Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Moebius: Empire Rising

15.04.2014
66
18 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Spolupráce Jane Jensen (Gabriel Knight, Gray Matter, Cognition: An Erica Reed Thriller), žijící legendy mezi tvůrci adventur, společně s choťem Robertem Holmesem, a novým nezávislým studiem Pinkerton Road dala vzniknout novému point & click exkluzivnímu sci-fi thrillerovému projektu s názvem Moebius.

Hlavní hrdina Moebiova komiksového vyprávění je osoba mužského pokolení, inteligentní, avšak již životem znavený mladík Malachi Rector, světoznámý antikvariátník, hledač artefaktů a oceňovatel, tedy odborník, za úkol mající zjistit hodnotu nemovitosti k nejrůznějším účelům. Lidé různých vrstev si nemohou vynachválit jeho obdivuhodné analyzační metody a fotografickou paměť. Ovšem najdou se i tací, kteří ono nadšení nesdílí, čímž se dostává do hledáčku nebezpečných organizací.

Po náročné rekonstrukci si nedávno otevřel i svůj vlastní úspěšný hodnověrný krámek se starožitnostmi nacházejícího se na 7th Avenue v Manhattanu. Po příjezdu ze zahraničního pobytu, na popud manažerky/asistentky Gretchen Stern, přijímáme nabídku od zámožného klienta, Abera Dextera, jenž požaduje prošetření a zevrubné zdokumentování záhadné smrti mladé dívky v Benátkách, teprve nabírající konkrétní obrysy. Netrvá dlouho a Malachi v záležitosti nachází jakési troufalé "schéma", složitě se větvící, plánující nabourat řád světa, projektované neznámou skupinou. Bez parťáka by bylo dobrodružství polovičaté, takže se k nám připojí i postava, bodyguard, David Walker, ex-příslušník elitních speciálních sil americké armády.

Inspiračně se Jane Jensen napájela v kriminálně mysteriózních seriálech Fringe (Hranice nemožného) a Sherlock Holmes, a v předchozích pracích, třeba sérii Gabriela Knighta.

Moebius: Empire Rising poskytne dvojí obtížnost, lehčí "Casual" a hardcorovější "True". Puzzly a jejich řešení se zhlédly v mechanikách casual hříček.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Jane Jensen. Jediný důvod, proč jsem se rozhodl dát šanci Moebius: Empire Rising je právě jméno scénáristky, která má v adventurním kruhu své nadšené fanoušky. Moje první setkání s její prací jenže nedopadlo příliš dobře.

Pro začátek to lepší: analyzování. Během hraní je potřeba několikrát prozkoumat a ověřit pravost artefaktů pomocí jejich detailů. Nejedná se o nic složitého ani světoborného, ale právě v jednoduchosti tkví síla. Podobně je na tom i zjišťování informací o lidech a jejich spojitostech s historickými osobnostmi, na kterých stojí celý příběh. Jedná o zajímavý prvek nenarušující, ba právě velmi oživující, jinak klasickou hratelnost.

Všechno ostatní je už špatně. I když se jedná o nezávislý projekt celá hra se jeví značně amatérsky. Směšné animace postav, nevýrazná hudba a v mém případě i občas vypadávající zvuk znemožňují hlubší ponoření do děje. S mírnou výjimkou Rectora jsou všechny postavy nudné a nesympatické. Celý příběh je povrchní, jakoby se bál o něco složitějších, aby nad ním hráč náhodou nemusel přemýšlet. Korunku hře nasazují hnusné cutscény, za které by se styděl už první Playstation.

Suma sumárum není důvod Moebius zkoušet. Jistě lze najít hromadu, ve všech ohledech, lepších adventur.

Pro: analyzování

Proti: animace, cutscény, nudné postavy a děj

+13
  • PC 70
Takovej krásnej začátek to mělo, svérázný týpek ve svým krámě s krátkovlasou asistentkou, jejíž jméno začíná na G - jo, konečně je tu čtvrté dobrodružství Gejba Rytíře, jen pod jiným názvem! ... a vonohovno.

