Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Walking Dead: Season Two - Episode 5: No Going Back

The Walking Dead - Episode 10: No Going Back

26.08.2014
27.08.2014
28.08.2014
19.09.2014
21.10.2014
21.01.2020
kompatibilní
78
184 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Název závěrečné epizody druhé řady mluví za vše. Cesta zpět je zatarasená. Nemůžeme couvnout. V sázce je příliš mnoho. Sever se nadále jeví jako poslední útočiště lidského pokolení.

Po vysilující anabázi náročným terénem, v předchozím díle, želbohu, Klementina početná skupina značně prořídla. Nicméně, i přes chmurné události se jedno pozitivum přeci jen událo. Díky Rebecce, a pomoci ostatních, se parta "rozrostla" o nového člena. Je to velká radost, ale i starost. Při probíhající apokalypse je malé dítko přítěží. Jak se k tomu postaví grupa? Zavrhne prťavého nevinného tvorečka pro zvýšení šancí na přežití nebo tlaku, dvakrát vyššímu, nakonec odolá? Poslední epizoda bude nejen šokující, ale i zlomová. V "No Going Back" se ve velkém uzavře příběh holčiny Klementýnky a jejích společníků.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
The Telltale Game pomalu upouštějí od samotné hratelnosti a soustředí se spíše na vyprávění děje. Celý tenhle minimalistický gameplay mi na jednu stranu není moc čmuchu, na druhou stranu ono „hraní“ není u TWD (a vůbec všech TTG adventur) nijak záživná činnost. Vyprávění děje má maximální prioritu a občasné kliknutí nebo zmáčknutí klávesy působí v konečném důsledku celkem rušivě.

Vývoj osobnosti Clementine se autorům nepodařilo vykreslit příliš reálně, protože zatímco v první epizodě to byla vystrašená holčička, která je vedena dospělými charaktery, ve druhé sezóně dospělé charaktery hravě strčí do kapsy. Její vyjadřování v jedenácti letech je nadstandardně vyspělé, spolu s chováním a statečností to na mě nepůsobí ani trochu uvěřitelně. Nepřispívá tomu ani fakt, že většina charakterů jsou banda kreténů, zmrdů nebo otravných sviní. Jediný uvěřitelný charakter zůstává Kenny, který na jednu stranu lidsky chybuje, na druhou stranu si zachovává tvář (resp. alespoň její část :-) po celou dobu hry. Má svou hlavu, je rázný, ale zároveň zlomený a na pokraji sil. Setkání s ním je druhá nejlepší scéna druhé série, hned po té poslední scéně, ve které taky figuruje Kenny. Moc mě mrzelo, když jsem ho na konci hry zkratkovitě odbouchnul a ušetřil tak Jane, kterou jsem ale obratem zase poslal do prdele. Výsledkem byl ten nejhorší konec, tj. Clem je sama s dítětem. Když jsem pak koukal na yt na všechny ostatní konce, přišel mi ten s Kennym nejemotivnější a zároveň nejlepší.

Doufám, že autoři ve třetí sezóně úplně odbourají ty otřesné pasáže, kde je potřeba dělat i jiné akce, než jen klikání na odpovědi v rozhovorech. Stejně tak doufám, že si dají záležet i na jiných charakterech, než jen Clementine, aby hráč neměl neustálý pocit, že jsou všichni kolem neschopní nebo kreténi.

✰✰✰ / 5
+23
  • PC 70
Telltale Games jsem vždycky bránila, ale už to dělat nebudu, protože ačkoliv je i druhá série The Walking Dead velmi slušná hra, která mě celkově stále bavila, je třeba si přiznat, že možnost volby a ovlivnění příběhu zde již téměř neexistuje. Postavy, které mají zemřít nebo odejít, zemřou nebo odejdou, ať se třeba stavíte na hlavu, navíc začíná být i dost jedno, co komu Clementine řekne, protože velké množství událostí je prostě nevyhnutelných. Hra na vás tedy klade čím dál větší nároky, abyste si odlišnost "svého" příběhu domysleli - ale co je moc, to je moc, nějaký rozlet nám dát musí, protože jinak se ta interaktivita blíží nule.

Druhou sérii jsem hrála jednou a poměrně pofidérně (on toho během těch pěti týdnů mezi epizodami člověk dost zapomene), ale i tak jsem si všimla hned několika nedostatků příběhu: Hra vás tlačí do vyloženě blbých rozhodnutí tím, že vám často dává na výběr ze směšných reakcí typu a) OK, b) Fajn, C) Proč ne ? D) *mlčení* (například zcela šílenému přechodu přes zamrzlou řeku, který předvídatelně končí tragédií, se nedá zabránit). Další problém bych viděla v tom, že i když vám hra dává jakési takési možnosti, tak se vůbec neobtěžuje reflektovat, že jejich následky by se měly trochu lišit (například ruský teenager vás z krádeže obviní, ať už mu jeho tašku s léky vezmete nebo ne, protože se zkrátka cítí ublíženě). No a nakonec, když už ve hře nejde o nic jiného než o příběh a postavy, tak by se scénáristi měli alespoň snažit učinit jednotlivým postavám trochu zadost a dotáhnout jejich příběhové linky do konce (třeba Bonnie prodělá nečekanou transplantaci povahy a pak se prostě vypaří jako pára nad hrncem).

I přes to všechno si ale třetí sérii, pokud bude, zahraju, už jen proto, že mi Clementine zkrátka přirostla k srdci.

