17:28): tak pozor o FPS boot funkci v rámci zpětné kompatibility jsem neřekl ani slovo, hra ji mimochodem nepodporuje ale LG TV mě ukazuje hodnoty mezi 118-120 fps s VRR on. Zajímalo mě to a tak jsem si hru nainstaloval na XSX a k mému překvapení běží v 120 fps. Neptej se mě jak je to možné ale běží.

EDIT očividně Ti ty internety neprozradili min. tohle https://www.youtube.com/watch?v=pglsh9IfBEg Mě to jede na 120 fps ve 4K s příslušnou TV.
Fakt nevím, jak to hodnotit. Základ hry je dobrý, ale mám k tomu několik problémů:
- Stav po instalaci - nefunguje ovladač (řeší přepnutí do kompatibility s Windows 7 - pak zase nefunguje Steam overlay)
- Tragický výkon - možná bude problém na mém přijímači, protože jsem podobné problémy našel jen v hodně starých příspěvcích, kdy to pravděpodobně byl problém obecně slabého HW. Já ale narážel na takový CPU bottleneck, že hra padala s FPS k jednociferným hodnotám. Vyřešilo DXVK, se kterým jsem 30 FPS lock udržel.
- Ano, 30 FPS lock. Tvl, rychlé, akční závody na 30 FPS? No co si budeme povídat, to se nedá. To se prostě nedá. Totálně to mrší immersi a každou vteřinu mě to to kazilo zážitek.
- Gameplay - je to o memorování tratí (kudy jet, abyste byli schopni efektivně odrovnávat soupeře a zároveň sami redukovali šanci být odrovnán), což by nebylo špatně. Problém je, že je to na můj vkus příliš random. V podobném Ridge Raceru bylo takřka jasné, že když jste předvedli perfektní jízdu, skončíte první. Tady je to příliš na náhodě. Rubber banding je extrémní, takže si nejde vytvořit nějaký solidní náskok.

Za mě zmršený potenciál. Ale vyložené zlé to není. 70 %.
Lol, co je to za zprasek? Out of the box nefunguje ovladač, jo? No nic...

... to je totiž ještě ten nejmenší problém. Horší je, že je to kvůli výkonu nehratelný. S mojí konfirugurací (R5 3500x + RX 580) neudržím 30 FPS. Vlastně to po chvíli spadne na jednociferný čísla a nejde to hrát. Nějaký nápady?
Tak jsem dnes poprvé využil Gold a zahrál si Live Split/Second. Po načtení lobby jsem se dozvěděl, že jedu proti 2 dalším živým soupeřům. Jeden z nich měl hodně nadupanou káru. Vzápětí mě volá manželka kvůli dětem a bohužel už začal závod, no nic soupeři v tahu tak jedu na plný plyn Terminál. Vzápětí informace že mi zbývá 23,5 sec do druhého místa, soupeře dojedu a předjedu v druhém kole, navzájem si do cesty házíme překážky (vybuchující barely, auta, naklaďáky, apod.) ale nakonec soupeře předjedu na konci druhého kola čistou jízdou při nájezdu na most. V závěrečném, třetím kole dokonce se mi nakonec těsně před cílem (Terminálem) podaří opět čistě ve stejném místě jako druhého soupeře předjet toho na prvním místě a k mému velkému překvapení i s takovou brutální ztrátou vyhrávám první místo!