Napříč první kapitolou, kdy hráč teprve ochutnává herní mechanismy a teprve se seznamuje s postavami, si hra jakés takés kouzlo a šarm drží vcelku s přehledem. Jenomže pak příjde druhá kapitola, pak třetí, pak čtvrtá, hráč neustále něco analyzuje a snad krom prvního případu je to vpravdě děsnej vopruz, páč celej tenhle systém stojí za vyližprdel vzhledem k tomu, jak brutálně je to všechno povrchní. Nemluvě o tom, jak kvalitně to vždycky nasere, když člověku chybí u nějaké postavy poslední datapoint k přesné analýze, přičemž poslední hned tři datapointy jsou ve finále třeba úplně irelevantní.

Hratelnost jako taková je divnej hybrid mezi klasickou adventurou a moderním interaktivním filmem, přičemž z toho prvého si bere ovládání a systém inventáře, zatímco z toho druhého celkovou obtížnost a dynamiku. Netřeba říkat, že výsledek je jako pěst mezi oči - člověk kapitolami proplouvá ani neví jak, jakýkoliv zákys je absolutně nemožný díky úžasné novince "předměty budu sbírat teprve až budu mít důvod", což zní a v praxi vlastně i působí jakž takž logicky a uvěřitelně, ale smutnou pravdou zůstává, že ve hře taková 3,14čovina nemá co dělat. Proč? Poněvadž když brouzdám svým bytem a nacházím nůžky, nad kterými ohrnu nos, jen abych po nějakých deseti minutách někde úplně jinde našel týpka s kartičkou pověšenou kolem krku, na kterou shodou okolností mám zálusk, a mě nenapadne nic lepšího, než jí z něj odstřihnout zatímco jeho pozornost odlákává borka vedle svým análem, a já teprve PAK ony nůžky můžu vzít...to je prostě na facku. Nehledě na to, že tuto logiku hra vlastně stejně ve většině případů porušuje už jenom tím, jak záhadně Malakaj stále ty nůžky okomentuje "vezmu si je, možná se budou hodit." ...A TO SIS KURVA TOHLE NEMOHL ŘÍCT HNED?!

Mohly to zachránit hádanky. Ne. Zdejší hádanky jsou navrženy pro hráče po lobotomii. A samozřejmě je každá buď smrdutě samoúčelná, nebo svou absurdní jednoduchostí těžce nelogická.

Je to krátký, děsně jednoduchý, zabugovaný, animace jsou nepochopitelně příšerný, při tvorbě hudby Bob asi napůl spal nebo jedním okem čuměl na hokej, krom dvou postav tu není nikdo ani trochu prokreslenej, páč postavy přichází a odchází každou kapitolou (a i ty dvě jakž takž prokreslené - Malachi a David - nejsou žádnej zázrak)...proč já to vlastně hodnotím tak přívětivě? Já vlastně ani nevím. Dialogy jsou fajn a nejen zásluhou počítadla score je takřka konstantně znát, že se jedná o Jansenovic dílo. A já jsem její fanboy. Takže asi hodně nadržuju. Tak, teď se pudu do nějakýho temnýho rohu schoulit a naivně doufat, že tohleto byl jen nějaký nepovedený aperitiv a Jane celou dobu za to nekřesťanský love tajně dělá na něčem ouplně jiném. A lepším. Nebo by stačila updatovaná plná verze tohohle, jako jednomu z mála mi ten příběh a koncept vůbec špatné nepřišly.

Pro: Příběh, koncept, voice acting, dialogy, vážím si snahy o přísnou logičnost...

Proti: ...ale snaha je málo, trapné animace, bugy, hudba, koncept nebyl zužitkován, zdlouhavé a hlavně NUDNÉ finále s nemístně zbrklým ukončením

+11 +12 −1