Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ona je asi podstatná obtížnost. Na nejtěžší v základní hře prakticky dostaneš 1-2 zásahy a nesmíš dostat další, to už celkem motivuje k stealthu:) Nejhorší je, když se mi nepovede stealth k nějákýmu tomu kyberšílenci a potom ho 5 minut pižlám zdálky střelbou, granáty a hacky.

Včera mi dala docela zabrat K.Rose, to mi přišlo nemožný. Ale povedlo se mi to s tím, že jsem ji sebral kladivo, příbližil se k ní zezadu a tím jejím kladivem ji umlátil.

Na DLC se teprve chystám.
@DaymondeuX (05.03.2024 18:50): Kdyby sis ten stealth zkusil, tak bys zjistil, že ten stealth má dost blízko deus ex a rozhodně není nějaký vedlejší nebo upozaděný, jak naznačuješ, a autoři očividně k němu i vybízí, když na něj designují mise.
@Tarhiel (05.03.2024 12:41): Ahoj, diky. Souhlasim, ale nic z toho neni pro me dostatecna motivace za tu "namahu" navic. Vic nepratel mi nevadi, protoze je bez problemu (a rychleji) postrilim. Mensi odmena mi nevadi, protoze mam typicky penez, ze nevim, co s nimi. Kdyz me nekdo zada o diskretnost nebo no kill a ja to cely vystrilim, nic se nestane, quest completed. Proto pisu "v podstatě" - ne, ze by to neslo, ale nemam duvod to tak delat, pokud to tak teda nechci hrat z principu (jako napriklad u Dishonored, protoze tam je to v podstate intended way, jak si to uzit co nejvic, ale u CP2077 rozhodne ne).
@DaymondeuX (komentář): Perkný komentár, akurát s jednou vecou nesúhlasím: nie je pravda, že k stealthovému hrainu nemáš žiadnu motiváciu - okrem toho, že v konkrétnych okamihoch čelíš omnoho menšiemu počtu nepriateľov (napr finálna misia), je jednoduchšie tak protivníkov skoliť (nebránia sa, lebo nie sú v aggro stave) a prináša to so sebou veľkú satisfakciu - je strašne fajn sledovať zo vzdialenosti, ako vykosíš celú skupinu gangsterov len quickhackmi bez toho, aby stihli zaregistrovať, kto na nich zaútočil, alebo splniť misiu bez jediného zabitia, proste ľudí poomračovať a poskovávať do debien (i keď to sa po novom počíta ako usmrtenie), prípadne sa okolo nich preplížiť a nechať ich tak.

Avšak sú tam vyslovene questy, kde Ta fixeri žiadajú, aby si bol diskrétny a ideálne, aby ani nevedeli, že si tam bol a niečo ukradol, hackol, etc..

Vtedy Ti dajú väčšiu odmenu, možno aj nejaký predmet naviac.
@Gordon (12.02.2024 06:13): i za plnou cenu je to dost obsahu. Já mám taky furt tendenci počítat hodiny. Nicméně zrovna tady se dá porovnat základní hra cca 100 hodin vs Phantom Liberty cca řekněme těch 20 hodin a je to skoro vzorový příklad kvantity nad kvalitou. V základní hře kdyby polovina gigů nebyla, tak se vůbec nic nestane.
Těch 40 je asi dobrý odhad, pak už záleží jen na tom jak moc budeš hrát i to co Phantom Liberty doplňuje do zbytku města.
@BINGMAN (06.12.2023 12:39): Ten PL ending je taky hodně slušnej, ale u něho na druhou stranu krapet přeskočíš a přijdeš o nějakou tu finálovou bojovou sekvenci, která by tam dle mého prostě neměla chybět. :D
@AlieN (06.12.2023 13:19): To nejde brát tak že "tenhle se mi líbí nejvíc, tak je to canon." Samozřejmě to může být tvůj osobní canon, ale každý konec je jinak unikátní, mě osobně se asi nejvíc líbil konec The Sun, kterej je takovej sobečtější. Nebo konec s Johnym, kdy dostane novou šanci a docela se změní.
Pro mě canon ending je Nomad finale - The Star - V začíná svůj climb ke slávě plný nadějí a ambicí, a při cestě hrou přichází vystřízlivění, deziluze, hledání nového smyslu v šíleném světě a v bezvýchodné situaci - a nachází to ve svobodě mimo to pohlcující město. Character arc complete.
Plus Panam samozřejmě :)

