Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

On je Runaway hlavně taková naprosto klasická adventura ve stylu třebas Tungusky apod. kousků, kterých jednu dobu vycházelo strašně moc a dnes už prostě ničím nepřekvapí a nenabídne nějakou tu nadhodnotu oproti jiným adventurám (na rozdíl třebas od I Have No Mouth, and I Must Scream, Sanitaria apod.). Já si to kdysi ale docela užil a párkrát i zopakoval, to až druhý díl mi přišel horší.
Já jsem se u ní před lety, když byla mladá, bavil. Inu pokrok nezastavíš a hráči jsou stále zhýčkanější:).
Runaway je hodně dobrá adventura, taky to musím někdy dorazit. Až bude čas :-D
Tak ja to teda asi odložím na neurčito a nahradím ho v Hernej výzve Poslom smrti :)
Ojojoooj, no mal som asi prehnane veľké očakávania. Som ešte len na začiatku (múzeum) ale už ma tam otravujú herné mechaniky, kde je potrebné tú istú vec z inventára prehľadávať aj niekoľkokrát aby sa našlo to, čo je pre ďalší postup potrebné.

Tie detailné pohľady na prehnane žmurkajúce a bľabotajúce tváre postáv sú strašné :D keby ich aspoň nebolo tak veľa

Uff, no zatiaľ nemám dobrý pocit a nejak sa mi nechce pokračovať ďalej. Som si to vybral do Herní výzvy ako hru pred r. 2006
Grafika GK3 je skutečně humus tyfus filcky jako skoro všechny 3d hry, ale mně to teda absolutně nevadilo. Je to totiž skvělá hra!
Já když jsem kdysi spustil GK3, tak mě grafika zcela odradila od dalšího hraní. Za krásnou či povedenou jsem ji tedy opravdu nepovažoval.
Jako u Runaway jsem pochválil kreslené pozadí a jak to vypadá v tom hra vypadá hezky,ale ty postavy mi přijdou až na Briana a Ginu skutečně odporné a to i v Gabrielovi trojce mi prostě přišly hezčí. Asi za to mohla i povedenější atmosféra apod. Kdyby Runaway nebyla takový opruz kterým je možná bych v tom i zalíbení našel ale takhle je to pro mě hrozná hra.
@M.a.t.t. (01.03.2015 13:34): Tak tak, jako chápu, že někoho dokázala zaujmout ta volná kamera, která má jistě svůj styl (byť jsem si občas říkal, jestli by k ní více nesedl FP pohled), stejně jako některé interiéry nejsou nadesignovány zrovna nejhůře, ale jinak je to zastaralé až hanba a i co se umělecké stránky týče, není imo moc o co stát. A zvláště když to porovnám s GK 1, je to až do očí bijící.
S tím TR 1 jsi to celkem trefil (hranaté, strohé, vyblité), na druhou stranu mě překvapilo, jak moc velký posun se konal u druhého dílu, který vyšel pouhý rok po vydání jedničky a vypadá mnohem, mnohem lépe (TR sérii mám zrovna rozehranou, takže se jedná o celkem čerstvý zážitek:)).

Ale je pravdou, že znám také spoustu her, které z obrázků a videí nevypadaly až tak pěkně jako při samotném hraní, takže ještě uvidím... ale pochybuji, že budu nad vizuálem rázem slintat. Ale atmosféru GK 3 má, o tom žádná (soudě dle několika gameplay videí bez komentáře).
Ak mi niekto vážne začne tvrdiť, že grafika GK3 nie je zastaralá, začnem sa oháňať dôkazmi. Pokojne argumentujte štýlovosťou (ktorú tam taktiež príliš nevidím, je to rovnake zastaralé ako napríklad prvý Tomb Raider), ale tvrdenie, že je na vyššej úrovni ako Runaway ma zabíja....

