Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (06.10.2023 17:20): No v HDR (s určitým ENB tweakem pro hlubší černě) vypadá Cyberpunk tak, že mi poprvé od preview screenů Oblivionu klesla čelist. Na VA monitoru je Cyberpunk jako nějaká až pitoreskní neonová píseň, skutečně umělecký zážitek. Akorát mě mrzí, že jsem musel vypnout ray-traced reflexions, protože přece jen nestojí za desítky FPS dolů. Vyladěné to ale jinak mají už dost dobře.

Nakonec mi to tedy také nedalo a rozehrál jsem. Po nejméně dynamické hře dekády, DnD5, pardon, BG3, které už letělo z disku, je tohle akční RPG jako balzám na duši.
@AlieN (06.10.2023 15:59): Ne, myslel jsem normální otevírání již odemknutých dveří, během čehož se zase zavřeli a žádaly si force open. Stalo se asi dohromady 3x a opravdu mi hra nedala prostor udělat cokoliv, abych se vyhnul smrti. Po reloadu nepřekvapivě přišel spawn dogy až později.
@HolyMeatball (06.10.2023 15:44): Jak jako otvírám dveře, to myslíš force open? Tak to je hlasité, že to přivolá dogu instantně snad vždycky, pokud není vyloženě někde na druhé straně komplexu nebo zrovna nezalezla. Tomu jsem se vyhýbal jak čert kříži, to je jasné.

Co se týče toho že se nedá prostě rozstřílet - je to AI zpoza blackwall, ne jen obyčejný robot, tomu jsem opravdu nevyčítal že je tak OP. Navíc mnohem agilnější na rozdíl od toho neohrabaného tanka.
Ono to možná nedává úplně smysl, fyzikální zákony by měly platit pro všechny stejně a granát do ksichtu je granát do ksichtu, ale tady jsou ty AI a to co dělají i skrze Songbird holt tak trochu "magic".
@AlieN (06.10.2023 15:03): Já bych ještě přidal incidenty, kdy chci otevřít dveře, hra zrovna spawne dogu vedle, tím pádem mi dveře během otevírání znovu zavře a vynutí str 3 animačku, čímž pádem mi vyloženě vynutí smrt. Ale ze všeho nejvíc mě na tom dráždila skutečnost, že před touto opravářskou dogou se musím skrývat, zatímco v intru jsem s prezidentkou sundal nesrovnatelně většího, už od pohledu nebezpečnějšího zmetka, a najednou je V jako bezbraná??

Jinak s tebou co do atmosféry a stylizace toho místa plně souhlasím.
@kristmeister (06.10.2023 15:33): Já bych to nazvlal spíš: buď čubka pro Myersovou :D 
Od Reeda jsem čekal trochu větší charakter. Nějakou vlastní agendu za kterou si bude stát, jako když říkal že by chtěl Myers/NUSA zradit a Songbird osvobodit. Ale to ho pak rychle přešlo.
@AlieN (06.10.2023 15:03): S tím asi počítám, že ten druhý se mi bude líbit víc. Reed konec, ač je skvěle udělaný, tak mi nevyhovuje z morálního hlediska :D

Jinak mě to přišlo nefér hlavně z toho důvodu, že jsi vstoupil do nové místnosti, ta kokotina se u tebe spawnula a měl jsi tak 2 vteřiny na to si najít úkryt. Nebo například v tý šachtě, jak se objeví přímo předemnou, tam asi až napotřetí mi došlo, že mám uhnout vlevo. Kdyby to šlo aspoň hacknout pomocí sonického šoku, čím by člověk získal čas na zareagování.
@kristmeister (06.10.2023 14:54): To zvolnění tempa já právě cenil nejvíc. Je to úplně jiné než zbytek hry a je to super - zvlášť když to tempo zvolní zíroveň s tím dění v bunkru i flashbackové vyprávění příběhu Songbird 
Ale možná ti fakt bude mnohem víc sedět ten druhý ending, to je prostě dynamická řežba.