To byl můj první zápas v čemkoliv online na Xbox One. A hned vítězný! Musím říci, že ty tratě jsou vážně povedené a baví mě to. Jasně Forza Motorsport 6 to není ale šťávy to má na rozdávání.
Pochopil jsem to, neboj. A taky mě to trochu štve. Není vůbec snadné dojet na prvním místě ale i tak mě to baví.
No, to je ten catch up. Oni nejsou nijak dobří, ale jsou pevně svázaní k tobě, takže když jedeš pomalu, neujedou ti, když jedeš rychle, neujedeš ani ty jim. Závody se rozhodujou tím, zda na posledních sto metrech trefíš zeď nebo ne, do tý doby nezáleží na tom, jak jedeš.
Všiml jsem si, že soupeři jsou do poslední chvíle zatraceně dobří a náskok nehraje téměř žádnou roli. Obtížnost je docela vysoká.
Tohle je pro mě velké překvapení. Asi tak o 100% lepší než všechny ty moderní Need For Speedy od dob Need for Speed: Hot Pursuit 2 (to byl asi tak poslední díl který na který rád vzpomínám). Naprosto parádní závody a pak ten split screen na konzoli. To nemá chybu! Vřele doporučuji.
@Coldplaz (17.02.2015 17:59): Je to hnus, pro mě nehratelný. Existuje nějakej unlocker, kterej to "vylepší" na 60. https://youtu.be/NRBKujiCGm4 Je to sice trochu lepší, ale pro mě k ničemu. Pár minut a musel jsem od toho. Hry s autíčkama mam rád, ale nebudu to hrát za každou cenu. Než by mě chod grafiky měl srát, to si to radši rovnou odpustim a pro pobavení si najdu něco povedenějšího. Některejm hráčům by to ale mohlo stačit, stejně jich plno hraje na monitorech, který nedokážou zobrazovat líp jak 60FPS.
No tak to teraz skúšam hrať znova a páčilo by sa mi to, keby tá hra nebola uzamknutá na 30 FPS
Tak najlepsia zavodna arkada poslednych rokov konecne na steame!!! Toto si v nejakej vacsej zlave nenecham ujst, nahral som sa toho desiatky hodin na jednom pc s kamaratmi,
Jde někde nastavovat v plné verzi detaily? V demu mi to zaplo antialiasing a nikde v menu to měnit nejde...
no teda Propaganda zadny zazrak nebyl! :D ale ony vubec zavodni stagnuji jako zanr...
NateLogan: Mohli vydělávat na obou segmentech a až by se dostavil hit, vydělali by minimálně stejně jako na mobilech. Je to od Disneyho neomluvitelná ubohost. :D
Disney zjistil, že hry pro telefony, prohlížeče a podobné platformy vydělávají více za zlomek nákladů (alespoň v jeho případě) a na všecko ostatní se vykašlal.
Vodny: tak o BRS nepadlo slovo, tak doufam, ze se jich to opravdu netyka...pro me je to take nej hra minuleho roku, jaktoze to tedy nemas hodnocne? :)
Pockat pockat, SS2 by vyjit melo, uz drive jsem cetl o tom, jak maji celou radu novych napadu. To by byla skoda, pro me to je zavodne-akcni jizda roku 2010.
Tak druhý snad někdy vyjde...snad zatím nic není oficiální a kdyžtak vyjde digitálně.
to je smutne ze jde Disney do kytek :( ja uz se tesil na Spli/Second 2! Kazdopadne Black Rock Studio uz pred casem zahajili praci na nejake zavodni hre....snad se ho situace Disney vazne nedotkne a dalsi hra vyjde krabicove, protoze jsou kluci z BRS neskutecne sikovni a obe vydane hry vdechly zaprdenym zavodnim hram novy mlady a svezi vzduch do zaparenych pulek :)
SilentWolf: Pravda, ono to vlastně funguje i naopak, což je dost trapný, když auťák přede mnou najednou zpomalí z 200kmh na šedesátku. Ale někde se dá ten catch-up vypnout.
"Prakticky v kazde novejsi zavodni hre protivnici podvadi :)"
Podvádí, hra pak člověka nutí používat ve velkém destrukce. Paradoxně třeba syn od kamarádky tohle hraje naprosot v klidu a každý závod dokončí na prvním až třetím místě. Prostě naplní ukazatel a hned ty soupeře odpaluje.
A taky se ti ferove objevili za prdeli, kdyz si mel 10 sekundovej naskok,ze? :))
Ale pamatuju si že v NFS Underground 2 na vás férově čekali když jste se vysekali xD
Vodny: Pokud si pamatuju, v Gridu byl taky catch-up. Ale určitě ne tak drsnej jako v MW a už vůbec ne tak extrémní, jako je ve Splitu.
NL: Rollcage byla jednu dobu moje nejoblíbenější hra, úplně jsem na ní zapomněl, musím ohodnotit.

Jinak co se týče podvádění, jak píše montana, dneska je to v každé arkádové! závodní hře. Nejvíc si pamatuji na NFS: Most Wanted, kdy při pohledu na mapku soupeři zatáčkama doslova letěli minimálně dvojnásobnou rychlostí. Tohle se mi nelíbí, protože ve výsledku nerozhoduje jak hráč jede, ale jestli má pár zatáček před koncem štěstí. V reálnějších závodních hrách jsem si ale podvádění nevšiml. Ani v GRIDu. Nevím jak je to v NFS: Shift.
Jinak protivníci v této hře podvádějí!!!! jak může plečka co má 2 čárky v rychlosti a 2 v akceleraci předjet na startu mě který má auto se 4čárkami do rychlosti a 4 do akcelerace... všichni mě předjedou a moje jediná šance je odpálit v 2 kole věž a doufat že je to všechny zničí a to jsem se z 4 epizody vrátil do první vyhrát 1st v posledním závodu co mi tam zbývá
tak ok ... sound-stuff xD co já vím xD prostě zvuky, proboha psal jsem to v pátek večer! xD
Jak se tak dívám, tak v čem je jednoznačně Split lepší než Blur, je design tratí. Závody s tak hezky nadesignovanými tratěmi, jsem už dlouho neviděl, na tom si dali opravdu záležet.
Včera večer jsme to zkoušeli ve splitu ve dvou na TV a je to dost slušná prdel.
montana: Tak co tady plašíš :-) "Auto tam pořád jede samo." Já už myslel, že je to jako v některých Java závodech na mobilu, kdy auto skutečně jede samo a hráč ovládá jen brzdu/boost.
Tak nevim co resite..:) Tohle me parkrat nasralo i v Burnoutu. Zastavim abych se zorientoval v tom blbym mesta, sup a konec zavodu..xD
Sorry predtim sem se spatne vyjadril, ty samozrejme musis drzet plyn, auto nejede samo :) Jen prsote nesmis zpomalit/zastavit.
Ale zas na druhou stranu ono je to celkem jedno. Ve Split/Second jsem za celý závod nepustil plyn, ve většině NFS taky ne, teď v DiRT 2 se mi nějak pokazilo ovládání a měl jsem stále plný plyn (brzdit ale šlo) a přišel jsem na to až po skončení závodu... Takže akorát odpadne otravné držení tlačítka bdělosti (viz metro) :D
Jasne ze muzes zpomalit nebo zrychlit... jen kdyz do neceho nabouras nebo tva rychlost klesne na nulu, tak je okamzite respawn a hodi te to zpatky na trat v plne rychlosti.
No zalezi na tom, jestli se da alespon zpomalit/zrychlit nebo jestli jedes celou dobu konstantni rychlosti.
Nevim co budete rikat napriklad na to, ze v Blur se neda zastavit. Auto tam porad jede samo :)
ne...myslim Split/Second ve velkem rozliseni s detaly je to bozi :)
mi to prijde takove plitke...