http://www.hardcoregaming101.net/gabrielknight/gk3-1.jpg
http://www.hardcoregaming101.net/gabrielknight/gk3-4.jpg
http://www.hardcoregaming101.net/gabrielknight/gk3-6.jpg
@90210 (01.03.2015 12:06): Podle mně dobré hodnocení grafiky GK 3 vychází především z toho že se tam polovinu času člověk kochá městem volnou kamerou. Ale souhlas, třeba Dark souls vzpadá podle videií jako 20 let stará hra.
Je někde vidět roydíl mezi softwarově a hardwarově renderovaným GK 3? Pamatuju si že jsem to tehdá rozjel jen v software a bylo to opravdu ošklivý.
@Isair (01.03.2015 01:15): GK3 má vyloženě zastaralou grafiku, ale pokud se dokážeš přes zastaralost přenést, určitě nebude problém označit grafiku za hezkou - je to barevné a výtvarně slušně zpracované.
Gabriel Knight má suverénne najzastaralejšiu grafiku z celej série - práve u tohoto typu 3D vizuálu to nie je nijak prekvapivé. Za štýlovú by som označil možno retro grafiku prvého dielu (aj preto, že dnes sú také "in", dvojka vďaka FMV taktiež nezostárla až toľko. Krásne ručne kreslené postavy a pozadia v Runaway sú v celej sérii na ďaleko vyššej úrovni. A práve spracovanie Yesterday by som označil za určite horšie, ale tam aspoň uznávam istú unikátnosť, ktorá niekomu môže sadnúť.
@90210 (01.03.2015 00:01): Nehrál, ale oči mi ještě slouží dobře:). Avšak sám jsem zvědav, jestli mi grafické zpracování GK 3 přestane být tak odporné poté, co s ním strávím trochu více času...
GK 3 urcite nema spatnou grafiku, to zpracovani je naopak hodne zajimavy a srovnani se Simonem 3D je uplne mimo, to je jako nebe a dudy, ale Isair to nehral, takze se neda brat vazne.;)

Na druhou stranu Runaway ma peknou grafiku.

Nema smysl nikomu nic doporucovat, fanousek dospelejsich sloyitejsich adventur si GK a tvorbu Legendu najde sam, tady na foru jsou propagovany dost. Zbytek at si zustane u Broken Swordu a her od Lucase.
@Isair (28.02.2015 23:24): Ha, méně důležitého :). Myslím, že Death Gate oceníš ještě více než GK sérii - podle mě jde o vůbec nejlepší adventuru s fantasy tematikou, a hráči DnD RPG (adventurní ekvivalent BGII) si ji jistě velmi užijí, nebo minimálně u mě tomu tak bylo :). I jde o ten typ hry, kde prostě chyb nelze dohledat. Můžeš ihned vyzkoušet.
@Drolin (28.02.2015 23:21): Chvíli GK 1, které mám v nejbližším plánu, ostatní díly mě však zatím nijak zvlášť nezaujaly, byť se k nim pravděpodobně také časem dostanu.

Ještě Death Gate k tomu:), jakože už teď nevím co dřív:). Sice zaujal již na první pohled, ale vždy jsem jej bral za něco méně důležitého a měl jsem jej tedy spíše níže v seznamu "musím dohrát", hmm... no jo, tak možná se na něj mrknu o něco dříve.
@Isair (28.02.2015 23:16): A ty jsi některé z GK zkoušel? Pokud ne, tak toto by měla být priorita - i pokud ti nesedí FMV nebo raná 3D grafika u GK3 :). Opravdu, GK, Death Gate a The Lost Crown jsou takovým základem náročnějšího adventuristy.
@Drolin (28.02.2015 23:13): Pathologic se mi zdálo, ale měl jsem problém s technickou stránkou (tj. spousta bugů). Na ten remake (pokud je ještě v kurzu) se naopak moc těším:). A po grafické stránce mi vůbec nevadil (ba naopak), ale ten GK 3... já ti nevím, už jen ta paleta barev (příliš pastelové barvy) mi nesedne, co se umělecké stránky týče, je to pak ve srovnání s Pathologicem nebe a dudy.
@Isair (28.02.2015 23:05): Tady jde především o zvyk. Myslím, že kdyby jsi zvládl prvních pár hodin tak si technickou stránku oblíbíš - GK3 je (dle mě) samo o sobě jednou z nejvýznamějších adventur po stránce zpracování (replikovaná snad jen v The Watchmaker), a vizální stránka jednoduché 3D grafiky tu zcela sedí. Trochu v tom vidím podobu s Pathologic (které se ti příliš nezdálo :), kde mě grafická stránka zasáhla a velmi jsem ji oblíbil podobně jako právě u GK3.