Nefér mi to nepřišlo, párkrát mě sejmul, ale nic co bych nemohl přičíst vlastní blbosti nebo nepozornosti. Spíš mi to přišlo až moc snadné s tím jak hrozně slepý je když se schovávám za i jen hodně malou překážkou... holt je to jen opravářský bot... a jinak to asi moc udělat nešlo, takhle hra nemá na rozdíl od A:I detektor pohybu, tak je určitá benevolence k přímému výhledu asi nutná.
A druhý Reed ending - jak mi u Songbird endingu chyběly trochu větší emoce protože s postavami jsem se do konce neměl jak sžít tak moc jako třeba s Johnnym a jinými postavami v původní hře, tak tahle cesta právě v tomhle silně vyniká.
Jeden konec zaměřený tvrdě na akci, druhý zaměřený silně na příběh a postavy... a kvalitní sci-fi horor. Perfektní.

Chápu že vám tohle připomínalo Alien Isolation, ve tom místě se to opravdu hraje stejně - a vůbec nevím proč by to mělo být špatně, když to připomíná právě těch pár kvalitních úrovní v něm a ne ten jeho stupidní přeškriptovaný zbytek.
- ale mnohem víc je to krásná inspirace Akirou a Deus Ex. CDPR opět vyzobali to nejlepší z žánru a mixují to dohromady ve vlastním příběhu.

K úplné radosti mi chybělo jen aby tahle finální lokace byla rozsáhlejší, takhle atmosférických míst bych ve hře bral víc, a hlavně by to rozuzlení příběhu mohlo být ještě komplexnější - s hlubším zaměřením na/za Blackwall, jaké ty rogue AI za ním jsou a co chtějí, co to může se světem udělat. Tohle mohlo představit další kultovní charakter jako Shodan nebo Helios.
@HolyMeatball (05.10.2023 20:48): Právě jsem hru dohrál - vybral jsem si tu druhou cestu - a jsou v ní na konci hodně epické akční scény. Na Very Hard i solidně těžké, a hodně jsem si je užil. Takže jen koukat na youtube nedoporučuji.

A pěkné zakončení. Resp dvě, jedno hořké, a druhé na parchanta... thats Cyberpunk for you :D

Škoda těch bugů, mě se zase v jeden moment hra úplně rozbila před koncem mise s únosem frantíků. Grafika začala glitchovat, půlka nasvícení zmizela, Alex byla němá... Ale po restartu už vše v pořádku.
@Marci (05.10.2023 20:33): Dnes sosnutý update to fixnul, ale zase se mi od té doby periodicky rozbíjí telefon cca co hodinku, tedy co hodinku musím hru vypínat. :)

Ne, DLC příběh dnes dohrán a ten je skvělej, i když atrapa Alien Isolation ve finále trapná, laciná a výsostně otravná, ale mám opravdu velké nutkání ostatní konce zkouknout na jůtubu a fakt se na to už vysrat. Prostě opět velká celebrita, která za ně v rámci marketingu autofelačně pronesla THE GAME IS FIXED, a pak se dějou takovéhle věci. Nasrat.
@HolyMeatball (05.10.2023 12:30): stalo se mi to v tom gigu taky. Nefixne se to samo. Pokud to nefixnul ten nový patch, to nevím. Jediný řešení je vrátit save a vyjet výtahem rovnou ven a utéct před enemáky, vůbec s nima nebojovat. Jakmile se ti ten gig ukončí s tím, že po tobě jdou, tak je to okay.
Pár zajímavejch dat, development budget Phantom Liberty byl 63 milionů USD, marketing budget potom 22 milionů. První týden prodány 3 miliony kopií. Z toho 68% na PC (10% GOG), 13% Xbox, 20% PS5. Pracovalo na tom 360 interních vývojářů. V Africe se prodalo 0.4% kopií :) US a Evropa na stejno (35%).
DLC představuje naprosto fantastickej novej bug, který rozbíjí nepřátelskou AI, která posléze prostě na hráče nijak nereaguje. Na redditu se špekuluje, že to má počátek v konkrétním gigu. Ten je ale již x hodin za mnou a savy promazávám. Takže buď se mi to nějakým kouzlem fixne samo, vydají brzo další patch, nebo asi kachna, doklepnu DLC bez normálních soubojů a nadobro to mažu. Velkej update po třech letech, všude po internetech samá nekončící chvála, a přitom QA opět na přesdržku, tleskám.
Vyšiel nový patch a opravili ten bug, na ktorý tu prednedávnom bola sťažnosť:

Automatic Love - The distortion effect caused by talking to Johnny and selecting a specific dialogue option at the end of the quest will no longer persist on the screen.  
Tak dava smysl, ze je to lepsi hrat o neco pozdeji nez jit do toho co nejdriv, ale osobne se mi moc nechce zaklad znovu cely hrat, predevsim nektere casti me vylozene serou. Ted jsem, pri cekani na Reeda, delal moji nejmene oblibenou pasaz - nomady. Jen me to utvrdilo v tom, ze Panam je hands down nejotravnejsi charakter, ktery jsem kdy v jake hre videl. Jakykoli dialog s ni je pro me cirym utrpenim, clovek ji chce za kazdou vetu dat pesti. Bohuzel omezene moznosti profilovani vlastni postavy v ramci dialogu mi znemoznuji ji uspokojive poslat do prdele.

Co se tyce vedlejsich questu ve PL, tak delal jsem dva gigy a ani jeden me nijak zvlast nenadchl. Zkusil jsem jeden vedlejsi ukol, kde nejaky radoby policejni kurburt po me chce si snupnout nez mi zada quest. Smula, no can do, roleplay a tak. Takze asi tak no. :P
Zatiaľ som to nestihol hrať, len nainštaloval, nadstavil nastavenia a pohral sa s benchmarkom - konečne to krásne fachá, ešte trochu znížim nejaké nadstavenia (neviete o nejakom aktuálnom článku, kde je popísané, ktorá fičúra je ako náročná na GPU?), ale už si to väčšinou drží 70-80FPS.

Akurát ma mrzí, že ray reconsturction si nespustím, ten obraz s ním vypadá krásne ostrý.
Mám dohrané dva konce ze čtyř, zítra dám ty zbylé dva. Celkové provedení super, akorát mě mírně nasralo, že to museli udělat ve stylu Alien Isolation, přičemž jsem tam zdechnul tak 8x a z toho 4x jen kvůli tomu, že mě ta kovová kunda viděla přes stěnu. No ale, tak jsem si párkrát zanadával, to už k tomu gamingu nějak patří.
Dlouho, předlouho jsem tak intenzivně nebloumal nad volbami jako v PL. Možná svého rozhodnutí budu litovat a možná ne, kdo ví. Ale svědomí a srdce nemohli jinak. Za mě špička. A co se všechno ještě otvírá díky Zručnýmu, to jsou další hodiny a hodiny. Skoro každá zakázka tady má více možností jak ji dokončit. CDPR v plné parádě.
Aha, já tak nějak celou dobu nešťastně počítal s tím, že zvedli i level cap. A voni nezvedli, já prostě dosáhl 45. úrovně, z maximálních 50, a větší půlku celé hry mám pořád před sebou...skvělé, dávkování xpů snad taky ještě doladí.

Narativně je to ale výjimečné. Vůbec nepamatuju, kdy naposled (jestli vůbec někdy) jsem byl u hry takhle nerozhodnej. Mistrovská třída v šedé zóně, jak už Alien avizoval. Už jen doufám, že se to ve finále nějak nerozsype a obdobně uspokojivě a reflektivně to bude i zakončeno.
@HolyMeatball (04.10.2023 08:07): To je dost diskutabilní - nechat otevření Dogtownu až před konec hry, to by pak ta oblast byla ještě mnohem uzavřenější než na co si marwel sám stěžuje. A bylo by to ještě víc "anti-rpg" - jsem radši za možnost volby a že existují oblasti ve hře které jsou těžší a je čistě na mě jestli se do nich raději nevrátím později (je vtipné že stejným dechem se hře vyčítá ten částečný level-scalling). A level design je tu na takové úrovni že nedostatečné staty pro postup dál nejsou problém - vždycky existuje nějaká vedlejší cesta.

