Tak dohráno nedohráno. Poslední level mi dal parádně zabrat, dark trooperů jak much, jezdící plošiny, hromada skákání = pády, prostě je pěkně těžkej sám o sobě a to se k tomu přidalo ještě pár bugů. Ale abych vysvětlil tu úvodní větu, závěrečnýho bosse jsem sice zabil, ale nemůžu se dostat přes poslední dveře ke konci levelu (do toho hangáru k lodi). Ty vrata se prostě neotevřely a tím pádem jsem to neukončil a závěr jsem shlédl na Youtube. Takže pocity docela smíšené.
Následuje přehled všech bugů (takže se budu trošku opakovat) se kterými jsem se v DarkXL potkal i jejich případné řešení:
1) Jak přerušení nebo ukončení hry ale hlavně i "Next mission" v menu způsobuje pád hry. Po úspěšném dokončení každé mise je tedy třeba hru znovu spustit a teprve teď dát novou misi.
2) V celé hře nejdou odstřelit černé krabičky ve kterých jsou schované baterky. Na řešení jsem nepřišel, ale baterky se dají najít i jinde, takže to není kritické.
3) V celé hře nešly sebrat poslední tři zbraně (Packered Mortar Gun, Stouker Conncussion Riffle a Assault Cannon). Řešením je použití cheatu "lamaxout" (napsat do konzole). Doporučuji použít až v pozdější fázi hry, protože cheat přidá všechny zbraně a max. množství munice.
4) V celé hře nejde sebrat Shield Supercharge. Na řešení jsem nepřišel, ale není to kritické.
5) V osmém levelu byl problém se skoky z větších výšek. Jakýkoliv pád, který způsobil byť i minimální poškození, znamenal konec hry. Odčeítání hitpointů se nezastavilo, ani po smrti a respawnu, takže jsem přišel vždy o všechny životy. Řešením byla hlavně opatrnost a v nouzi použití klávesy F, která v DarkXL funguje jako debug klávesa a umožňuje létat. V dalších levelech už pády problém nedělaly.
6) V osmém levelu (a vlastně i po zbytek hry) nešly použít protismykové boty, šly sice sebrat, ukázaly se v inventáři, ale klávesa F3, kterou by se měly aktivovat, nefungovala. Na řešení jsem nepřišel, nicméně problém to byl jen v jednom okamžiku a znovu ho řešila létací klávesa F.
7) V devátém levelu hra pravidelně padá, poměrně závažný bug. Nicméně plně ho vyřešilo spuštění hry s parametrem "-nosound". Hra jde sice bez zvuku, ale nepadá. V dalších levelech se už může zase pouštět normálně.
8) V poslední místnosti 9. levelu mi nešlo zastřelit jedno "nesmrtelné" komando. Hned za ním je ovšem karta, která je cílem levelu, takže stačí kolem něj proběhnout, bafnout kartu a ESC ukončit level.
9) Ve 13. levelu mi nešly otevřít hned první dveře v úvodní místnosti.
Podle videa se k nim stačí přiblížit, je slyšet zvuk aktivující se miny a výbuch by je měl otevřít. To se ovšem nestalo. Vypadalo to na konečnou, zkoušel jsem je normálně otevřít, střílel jsem do nich, házel do nich granáty nic nepomáhalo. Na řešení jsem přišel úplnou náhodou, když jsem začal zkoumat cheaty, jestli by nešlo proskočit zdí (nešlo). Nicméně jsem teprve zde aktivoval pomocí cheatu poslední tři zbraně (viz bug 3) a dřív než jsem s tím seknul tak jsem se je rozhodl vyzkoušet. A jak jsem tak pálil raketama zbůhdarma na všechny směry, tak jsem náhodou trefil místo zhruba v polovině mezi těmi dveřmi a tím spínačem vlevo od nich. A dveře se otevřely. Funguje na to i granát. Chce to jen prostě nestřílet do dveří ale vlevo od nich do zdi. ;-)
10) Ve 14. levelu v závěrečným souboji mě boss při prvním pokusu sejmul. Vzhledemk tomu, že jsem měl 6 životů, tak jsem ani moc opatrný nebyl. Bohužel následovala situace podobná bugu číslo 5. Po respawnu (a ten je v úplně jiný místnosti), jsem akorát zařval jako by mě právě někdo odstřelil a vzápětí jsem umřel znovu, a tak to šlo dokud jsem měl životy a pak game over. A celý level znova ... docela jsme to rozdejchával. ;-) Nevím jestli to byla jen náhodná chybka nebo pravidelný bug, podruhé jsem si už dal pozor a zabít se nenechal.
11) Po zabití bosse se neotevřely
tyto dveře do posledního hangáru, tím pádem level a hra nejde ukončit a shlédnout outro. Nicméně je to skutečně až závěr, takže je to sice blbý, ale o moc člověk nepřijde.
Takže celkový dojmy z DarkXL jsou kvůli těm bugům trochu rozpačitý, je to sice fajn, ale přece jen jich je dost, takže hru to kazí. A v kombinaci s neexistujícím sejvováním, to občas přineslo infarktové stavy. ALe přežil jsem ;-)