Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
RedDwarf_Cz • 42 let • Těžařská loď,3 mil. let někde ve vesmíru (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 3

  • PC 80
Po dlouhé době další skvělá multiplayerová zábava. Před ježíškem jsem se nemohl rozhodnout zda koupit BF3, nebo jít do MW3. Prolezl jsem fora, napsal si s lidma co hry vlastní a nakonec volba padla na BF3.
Po odehrání něco přes 100hod. sesmolím nějaký ten komentář.
Grafická stránka je pěkná, není tam moc věcí, co by člověk mohl vytknout. Zato audio stránka mě nadchla stejně jako tomu bylo v BC2. Tohle člověk neuslyší v žádné jiné hře a pro mne je zvuková část velmi podstatným faktorem hry. Právě onen zvuk vytváří v BF3 tu jedinečnou atmosféru a vtáhne hráče přímo na bojiště. Samozřejmě zvuk musí vycházet z kvalitního systému.

K hře samotné
BF3 nabízí velký arzenál zbraní, člověk si nemůže nevybrat. Od útočných pušek, přes karabiny, samopaly, broky až po zasrané snipy. Všechny tyhle zbraně jsou rozházeny do čtyř tříd viz. popisek hry.
Na zbraních je asi pro hráče nejzajímavější jedna věc a to je osazování různýma přídavkama jako jsou tlumiče, lassery, optiky, atd.
K těm zaměřovačům: Hoši z DICE vyzdvihovali desítky(stovky?) možností upravit si svou zbraň a tím být jedinečný. Teoreticky mají pravdu, ale v praxi.. Jen opravdový magor si může na útočnou pušku dát optiku s 8x zvětšením, takže těch variant je v reálu méně. Naopak můžete na snipu dát kolimátor, nebo ACOG a hrát tzv. aggressive sniper v čele útoku, ale to musí hráč už něco umět.
Pak jsou zde vozidla, tohle asi nejvíc odlišuje BF serii od CoD. Psát o nich nebudu. Vozidla jezdí, letadla lítají.
Další takovou motivací jsou různá ocenění za aktivitu v boji formou stuh, za které při určitém počtu udělení dostane hráč medajli.
Teamwork: No, jak se to veme. Pokud se domluvíte s přáteli a spojíte se hlasovou komunikací, tak už se dá mluvit o nějaké té spolupráci, jenže na serveru je dalších "x" hráčů, takže ve výsledku se to mnohdy neodrazí. Takže ten, kdo mluví, že úspěch v BF3 je založen na spolupráci, tak zná to slovo pouze na papíru. Je to klasická řež, tak jak v CoD a vše závisí na tom, jak jsou týmy poskládány(skill každého hráče) Ale je tam mod squad rush, kde se hraje ve 2-4 týmech. Ten slouží pro tzv. progaming, který dle mě moc úspěchů nezklízí. Na taktizování je pro mne jednoznačně SaD, neznám lepší mod na teamplay v 5 hráčích.
Nyní nějaké ty zápory.
Nevím jetli je to způsobeno fyzikou, ale co mě dokáže rozčílit k nepříčetnosti, jsou věci o které se hráč zadrhuje. Snad ani ne 10cm vysoký patník je už problém, kdy hráč musí použít skok, malý šutrák, to samé. Problém je, že o tohle se zadrhnu vždy, když po mě někdo střílí a já polomrtvý se snažím schovat a najednou zůstanu trčet o nějaký kousek něčeho.
Dále ubírání HP při skoku z relativně malé výšky, někdy končící sebevraždou. A nebo,.... tzv. smůla. Smůlu by měl také někdo z DICE, kdyby se zrovna nacházel v mém dosahu. Běžím a míjím paletu s tvárnicema, obíhám ji a zničeho nic jsem mrtvý. Že by sniper, néé, zkrátka hele měl jsem smůlu.
Některé mapy nejsou vůbec dělané na určité mody.
Za CQ to je určitě metro a bazar. Mapy by měly být dělány jako klasické arény, kde je několik přístupových cest vedoucích do jednoho místa. U těhle map je ale koridor, který se ucpe hráči, kteří po sobě háží granáty, střílí z granátometů a RPG.
V rush modu mi nejvíce vadí mapa damávad: Zde musí útočníci nabíhávat z kopce dolů defacto nekrytí a to hned při prvních dvou M-COM stanicích, pak je část seskoku dolů, která se dá a poslední část odehrávající se v tunelu je opět koridor, který se dá bez problému hermeticky uzavřít, samozřejmě nesmíte mít tým tvořen pouze bandou idiotů.
Se základním nastavením, což je 75 tiketů je to téměř nemožné vyhrát.
Chybí mi mod jako je SaD v CoD, ale tohle není žádný zápor, nebo výtka, jen můj skromný názor.
+14