Ve Phantom Liberty mě fascinuje že vypráví příběh hrozně podobný původní hře, ale u jiné postavy, což je docela geniální. So Mi je na tom podobně jako V s Relicem - a konce má také stejné jako on. Sebevražda, nebo její smrt ve prospěch jiné postavy, nebo prospěch její a vydá se do vesmíru.

Její příběh je tragický... a nejsilnějším ho dělá když tragicky taky skončí. Takže - King of Cups.
Zatím jsem se nesetkal s nikým, kdo by to viděl podobně, ale za mě nejlepší konec je, když přenecháš tělo Johnnymu v Don’t Fear the Reaper. Tedy že to udělá V dobrovolně. Má to to správné vyvážení hořkosladkosti.

Path of Glory mi přijde vyloženě smutný

A úplně nejlepší interakce ve hře je, když si necháte Johnnyho "vyoperovat" v novém PL konci a máte s Johnnym dobrý vztah. Při tom jejich posledním rozhovoru v AV i slza ukápla. "G’night, Valerie. Today was a good day"
@Vurhor (06.12.2023 11:53)Je to tak, úplne to chápem, možno to niekomu dokonca príde "chladné", že V uprednostnil byť profesionálom vo svojom obore pred vzťahom (poznám ľudí, ktorí by sa na to takto dívali), ale to je veľmi povrchné vnímanie, keďže bolo vidieť, že Jackieho smrť ho zasiahla + podľa toho, ako si sa správal k ostatným postavám, aj k love interestu, Ti rozhodne ukradnuté neboli.

A ja som to nevnímal tak, že ho to nenaplňuje, skôr tak, že ako profík robí tie veci automaticky, naučil sa mať profesionálnu škrupinu, "hrošiu kožu" - oddeľuje profesné od osobného (ten moment, keď Ti Mr. Blue Eyes povie, že vypadáš ako človek, ktorý nemá čo stratiť, napriek tomu, že práve pracuje na absolútne unikátnom jobe, ktorý nikto predtým pred Tebou nerobil), ale napriek tomu je to stále ten starý dobrý V (emócie v očiach na konci, keď do ruky zoberie Rogueinu zbraň a hrá mu muzika zo Samuraia)

Áno, je to trpký koniec, ale rozhodne najúplnejší a preto najlepší zo všetkých ostatných.
@Tarhiel (06.12.2023 10:37): Jojo, kdybych měl vybrat vyloženě canon ending, tak bych asi zvolil Path of Glory, akorát ale asi skrze ten ukrytý konec, kdy do Arasaky nakráčíš sólo. Osobně bych to ale nepovažoval za vyloženě happy ending. Jakože jo. Splníš si sen, ale i tak jsou věci tak nějak na hovno. Tvůj love interest tě opustí, furt umíráš a ta nová pozice V evidentně moc nenaplňuje (aspoň teda z mého pohledu).
@Vurhor (06.12.2023 08:42): Som zvedavý ,aká bude tá druhá cesta, ale aj ja by som sa asi rozhodol pre tu Reedovu, aj ked by som sa ho snažil lpresvedčiť, aby to robil bez tej zrady (bez toho ICE breakeru), proste aby šla dobrovoľne - totiž celý čas som tušil že So Mi mi niečo tají (sčasti na to moja postava prišla - a mne to doplo už predtým - že to stroskotanie zosnovala ona, len som nevedel prečo, až kým som sa s ňou neporozprával) a vždy Ti hovorila len toľko, koľko "potrebuješ" vedieť - to nevzudzuje moc dôveru, ale vedel som ,že aj Reed nehovorí všetko (sám to povedal, aby si neveril nikomu), no u ňho to bolo zo strachu o ňu, aj keď tým veci len zhoršoval a presne to som očakával, že sa stane - na konci mu ostali "len oči pre plač", ak ju necháš zomrieť, nič, čo Ti sľúbil, nedodrží a ešte Ta obviní, že si Ty si všetko pokazil; a ak prežije, ktovie, čo sa s ňou vlastne stane + tam sa zasa ospravedlňuje, že veci už sú mimo jeho kontrolu a tiež Ta nechá v štichu

Pre mňa je happy ending Path of Glory - áno, je to trpký koniec (umieraš), ale s Johnnym sa rozlúčite v dobrom, prebral si job po Rogue, dotiahol si do konca nedokončené veci a splnil si svoj a Jackieho sen – stať sa legendou v Night City.

