Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mě to přijde jako strašné přehánění, osobně znám dost wowkařů bývalých i dosud aktivních, a na nikom z nich něco takového nepozoruju...
Jsem jedinej, komu přijde strašně zábavná a do očí bijící podobnost mezi "hrál jsem WoW a byl jsem závislej, ale pak se něco stalo a já přestal a tím se zachránil" a takovejma těma typicky americkejma zpověďma o nalezení víry ("nevěřil jsem v Boha a propadl bych peklu, ale pak se něco stalo a já přijal Ježíše a tím se zachránil")?
Ja som si to kúpil v prvom ročníku na VŠ. (Mal som veľa voľného času. :D) S prestávkami (aj niekoľkomesačnými) som to hrával do konca minulého februára. Mával som aj také no-lifer hrania 20h denne, ale to striedali dni, keď som nehral vôbec. Bolo to proste fajn na odbúranie stresu, oddych po znechutení z preberanej látky, školskej byrokracie atď... Malo to športového ducha výzvy a zároveň to človeku ponúklo aj objavovanie sveta a jeho lore ak ho to zaujímalo. Kto chce, ten s tým prestane, kto nechce neprestane. Ja som si dával pauzy vtedy, keď som na hranie nemal čas alebo ma to nebavilo (prípadne som si počkal do patchu, ktorý pridal content alebo do vydania datadisku). Skončil som s hraním jednoducho preto, lebo ma to už nebavilo. Posledný datadisk oklieštil možnosti a nepriniesol dostatočne nový gameplay, aby tam nenabehol prirýchly stereotyp.

Robenie nejaké haló okolo závislostí je podľa mňa dosť milné. Ešte na škole jeden učiteľ robil výskum závislosti (filmy, hry, drogy, alkohol atď..) a v zásade šlo o to, že závislosť, ktorá je psychická (teda telo nie je závislé na prísune určitej látky) je čosi ako genetická predispozícia a nie je priamo spôsobovaná objektami psychickej závislosti. Tuším toto isté mal vo svojom dlhoročnom výskume aj jeden kórejský američan, ktorý skúmal všeobecne fenomén MMO zo sociálneho a psychologického hľadiska.
OMG not this shit again! -_-

Inak sa mi páči ten zápor, resp. jeho logika. :D

"hraním této hry, byť na free serveru,"
"pokud si zapplatíte oficiální server, už se ze závislosti jen tak nedostanete." :D
Já mám výhodu, že mě hry tohoto typu vůbec nebaví. Nejdelší čas konkretně u WoW jsem strávil tehdy, když mi to známý instaloval na pc, předváděl a po mém unuděném a zamítavém pohledu zase odinstalovával. Známý byl unešen a mě to prostě nic neříkalo.
Angelo: Bud rád že si na tom zabil jen rok, já jsem takhle promrhal dva a půl roku :)
Vyhlasujem súťaž: Kto nájde väčšie komentárove hnojisko, ako je pri World of Warcraft?
TO už neviem posúdiť, vždy som sa pohyboval v competitive priestore (top gildy na realme) a viem, že bolo veľa gíld, ktoré pôsobili ako groteska či paródia na raidovanie, takže je to dosť možné. :)
Očividně to moc nepomohlo, protože počet hráčů/guild, kteří/které porazili závěrečné bossy v raidech se pohybuje v jednotkách procent.
By som povedal, že ich vysoká = pre normálnych hráčov konečne normálna. WoTLK som dával tak, že som pri tom jedol a chatoval s kamošom. A nebol problém. Čiže dokončenie raidov by som nepovažoval za hardcore, cca od prvého veľkého Patchu čo prišiel v The Burning Crusade sa celá hra len nerfovala, nerfovala, až sa viac nerfovať nedala.
No nevím, četl jsem nějaké statistiky a "hardcore" jsou na tom pořád stejně - procentuální úspěšnost dokončení raidů je vesměs stejná přes několik datadisků. Cataclysm byl co vím dost kritizovaný proto, že obtížnost byla vysoká.
Vzhľadom na to, ako sa snažia ten koncept robiť "bezpečným" (žiadna veľká experimentácia) a voziť na rovnakej hrateľnosti mám pocit, že ľudí, čo si v tom WoW už čo to odohrali, alebo majú aj vyššie nároky (tzn. nebudú žrať furt to isté dookola ako ovečky), prípadne sú to "hardcore hráči" (i keď dnes je bohužiaľ asi hardcore hráč ktokoľvek kto sa neuspokojí s casual hrateľnosťou a musí si dávať v hre hard aby to mal náročné aspoň ako kedysi normal) to nemá priveľkú šancu dlhšie udržať. Viem ale, že to určite nie je cieľová skupina Blizzardu a zároveň je to mizivé percento wowkárov, čiže sa to na nejakom (ne)úspechu nijak nepodpíše.
Těžko říct, pro mě jsou "zombies" ti, co kupují lístky do Ligy mistrů, takže nejsem ten nejpovolanější kritik lidských zálib .-)