tos prebal krabicky jak se tomu nadava? :D
Upřímně si myslím, že BLUR dopadne dobře - stačí jen s klidnou hlavou přivítat power-up/y. Určitě to bude mít mnoho-násobně lepší pocit z jízdy než ve SPLIT/SECOND, kdy člověk absolutně nepozná rozdíl mezi (podle hry) nejpomalejším vs nejrychlejším, nejlehčím vs nejtěžím autem. Všechna auta jedou nehoráznou cool rychlostí hned po rozjezdu, kterou i TGV musí závidět.

FG: Jaký obal?
Vodny: no recenze jsou zatim dobre...
Pooky: ja myslim ze BLUR bude onicem, co sem videl gameplay tak to vypadalo strasne, hlavne to prostredi a vubec vse okolo........
navic tak cool obal nemela zadna zavodni hra, rek bych asi nej obal :P
Objednáno. Uvidíme, jestli mě to bude bavit. Ale mám rád destrukci (FlatOut) a arkádovost také není na škodu (Burnout). Ještě zvažuji Blur, ale trochu se bojím, že to bude až příliš arkádové. Mulťák ale může být super.
Singl nuda, multi o krapet je na tom lépe. Podle mě o velký chlup bude lepší BLUR.
"Tady akorát člověk drží šipku dopředu a ospale čeká, až se mi nabijí ty boost cosi metry"

V dalších závodech to opravdu tak jednoduché není:).
Burnout je arkáda do morku kosti, někdy to zavání až "akční hrou na čtyřech kolech", ale minimálně ten pocit z jízdy tam je na zcela jiné úrovni. Tady akorát člověk drží šipku dopředu a ospale čeká, až se mi nabijí ty boost cosi metry, aby pak viděl větší či menší explozi. Navíc změny tratě (minimálně té letištní) jsou fakt jen kosmetické - Dálnice nebo hangár? Žádný rozdíl.
Schvalne sem to demicko minuly tyden zkousel nekolikrat po sobe a i kdyz furt tvrdili, jak to diky "zmenam" trati bude pokazde jiny, tak je to pokazde akorat tak porad stejna nuda.
Hrozne se mi to libi zpracovanim (efekty pri projeti kolem ohne, originalni hud atd.) ale nedovedu si predstavit hrat to dyl jak dve hodky :)
Jízdní model mi naopak přišel docela fajn. Jasně, je to zběsilá arkáda, ale třeba oproti Most Wanted nebo podobnejm hrám je ten jízdní model docela na výši. Hra je po čase trochu stereotypní, ale není to tak strašný. Zaprvý je vždycky potěšení se dívat na nový megaexploze na odemykanejch tratích, navíc se postupně dostáváš k různejm herním módům v rámci kariéry. Nejsou tam jen klasický závody, ale i sólový projíždění vybuchující tratí, ujíždění vrtulníku, kterej tě ostřeluje raketama atd. co mi ovšem hodně vadí, je neuvěřitelně agresivní catch-up systém, snad nejhorší od dob Most Wanted. V podstatě nezáleží, jak rychlý auto máte ani jestli jste podali životní výkon, stejně soupeřům neujedete ani na 20 metrů a pokud vás něco sejme dvacet metrů před cílem, můžete bejt klidně poslední. Na druhou stranu je většina těch výbušnin odpalovaná tak, aby se jim člověk stihnul vyhejbat, takže to není nijak extra frustrující hra na štěstí.
A vidis to. Ja si zrovna koupil Burnout Paradise a kdyz jsem to srovnal s demem Split/Second, nemuzu rict, ze bych videl nejaky vetsi rozdil. Burnouti mi tedy zatim moc nesedi (je to arkada jak remen, na muj vkus az prearkadovana - do zatacky na plny plyn? wtf?!).
Tedy podle dema tohle zavání dost silným stereotypem, zejména jízdní model by se hodil spíš k Mario Kartu (nepředstavuje sebemenší výzvu) - podobný pocit jsem měl i u Pure. U mě vedou Burnouti :)