Páči sa mi, ako v tomto prípade drobné narážky počas celej hry na Orbitálnu stanicu vyústia do svojho naplnenia a V sa rozhodne urobiť job, ktorý nikto predtým neurobil – vybrať sa na Orbitálnu stanicu, a jeho odchod nielen z mesta ale aj zo zeme symbolizuje prekonanie samého seba –a využitie času, ktorý nám je daný, na maximum.
Ahojte, možná debilní dotaz. Je lepší si zahrát celý příběh včetně PL nebo si zahrát PL z uloženého místa na konci původní hry?
@Tarhiel (06.12.2023 04:38): Reedova cesta je oproti té se So Mi imho zpracována lépe. A svým způsobem mi přijde i uspokojivější. Hrozně hezkou tečku tomu dává ten následný sraz na hřišti, kde tě Reed (v případě, že So Mi necháš zemřít) sice obviní, že to všechno byla tvoje vina, ale zároveň ti poděkuje a uzná, že jsi vlastně měl pravdu. A trochu mu to i otevře oči ohledně jeho dosavadního života. Dle mého to je naprosto skvělý zakončení jeho character arcu, byť není zrovna nejveselejší.  

Jinak já jsem i strašně rád, že CDPR odolal těm požadavkům od některých hráčů, kteří chtěli, aby do hry přidali nějaký happy ending. Do téhle hry to prostě nepatří. :)
Tak som práve dohral jeden z koncov, pre Reeda - a je to teda pekne depresívne buď vás obvinia, že všetko sa pokašľalo kvôli vám, alebo sa zachováte ako sebecký hajzel, (splníte si to menej podstatné, o čo ste sa celý čas snažili - odstránite čip) - a dopadnete neslávne

Som zvedavý na ten druhý.
Dohrál jsem main story PL a titulky jsou fakt nádhera, ta astronomická production value se skutečně propsala. Konečně zas pořádná bondovka. :D Škoda, že jsem směrování příběhu přesně odhadl, protože ony aristotelovské pohrabáče tam celou dobu koherentně jsou jako tematické střípky v dialozích, na druhou stranu hlavní volba je i tak hodně fajn.
@Jett Rink (08.11.2023 18:30): jel jsem save, kde jsem mělo vše z původní hry už hotové a třetina jich určitě není. Nových mimo Dog Town bylo fakt několik. Jeden udpate před časem přidávál asi tři gigs, bylo to asi před rokem.
@LIUWIL (08.11.2023 12:41): Můj hrubý odhad je, že DLC vedlejšáků mimo Dogtown je minimálně třetina, možná skoro polovina, a to do toho ještě nezapočítávám krádeže aut pro El Capitana. Jasně, pokud hraješ jen hlavní příběh Phantom Liberty, takřka se z DLC zóny nedostaneš. Já jsem ale rozehrál celou hru od začátku a obsah z DLC střídám s tím původním, takže únavu z neustálého procházení stejnými lokacemi nezažívám. Od první návštěvy Dogtownu mám odehráno zhruba 20 hodin a stejně se většinu času pohybuju po celém Night City. :-)
@Jett Rink (08.11.2023 00:16): Rozhodně nepokrývá celé město a drtivá většina vedlejšího obsahu je uvnitř DLC zóny (neplést obsah z DLC s obsahem který je součástí běžných updatů). Plus to nic nemění na tom, že ta DLC zóna je od zbytku města odříznutá.
@LIUWIL (komentář): Dost vedlejšáků a zakázek se odehrává mimo Dogtown a u některých jsem až později zjistil, že jsou ve hře nové, takže nesouhlas, že DLC nepokrývá celé město.
@Feidias (26.10.2023 20:31): Tak u videí je potíž ta, že většina je na Youtube kde ta komprese udělá s kvalitou svoje. V novějších hrách je podstatně více drobných detailů, které se v té kompresi ztrácí.
Narychlo jsem neschrastil lepší přirovnání (velmi rozdílná prostředí), a ubojího je komprese taky kvůli Imgur, takže to není úplně vypovídající o samotných hrách, ale jako přirovnání poslouží. Rezavý vrak auta v Remnant 2 oproti Cyberpunk. Ten rozdíl v texturách je značný.
https://i.imgur.com/0aA7j1v.jpg
https://i.imgur.com/vA8I8hk.jpg
LIUWIL: já moc nerozumím tomu co je next gen hra. Vy to asi všichni hrajete na mnohem lepších a dražších mašinách, ale já jsem ještě nic co je graficky nějak výrazně lepší než Cyberpunk. Myšelno, třeba i video z nějaké hry, ale to může zkreslovat.
@marwel (22.10.2023 16:00): jsou perfektní! Fakt se jim to povedlo.

