Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@HolyMeatball (12.09.2019 22:41): Je fakt, že je to už pěkných pár let. Možná tehdy ležela na stole nabídka na oficiální překlad, ale nakonec to nedopadlo. Ale aspoň jsem našel, že bych tomu v době zahrání dal někde na rozmezí sedmičky a osmičky, tak přidávám hodnocení i sem.
Doufám, že mezi těmi 12 lidmi, kteří si to 'chtějí zahrát', se najdou i tací, kteří ocení češtinu. Na jedné se totiž právě pracuje, a i já přikládám k dílu ručku, takže rozhodně budu jen rád, když budu vědět, že to vůbec k něčemu ještě bude. :D
Nevím proč ale teď jsem si pustil trailer na hru a zase mám chuť to zkusit od znova a třeba mě to podruhé bude více bavit a dohraji to :D Třeba když jsem to hrál naposled jsem nebyl v dobré náladě na to :D
@jones1240 (04.01.2015 23:06): no asi jsem ji dohrál hlavně z oddanosti Jane Jensen.. a taky mě teda osobně zajímalo, jestli se Malachiho a Davidova bromance rozvine v romance:)) (i když jsem si to zaspoileroval a věděl jsem, že ne)
tyvogo.. jsem velkej fanda všech dílů GK - všechny řadim mezi nej adventury vůbec - právě jsem doklepl Moebia a jednoduše obrovský zklamání. dřívější génius Jane Jensen mi tam téměř neprosvítá, kdybych nevěděl, že se na tom podílela, asi po dohrání (no, nevim, jestli bych to dohrál..) utrpěl slušnej šok. grafika lokací - šedej průměr. grafika a animace postav otřesnost. to bych pořád ale bral, jenže - hratelnost (v Gabrielu Knightovi třeba naprosto výtečná) a vnitřní logika hry místy otřesná! hudba - Robert Holmes má na svědomí v GK tak nádherný motivy a pak přijde s takovouhle tuctovkou? nechápu! lokace nezajímavě vydesignovaný, hlavní postava působí oproti Gabrielovi opět podobně jako v Gray Matter míň komplexně a tak nějak prvoplánová.. celkově jsem nějak doufal v adventuru vytvořenou s láskou, spoustu nápadů atd., ale mám pocit jakoby to někdo vytvářel z povinnosti..?! značný zklamání:( naštěstí remake GK1 dopadl z mýho pohledu poměrně dost slušně a vypadá i zní mnohem líp
@Artran (12.05.2014 13:09): Autor vypíchne chyby ve slabší adventuře (soudím podle těch příkladů, co píše, Moebius jsem nehrál) a pak tvrdí, že toho všeho se dopouštějí všechny adventury kromě jedné. To je dost nesmyslný předpoklad. Ve všech žánrech najdeš hromadu chyb, kterých se v tom žánru dopouští větší množství her. Nijak to neshazuje mechaniky tohoto žánru. Jasně, že je v pořádku se nad nimi zamýšlet, zkoušet je vylepšit nebo ty nefungující zahodit. Ale tvrzení, že všechny mechaniky point-and-click adventur jsou špatné, nikdy nebyly zábavné a jen nám překážely v příběhu, je zcestné. Stejně tak jako tvrdit, že jsou adventury mrtvé. Bohužel na těhle dvou předpokladech je ten článek založen.

Blackwell sérii rozhodně doporučuju vyzkoušet. Je na ní vidět, jak se Gilbert s každým dílem zlepšoval v adventurním game designu. "Sterilní" je asi ten poslední výraz, jakým bych je označil. Beru, že se Drolinovi nelíbili, jen by nemusel svoje názory opět prosazovat jako univerzální pravdu.

btw. Wadjet Eye hry je trochu širší pojem, některé jsou přímo do Wadjet Eye (tedy od Gilberta), některé jenom vydávají (jako to Gemini Rue).
@Drolin (12.05.2014 13:12): Na druhú stranu, adventúrnych sérii určených pre širšiu verejnosť a ktoré by spĺňali prísnejšie kritéria aj z pohľadu hardcore adventuristov v posledných rokoch naozaj až tak veľa nie je. Takže mi toto tvrdenie nepripadá až ak prehnané. A tebou vyčítané casual herné mechanizmy sú diskutabilné, to isté môžeme tvrdiť aj o tvorbe Thechineseroom, ktorá ti naopak sedí. Ale zase chápem, že tam ti to sedí možno viac kvôli iným prvkom. Do hlbšej debaty by som však nezachádzal. Len mi nedalo nereagovať na tvoj pôvodný príspevok, ktorý je pre klasického hráča jemne zavádzajúci.
@Artran (12.05.2014 13:09): Vše je takové nijaké, sterilní, velmi málo všeho okolo... přesný opak her jako je Barrow Hill, Dark Fall, The Lost Crown atd. Ono, hry od Wadjetů se poměrně dobře hrají, ale to myslím u adventur není nijak podstatné.

