Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Proč bych měl myslet pobíhání z kanystrem ironicky? :) Násilí ve hrách, filmech, knihách, komiksech ani hudbě mi nevadí. Není skutečné. Pokud se někdo uchýlí "nasilnou" cestou v Postalovi 2, tak je pravda že to násilí je... úchylné... často neopodstatněné. Ale co na tom? Je to hra... navíc je všechno dotaženo do takových extrémů a ve hře je plno nadsázky. Postal 2 se nedá brát vážně. V tomto směru mi přijdou "horší" hry ala Hitman. Násilí tu má možná své "příběhové opodstatnění", ale simulátor nájemného zabijáka by podle mě mravokárcům měl být větším trnem v oku, než sice kontroverznější zabíjení v Postalu 2, které ale jednak není od hráče vyžadováno a i kdyby, tak... se prostě nedá brát vážně. Není to hra pro všechny. Má mature rating a i tak nikdo nenutí nikoho tuhle hru hrát. A i když jí hrajete, tak vás nikdo nenutí močit po lidech. Není to inteligentní hra, je to hra na odreagování a jako taková není úplně špatná. A nevidím důvod co je špatného na odreagovávání se s kanystrem benzínu. Nemám potřebu nic zapalovat v reálném světě, když mi to však herní engine umožní, tak se rád pobavím. Popravdě... mi ani nevadí, že ji lidé hodnotí 0%. Objektivně si takové skóre nezaslouží, ale principem těchto stránek je seskupit co nejvíc subjektivních názorů hráčů. Takže vlastně ani nevím proč jsem se vměšoval do diskuze :)
Vodny - abych ten můj dlouhý proslov lépe shrnul (ale i tak prosím odpověď na ty otázky) takže zhruba takto-

Carmageddon - prvoplánovitá účelová hra plánovaná jako co nejvíce krvavá a násilná pro co největší zábavu, prvotní účel nejsou poctivé závody, které se nedají jezdit jako poctivé, tudíž prvotní záměr tvůrců? Brutalita, krev, násilí.

Postal 2 - Prvotní záměr a účel je plnit úkoly denní potřeby jako v reálném světě, k reálnému světu patří násilí i to zvrhlé, je zde proto možnost páchat zvrhlé násilí které ale není hlavní náplní hry a nemusíš ho dělat. Takž prvotní záměr tvůrců? simulátor běžného života s plněním jednoduchých úkolů s možností násilí.

Srovnání nechám na každém, to, která z těchto her je zábavnější tu neřešíme, co která z těchto her přinesla hernímu průmyslu? To asi taky řešit nebudeme, protože to je velké nic:) Vodny u jedné hry 85% u druhé 0% s argumentem pro násilí, nechutnost, zvrácenost a to si dost protiřečí:)

Vodny pochopím, když nebudeš chtít v debatě a argumentaci pokračovat, protože jak známo, internetové diskuze nikam nevedou.
Tahle diskuze je už jen přetahovaná na mrtvém bodě, ale jednu citaci si neodpustím. ;)

Danth's Law - If you have to insist that you've won an Internet argument, you've probably lost badly.
Vodny - bohužel si nám ochráncům her před mravokárci opět nahrál, takže to shrneme asi takhle, cílem v POSTALU JE PLNIT UKOLY BEZNE DENNI POTREBY, MUZES TO PLNIT BEZ NASILI NEBO CO NEJBRUTALNEJI TO JDE, uz si rozumíme když je to i s capslockem?:) Stejně jako si krásně řekl, že cílem v Carmageddonu je závodit a vyhrát závod, cílem v Postalu je plnit ty jednoduché úkoly ze života, stejně jako u Carmageddonu je přejížděbní lidí a nechutnosti jako vedlejšák, tak je takový vedlejšák a možnost násilného hraní v Postalu, a ptáš se koho to baví dělat úkoly denní potřeby? to bych se mohl ptát lidí proč hrajou Sims což je vlastně simulace reálného života, tohle zkrátka neřeš a někoho to prostě baví, ale násilí je tam jen vedlější a NEMUSIS ho pachat! Už si rozumíme, násilí tam neni hlavní náplň hry jako v Carmageddonu.

