Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Serious Sam 3: BFE

  • PC 50
Serious Sam 3 mi po dlouhé době připomněl o čem střílečky jsou nebo by měli být. Střílení obrovských houfů nepřátel, žádné zbraňové omezení (pěkně bezedné kapsy), žádný autoheal, ale pěkné prošení i o nalezení malé lékárničky +1. Žádný vodění za ručičku, žádný zjednodušení, žádný rádoby "propracovaný" příběh a podobné chujoviny. Prostě SS3 je stejně jako jeho dva předchůdci old-skůl řezanicí.

Croteam se snažil jednoznačně přiblížit prvnímu dílu. Je tu stejně jako v SS1 prostředí "novodobého" Egypta, staré známé zbraně a klasičtí nepřátelé. Level design, ač se může zdát přímočarý, tak ve skutečnosti by se od něj ty rádoby dnešní "moderní" shooters mohli učit. Oblasti jsou velké, plné odboček a secretů. Grafika je podle mě rozporuplná. A dle mého nedostála kvalit prvních dvou dílů, které byli naprostou vizuální špičkou. To však neznamená, že je hra ošklivá. Světelné efekty, voda, modely postav i dnes vypadají velice solidně. Monotónnost prostředí, (stejně jako u SS1) a neostrost textur asi zapříčinil nízký rozpočet chorvatského studia. Překvapila mě dosti divoká optimalizace, která vždy byla u SS výborná. Přehršel zbytečných částicových efektů (kouř, prach a jiné věci) a dynamických světel si občas dost ukrojili z výkonu mého plecháče.

SS3 je těžká hra. Na normální obtížnost jsem v posledních několika levelech jsem se opravdu solidně zapotil. Nepřátelé všech druhů se řítí ze všech stran, čarodějnice se vás snaží znehybnit, zatím co kamikadze se doslova bezhlavě na vás s chutí sypou s touhou vás odpálit za svou rodinkou do věčných lovišť. A aby toho nebylo málo ještě do toho musíte bojovat s bossem.

Závěrem bych dodal, že hudba je stejně skvělá jako vždy. Mix arabských tonů s metalovou hudbou prostě sednou, stejně jako Samovi drsné, a občas i docela vtipné hlášky. Ke konci se opět nelze ubránit stereotypu.....ale to asi ke střílečkám tohoto typu patří. Možná, pokud by se příští Sam vydal cestou druhého dílu a přinesl nám do toho výživnou akci. Jo. To by bylo SERIOUS.
"Bo ya motherfucker, tell me how my planet taste!" Takhle se to dělá Duku!

Pro: Čistokrevná, adrenalinová akce ze staré školy, hudba, délka (steam tvrdí 15h)

Proti: Grafika, optimalizace, level design, ke konci hry stereotyp.

+13 +15 −2