Telltale Games jsem vždycky bránila, ale už to dělat nebudu, protože ačkoliv je i druhá série The Walking Dead velmi slušná hra, která mě celkově stále bavila, je třeba si přiznat, že možnost volby a ovlivnění příběhu zde již téměř neexistuje. Postavy, které mají zemřít nebo odejít, zemřou nebo odejdou, ať se třeba stavíte na hlavu, navíc začíná být i dost jedno, co komu Clementine řekne, protože velké množství událostí je prostě nevyhnutelných. Hra na vás tedy klade čím dál větší nároky, abyste si odlišnost "svého" příběhu domysleli - ale co je moc, to je moc, nějaký rozlet nám dát musí, protože jinak se ta interaktivita blíží nule.
Druhou sérii jsem hrála jednou a poměrně pofidérně (on toho během těch pěti týdnů mezi epizodami člověk dost zapomene), ale i tak jsem si všimla hned několika nedostatků příběhu: Hra vás tlačí do vyloženě blbých rozhodnutí tím, že vám často dává na výběr ze směšných reakcí typu a) OK, b) Fajn, C) Proč ne ? D) *mlčení* (například zcela šílenému přechodu přes zamrzlou řeku, který předvídatelně končí tragédií, se nedá zabránit). Další problém bych viděla v tom, že i když vám hra dává jakési takési možnosti, tak se vůbec neobtěžuje reflektovat, že jejich následky by se měly trochu lišit (například ruský teenager vás z krádeže obviní, ať už mu jeho tašku s léky vezmete nebo ne, protože se zkrátka cítí ublíženě). No a nakonec, když už ve hře nejde o nic jiného než o příběh a postavy, tak by se scénáristi měli alespoň snažit učinit jednotlivým postavám trochu zadost a dotáhnout jejich příběhové linky do konce (třeba Bonnie prodělá nečekanou transplantaci povahy a pak se prostě vypaří jako pára nad hrncem).
I přes to všechno si ale třetí sérii, pokud bude, zahraju, už jen proto, že mi Clementine zkrátka přirostla k srdci.
Druhou sérii jsem hrála jednou a poměrně pofidérně (on toho během těch pěti týdnů mezi epizodami člověk dost zapomene), ale i tak jsem si všimla hned několika nedostatků příběhu: Hra vás tlačí do vyloženě blbých rozhodnutí tím, že vám často dává na výběr ze směšných reakcí typu a) OK, b) Fajn, C) Proč ne ? D) *mlčení* (například zcela šílenému přechodu přes zamrzlou řeku, který předvídatelně končí tragédií, se nedá zabránit). Další problém bych viděla v tom, že i když vám hra dává jakési takési možnosti, tak se vůbec neobtěžuje reflektovat, že jejich následky by se měly trochu lišit (například ruský teenager vás z krádeže obviní, ať už mu jeho tašku s léky vezmete nebo ne, protože se zkrátka cítí ublíženě). No a nakonec, když už ve hře nejde o nic jiného než o příběh a postavy, tak by se scénáristi měli alespoň snažit učinit jednotlivým postavám trochu zadost a dotáhnout jejich příběhové linky do konce (třeba Bonnie prodělá nečekanou transplantaci povahy a pak se prostě vypaří jako pára nad hrncem).
I přes to všechno si ale třetí sérii, pokud bude, zahraju, už jen proto, že mi Clementine zkrátka přirostla k srdci.
Pro: příběh je pořád poutavý
Proti: už skoro žádné volby, nedotažené postavy, nemožnost vyhnout se blbostem