Dodatek ke Carmageddonu, chceš mi zde říci, že dokážeš v Carmageddonu projet i ty nejdelší tratě a na nejtěžší obtížnost, bez jediného zabitého človíčka, protože jak víme je za ně časový bonus a kredity, a bez času dráha nejde projet:) Nebo vyhráváš okruhy zabíjením a likvidací soupeřů, kteří uhoří ve svém autě, nebo se utopí apod.???

Existujou jen dvě možnosti jak dohrát okruh v Carmači, buď poctivé projetí při kterém musíš vraždit kvůli časovému limitu (ty zelené barely s bonusy času nemůžou v žádném případě stačit) a nebo zavražděním a likvidací svých spoluzávodníků, kdy uhoří v autě, spadnou z útesů atd.

Kterou možnost využíváš ty? Jedna to být musí, jiná neexistuje, obě jsou brutálně násilné:) tohle už ničím nezamluvíš, cíl a smysl carmageddonu je jasný a nejsou to jen závody:) předem díky za odpověď:)
Slayer: Tak znovu - Carmageddon - hmm, kdyby byl dělaný ve stylu Postalu 2, tak se vytvoří jedno velké město, do něj se postaví 10.000 lidí, hráč dostane auto a může jezdit, jak chce, kam chce, přejíždět lidi, dojet k checkpointu do supermarketu, nakoupit, zpět domů, při tom krosnout pár lidí atd. pořád dokola, o ničem, jen tak si jezdit. Nuda, kravina, zbytečná hra. Jenže Carmageddon má úplně jinou náplň hry - závodění se soupeři !!! Kapišto. V té hře je soupeř, protivník, prostě enemy, který když se nebudeš snažit, tak prohraješ! Cílem hraní v Carmáči je vyhrávat závody, ne přejíždět lidi. To je jenom doplňek. Problém je v tom, že u her, kde má hráč velkou volnost, prakticky nejsou žádná pravidla a bez pravidel se hraje velice těžko, brzo se dostaví nuda. V čem vlastně tkví hratelnost Postalu 2? V ničem. Buď nebudete zabíjet, nebo budete. Nic jiného ve hře není. Když zabíjet nebudete, tak se nebude nic dít. Na druhou stranu proč v Postalu budete zabíjet? No aby se něco dělo. Z toho vyplývá, že Postal je skutečně jen o brutálním a nechutném jednání hlavního hrdiny. To je smutné. Postal je vlastně simulátorem bezmyšlenkovitého zabíjení. Můžeš mi předhodit všechny hry které jsem hodnotil ve kterých se vyskytuje násilí a já ti ke každé z nich napíšu proč tam hráč musí zabíjet, k čemu je to "dobré" a jaký vliv to má na příběh, hratelnost a postup hrou. Hry jsou od samého počátku založený na jasných pravidlech - Pong, Pac-Man, Mario, Tetris atd. vychází z jasného konceptu - je tam soupeř, který ohrožuje tebe. Nebo je tam časový limit (což je vlastně tvůj nepřítel). Ve hrách prakticky neexistuje pojem - dělej si co chceš. To dost dobře ani nejde. Ve hře musí být pravidla, motivace, zlepšování, soupeř, který bude udávat tempo hry, nutit hráče k přemýšlení, nutit ho jednat atd. Nic z toho v Postalu není. Nic, nada, nothing, zero. Celý Postal prostě nedává smysl, nemá herní opodstatnění, tím to hasne. (Já myslím, že jsem vítěz pánové a vy už konečně pochopíte, že když už někdo někdy chce dát hře nulu, pak ji musí dát Postalu.)
Cedr: Jsem rád, že si mi odpověděl na mou otázku co tě na Postalu baví - pobíhání s kanystrem benzínu momentálně patří mezi nejzábavnější činnosti v PC hrách. To aby vznikl nějaký simulátor běhání s kanystrem. :-D Tak ono lidi baví různé věci, vo tom žádná. A když je takovéto věci baví hodně, tak pak voláme pány v bílých pláštích a ty už se o ně postarají...:-D Jsem si jist, že to pobíhání s kanystrem benzínu myslel Cedr ironicky. ;-) Btw. volnost ve hrách není o tom, že si můžete dělat co chcete ve smyslu jen tak se procházet a při tom nemít vliv na herní svět (to potom není hra), ale o řešení herních situací několika možnými způsoby, o alternativních koncích, možnostech hry atd. Jdu spát, je pozdě. pic.
Vodny - co mě na něm baví? co mě na tom bavilo tenkrát, to si nepamatuji asi jen ta volnost, jinak mě to nebavilo a je to zkrátka béčko, béčková hra, kterou si už nezahraju, protože je hloupá a z dnešního pohledu pro mě nezáživná:) Tady je má odpověď a asi není taková jakou si čekal, já tu hru zkrátka nehájím po hratelnostní stránce ale po stránce svobody projevu:) ovšem nic to nemění na tom, že to násilí tam páchá hráč a je dobrovolné stejně jako ve spoustě dalších her a tuhle volnost, která ve skutečnosti nikomu neubližuje budu zkrátka bránit proti všem mravokárcům, kteří káží vodu a pijí víno, na jednu stranu kritizují Postal na druhé pálí děti ve Fallout, přejíždí lidi a vraždí prostitutky v GTA, sekají údy v další hře atd. atd.

