Gothic selhává v některých ohledech jako RPG. Například možnost vylepšit ovládání zbraní jen dvakrát, nutnost určité úrovně na to, abyste vůbec zraňovali některé nepřátelé atp. Nicméně čím velmi zaujme jsou poměrně ponuré barvy a velmi dobrý nápad uzavřeného světa, kde se život jednotlivce zakládá na postavení v žebříčku "klovacího řádu" (neznalí nechť užijí googlu). Jen ti nejvýše postavení pak skutečně mohou vychutnávat plody své moci (například mají ženské, a to se fakt počítá, když jich je v celé hře asi 6).
V takovém místě je přirozeně jen málo věcí zadarmo. O to více vás však potěší, když se nad místní poměry vyšvihnete svou první róbou mágů ohně a zaživa upálíte několik nýmandů, kteří vás dříve bez potíží proháněli po půlce mapy.
Je to skutečně nádherný svět, když sebevědomým vstupem do jednoho tábora lehce skončíte jako doživotní roznašeč vody, lovec švábů do polévky místního kuchaře (jíst se musí) či věčně zhulený člen Bratrstva, jež uctívá "boha" se snad ještě více pohodovým a uspávacím jménem - Sleeper.
První díl se svými temnými barvami a atmosférou bezvýchodnosti vyniká v něčem, v čem naprosto propadá další díl. Gothic I je totiž opravdu schopen dostát svému názvu a po cestě navíc ještě velmi slušně pobavit. Například lokace Old Mine zvedá sama o sobě hodnocení o 10%. Když jsem v dálce slyšel klapání nohou a posléze se objevil jeden z místních šestinohých obyvatel, tak to se mnou celkem hnulo. Obecně fauna plná neúprosných dravců a mrchožroutů velmi pěkně odráží vztahy mezi místními lidmi. Pokud dokážete ocenit nápad této hry a způsob provedení, tak vám pravděpodobně nebude vadit, že Gothic v některých ohledech působí značně lacině. Koneckonců mnoho lidí propadlo jakési iluzi o kvalitních NPC, přestože rozhovorů zrovna závratně není a kvalitou taktéž nevynikají.
Nechte to na sebe působit a pobavíte se. Hledejte chyby a najdete jich přehršle...
V takovém místě je přirozeně jen málo věcí zadarmo. O to více vás však potěší, když se nad místní poměry vyšvihnete svou první róbou mágů ohně a zaživa upálíte několik nýmandů, kteří vás dříve bez potíží proháněli po půlce mapy.
Je to skutečně nádherný svět, když sebevědomým vstupem do jednoho tábora lehce skončíte jako doživotní roznašeč vody, lovec švábů do polévky místního kuchaře (jíst se musí) či věčně zhulený člen Bratrstva, jež uctívá "boha" se snad ještě více pohodovým a uspávacím jménem - Sleeper.
První díl se svými temnými barvami a atmosférou bezvýchodnosti vyniká v něčem, v čem naprosto propadá další díl. Gothic I je totiž opravdu schopen dostát svému názvu a po cestě navíc ještě velmi slušně pobavit. Například lokace Old Mine zvedá sama o sobě hodnocení o 10%. Když jsem v dálce slyšel klapání nohou a posléze se objevil jeden z místních šestinohých obyvatel, tak to se mnou celkem hnulo. Obecně fauna plná neúprosných dravců a mrchožroutů velmi pěkně odráží vztahy mezi místními lidmi. Pokud dokážete ocenit nápad této hry a způsob provedení, tak vám pravděpodobně nebude vadit, že Gothic v některých ohledech působí značně lacině. Koneckonců mnoho lidí propadlo jakési iluzi o kvalitních NPC, přestože rozhovorů zrovna závratně není a kvalitou taktéž nevynikají.
Nechte to na sebe působit a pobavíte se. Hledejte chyby a najdete jich přehršle...