Jediné co bych vytknul je technické provedení. U dvojice gigů mi zavolal Reed a díky tomu mi zmizely bez dohrání. Když už hra sama vybízí k hraní gigů během hlavní linky, tak by to mělo být ošetřeno. Ať třeba zavolá až při dohrání gigů.
Ted tak dohravam ty gigy a vedlejsi questy ve PL a je to fakt jinej level oproti zakladni hre. Tam ty gigy jsou fakt vylozena vypln, zatimco ve Phantom Liberty jde o regulerni vedlejsi questy. Je to hodne fajn. Skoda, ze to tak nebylo i v zakladni hre, i je treba stahnout na tretinu ctvrtinu poctem, ale kvalitnich. Nastesti ma zakladni hra dobre vedlejsi questy.
Tak jsem dohral hlavni linku a bylo to... ok. Prislo mi to bohuzel trochu moc na efekt a malo o pribehu, takovy typicky hollywoodsky blockbuster no. Ale ma to zajimave momenty. Co se tyce charakteru. Eh, tohle je tezke. Asi nejpresnejsi hodnoceni je "dalsi banda kryplu, ktere jsem chtel do jednoho postrilet". :D Story se vine ve stejnem duchu jako zakladni hra - Songbird je podobne jako V schopna zabit kohokoli, zradit kohokoli a udelat prakticky cokoli jen aby si zachranila krk. Cloveku je az skoro smutno po nejake dalsi zachrane sveta, kde ty nesmyslne ciny a bezhlave zabijeni vseho kolem davalo alespon nejaky smysl v sirsim pohledu. Byt je fakt, ze by to do toho kyberpunkoveho sveta prilis nesedelo.

Nekdo tady zminoval nejake silene dilema a dlouhe rozhodovani se co zvolit. To by me tedy vazne zajimalo o co slo, protoze ja na nic takoveho fakt nenarazil. Pokud tim myslel dotycny volbu mezi Reedem a Songbird, tak to byla volba, ktera mi byla celkove pomerne sumak. Protoze jsem tak nejak tusil, ze to bude oboji stat za hovno, jsem se rozhodoval ciste pocitove. Srala me Songbird (ta holka fakt posere na co sahne a neda si pokoj a neda) a srali me jak Reed s Alex (treba cela ta vec s netrunnery, "standard procedure" my ass, zkurveny brainwashed idioti). Takze volba padla na Songbird (tak trochu jako "fuck you" prezidentce). Kdyz uz vsechno dokurvit, tak poradne. Holka nezklamala. :D

Upravy hry v ramci 2.0 jsou... nekdy docela zvlastni. Jako dat armor a dalsi staty z obleceni temer ciste jen na cyberware je sice logicke, ale trochu debilni, protoze lootovani hadru je tak uplne o nicem (a cyberware je ted vylozeny chaos). Take upravovali staty zbrani, ne? To je furt nejake poison sem, bleed tam a to je tak asi vse specialni co na tech ikonickejch zbranich je. Rozhodne se nekona zadne Borderlands. Tady ale fakt uz nevim, jak to bylo puvodne.