Tim zabíjením aby si nebyl zabit si si trochu naběhnul, protože taková hra tě nutí zabíjet a páchat všechny ty ošklivosti je tedy horší po strnáce, kterou tu řešíme, Postal tě k tomu všemu nenutí, můžeš hru projít v poklidu a míru:)

Carmageddonu si dal 85% to je pěkné, samé přejíždění lidí na kaši, vulgarita, násilí, brutalita, k tomu všemu tě nikdo nenutí, můžeš hru projet bez jediné mrtvoly a zničeného soupeře ale pak už by to nebylo na těch 85% viď?:) Je snad Carmageddon také zralý na tvoji kritiku jako u Postalu? proč si mu dal 85%? co tě na tom skutečně baví? Závodění to asi nebude:) Přiznej si, že z tohohle neni úniku, nemůžeš za to jednu hru kritizovat a druhou vychvalovat, to je zkrátka pokrytectví, takže to nakonec bylo jen takové gardé ne?:D
Ano baví. Hry hraju, protože mě baví. To občas lidé dělají - ve svém volném čase provozují věci co je baví. Postal 2 je hra a nabízí (bohužel hra je to podprůměrná, takže to nabízí jen chvíli) něco co jiné hry nenabízí => Postal 2 mě baví. Co konkrétně? Třeba pobíhání s kanystrem benzínu a sirkami. Stačí?
Poslední můj komentář do diskuze k bezcenné hře Postal 2:
- mnou hodnocené hry, jak píše Hamster, mají zabíjení opodstatněné - mám zde proti sobě nepřátele, které když nezabiju, tak zemřu. Znovu opakuji, v Postalu chybí skutečný nepřítel, který by po hlavním (anti)hrdinovi šel. Postava Duda je ve hře anonymem, bez minulosti a budoucnosti, prostě nýmand. Nemá předem danou roli. V ostatních hrách hrajeme za postavy vojáků, žoldáků, nájemných vrahů, rytířů atd. a z toho již vyplývá, že zabíjení bude přirozenou součástí hry. Postal nic takového nenabízí. Co nám vlastně Postal 2 nabízí? Jaký je jeho přínos do herního průmyslu? Proč vznikl? Existuje nějaký racionální důvod, proč Postal2 hrát? Když se hráče Postalu zeptám, ano, ptám se vás, proč hrajete Postal 2? Co mi odpovíte? ...a neříkejte, že vás to prostě jenom baví... protože já se vás potom zeptám ...a co konkrétně vás na Postalu 2 baví? šach mat, Slayere, šach mat ;-D
Hamster - jsem úplně klidný, pokud ti vadí to o tom šach matu, šlo o zcela přátelské rýpnutí a jsem si jist, že Vodny to pochopí úplně stejně, proto je tam i ten úsměv. Příště se o to nemusíš opírat, když už máš tu potřebu dělej to u někoho kdo je tu vulgární a nadává, je jich tu pár, ne na mě, dík.
Slayer: Zklidni se...