Ale neměl jsem na mysli zisky, spíš to, že by výsledek mohl být hratelný a zábavný (v mezích doby).
Tak určite je to premyslený marketingový ťah. Nepochybujem o tom, že ten datadisk bude určite veľmi úspešný. Keď len na hlúpych minipetoch do WoWka, čo nič nerobia zarábajú 12 miliónov dolárov a virtuálne vstupenky na stream Blizzconu si kúpilo 500 000 ľudí...ľudí, or zombies?
Hmm, co jsem na různých news webech pročítal reakce, tak se objevuje dost komentářů, že přes pandy se Blizzard zaměřuje na "hráče nižšího věku" řečeno jemně. Nechápu, kde se tahle naivita bere... Co znám žáky základní školy, tak jsou odkojení na CoD, Battlefield, CS, GoW. Pochybuju, že by je oslovily nějaké pandy v pohádkové grafice. Naopak bych se odvážil tvrdit, že kromě tahu na asijské trhy (kdo by dokázal odolat pandám) je tu záběr na dospělejší hráče XD
(koneckonců, u animeje to podobné)

Zajímavá je prezentace, že hra bude obsahovat velké množství nesouvisejících aktivit a "miniher" - tj. záběr na casual hráče (hraní v půlhodinových úsecích s přáteli nebo solo)?

V širším záběru 2012 je to z mého pohledu docela promyšlená strategie (úpadek AAA MMO, krize Facebookových her, problémy EVE a kdovíjaká je vůbec budoucnost CCP).

Záležitost s předplatným je celkem standardní tah - každá firma dá přednost celkové platbě naráz, než postupně splácené, pokud má možnost volby. Pro hráče WoW to asi nebude na dlouhé rozvažování a ostatním to může být vcelku fuk.

Z mého pohledu jsou asi nejlepší volbou u Blizzardu koupě here na jejich e-shopu v digitální podobě - Blizzard sběratelské edice jsou poslední dobou dost nudné a podobají se vejce vejci.
7creature: Ja určite, pri cataclysm som nevydržal viac než dva mesiace. :D Aj to som hral len tak po troške.
Ještě dodám, že kdo si WOW předplatí na rok dopředu obdrží zdarma Diablo 3, no neber to. :)
Blizzard dobrovolně vyklidí Západní trhy ve prospěch Bioware a jeho SW:TOR.
Očividne je to crossover s Kung-fu Pandou. Hlavne ma zaujíma, čo tam bude ako hlavný záporák, dúhový poník? :)
Tulareanus: Tak on ten Pandaren byl i ve dvou misích v kampani Frozen Thronu. Jednou v misi za elfy a jednou za krvavé elfy.

Bursoft: To mě taky hned napadlo :D mi to nejdřív přišlo spíš jako nějakej vtip ...
Blizzard už očividně vaří z vody a zoufale se snaží dojet k tomu 100. levelu, aby to mohl zabalit a přijít s něčím úplně novým. Taky vám to připomíná Kung-fu pandu? :D
"Lokace vypadaji skvele" práveže vyzerajú ako recyklácia Terokkar Forest, Nagrand a Stranglethorn Vale dokopy. Včera sme s kamarátom pozerali trailer a tie screenshoty (evil bunnies) a podobne a teda, nadšenie z nás sotva sálalo.

Jediné lore je v tom, že v tej diablo-like voľnej dlhej misii v datadisku Warcraft 3: The Frozen Throne za hordu bol pandaren brewmaster, postava zamýšľaná ako vtip.
Nejkontroverznejsi datadisk. Kdyz jsem cetl v lete klepy o tomhle datadisku, vubec jsem jim neveril, protoze pobihani s pandama po svete Azerothu mi prislo jako aprilovy zert a porad mi to tak pripada. Na druhou stranu pandy pry do Warcraftu patri a jejich role v pribehu vypada zajimave, ale lore teda moc neznam. Snaha zalibit se cinskymu trhu je zrejma, ale proc ne? Lokace vypadaji skvele a prinasi neco, co tu dosud nebylo a mozna chybelo. A to ze je to spatlanina vseho moznyho jsme si uz zvykli.
Blizz oznámil další datadisk - Mists of Pandaria, hlavní novinkou je nová hratelná rasa Pandaren (medvídci panda) a nová klasa Mnich. Pět nových zón a level cap zvýšen opět o 5 levelů. No co dodat, hra evidentně už směřuje pouze na asijské trhy, kde zůstává velmi populární a na casual hráče, případně hráče okolo 12 let...
Tulareanus: Od toho tam máš ačívy, aby si neběhal z lokace do lokace po 3 questech, ale hezky si piloval Loremastra :D