A zamyšlení ohledně designu je myslím zbytečné - point n click adventury mají své stálé publikum, vychází i odnože (Dear Esther, Brothers...). Tedy pro každého něco. A ořezání zdánlivě zbytečných interaktivních míst, větší realita ohledně pojmutelných předmětů... to je dané, a již neměné :).
@M.a.t.t. (12.05.2014 12:57): Článek, autor, ji však označuje za nejpovedenší adventurní sérii od klasik LucasArts, což je zcestné (jelikož je patrné, že příliš jiných adventur za poslední roky nehrál). To, že dokázala série Blackwell zaujmout i přes AGS původ širší veřejnost je možná plusové - tady je však úspěch zvláště v casual přístupu a v celkově nepříliš propracovaném (ač funkčím) všem okolo.

Pro začátečníky nebo ty, co si chtějí připomenout "good old days" u adventury dobré, jinak však průměrné.
@Drolin (12.05.2014 12:44): Řekl bych, že je v pořádku, že si vybral příklad, na kterém jsou ty chyby dobře viditelné. Obecně považuji za správné, že se nad designem někdo hlouběji zamýšlí, protože mám pocit, že se to obecně děje velmi málo. Hráči adventur mají tendenci býti dosti nekritičtí. Zvláště, co se týče tzv. klasik...

Proč je Blackwell slabá? Zatím jsem ji ani nezkoušel hrát. Po Gemini Rue jsem ale minimálně na poslední dva díly celkem zvědavý.
@Drolin (12.05.2014 12:44): Lenže séria Blackwell je naozaj ukážkou toho, ako z minima ťažiť maximum. To že ťa neupútal príbeh a herné mechanizmy (všetko samo o sebe funkčné), neznamená, že problém je v nej...
@HolyMeatball (18.04.2014 23:36): Posledná kapitola nenadchla ani mňa. Ale ako pozitívum som bral aspoň to, že to prišlo s niečim iným, ďalšie analýzy by ma už asi tiež nebavili :) Každopádne Davidove vtipy boli dobré...

A boli vôbec k niečomu analýzy bežných postáv? Občas som charakterové črty fakt len tipoval, ale zase väčšinou sa ne dalo prísť v pohode.
@M.a.t.t. (18.04.2014 23:23): První analýzy se mi líbily a taky jsem v nich viděl cosi osvěžujícího. Ale když ona fakt každá následující byla tak dokonale stejná s tím rozdílem, že u některých jedinců se jednalo o opravdu tučné texty...a u analýz lidí jako takových zas až na jednu dvě vyjímky bylo vždycky nad slunce jasné, jakou možnost z těch tří vybrat...

Nicméně platí, co jsem psal v posledním příspěvku. Návykové to pro mě bylo, v posledních dvou dnech jsem v podstatě na jinou hru ani nešáhl. Ovšem to bloudění na konci...brrr to byla nuda.
@HolyMeatball (18.04.2014 17:06): Let cez celé USA kvôli fľaši Whiskey nemal chybu :), podobné momenty mám z adventúr zažité, ale ak sa nejaká snaží o prísny realizmus ako Moebius, tak to fakt bije do očí.

Ale inak tak nejak súhlasím. Nie je to dokonalé, technická stránka je odfláknutá (nechápem, prečo to vôbec vydali v tejto podobe, keď proste mohli pozdržať dátum vydania, čo je bežnou praxou aj u kickstarterových projektov), ale inak ma to držalo v pozornosti až do konca. Postavy síce nie sú až tak prekreslené ako by mohli byť, ale príbeh je na žánrové pomery dostatočne zaujímavý, analyzovanie je zase príjemným oživením klasickej hrateľnosti. Ale ak by som nemal rád tieto konšpiračné zápletky, tak ktovie...
@účet smazán (17.04.2014 07:41): Tak mě dvojklik službu nevypověděl, ale zmíněné křovinové bludiště bylo vyloženě prolezlé bugama. Nejdřív se kamera sekla u jedné ze soch a já mohl klikat na exit do zblbnutí, a pak se hra víceméně stejným způsobem sekla při pokusu o sebrání jedné z kytek (to už byl nutný alt+F4).