Vodny: Co je prosimtě "primární" a "vedlejší" možnost? Možnost je prostě možnost. Pokud jsi tím myslel primární úkol (tedy ospravedlnění zabíjení) a okolní možnosti, tak v Postalu je hlavním úkolem plnit ty hrdinovy povinnosti (dojít si pro výplatu, sehnat vánoční stromek atp.) - jedině tak se člověk ve hře posune. Z toho imo plyne, že principielně je na tom Postal stejně jako ostatní hry.
Vodny - vzhledem k posledním dvou příspěvkům uživatelů o tebou hodnocených hrách a smažení dětí plamenometem je to obávám se šach mat:)
Vodny - ber to prostě tak, že ta hra takhle existuje a nikoho nenutí ke koupi a hraní, jsou lidé, kteří by zase tvými slovy kritizovali úplně stejně jiné a třeba zrovna tvé oblíbené hry atd. atd. až bychom tu hralá maximálně tetris. Může se ti to zdát hloupé a nudné na takových principech hru stavět, ale když to někdo chce hrát tak co? a´t si koupí a hraje hloupou hru, ale neberme lidem tu možnost to hrát, vždyt to nikomu neubližuje.

Realita? ok, nejsem právník ani soudce ale vsadim vše co mám na to, že u soudu odejde s podstatně vyšším trestem člověk, který někoho zabije třeba pro sto tisíc (příklad mafie) než člověk, který někoho zabije a pak pomočí nebo pose.e atd. jen pro zábavu bez motivu (příklad postalu), to si buď jistý.
Vodny: Krom useknutí hlavy rozsekat člověka na kousky v Postalu tuším nejde... alespoň ne tak, jako v Die by the Sword (kterému jsi dal 80%), kde lze, pokud si správně pamatuji, mrtvým usekávat končetiny (Soldier of Fortune 80%? Taky dobré).

A co se týče upálení, tak ve Falloutech můžeš smažit děcka plamenometem.
Vodny: "Co bychom pro hráče masochisty neudělali?"

1. jen tak bokem - masochista ubližuje sobě.
2. jestli narážíš na to, že takováhle hra je výhradně určena pro pokřivené lidi, tak mám obavy, že lidé této povahy hledají úplně jiný způsob "sebevyjádření", než jim může nabídnout taková hra. A rozhodně si nemyslím, že by je tvůrci označovali za svou cílovku.
Tak jinak, pro ty hluchý vzadu. Mafia, Fallout umožňují střílet nevinné lidi. Jo. Ale to není hlavní náplní těchto her. Je to vedlejší možnost. Postal 2 má jako primární a vedlejší možnost vždycky zabíjení nevinných lidí, zvířat. Kde je v Postalu záporná postava, kterou bych mohl zabít bez jediného mrknutí oka? A znovu, mě tam vadí ten styl, ty možnosti, které hra nabízí.
Slayer: Bavíme se tady o hře a ne realitě. Zabíjení lidí ve hře je normální, pokud je to nutné k postupu hrou samotnou. Jinak zabití je zločin největší. Ale každý snad ví, že když člověka zastřelím, tak je to menší zlo, než když ho rozsekám na kousky, spálím a pomočím. Dokonce v reaálu bys za to dostal vyšší trestní sazbu - za extrémně brutální provedení vraždy. Ale já nechci tuhle diskusi směřovat do reality - to s tím nemá nic společného. Jde o to, že i počítačová hra by měla mít nějaké hranice. Pokud vím, tak v Postalu 3 má mít hráč k dispozici obrovský vysavač, který bude nasávat lidi. To má být jako co? K čemu? Přijde vám to snad zábavné? V postalu 4 by pak mohla být možnost člověka strčit do obří mikrovlnky, nebo ho nacpat do mlýnku na maso či drtiče větví. Co bychom pro hráče masochisty neudělali?
Znovu, pro zdejší mravokárce - NIKDO VÁS V TÝ HŘE NENUTÍ dělat věci jako močit na lidi, hrát fotbal s jejich hlavama, usekávat jim ty hlavy lopatou, apod...