Ne, je to vážně děs, já sem u wowka začínal v únoru 2005 a tak nějak s přestávkama ho hrál do lonského března. Tedka v srpnu jsem si pořídil datadisk z toho contentu 80+ bych ani tolik zklamaný nebyl, přeci jen je to něco nového, ale totálně mě zklamali předěláním old contentu. Dungy 55-60 nerfli až na UBRS nejméně o 15 lvl, všude jiné questy, lokace už nejsou tak malebné, jako předtím (čert vem Cataclysm a řádění Deathwingovo), všude samej Heirloom, takže z lvl 1 na 60 za 2 dny max :D world PvP mrtvé, zmizelo spousta lvl 60 itemů, jediný artisan a master riding zůstávají na své ceně, ale vzhledem k výnosnosti farmení může člověk za týden epixovat lítákama 10 charů :D Celkově vzato mě u toho drží jen fakt, že hraju ještě s pár dobrými kamarády, s kterými jsme si založili guildu a hrajem více méně pro zábavu, když není po večerech jiný program.
Tá jednoduchosť a ešte väčšia jednoduchosť len podporovala ten stereotyp. Je to škoda, pretože WoW ma pôvodne tiež dosť bavil, pre ten svet a samotnú náplň, pretože bola tam určitá výzva, ale našťastie som tomu nemusel v hardcore štýle prispôsobovať celý svoj život, ale už s príchodom Wrath of the Lich King to šlo hrozne dolu (aspoň bol ale zaujímavý herný kontinent a tak, čo ma dosť bavilo), lenže po vydaní cataclysm som vydržal necelé dva mesiace, pričom ten druhý mesiac som sa nalogoval len tak raz za týždeň. Odvtedy som nehral a už ma to vôbec nelaká, pretože ten stereotyp bije do očí a človek si ani nestihne užiť tie zóny, keď spraví dva questy a ding! nový level, ďalšia zóna, kk bye bye.
Veď ja s tým textom v celku súhlasím a rozhodne sa nesnažím obhajovať WoW.

Wow bol vždy najlahšie MMORPG a od jeho vydania sa celý žáner zjednodušuje -- rovnako aj WoW. Aj pred 5 rokmi si hral najjednoduchšie MMORPG na trhu, aj teraz. Chápem, že ked sa vraciaš do žánru po 5 rokoch tak ti to príde ako priepastný rozdiel, ale to je treba kritizovať celý žáner.

Kostej aký pokročilejší vek. Mám 28 rokov. Tak ako ty. Ja viem, že ty rád do mňa rýpeš (i keď ja som s tebou nikdy nekomunikoval a nič negatívne ti neadresoval), ale mohol by si si dať pauzu na chvílu.
Ebb: Ale me to cely prijde, jako kdyz mas uz dostatecne osoleny jidlo a presto si ho jeste dal osolis v domneni, ze bude jeste lepsi. Stary hrace tim zjednodusovanim nepotestis. Je to jako kdyz jim plivnes do obliceje. A novy hrace to mozna prilaka, ale rozhodne u toho dlouho nevydrzi. Koho by to taky bavilo hrat, hru, co se skoro hraje sama. Vubec se nedivim tem poklesum platicich hracu.
Ebb: jako obvykle radši no comment. Shledávám pozoruhodným, že při svým tolikrát proklamovanýmu pokročilejšímu věku máš problém porozumět textu na půl stránky A4 :-D

Seeker: no, je to smutný, ale v zásadě máš pravdu prakticky ve všem cos napsal. Leckterý věci který jsi zmínil mají dvě stránky, viz ten LFG tool; ale fakt je, že WoW je v současný době mrtvej svět. Mimo Stormwind / Orgrimmar aby živou duši pohledal.

Seeker: WoW bol od začiatku najjednoduchšia, najsólovejšia a najinstancovanejšia (krásne slová) onlinovka na trhu. To že sa WoW ešte dalej zjednodušoval je len následkom toho, že sa objavili hry, ktoré predbiehali WoW v jednoduchosti a sólovitosti (Lotro, Aion, Rift, atď) a kedže si WoW chcel udržať titul - the most casual MMORPG. Je zvláštne kritizovať WoW, že je príliš jednoduché, keď také bolo vždy. Kto chcel hrať niečo zložitejšie a komplexnejšie tak mal na to predsa iné možnosti.
No, na druhou stranu je to docela ideální varianta pro battlegrounds.
Hádám, že roční dítě by s tím nemělo žádný problém.