Koncept této hry vznikl v průběhu game jamu Ludum Dare v roce 2013. Tématem tohoto ročníku byl minimalismus, což se perfektně hodilo Jánu Ilavskému, tvůrci hry. Ten si totiž krátce před soutěží zlomil ruku, a tak tuto později velmi úspěšnou mobilní hru vytvořil za 48 hodin pouze pomocí jedné ruky, což nakonec ovlivnilo i její jednoduché a snadné ovládání.
Zajímavosti
Vývoj
V prvních návrzích hry skutečně běhal chameleón měnící barvy. V průběhu vývoje se pak změnil na obyčejnou kostičku, až se nakonec do finální verze dostala postavička sprintera s kšiltovkou. Na chameleóna tak odkazuje jen název hry a princip změny barvy dle povrchu, po kterém sprinter zrovna běží.
Zdroj: "Velký příběh jedné malé hry" - článek Lukáše Macury v časopise Level č. 287
Zdroj: "Velký příběh jedné malé hry" - článek Lukáše Macury v časopise Level č. 287
Ostatní
Ján Ilavský získal za tuto hru prestižní ocenění za design, které bylo udělené designéry a inženýry ze společnosti Apple na konferenci WWDC v roce 2016.