Neberte tu kritiku az tak vazne, Phantom Liberty jsem si celkove uzil, jen jsem si z toho fakt na prdel nesedl a to nadseni z toho prilis nesdilim.
Zajímavé je, že mohu hrát s veškerou grafikou na max detaily, když jsem vypnul aplikaci ve Windows 10 fullscreen kompatibilitu (a pro jistotu Steam overlay, který stejně nedokáže fotit HDR) - FPS stouply cca o 15 a především jsem se zbavil stutteringu. Takže kdybyste někdo bojoval s tím dostat se nad 50 FPS a nechtělo se vám zbytečně svlékat sexy kabátek, doporučuji zkusit.
@Longin (13.10.2023 14:33): Nehraj to, ženy tam mohou mít penisy, to nechceš!! :P

Ale jinak v pohodě - minor bugy, hra mi párkrát spadla při startu tzn jsem ji musel spustit nadvakrát. Nic gamebreaking.
Větší motivace proč počkat může být počkat na větší podporu populárních modů, které se ještě nestihly přizpůsobit. Ale Cyberpunk je fajn i bez nich.
@Longin (13.10.2023 14:33): lepší odpoví pcčkáři, ale na series s je to v pohodě hratelné bez nějakých těch tzv. gamebraking bugů:). Hra není a nevím jestli někdy bude bez bugů, ale nezaznamenal jsem nic co by mi nedovolilo PL dohrát.
Tak tohle byla fakt bomba!! Nevím jestli se mi teď chce vracet ke Starfieldu. Poprvé mám chuť zkusit další možnosti. Ani třeba v The Outer Worlds mě to nelákalo.
@Jab (06.10.2023 23:41): Čekám na update script extenderu, tak to teď neozkouším. Nicméně se mi podařilo tímto fixem srovnat kontrasty a hra vypadá jednoduše skvěle, vůbec ne vyblitě. Naopak je to pořádné disco baroko: světla krásně září, vynikají highlighty - přičemž 400 nits mi na mém monitoru přijde až až, jakkoliv si ten tweak pochvalují i lidé s OLED telkami o mnohem vyšším světelném rozsahu -, obraz má hloubku a černě jsou skutečně tak tmavé, jak jen VA technologie dovolí.
@Adieu (06.10.2023 18:06): Nemyslím si, že něco udělali s tím max jasem okolo 400 nits. Čili bych to stále hrál spíše v SDR. Ale uvidíme, pokud něco změnili, tak třeba bude nová HDTVtest analýza.
@Adieu (06.10.2023 18:06): Ja teď koukal na video ve 4K se vším naplno a je to fakt pěkný. I když jisté věci jako třeba vlasy které občas vypadají zle s nulovou fyzikou, Silverhandovi vousy jak za pět korun z papírnictví, oblečení často působí plastově a jakoby textura nalepeně, občas divny proporce těla. Myslím ze tyhle věci jsou v některých hrách dál. Prostředí je super a fakt si taky moc nevybavim ze by bylo něco o moc hezciho v rámci her.

PS: když jsem se na games zmínil ze by potřebovali ten hardware poladit tak mne hned blokli :D
Stejně mě pořád štve, jak je to divně nekonzistentní. Hra vám v podstatě řekne "užívejte si", zahrne vás hromadou aktivit, ale dokud nepojedete promluvit s Takemurou tak nedojde k jakémusi "usmíření" s Johnnym. Jenže pokud se vydáte dělat cokoliv jiného, Johnny s vámi bude mluvit už docela normálním tónem. A naopak pak bude po hodinách hry působit zase divně ten tón, kterým ho V seřve v bistru.

Když vezmu v potaz že po 3h intenzivní příběhové scéně nebude mít zdaleka NIKDO chuť jet hned po dalším hlavním úkolu. Takže tuhle nekonzistenci zažijou podle mě skoro všichni. A to stačilo tak málo.. donutit hráče jet za Takemurou rovnou, locknutým questem. Dodnes nechápu..