Pro: příběh je pořád poutavý

Proti: už skoro žádné volby, nedotažené postavy, nemožnost vyhnout se blbostem

+20
  • PC 85
A je to! Tímto je 2.série TWD uzavřena.

Musím říct, že mě stále mrzí, že i přesto, že uděláte nějaké těžké rozhodnutí, tak se i přesto stane tragédie, které se nelze vyhnout. Na druhou stranu, ukázalo se, že konce jsou zkrátka neuvěřitelné. Skupina se rozbila a ztenčila a je potřeba být ještě více ve střehu. Nakonec jsme zbyli jen čtyři. Clem, Kenny, Jane, Alvin jr..

Když přišla ta chvíle, v kterou jsem původně nedoufal Kenny se začne rvát o život s Jane!, tak jsem myslel, že se chvílemi rozbrečím. Nakonec k tomu opravdu málem došlo, protože udělat rozhodnutí, koho zabít bylo už opravdu šokující a já nechtěl nikoho z nich zabít. Nakonec jsem nechal na živu Kennyho, protože mi byl už z předchozí série velmi blízký. Poté jsem šel s Kennym do Wellingtonu a přišla další deprese a málem slzy, když Kenny řekl ať zůstanu a on půjde zpět. No to snad nemyslí vážně. NENENE!!! Já Kennyho neopustím a tak jsem s Kennym zůstal a šel zpátky. A tímto 2.série skončila.

Celkově hodnotím dvojku kladně, i přes ty ne občas důležité rozhodnutí, které stejně neovlivníte, ale ten konec to opravdu dohnal. Emoce, napětí a u mě málem i slzy a to se opravdu nestává často.
Zážitek, prostě zážitek. Nic víc. Hru jsem si náramně užil i přesto, že tam byly nějaké ty nedostatky.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí, Konec

Proti: Krátká epizoda

+18
  • PC 60
Hodnocení celé druhé sezóny.

Největší problém a hlavní důvod, proč jsem si druhou sezóny nedokázal užít je hraní za Clem. Jedenáctiletá holka, která dává rady dospělým a řeší jejich problémy. Za odměnu má Clem více zodpovědnosti!
Technický stav nepřidává atmosféře a občasné výkyvy ve scénáři jakbysmet. Ať už jsou to situace, ve kterých skupiny stojí uprostřed větší plochy a snaží se postřílet hordu zombíků, jenž se na ně řítí rychlostí asi půl kilometru za hodinu a hle, skupiny přeživších je obklíčena. Případné poznámky od různých postav, které nejdou s jejich charakterem jen proto, aby byl "konflikt" nebo případné vyvolání pocitů v hráči (zabití psa na začátku první epizody a Lukeova poznámka).
Možná by to ničemu tolik nevadilo, kdyby aspoň po hratelností stránce byla hra trochu jinde oproti prvnímu dílu (sezóně), ale změny v tomto ohledu nenastaly, takže otravná nutnost interagovat s různými předměty, než se něco stane je přítomná i zde. QTE se skládají z mačkání směrových kláves, klávesy Q a klávesy E a to bez střídání úkonů kláves, tedy Q mačkat jak blázen, E zmáčknout hned potom. Změnou neprošel ani systém rozhodování a protože víme, jak takový systém (ne)funguje, určitě by byla jeho změna/propracování na místě.

I přes mou značnou nespokojenost není pokračování Walking Dead takový průšvih jako třeba Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode One: Iron From Ice. Má své světlé příběhové momenty, má i tedy ty velmi WTF momenty (jako co měl být ten "cliffhanger na konci třetí epizody?), ale pořád se možné to odehrát a vlastně se docela bavit. A každého asi bude zajímat, jak to bylo s Clem po prvním díle.

Herní výzva 2018 - 9. "Nerozbalený dárek"
+12
  • XOne 70
Jakožto fanouška seriálových baletících zhniláků od AMC ( hlavně první 3 série ) jsem nutně musel jednou sáhnout i po herním zpracování s podařeným komiksovým lookem Vývojáři postavili příběh na dialozích a vztahových linkách mezi postavami, což se na první pohled zdá jako super nápad, kdyby toho žvatlání nebylo už příliš a nestávalo se otravným - pokud musíte neustále poslouchat postavu jak si mele svou a nemůžete již jednou slyšený dialog vynechat a přeskočit hned na začátku - to mě fakt neskutečně sralo v první sezóně, ale plejerovi nakonec nezbývá nic jiného, než se s tím smířit.

Nová série je postavení na pokračování osudů Clementine, která trochu odrostlejší, putuje světem Chodců, dostane se k nové skupině přeživších a řeší se nové vztahy a situace. Co je velkým kladem je to, že zmizely místy nekonečné, opakující se rozhovory, předměty po jednom odkrytí většinou nemusíte znovu procházet a celkový pocit z hraní je daleko přimočařejší., rozhodně palec vývojářům, nahoru.

Poslední epizoda se věnuje hlavně zbývajícím postávám, stejně jako v předchozí epizodě se hráč aktivně do děje moc nezapojí, Clementine chodí od jednoho k druhému, akce pomálu, plká se a sledujete měnící se screeny. Častokrát jsou možnosti rozhodnutí prachmizerné a podobné. Kenny neustále vybuchuje a chudina holka už neví jak by ho uklidnila. Smečka postupně řídně, novorozeně podle mě nebylo dobrým nápadem, stejně jako vložit veškeré rozhodování za grupu na Clem - závěrečnou volbu jsem očekával, tak se uvidí, co mě bude čekat v další sezóně - celkově cítím, že první sezóna mě bavila víc, v této druhé šla kvalita postupně dolů - 70 %
+7