Že to trochu rozbíjí gradaci příběhu a degradujícího stavu V - toho bylo popravdě hodně už v původní hře. Dělat vyhrocené hlavní questy a pak se před finálem pustit do pohodových vedlejšáků, to bylo úplně stejné. Cena za open world bez časových limitací na questy.
Je to jak ve Witcher 3 s Toussaintem, ten se taky zpřístupní MNOHEM dřív než kdy je doporučené do něj jít. Ale já do něj chodil rád vždycky co nejdřív aspoň na skok abych si otevřel mutagen skill tree - a tady je to úplně stejné s Relic skill tree.


A souhlas tím obdivem gigs. Už v původní hře byly nezřídka dost propracované a rozsáhlé, ale tady vyloženě zahanbují i mnohé nejdůležitější questy v jiných rpg... a tady jsou to v kontextu hry jen takové malé vedlejšáky.
A i v těch vedlejšácích jsou často zajímavé nutnosti volby. Žádná primitivní černobílost, ale správně Zaklínačovská šedá zóna kde nic není morálně jasné.
@HolyMeatball (04.10.2023 08:07): Tak když vezmeme v potaz jaké možnosti má V k dispozici čili vloupat se do Mikoshi anebo udělat dohodu s Arasakou, tak nechat si pomoct od síťařky zní zatím nejlépe. Ale souhlas, rozhodně bych do Dogtownu nešel tak brzy. Dokonce tam jde i vidět, že nechtěli, aby to člověk hrál ke konci, protože zezačátku je to stále: počkej pár dní než ti Reed zavolá a podobně.
Dogtown je fajn, nové postavy jsou fajn, gigs vyloženě výborné (až se člověku vůbec nechce se zpětně srát s těma v základní hře), ale moc mi hlava nebere rozhodnutí to při hraní celé hry zpřístupnit už po lince s Voodoo Boys. Nejenže se pak člověk může dostat do situace popsané marwelem, ale celkově je to všemi směry velmi řvavě koncipované na poslední kapitolu těsně před koncem hry. Začíná to konstatováním, že V veškeré potenciální alternativy vyčerpala a žádné jiné řešení nemá, a toť její motivace se do téhle situace zaplést...ale přitom na mě pořád čeká Takemura a reálně jsem vlastně vyčerpal jen jedno možné řešení.

Moc nerozumím tomu, jak se po internetech často doporučuje to rozehrát co nejdřív a pozvolna rozložit napříč hlavní hrou, tak jsem to udělal já a výsledný dojem je vrchovatě divnej, kdy něco dělám v Dogtownu, V mluví z posledních sil neb je na pokraji smrti a vyčerpaná z celého dosavadního dobrodružství, pak třeba jedu pomoct Riverovi a V je najednou opět plná elánu, protože vlastně ještě možností hafo a netřeba ztrácet optimizmus. A mechanicky to tomu taky nehraje do karet vzhledem ke všem těm lvl 18-19 požadavkům a diskutabilně nejnáročnějším potyčkám hry. Ale jinak je to fakt fajn, jen se to imho mělo zpřístupnit až těsně před point of no return.

Každopádně ze všeho nejvíc mě fascinuje, že ani po třech letech nebyli schopní vyladit to neskutečně neohrabané skenování, minimapu snad ještě zhoršili, a samo narážet na zbrusunové bugy, které jsem neviděl ani v den vydání, je rozkoš sama o sobě. :)
@AlieN (04.10.2023 00:40): Myslel jsem, že je to ke konci, ale ono je to lehce za půlkou a značně ti to ovlivní následující questlinku. Ono to je fajn, ale až to budu hrát s druhou volbou, tak mi naskáče třeba dalších 5 hodin herní doby xD já nevím, jestli už jsi tam byl, ale jedná se o volbu utéct se Songbird anebo jí zajmout. Nakonec to rozhodla přítelkyně, která řekla, že mám být s Heimdallem.