Kromě toho, je to jen HRA. Já tam tyhle věci dělal, chvilku mě to bavilo (už proto, že to žádný jiný hry neumožňujou), no a co? Znamená to, že půjdu ven a někoho zabiju? Ne. Takže nechápu proč vám to vadí.Kromě toho, autoři si tam dělaj prdel úplně ze všeho, včetně sami ze sebe - prostě dělaj hru, tak proč ně?
Vodny: Ale vždyť "jen tak, zbytečně, pro srandu, bez jediného důvodu a logického opodstatnění" lze zabíjet lidi i v Mafii a Falloutu. Prostě vyjdeš na ulici a uděláš to. Ta hra to umožňuje a i přesto, že toho člověk obvykle (jako v reálu) nevyužívá, tak je dobře, že tu možnost má.
Hamster: Nechápeš mě. Mafia - hraješ za mafiána, tak co se od tebe asi očekává, že budeš lidem na ulici čistit boty? Jsou hry, kde zabíjení lidí má nějaký smysl, cíl, pointu a musíš to dělat. Tím hra zároveň stanovuje jasná pravidla. A pak je Postal, kde zabíjet vůbec nemusíš, ale taky můžeš masakrovat jen tak, zbytečně, pro srandu, bez jediného důvodu a logického opodstatnění. Tak teď už mě snad chápete a nebudete tady srovnávat nějaký Postal 2 s Falloutem či Mafií - to je normálně hřích!
Vodny - takže je menší zločin dítě zabít než dítě zabít a pak jeho tělo pomočit? Nezlob se na mě, ale oba dva tyhle činy jsou stejně trestuhodné, a říkat, že "jen" zabití je ok, ale na tělo už nemočit, no nevim nevim, trochu zvláštní:)
Slayer: Střílení - rychlá, bezbolestná smrt, která má k brutalitě Postalu daleko. Mě střílení nevadí - vždyť se střílí všude. Pochybuji ale že můžeš ve Falloutu umlátit děti lopatou a ještě po tom pomočit jejich mrtvolku. Už mě chápete?
Vodny: Co je špatného na tom, že ti hra něco umožňuje? Pokud odhlédneme od toho, že jde jen o hru, tak jakmile hráč ve hře využije možnosti amorálního chování, aniž by ho k tomu hra nutila, tak amorální je hráč samotný na základě jehož rozhodnutí k tomu amorálnímu činu došlo a rozhodně ne ta hra, která jeho rozhodnutí akceptuje, aniž by ho soudila.

A přitom jsi dal 100% Mafii, kde hraješ za mafiána (což není zrovna nejmorálnější živobytí) a pokud chceš hru dohrát, tak se podle toho musíš řídit. (a vzhledem k tomu ani netřeba moc propírat, že tam bezbranné civilisty jde zabíjet taky. Jestli je můžeš po smrti pomočit, či ne, je podle mě jen detail.)

Naopak bych uvítal, kdyby bylo víc her v tomhle ohledu realističtějších a hráče nesoudily, protože když vidím, jak může hrdina v Mass Effect střílet lidem kolem hlavy co hrdlo ráčí (aniž by hnuli brvou, protože něco takového se přece vůbec neděje), ale do toho čela jim to ani za nic nenapálí, tak je to podle mě směšné a příjde mi, že takovéhle mantinely mají pro hráče stejně negativní efekt, jako bugy - i u sebeatmosféričtější hry vrací hráče zpět do křesla, protože ho utvrzují v tom, že jde jen o program. Nehájím tímhle v žádném případě to, že by byl Postal dobrou hrou, ale tohle tvé moralizování, které by mohlo být opodstatněné třeba u Manhuntu, mi připadá jak u Postalu, tak v obecné rovině, zcestné.
Vodny - pro příklad by se zde dal uvést uznávaný a proslulý fallout, tam můžeš střílet děti na cucky jen to lítá po okolí, ovšem pouze ta hra to dovoluje, nenutí tě k tomu, stejný případ s Postalem 2, neni to v principu to samé když pominu tu zaobalenost příběhem atd.?
Vodny: Proč HRU srovnáváš s umlácením psa psa lopatou, předpokládám ve skutečnosti?!?
Kvůli těmto názorů si už ve hře nikdy nebudu moct zastřílet na děti.Díky.
Ale lidičky, nehádejte se. Mně ten popis ke hře docela sedí a nevidím na něm nic co by hru nějak předem sráželo. Je tam samá pravda.

