Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Dokonalá strategie s boží kampaní!
S tou definicí strategie musíme být ale opatrnější, opravdu se zde totiž nejedná o nějakou rychlokvašku a klikačku typu Starcraft nebo CaC, ale zde člověk vítězí hlavou, nikoliv v důsledku masováním jednotek a větším skillem s myší.
V podstatě celá kampaň je jedno velké tažení, nemáte možnost tedy vyrábět jednotky, stavět budovy, nýbrž jen doplňovat stavy svých praporů a někdy vám od ztrát ulehčí spojenci, kteří se k vám připojí na krátko, nebo na furt, jindy zase vaše rozhodnutí kudy se vydat.
Celá hra, stejně jako desková předloha, je prošpekovaná taktickými prvky, které často rozhodují o vítězství nad celým bojištěm. Rozmístění jednotek, směr útoků to vše v důsledku hraje roli.
Stejně jako fakt, že některé jednotky mají svá nemesis a pokud se s nimi střetnou na bojišti, jejich velitel praporu vám ukáže prostředníček do ksichtu, protože došlo na osobní věc.
Což je někdy fajn, protože většinou pak podávají nadlidský výkon a neustoupí díky skvělé morálce, avšak proti ohromnému přečíslení, nebo v situaci kdy potřebujete pokrýt křídlo, abyste ochránili děla či lukostřelce, to rozhodně nepotěší a může to znamenat restart mise.
Jednotky se během vašeho tažení stávají profesionální zabijáci, veteráni a veškeré jejich vlastnosti se zlepšují boji a postupy.
Po vyhraném boji máte možnost z kořisti doplnit stavy mužstva, ale pokud budete bojovat příliš horlivě, může se vám lehce stát, že vaše tažení skončí tím, že nebude moci postavit armádu proti nepříteli. Velmi vítanou kořistí jsou pak magické artefakty od praporů počínaje a magickými zbraněmi a štíty konče, ty to předměty pak posilňují celý regiment a lze je obecně rozdělit na aktivní a pasivní.
Příjemným bonusem je pak příběh a působení každého regimentu, který si můžete prolistovat.
I přes zastaralou grafiku tahle hra nabízí neuvěřitelnou hratelnost a aktuální herní mechanismy, které stále stojí za to si vyzkoušet a zahrát.

Proti: zneužití a vykradení značky Blizzardem

+19 +21 −2
  • PC 100
Velká perla která je spíše než strategií taktickou hrou, s velice dobrou atmosférou, intuitivním ovládáním a i dnes parádní grafikou (přes 3DFX emulaci).Každý vyhraný boj s minimální ztrátou vlastních jednotek je z důvodu velice vysoké obtížností malý svátek :) Bohužel i přes několik pokusů se mi stále nepodařilo dohrát :(

Pokud by měl někdo zájem o recenzi, najde ji na mém blogu :)

Pro: Taktika,grafika,ovládání a atmosféra každé bitvy

Proti: Pro někoho vysoká obtížnost, ale to k tomu patří, pro mne to není negativ

+13
  • PC 100
Výborná atmosféra, propracované jednotky, včetně původu, takřka každá jednotka je naprosto unikátní. Pamatuji si že spousta bitev, které jsem považoval za obtížné šlo lehce dohrát jinou strategií a nasazením jiných jednotek.

dovoluji si odkaz na ukázku(první mise) z youtube: http://www.youtube.com/watch?v=k_wKLh-1pJs&feature=player_embedded

Pro: atmosféra, taktika, jednotky, grafika(své doby!)

Proti: místy obtížné

+11
  • PC 90
V sekci atmosférických, fantasy strategií,jsem konečně dospěl k oblíbenemu "Dark Omen". Poprvé jsem ji hrál pouze jako demo ale i ten jeden level na náměstí potemnělého města, v nejtemnější noci mě nalákal k pátrání po plné verzi.

Strategiím, které postrádají budování vlastní báze jsem začal velice rychle přicházet na chuť. Věnovat se pouze taktice tažení, a nezatěžovat se osudem primární báze, nebo zdaly se vám vytvořily ty a ty jednotky, či technologie. Neříkám, že budování báze je špatný prvek, ale pojmutí Dark Omen, podobně i Mythu II, je příjemným osvěžením.

To co mě zaujalo asi nejvíce jsou specifikace jednotlivých oddílů, protože to nejsou jen tak tuctově představeni. Každý oddíl je specifický, a má v kampani svoji roli. Hlavně jsou tu také vytvořeny tři bohaté strany (Empire, Undead a Greenskins) se spoustou pěkných kousků - například takový upír.

Seskupení a postavení vojáků nebylo nikdy důležitější. Vojací s kuší a kanonýři, jsou schopni prostřelit vlastní řady (pokud chcete blbnout), ale takový lučištník už může poslat šíp nad hlavou vašich jednotek - překonávat překážky. Je nutné nastavit postavení tak aby silní válečnící byly schopni zastavit hordy nepřátel a ti se nedostali ke slabším, efektivnějším jednotkám s útokem nadálku.

A v tom přichází další klad této hry - její dynamičnost. Tady zkrátka nejsme v AoE, ani Warcraftu či Starcraftu - nepřátele nemají tendenci se vrhat ve velkých bezhlavých vlnách proti vaší armádě, tady jsou schopné kooperovat. Vaše i nepřátelské jednotky mají svou vlastní hlavu, lze je dobře namotivovat, stejně tak mohou dostat strach a začít prchat (velice potěšující, pokud tam nechají spojence, kteří potřebují podporu). Je však potřeba zvažovat vzdálenost, jak rychle ji lze překonat, jak se mohou pohnout nepřátelské armády - zkrátka co oddíl to možnost. Někdy se ukáže výbornou jízda, která nepřítele rychle dožene a zničí. Někdy zase sestava lučištníků a střelců z kuše, vyřídí blížící se oddíl dříve, než stihne kohokoli zabít. (Celkový pohyb je však nutností)

To co bych hře vytknul je obtížnost, která místy byla dost velká. Napoprvé to nejde tak snadno, zkrátka hráč se ani nerozkouká, není si jistý jak který oddíl doplnit, a peněz je málo.
Avšak velice atmosférický a zábavný požitek.
90%

Pro: Atmosféra, herní možnosti, často musíte jít vy pro nepřátele,proměnlivost na bojišti

Proti: Místy obtížnost, ta proměnlivost je místy docela dost zrádná

+10