Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Summoner

26.10.2000
27.03.2001
15.04.2015
71
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Summoner je 3D RPG viděné z pohledu třetí osoby. Hra má velmi zajímavý a propracovaný příběh, v němž není nouze o řadu překvapení a zvratů. Hráč ovládá skupinu hrdinů - ke hlavnímu hrdinovi Josephovi, jehož specializace a zaměření závisí pouze na hráči, se postupem času přidá ještě válečník Jekhar, zlodějka Flece a kouzelnice Rosalind. Jako správné RPG Summoner obsahuje kvanta předmětů, zbraní, kouzel, monster, NPC, úkolů a lokací, jejichž variabilita je na vysoké úrovni.

Velmi zajímavě je ve hře vyřešen soubojový systém, v němž nechybí funkce pro pozastavení hry. Důležitou roli při soubojích hrají speciální prsteny, díky nimž lze vyvolávat různé pomocníky a bojovníky. Zajímavým prvkem je také tzv. chain attack, což je série po sobě jdoucích úderů. Pokud se tyto údery provedou v rychlém tempu a ve správném pořadí, tak mohou vést k likvidaci protivníka, aniž by stihl vůbec zaútočit.

Hra podporuje multiplayer až pro čtyři hráče.


Poslední diskuzní příspěvek

V roce 1998 se Volition ( dříve Parallax Software) rozhodli ze poté co měli na kontě vesmírné střílečky se musí pohnout dal a udělat hru co upevní jejich pozici. Volba padla na žánr rpg a to rovnou ve 3D. V te době konkurence dělala vše izometricky a tak se chtěli odlišit. Pak přišel nápad vydat hru na konzoli ps2 jako exluzivitu. Na PS2 žádná hra typu western rpg nebyla, takže měla šanci prorazit. Také byl jistý tlak ze ze strany THQ který byl vydavatelem, aby udělali něco spacialniho.
Vsechno se stizilo když dostali vyvojarsky prototyp ps2. Byla to krabice bez mechaniky a vstupu na kartu a nikdo nevěděl jak se s tím pracuje. Trvalo týdny a měsíce než zjistily, dle hromady dokumentace jak na ps2 Summonera udělat. 
Meli na tu dobu perfektní engine který šel krasne využít na tvorbu rpg. Díky těm strileckam co dělali uměl různe světelné efekty a další věci co u konkurence neměli. Aspoň ne pro tvorbu ve 3D. 
Po zjištění ze ps2 je náramně výkonný stroj si mohli dovolit posunout kameru za zada postavy a tak odhalit výhled s obzorem.
Hra se nakonec povedla a sbírala slušne hodnocení což byl signál začít pracovat na pokračování. Které, ackoliv pořad šlo o slušnou hru, nebylo už dělané s takovým zapalenim pro věc a celkem zapadlo.Vyslo už jen pro konzole a na port pro PC jako u prvního dilu už nedoslo.
Potom přišel Red Faction a později Saints Row které drží firmu na nohou dodnes. A je to cele díky Summonerovi který Volition posunul o velký kus dále v době kdy se nad firmou stahovala mračna.
Jen skoda ze v te tvorbě rpg nepokracovali, Summoner 1 a 2 jsou fajn hry a mohlo to být ještě zajimave.
Summoner a Red Faction byli svým způsobem v mnoha směrech průkopnické hry které hráčům nabídli něco co v te době nebylo úplně obvykle a z mého pohledu je vážně skoda ze skončily u crazy městské akce která stagnuje a firma působí ze moc neví co s tím. Co takhle Summoner 3 ( byl v plánu ale zrušeno) v tendencích jednicky, sakra, vždyť z vás mohla být druha Bioware :)
A na závěr menší sběratelské okénko :)
https://ibb.co/0XSZ9Q7

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.