Jinak ve hře, která lpí na logičnosti úkonů do té míry, že na to docela negativně doplácí samotná hratelnost, bych opravdu nečekal, že budu muset jak jitrnica lítat z Washingtonu do Manhattanu osobním tryskáčem kvůli jedné flašky whiskey a jedněm naušnicím. Protože to jsem si prostě nemohl splašit přímo ve Washingtonu, vyloučeno.

Jinak jsem v šesté kapitole a počáteční dojem, že budu naprosto spokojen, vskutku zcela opadl (a to ani nemluvím o té slepé naději, že to bude další masterpiece, haha ;_; ). Nicméně i tak si myslím, že ty extrémně negativní recenze jsou, well, přehnaně negativní. Je to furt nadprůměr, řekl bych. I když je pravda, že v jednotlivých aspektech ta hra docela failuje, jako celek to na mě nepůsobí zas tak nestravitelně a je to docela návykové.
Já už kvetu. Momentálně jaksi stagnuje dvojklik teleport (vyšetřování Alessandry Lorraine, Kapitola 5). Geeeez. Animace snad horší než u Cognitionu. Nefunkčnost dvokliku opravdu nasere. Čekat než přejde z jedný obrazovky k exitu, ubíjející.

Jsem doufala, že se Phoenixové budou každým novým projektem zlepšovat, animace atp... Maj štěstí, že se hra honosí jménem Jane Jensen. Jinak bych o Moebia okem nezavadila. Zatím jsou postavy a story stravitelné. Snad vydržím až do konce.
Tak rozehráno a graficky se mi to vcelku líbí. Jen přes ty úsměvně trapné animace se asi tak úplně nepřenesu. A taky by tomu výrazně bodl lepší AA.
Já mám právě taky 1680x1050 a když porovnáš ten můj screen s tím předchozím fullHD screenem, je to dost rozdíl (ve prospěch mýho nižšího rozlišení).
@HolyMeatball (16.04.2014 16:18): Absolutně se nehodící vykreslení některých NPCček. V kontrastu s prostředím. Jako backgroundy a komiksové cutscény jsou znamenité, překrásné, na ně neplivu. Jenom ostatní postavy krom Sam a Stylese, trochu pokulhávaly. just sayin'.

// Už jsem v Káhiře. Ughh, docela mě vyděsilo pozadí, když vyjdete z hotelu, jaksi rozmázlé. Pěst na voko... přitom v Benátkách je vše krásně ostré. Nechápu :/
@účet smazán (16.04.2014 13:36): V tomto prípade sú ale recenzie o poznanie negatívnejšie. S prípadmi ako Broken Age a Broken Sword by som to určite neporovnával. A čo sa týka Gray Matter, tam úprimne uznávam zaujatosť a nijaké výrazné chyby tam nevidím :)
Tak príbeh je údajne dobrý, takže v tomto ohľade Jane Jensen nesklamala. Za prípadné chyby štúdia nenesie až takú zodpovednosť. Na druhú stranu games.cz podhodnotili aj vynikajúci Gray Matter.
@jenprodnesniden (16.04.2014 08:59): Řekl bych, že tady se trefí. Hra vypadá špatně (nicméně to by šlo polo-amatérům z Phoenix Online odpustit) a příběh je dle všeho nanejvýšše průměrný. Z mého pohledu tedy společně s Broken Age a BS5 další "zbytečné" oživování na základě dávné popularity jejich tvůrců. Snad se Tex Murphy od této skupiny oprostí a bude soběstačnou adventurou, ačkoliv začínám mít také pochyby.
No tak jsem si to v práci tajně pustil, abych viděl jak to vypadá a zatím cool až na otřesný animace stačilo se jen projít s hl. postavou po starožitnictví a skoro sem omdlel :) Nohy křivý a chůze tučňáka s plnejma kalhotama.
Už jste se do toho někdo pustil ? Prolétl jsem pár prvních reviews a snad budou stejně mimo jako u výborný Gray Matter..
@Red (10.04.2014 11:31): No pro Broken sword mluví to, že už vytvořil super postavy i celkem zajímavý příběh a tak stačilo lehce navázat a vyloženě pokálet to nešlo, pro Moebius zatím mluví jen jedno jméno Jane Jensen a to je záruka minimálně nadprůměrného adventurního zážitku.
@Gromnir (10.04.2014 10:28): Z toho důvodu jsem první díl odložil, i když ohlasy taky nejsou úplně vynikající. Moebiusovi věřím přeci jen víc, i když mi to podle ukázek taky úplně nesedne.
Tak to vidím, že spolu s druhou polovicou Broken Sword 5, to bude moje očakávané hranie na najbližšie týždne/mesiace. :)