Kvalita grafiky není tedy u GK3 vysoká, ale umělecká stránka to dorovnává a ještě převyšuje jinak graficky líbivé, ale nazjímavé hry (třeba právě Runaway).

A BS4 bylo graficky zcela nudné, o tom žádná.
@Drolin (28.02.2015 22:56): Zajímavé, dodnes jsem si myslel, že není nikdo, kdo by GK 3 dokázal označit za hezkou hru, asi jsem se šeredně spletl...

Já ti nevím, ani z těch videí to nevypadá moc hezky a především by mi vadila mj. asi ta jistá mrtvost prostředí a malá detailnost (stejný problém jsem měl třebas s Broken Sword 4, který jinak technicky na tom byl už vcelku dobře- a koneckonců to platí snad pro všechny 3D adventury oproti těm 2D ručně kresleným). Lépe však vypadají interiéry než exteriéry, což je také pro všechny rané 3D hry společné. A zrovna modely postav jsou vážně děs:)
@Isair (28.02.2015 22:08): Měl jsem podobný názor na GK3, ale ono to má zvláštní kouzlo a graficky řadím GK3 po dokončení k velmi povedeným věcem. Ze screenshotů to není patrné, ale v pohybu a se zcela volnou kamerou a možností vlastních úhlů je vizuální stránka na adventuru až nezvykle působivá.

@Isair (28.02.2015 22:32): Třetí Runaway je samostatně dle mě velmi dobře hratelný. Druhý díl mě také nebavil, ale trojka tak nějak zvedla kvality ve všech směrech.
@Isair (28.02.2015 22:21): Já to přeskočím na trojku která je prej nejlepší..ale např: The Next Big Thing a Yesterday mi přišly mnohem vzhledově sympatičtější dokonce i podle ukázek trojka Runawaye.
@jones1240 (28.02.2015 22:16): Ve dvojce (či dalších hrách od Péndulo) jsou modely postav asi o trochu detailnější, ale že by to byl kór tak velký rozdíl se mi nezdá.
Každopádně dvojka je co se herní náplně týká ještě mnohem plytčejší (a navíc nemá uzavřený děj), tak jen aby ses připravil...

Ale tedy ne že bych byl kdovíjakým fanouškem Runaway série, ale od někoho, kdo zdárně přežil několik dílů Poldů, bych takové poplivání rozhodně nečekal. Byť asi každý má své "oblíbené" kousky:) (v mém případě je to zrovna Monkey Island 2, u nějž ten veeleúspěch nechápu naopak já a to první díl mám vcelku rád).
@Isair (28.02.2015 22:08): Mě většinou komiksová stylizace nevadí když je povedeně udělaná což tady bohužel není..naštěstí už v dalších hrách jsou na tom Penduláci vzhledově mnohem víc. Ale postavy bych odpustil kdyby náplň hry byla kvalitní což není.
@jones1240 (28.02.2015 22:01): I ty hranaté modely postav nejsou žádná hitparáda:). Nicméně bych spíš pochopil, kdybys Runaway vytýkal jistou komiksovou stylizaci (kam spadají i takové svébytné modely postav) a která ti nemusela sednout, než že se budeš ohánět nějakým Gabriel Knightem, který vážně není vizuálně hezký snad v žádném ohledu a strašně rychle zestárl (holt častý problém raných 3D her).