Hamster: Tady vůbec nejde o to, že hru lze projít bez jediného zabití. Jde o to, že hra nabízí hráči neskutečně brutální, úchylné, hnusné a nemorální chování ve hře. Jasně, nikdo nemusí nic z toho dělat, ale taky může. A to je na tom to špatné. Zabíjí se i v ostatních hrách, ale ne takovým způsobem. Přirovnal bych to k zabití psa zastřelením, nebo umlácením lopatou. To druhé se posuzuje jako týrání zvířete a je to maximálně kuté. Postal 2 nabízí ten druhý způsob jednání ve hře. A v tom já vidím hlavní problém.
Ale tady se hry nakopávat nemají i když se ti opravdu nelíbí, mají to být neutrální popisy aby ta databáze měla nějakou úroveň:) Mně se Postal taky nelíbí, souhlasím s některými negativními postoji, ale takovej "svéráznej" popis je podle mého skutečně mimo účel této databáze.

Jak souvisí s tvým špatným popisem hry, což tady tvrdí více lidí, nějaké hledání much na lidech okolo? to tě zas napadlo jak prosím tě?:)
protoze si sem tam prectu noviny. pominu-li tvou monumentalni snahu o serioznost a hledat mouchy na ruznych lidech okolo, jen ne sam na sobe, co ta hra hernimu svetu objektivne dala? problemy a zase problemy (voda na mlyn vseruznym antigaming chytrakum, i kdyz nebyla zdaleka sama, viz Manhunt etc).

suma sumarum, dany popisek je mozna sverazny a nekomu bude tradicne smrdet, co uz... neni ale ovlivnen mym pozitivnim ci negativnim postojem ke hre. Postal 2 si proste zaslouzi trochu nakopnout zadek.
ještěr - tak si tu diskuzi možná pochopil t a pár lidí ostatní včetně mě ne.

Tady se ale neřeší žádná kritika z mé strany, řeším pouze to jaký si napsal popis a to vše za toho faktu, že si hru vůbec nehrál, můžeš nám prosím tě vysvětlit jak víš, že je hra otravná a přijde ti to jako neutrální popis? předem díky za odpověď.

Pokud to odbydeš tím, že se se mnou nehcceš bavit, bude to asi jen tvé mínus.
montana: krpa s coverem jde jednoznacne na ucet jednoho z pod-adminu (Falagar?), ktery ji nesmyslne brzdil v systemu a puvodne si narokoval zmenit nazev na "Postal 2: Share the Pain". :) pokud je chyba nekde v textu, pak je to prirozene chyba moje. ale na tech nejcastejsich pridomcich se vicemene shodnul cely svet a adminum to tam evidentne nevadilo.

Slayer: s tebou se do dalsi "jak si muzu dovolit videt na Falloutu 2 chyby"-like diskuze poustet nehodlam, takovou chybu uz neudelam. a nelep se mi az na koule.
myslim, že celkem trefná poznámka, nebylo ba od věci ten popis skutečně upravit tak aby člověk co ji nehrál se dozvěděl co tam vlastně je, ty pindy co jsou tam teď jsou spíš jen taková zajímavost, kromě tedy těch zaručeně neutrálních postojů:)

