Lara Croft Tomb Raider: Legend je již sedmý díl série s vnadnou archeoložkou v hlavní roli. Poprvé v historii na hře nepracují Core Design. Po neúspěchu The Angel of Darkness byl vývoj svěřen Crystal Dynamics.
Tentokrát nacházíme Laru uprostřed pátrání po ztracené jihoamerické relikvii. Příběh ale začne nabírat na obrátkách ve chvíli, kdy se Lara potká s Amandou Evert. Ta byla považována za mrtvou, stejně jako několik dalších studentů, od incidentu v Peru, jehož jediným přeživším měla být právě Lara. Do pátrání se nakonec zaplete i tajemný James Rutland Jr., který také baží po starodávných relikviích. Lara se na své cestě nejen za hledanými předměty, ale i za objasněním okolností smrti své matky, podívá opět na několik exotických míst. Navštíví Himaláje, Ghanu, Kazachstán, Bolívii, Japonsko i rodnou Anglii.
Kromě klasického řešení hádanek, akrobatických kousků a zabíjení nepřátel se nově objevují tzv. „quick-time“ události - interaktivní videosekvence, ve kterých je třeba zmáčknout ve správnou chvíli správnou klávesu, jinak Lara zemře. Několikrát se objeví i akční pasáž na motorce. Hra disponuje zcela novým enginem. Majitelé silnějších počítačů (s ohledem na datum vydání) měli možnost zapnout si speciální next-gen efekty, které nabídly zejména propracovanější hru světel a stínů.
Na příběh tohoto dílu přímo navazuje Tomb Raider: Underworld.
Zajímavé, pokud máte zapnutý "fullscreen anti-aliasing", nezobrazuje se stín Lary. Koukám, že co se týče grafických nastavení to mají pěkně rozbité. Ten "next gen content" je taky pěkně naprd, plný grafických glitchů a prý způsobuje pády hry. Je to škoda, protože má dost pěkné dynamické stíny. Na druhou stranu kdeco v něm vypadá hůře (některé místnosti jsou až příliš nepřirozeně přesvícené, některé povrchy se nepřirozeně lesknou atd.). Osobně bych bral jen ty dynamické stíny, zbytek ať si klidně nechají, škoda že tam není nějaký posuvník místo prostého on/off :/.
Pro: zábavné skákání, vylepšené pohyby Lary, příběh neurazí, jízda na motorce, povedené souboje s bossy, místy solidní atmosféra opuštěných chrámů
Proti: nezáživné přestřelky, při zapnutém nextgenu technické bugy a občasné padání hry, přehnaně lineární, jednoduché a krátké