S tím 3D Simonem je to prašť jako uhoď:).
Myslím si, že na době vzniku vcelku vůbec nezáleží, koneckonců dnes vycházející point and click adventury nevypadají o moc jinak. Tahle ručně kreslená grafika je zpravidla docela nadčasová a je asi tím posledním, co bych Runaway vytkl (a renderované postavy taky vypadají docela dobře), byť chápu, že někomu může vadit jistá "komiksovost" (ale z technického hlediska zde není moc co k zastarání a hravě se vyrovná dnešním point and click "standardům").
Taky musím říct, že ve své době ta grafika byla nádherná.
A osobně si to pamatuju jako jednu z nejlepších adventur - jediné, co mi to trošku zkazilo, byl ten konec, který byl velmi náhlý a trošku polopečený.
@jones1240 (28.02.2015 17:35): škaredá grafika? ale no tak! ta hra je víc než deset let stará, neposuzuješ ji náhodou podle dnešních grafických standardů? hrál jsem ji v době nedlouho po jejím vydání a takhle kreslené adventury rozhodně nebyly tehdy něco běžného.
@Matthias (28.02.2015 14:14): Hraji hry výhradne v angličtině a psal jsem ze Brian je dobrej a kdyz to srovnan s jinimi adventurami jsou tu vetsiniu logicke hadanky ale to nemeni nic na tom ze hra je to desna a strasna :D
@jones1240 (komentář): Zkoušel jsi hrát anglickou verzi? Mně osobně přijde, že Brian v češtině zní jako debílek a Gina jako slípka. Ovšem v angličtině zní Brian na pohodu - prostě týpek, jak má být. Gina teda furt zněla jako slípka ale stejně...

Možná by to mohlo pomoct vidět Runaway trochu v jiném světle... Jinak příběh - on se rozjede až úplně na konci... v průběhu hry ne, to je fakt :)

A nemůžu moc souhlasit s tím, že Runaway má logické hádanky... možná v rámci "adventurní nadsázky" celkem jo, ale polovina hovadiny by nikdy nefungovala (rtěnky jako munice... Pás by opravdu nevydržel jen sešití sešívačkou atp.)
GOG verze mi šla v pohodě, když jsem ji zkoušel, ale dohranou ji nemám, takže nepotvrdím 100% funkčnost, každopádně aby něco z GOG nešlo na Win 7, to už musí být.
Diky, zkusim.

Jinak je to tedy na Windows 7. K verzi se ted nemuzu dostat. Deje se to temer neustale, behem kazdeho rozhovoru.

Zkusim Isairuv patch a dam vedet, zda pomohlo s timto.
Já si pamatuji akorát na black screen ihned po spuštění hry, což vyřešil patch zde, možná to bude řešit i problém se zamrzáním (?).
@Dunemaster (30.06.2014 12:55): Jakou máš verzi a na jakém OS? Plus jak často se to děje?

Nicméně jako prvních bych zkusil přeinstalování, ohledně Runaway bylo ale myslím poměrně dost problému - zvláště tedy s pády na plochu. O zamrzávání jsem ale nečetl.

Ahoj, nemate nekdo zkusenosti s tim, ze se obcas zasekne obraz a az po chvili se zase rozjede?
Hidden Runaway - předělávka na Iphone a Ipad, která ze hry dělá hidden object adventuru - nevypadá to úplně nejhůř, což mi může stejně bejt jedno, když nemám Iphone :)
Všimol som si že viacerí spomínajú pixelhunting, nie je náhodou v hre klávesa na zobrazenie všetkých aktívnych predmetov?
Právě uvažuju, že bych si zkusil i nějakou tu adventuru, než půjdu do světa a tahle mi už kdysi uvízla v paměti a líbí se mi její grafický styl, tak jsem si řekl, že by to nemusela být špatná volba, ale nechci riskovat, že mi to na novém PC nepůjde a starý se mi opravdu nechce pár dní před vypadnutím zprovozňovat :-)

No já právě někde ve zboží četl, že to nepodporuje přímo grafické kraty Nvidia řady 9 a vše novější, ale teoreticky by to ten patch spravovat mohl, no uvidím.
Někde jsem myslím četl, že to nefunguje na grafických kartách geforce řady 9 a více. Je to pravda, nezkoušel to někdo na tomhle typu karet?