K smíchu je i samotný fakt, že hru přidal někdo kdo sám napsal, že ji nehrál a tudíž neví o co jde, jak tedy ještěre víš, že hra otravná? Někde si to vše jistě četl viď?
Nic proti ale ten popis hry je prisernej (a proc je obrazek z datadisku?)
To ze je tam napsano ''proste otravna hra'' je neutralni?
Jediny co sem se z toho dozvedel je, ze Postal 2 je kontroverzni hra. Super.
Silně pochybuju, že si někdo koupí tuhle hru, aby v ní mohl pomáhat babičkám s taškou od obchodu ;). Ale já tě chápu, co tím chceš říct, nicméně já tu mluvím úplně o něčem jiném. Mě to přijde prostě takové o ničem a bezdůvodné, a jak říkám, hra mi nic nedala. O to mi jde a ne o to, zda tu lopatu na ulici vezmu nebo ne. Jsou hry, v kterých tu pomyslnou lopatu na ulici zvednu, ale hra mi něco dá, má pro mě nějakou hodnotu. Ale táhleta zrovna ne.
Cubullus: Naprosto míjíš mojí pointu. Ta hra je jen tak brutální, jak brutálně se zachová hráč a přesto, že je to bezduché vraždění očividný záměr stojící za její tvorbou, tak bráno do důsledků je zabití někoho na ulici v Postal 2 stejné, jako zabití někoho na ulici v Baldurs Gate, nebo Falloutu - Ta hra to umožňuje, ale nenutí tě k tomu. Proto mi přijde ujeté, když na to někdo v tomhle smyslu nadává, protože jediné, jak se k tomu můžeš dostat, je záměrně se v té hře chovat jako sociopat. Vadí ti, že se ve hře třeba upalují lidé, nebo se močí na jejich mrtvoly? No tak to sakra nedělej. :)

Tohle mi na té hře právě přijde dost fascinující - že pochybuji, že snad existuje hráč (asi ano, ale neznám ho), i pokud by to byl ten největší pokrytecký mravokárce, který by v té hře dokázal dojít do sámošky pro mlíko, aniž by cestou někoho bezdůvodně nenapadl lopatou. :D
"fakt se neubráním úsměvu vždy když od někoho slyším, jak je ta hra prvoplánově brutální" ... a není snad?

"a nechutná" ... pro mě byla nechtná až jéje :)

"protože si představím, jak dotyčný sedí u kompu a s výrazem osobního odporu a znechucení ustřeluje hlavy neozbrojeným spoluobčanům někde v supermarketu. :D" ... a potom hru vypne, řekne že to je náramný hnus a uvědomí si, že mě jako hráči ta hra nic nedala a dá tedy i odpovídající hodnocení. Co je na tom špatného?
A jak uteces z tech jatek ? xD Jinak hra to neni zas tak spatna ... prijdete domu pripravujete se na nejake veledilo (napr namatko vyberu The Witcher) a predtim si zabijete a pochcijete par lidicek .. me to celkem bavilo proste zkurvenej tyden , sice nekdy mi bylo z brutality opravdu spatne , zapalit nekoho a pochcat ho predtim nez uhori a pak se ohorely snazi odplazit , navic ty loadingy
Pokud je to jak říkáš a jde to fakt projít bez jediného zabití, protože já sám si to už skutečně nepamatuju co se tam dělalo kromě toho co jsem napsal, tak je to přímo kýbl plný popela na hlavu všem jejím kritikům:D Trefa:D
Nejabsurdnější na kritice Postalu 2 mi vždy přišlo, že je to jedna z mála FPS, kterou lze až na vyjímky skoro celou projít, aniž by hráč zabil jediného člověka. :) Když si někoho na ulici nebudete všímat, tak on překvapivě udělá to samé. Pokud se řeší nějaká etika, nebo morálka tak Postal 2 si v jejich absenci imo nezadá třeba s GTAčky, kde je to zabíjení nezbytné. (ne, že by mi to nebylo ve hrách ukradené, ale někteří lidé si na tom zakládají)

Po herní stránce je P2 samozřejmě dost slabý, ale fakt se neubráním úsměvu vždy když od někoho slyším, jak je ta hra prvoplánově brutální a nechutná, protože si představím, jak dotyčný sedí u kompu a s výrazem osobního odporu a znechucení ustřeluje hlavy neozbrojeným spoluobčanům někde v supermarketu. :D
Hru, která popírá jakékoliv lidské myšlení, nemůžu ohodnotit jinak než nulou. Paul píše - zábavné úkoly, ehm. Pochcat otcův náhrobek mi nepřijde ani vtipné, ani zábavné. Hloupost z této hry přímo stříká proudem. Chtěl bych vidět výraz rodiče, který uvidí svoje dítě hrát Postal 2. Jasně, hra má M-ko, ale tím svůj obsah neospravedlňuje. Viděl jsem ukázku z Postal 3 včetně komentáře vývojářů - můžu vám říct, že větší kretény jsem neviděl. Dalo by se říct, že banda z Jackass dělá hry. To nechápu. Jejich nadšení při livkidaci celého okolí spolu s pekelným smíchem z plných plic mi naháněl hrůzu. Zkrátka čistá kontroverze, nic jiného. Opravdu neznám zbytečnější, hloupější a neetičtější hru.
Jo vpohodě... :). No já to spíš vidím tak, že opravdu ta hra byla dělaná jen tak ze srandy, a když už někdo udělá takovou ptákovinu, tak to musí být hra prezentovaná jako velice špatná, moralisty opovrhována apod., no a díky tomu je známá a dobře prodávaná, ale zkrátka mě ta hra absolutně nic nedala. Ostatně důkazem budiž tato diskuze. U které jiné hry je půl hodiny po přidání do této databáze v jednu hodinu ráno kolem deseti příspěvků v diskuzi? :-D
cubullus - Nic jsem tim nechtěl číct, jen mě to zajímalo, díky za odpověď.

Upřímně sám nevím jak hodnotit, tenkrát mě to dokonce bavilo, chodit v městečku a dělat bordel, ale z dnešního pohledu je to o ničem a blbost, za vše hovoří asi taky to, že jediný co si pamatuju je, že jsem mlátil lidi po hlavě lopatou s tim zvukem co k tomu patří a sekal jim lopatou hlavy, pak jsem taky chcal a to je vše co si pamatuju, takže asi tak:D

Tenkrát zábava, z dnešního pohledu tragédie, nevim jak to hodnotit, jestli z tenkrát nebo z dnešní doby.
postala jsem teda nehrál, přidal jsem ho víceméně aby byla prdel, ale celkem by mě zajímalo, jestli je opravdu nebetyčná, rádoby kontroverzní srágora... nebo jestli si pár lidí tady celkem zbytečně hraje na mravokárce, poukazující na nebetyčnou blbost postalu ve srovnávní s jejich (zajisté kulturně hodnotnými) FPS perlami. jestli se mi ale postal dostane do pracek a zjistím, že "pravdu" má Paul a spol., zle se té druhé skupině vysměju. :))

ještě mě napadl takový malý útržek z LEVELího rozhovoru s šéfdesignérem (?) Vincem Desim: "Musím přiznat, že nejvíce nápadů do hry mě napadne při čekání v místním bordelu."
Jasná páka že jo, nevím proč bych měl hodnotit hru, kdybych ji nehrál. Ale to bylo takové zkrátka... no... hra vsadila na jedinou kartu a to čistou kontroverzi (ať se to týče samotného herního stylu, humoru apod.), nic víc ta hra nemá a u mě zkrátka toto nezabodovalo.
Nesmíte to brát tak vážně..Postal 2 je sice kravina, ale obsahuje spoustu černýho humoru a satiry - a to je něco, co moc jinejch her neobsahuje.Sice to nedělá kdovíjak objevně, ale aspoň něco.Navíc celkem zábavný úkoly (dojít pro mlíko, pochcat otcův náhrobek), solidní výčet zbraní, cynickej Dude a jeho hlášky, havok engine, relativní svoboda jednání..

Mě to celkem bavilo, za dvě kila proč ne.
Jo přesně tak, tahle hra je udělána, jako jakési provokační něco, čímž však ani moc není. Ostatně Warren Spector (DeusEx apod.) řekl o Manhuntu 2: "Ta hra je nepodstatná, hloupá a zbytečná. Ale to si myslím i o spoustě filmů a nemusím na ně koukat nebo je dělat. A hrát. Pro tyhle věci zjevně existuje publikum a já nevěřím, že by mohly napáchat nějakou škodu, tedy kromě zhrubnutí kultury, což se děje i díky násilným hloupým filmům a násilné hloupé hudbě." No já k tomuto publiku rozhodně patřit nechci, tak nevím, proč bych měl dát tomuhle dílku, smyslem Manhuntu podobnému, byť jen jedno procento.
Nemám rád hloupé hry bez špetky nějakého příběhu a logiky. Postal 2 je učebnicový příklad a prvnímu dílu nešahá ani po nechty na prstech u nohou.